Karel Trojan / Zdeněk Jůrka – comeback na druhou v Lužických horách

Rally Lužické Hory (CZE)
Rally Lužické Hory (CZE), foto: www.rallyzone.cz | Trdla, Martin
Tomáš Urban 26. dubna 2011 22:47
Sdílej:

Karel Trojan se při Thermica Rally Lužické hory vrátil na závodní tratě

Je totéž stát v místě vyhrazeném pro diváky, dávat si klobásu, usrkávat pivo a rozumovat nad jednotlivými průjezdy nebo být  aktérem navlečeným do nehořlavé kombinézy, dostávat do interkomu pokyny spolujezdce a pevně svírat volant rallyového speciálu, který se řítí po trati rychlostní zkoušky ? Karel Trojan už dobře ví, že rozdíl je přímo obrovský! „Před několika měsíci jsem si uvědomil, jak moc mi závodění vlastně chybí. Ačkoli je na co vzpomínat a příběhů k vyprávění jsou za ta léta v rallysportu spousty, ten pocit, který člověk zažívá, když z něj opadne předstartovní nervozita a konečně zamíří na trať je nenahraditelný a silně návykový,“ komentuje svou motivaci jezdec, který patří mezi postavy navždy spjaté se zlatou érou české rally. Málokteré hospodské vzpomínání rallyových fandů se obejde bez líčení nějaké jeho spektakulární krize, jen málokterý sestřih z období kategorie WRC se obejde bez rozevlátého průjezdu vozu s Trojanovou jmenovkou. „Byl jsem až zaskočený spoustou pozitivních reakcí po oznámení našeho startu na Rally Lužické Hory. Lhal bych, kdybych nepřiznal, že mi přízeň fanoušků polichotila…“, přiznává Karel Trojan.

Do horkého sedadla byl povolán Zdeněk Jůrka, který si v Hrádku odbyl také restart po bezmála dvouleté pauze. „Nabídka od jezdce Karlova formátu se prostě neodmítá. Bylo pro mě poctou, že po našem loňském společném „špiónském“ působení pro Martina Prokopa usoudil, že by nám to mohlo jít i v ostrém tempu na trati. Moje ambice byla velmi jednoduchá – nic nezkazit a snažit se, aby měl Karel co nejčastěji pocit, že jedeme stejný závod…,“ dodává kladenský spolujezdec.

Modrobílé Mitsubishi Lancer Evo IX bylo jako vždy pečlivě připraveno v dílnách teamu Korno Motorsport, sídlícího ve stejnojmenné vesničce Korno, na dohled středověkého Karlštejna. Korno je tak vedle Abu – Dhabi jednou z mála obcí, které získávají svou popularitu díky rallysportu. „Prozatím tím podobnost Korna a Abu-Dhabi bohužel končí…Pokud by snad měla pokračovat i v objevech nerostného bohatství, určitě bych se nezlobil,“ dodává místní patriot Karel Trojan. Případné ropné naleziště za týmovými dílnami by rozpočtu rozhodně prospělo, prozatím však musel jezdec přistupovat k technice velmi citlivě. Úkol pro náročné tratě prvního letošního rallysprintu zněl tedy jasně – učit se, rozjíždět se, sehrávat se, zrychlovat se – a hlavně nic nerozbít ! Ačkoli takovým zadáním závodnické já poněkud trpělo, muselo sledování dosažených časů a ambice na výsledek ustoupit do pozadí.

Přesto nebo právě proto figurovala nově složená dvojice po první sekci na slušném desátém m„V rychlých pasážích mám zatím obrovský respekt. Věděl jsem, že bude pauza znát, ale že až takhle… Mám pocit, že vše, co jsem dřív dělal naprosto automaticky si dnes musím v hlavě zadat, odůvodnit, vyhodnotit, schválit, odhlasovat, zkontrolovat a pak teprve provést! Ale přes to všechno je krásné být zpět !“, ístě absolutního pořadí. Příjemné překvapení pro jezdce, který nacházel ve svém výkonu stále velké rezervy. komentoval v poledním servisu.

Modrobílá „devítka“ po předposledním testu pronikla krátce dokonce na celkové deváté místo. „Na pár okamžiků jsem v sedmé rychlostní zkoušce začal mít pocit, že už jedu jako zamlada. Za velmi mlada, když jsem to ještě moc neuměl…,“ usmíval se v cíli spokojený Karel Trojan. „Jsem s průběhem závodu i výsledkem velmi spokojený. Při pohledu do startovní listiny na konkurenci a do kalendáře na délku své závodnické pauzy jsem v první desítku nedoufal. Snad se i partneři našeho týmu přesvědčili, že můžeme být nejen na trati, ale i ve výsledcích docela vidět a nezůstane u ojedinělého vystoupení.“

A ztráta v poslední RZ, která znamenala návrat na desáté místo? „To víte, nikdo neví, kam se naše nově nastartovaná kariéra může pohnout a nácvik taktického zpomalení v poslední RZ se pro Mistrovství světa může vždycky hodit…“ dodávají s nezbytnou nadsázkou Karel Trojan se Zdeňkem Jůrkou.

Zbývá dodat snad jediné – poklona organizátorům. Ačkoli od povodní, které zasáhly kraj v okolí Hrádku nad Nisou a Frýdlantu, uplynulo již několik měsíců, přesto byly stopy řádícího živlu patrné bezmála na každém kroku. Najít i v takové situaci energii na uspořádání tak náročného podniku vyžaduje skutečné nadšení a sílu, které si tým Korno Motorsport velmi váží a přeje stejnou míru entuziasmu i do dalších ročníků této kvalitní soutěže!

 

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?