ON LINE cíl : Mathias Kahle s Kristianem Doerrem a Octavií WRC vítězí v prvním závodě Ecosun MČR ve sprintrally.
Pátá rychlostní zkouška se stala kořistí Miroslava Jakeše, což znamenalo posun na druhé místo.
V šesté rychlostní zkoušce se zadařilo Tomaštíkovi, zkoušku vyhrál. Druhý čas zajíždí Kahle a dostává se do vedení. Sýkora zajel až šestý čas. Havaroval Dawson.
Sedmá zkouška opět kořistí Tomaštíka. Druhý čas zajel Jakeš třetí Kahle a upevnil tak vedení právě před Jakešem ale jen o 2,5 vteřiny. Nedařilo se Dohnalovi s Peugeotem a v absolutním pořadí se před něj dostal Cvrček.
Poslední rychlostní zkoušku Kahle zatáhl a vyhrál ji a tím vyhrál i celou soutěž. Sýkora zajel druhý čas a Jakeš třetí. Pořadí absolutní je opačné, 0,7 vteřiny je lepší Jakeš.
Celkově tedy vítězí Kahle, druhý se ztrátou 5,5 vteřiny je Jakeš, třetí sýkora a čtvrtý Tomaštík. Páté místo vybojoval Tarabus, velmi pěkné šesté místo zaujímá Cvrček. Sedmý je Dohnal, osmý Bujáček. V poslední Rz se na deváté místo dostává Firla a desátý je Trojan.
Do cíle soutěže dorazilo 90 posádek.
Další soutěží je Impromat Rallysprint Kopná 13.-14. května ve Slušovicích
Výsledky v cíli
1. Kahle Matthias / Doerr Christian Škoda Octavia WRC 39:44.92. Jakeš Miroslav / Gross Petr Mitsubishi Lancer Evo IX +5.53. Sýkora Jan / Škardová M. Mitsubishi Lancer Evo IX +6.34. Tomaštík J. / Vrečka J. Subaru Impreza WRC +14.95. Tarabus J. / Norek Igor Ford Fiesta S2000 +22.06. Cvrček V. / Šálek Ondřej Škoda Octavia WRC +31.67. Dohnal Jan / Grega Tomáš Peugeot 207 S2000 +51.38. Bujáček M. / Omelka Marek Mitsubishi Lancer Evo IX +1:23.49. Firla Lumír / Dresler Pavel Mitsubishi Lancer Evo VII +1:39.510.Trojan Karel / Jůrka Zdeněk Mitsubishi Lancer Evo IX +1:47.7
137 posádek se postavilo na start první soutěže kalendáře Ecosun MČr ve sprintrally v Hrádku nad Nisou.
V první rychlostní zkoušce byl mimo trať Odložilík s Xsarou WRC. První zkoušku vyhrává Valoušek s Fabií WRC následovaný Tarabusem s Fiestou, který dostal na sedmi kilometrech téměř šest vteřin. Dále následuje pořadí, Jakeš, Dohnal, Sýkora Kahle, Tomaštík Bujáček. Odstupuje Trněný pro poruchu spojky Fabie WRC po RZ 1.
Druhou RZ naopak vyhrává Odložilík, který strávil výletem mimo trať na první Rz téměř minutu. Druhý čas na této Rz přidává Tomaštík, Valoušek je třetí, čtvrtý Kahle. Skěvlý pátý čas Věroš Cvrček s Octavií WRC. Po dvou Rz je Jan Černýs DS3 dvanáctý absolutně. Odstupuje Semerád s poruchou motoru.
Ve třetí rychlostní zkoušce přestává fungovat Valouškovi Fabia WRC a odstupuje. Havaruje Pavel Urban s Fabií TDI, po zkoušce odevzdává výkaz Tamrazov s Fiestou S2000. Ve vedení tak je zatím Tomaštík následovaný Jakešem a Kahlem.
Čtvrtou rychlostní zkoušku vyhrává Sýkora před Kahlem. Odstupuje Odložilík s poruchou kola. 27vteřin ztrácí Tomaštík a propadá se až na místo šesté. Moc se nedaří ani Jakešovi, který klesl na místo čtvrté, Tomaštíka předjíždí i Dohnal s Peugeotem 207 S2000. Navrátilec na tratě Rz Trojan je desátý absolutně. Jelínkovi odešla převodovka.
Výsledky po RZ4:
1. Sýkora Jan / Škardová M. Mitsubishi Lancer Evo IX 00:20:46.62. Kahle Matthias / Doerr Christian Škoda Octavia WRC +0.53. Jakeš Miroslav / Gross Petr Mitsubishi Lancer Evo IX +2.54. Tarabus J. / Norek Igor Ford Fiesta S2000 +2.85. Dohnal Jan / Grega Tomáš Peugeot 207 S2000 +7.16. Tomaštík J. / Vrečka J. Subaru Impreza WRC +9.47. Cvrček V. / Šálek Ondřej Škoda Octavia WRC +14.88. Odložilík R. / Odložilík P. Citroën Xsara WRC +42.99. Bujáček M. / Omelka Marek Mitsubishi Lancer Evo IX +43.110.Trojan Karel / Jůrka Zdeněk Mitsubishi Lancer Evo IX +49.1
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?