Impromat Rallysprint Kopná: Vítězem Odložilík po tuhém boji

rally kopná
rally kopná, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Tomáš Urban 15. května 2011 18:21
Sdílej:

KOMENTÁŘ:Další podnik Ecosun Mistrovství České republiky ve sprintrally se jel v okolí Slušovic.

Tradiční Kopnou jsme mohli přivítat opět ve Slušovicích. Na startu se sešlo 116 posádek, do cíle dojelo 80. Na posádky čekaly čtyři měřené úseky, které se jely dvakrát a celková délka RZ byla 78,18km. Počasí přivítalo posádky sluncem. Už ráno v servisní zóně bylo rušno, což dokazuje, že místní, jsou velcí fanoušci rally.

První rychlostní zkouška byl těžký Kameňák. Nejrychleji jej absolvoval Pavel Valoušek s Fabií WRC. Mezičas ve Vlčkové tomu ale nenasvědčoval. Druhý čas Odložilík, třetí domácí Tlusťák. Čtvrté místo bylo dělené mezi Grzyba a Tarabuse. Grzyb ale neprojel retardérem ve Vlčkové a byl zatížen penalizací 30 vteřin. Ve dvoukolkách byl nejrychlejší domácí Minařík, před Černým s Fabií R2 a Dunovským s Ignisem. Po první rychlostní zkoušce skončil kvůli porouchané převodovce Jakeš, zlomená poloosa vystavila stop Růžičkovi. Porouchaný motor zastavil Kouřila, Sutra a Havelku. David kvinta ulomil kolo a Martinu Hrachovcovi se poškodilo řízení.

Druhá rychlostní zkouška Kopná opět nejlépe seděla Valouškově Fabii. Druhý byl Odložilík a třetí Tarabus. Tlusťák dvakrát lehce chyboval. Nejprve nedobrzdil pravé odbočení v Kopné a pak hned následující zatáčku. Jelínek a Dohnal jsou před Bujáčka. Defekt má Firla s devítkou do KIT Racing a Tomaštík, který defekt udělal po kontaktu pravé strany vozu se zábradlím mostku. Technická závada zastavuje Trnovce. Dvoukolky nejlépe Dunovský, a jde na druhé místo. Černý třetí. Havaroval Galia.

Ve třetí rychlostní zkoušce opět nejrychleji Valda a na čele má náskok devíti vteřin. Krizové situace zažívá Tarabus a jde před něj Tlusťák. Martin Bujáček jede hodně pro diváky a tak jej předjíždí Sýkora. Pro technickou závadu odstupuje Stromšík. Do vedení dvoukolek se dostává Dunovský.

Čtvrtou rychlostní zkoušku zatáhnul Tlusťák. Druhý byl Grzyb. Valouškova Fabie na sjezdu do Slušovic přepla ochranný režim a jezdec správně diagnostikoval poruchu turba a místo vlevo na start další RZ odbočil vpravo do Slušovic a rally pro něj skončila. Odstoupení z prvního místa jej velmi mrzelo. Ve dvoukolkách se Minařík dostává před Černého.

Druhý průjezd Kameňákem nejrychleji Grzyb, za ním desetinu Tlusťák, tři desetiny Odložilík. Pěkný čtvrtý čas zajel Tomaštík. Ve dvoukolkách Dunovský stále vede, druhý zase prozměnu Černý před Minaříkem.

Šestá zkouška a pokračující obrovský souboj o vedení, nyní Odložilík před Tlusťákem jen o 3,5 vteřiny. Útok zahájil Sýkora a posunul se před Grzyba a těsně za Jelínka. Minařík jde opět před Černého. Havaruje Marek Holík s krásnou Felicií KC.

Druhá Raková a opět boj o vedení. Tlusťák opět poráží Odložilíka, ale jen o vteřinu, celkově je pořadí opačné, a rozdíl 2,5 vteřiny. Dále jde Dohnal před Jelínka na místo čtvrté a Grzyb na místo šesté před Sýkoru. Oba Štefanové v cíli odstupují - syn pro poruchu řízení, otec pro poruchu serva.

Poslední rychlostní zkouška. Tlusťáka čeká příští týden účast na evropské soutěži v Chorvatsku, Odložilíkovo auto pojede mistrovství Slovenska a oba to nechtějí rozbít. Poslední zkoušku a zároveň celý závod vyhrává Odložilík. Druhý je Tlusťák se ztrátou 4,3 vteřiny. Třetí je Tarabus a čtvrtý Dohnal. Hned za ním je Grzyb, když v poslední zkoušce porazil Jelínka.

Dvoukolky vyhrává Dunovský, který podle vyjádření se chtěl pouze rozjet před Krumlovem. Druhý je Minařík a třetí Černý. Stejné pořadí je i ve třídě 5.

Třída 6 vyhrál Černý před Vrkoslavem o minutu. Třída sedm se stala kořistí Veny Kopáčka před Liborem Paulem, také o více než minutu. Ve třídě osm nikomu nedal šanci Petr Pelech. Zato o druhé místo byl obrovský boj mezi Evou Vykydalovou a Martinem Kašíkem. Vykydalová měla na mále na RZ Raková. Zatáčku u Lípy najela příliš dovnitř a následovala jízda po dvou kolech. Nechybělo mnoho a byla z toho bouda. Eva vše zvládla a patří jí druhé místo.

Třída devět a souboj malých hond v pořadí Kobliha, Vladyka, Kořistka. Velmi pěkné páté místo ve třídě připisuje Daňhelová.

Ve velkých dieselech panuje Boček s Octavií. Druhý je Harásek a třetí Mandík, kterému se nepodařil začátek soutěže.

Součástí soutěže je i Pohár ČR. Tady byl nejrychlejší Dohnal s Mitsubishi, druhý Andriy Chepil a  třetí s továrním favoritem Daněk.

Další soutěží jsou Rally Krkonoše 17.-18.června v Trutnově.

Fotogalerie Tomáše Urbana 

Výsledky v časech

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Odložilík R. - Tureček M.  Škoda Fabia S2000 45:39,9  ---     2.   Kopecký J. - Starý P.  Škoda Fabia S2000   +4,3     3.   Tarabus M. - Norek I.  Fiat Grande Punto S2000   +37,2     4.   Dohnal J. - Grega T.  Peugeot 207 S2000 +50,4     5.   Grzyb G. - Bacigál I.   Peugeot 207 S2000  +53,3     6.   Jelínek J. - Kotěna M.  Mitsubishi Lancer EVO IX   +55,4     7.   Sýkora J. - Škardová M.  Mitsubishi Lancer EVO IX   

       +1:00,0

    8.   Bujáček M - Omelka M.  Mitsubishi Lancer EVO IX    +1:21,5     9.   Firla L. - Dresler P.   Mitsubishi Lancer EVO IX +1:39,2    10.  Tomaštík J. - Vrečka J. Subaru Impreza WRC

       +1:47,1

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.