ON LINE cíl : Mathias Kahle s Kristianem Doerrem a Octavií WRC vítězí v prvním závodě Ecosun MČR ve sprintrally.
Pátá rychlostní zkouška se stala kořistí Miroslava Jakeše, což znamenalo posun na druhé místo.
V šesté rychlostní zkoušce se zadařilo Tomaštíkovi, zkoušku vyhrál. Druhý čas zajíždí Kahle a dostává se do vedení. Sýkora zajel až šestý čas. Havaroval Dawson.
Sedmá zkouška opět kořistí Tomaštíka. Druhý čas zajel Jakeš třetí Kahle a upevnil tak vedení právě před Jakešem ale jen o 2,5 vteřiny. Nedařilo se Dohnalovi s Peugeotem a v absolutním pořadí se před něj dostal Cvrček.
Poslední rychlostní zkoušku Kahle zatáhl a vyhrál ji a tím vyhrál i celou soutěž. Sýkora zajel druhý čas a Jakeš třetí. Pořadí absolutní je opačné, 0,7 vteřiny je lepší Jakeš.
Celkově tedy vítězí Kahle, druhý se ztrátou 5,5 vteřiny je Jakeš, třetí sýkora a čtvrtý Tomaštík. Páté místo vybojoval Tarabus, velmi pěkné šesté místo zaujímá Cvrček. Sedmý je Dohnal, osmý Bujáček. V poslední Rz se na deváté místo dostává Firla a desátý je Trojan.
Do cíle soutěže dorazilo 90 posádek.
Další soutěží je Impromat Rallysprint Kopná 13.-14. května ve Slušovicích
Výsledky v cíli
1. Kahle Matthias / Doerr Christian Škoda Octavia WRC 39:44.92. Jakeš Miroslav / Gross Petr Mitsubishi Lancer Evo IX +5.53. Sýkora Jan / Škardová M. Mitsubishi Lancer Evo IX +6.34. Tomaštík J. / Vrečka J. Subaru Impreza WRC +14.95. Tarabus J. / Norek Igor Ford Fiesta S2000 +22.06. Cvrček V. / Šálek Ondřej Škoda Octavia WRC +31.67. Dohnal Jan / Grega Tomáš Peugeot 207 S2000 +51.38. Bujáček M. / Omelka Marek Mitsubishi Lancer Evo IX +1:23.49. Firla Lumír / Dresler Pavel Mitsubishi Lancer Evo VII +1:39.510.Trojan Karel / Jůrka Zdeněk Mitsubishi Lancer Evo IX +1:47.7
137 posádek se postavilo na start první soutěže kalendáře Ecosun MČr ve sprintrally v Hrádku nad Nisou.
V první rychlostní zkoušce byl mimo trať Odložilík s Xsarou WRC. První zkoušku vyhrává Valoušek s Fabií WRC následovaný Tarabusem s Fiestou, který dostal na sedmi kilometrech téměř šest vteřin. Dále následuje pořadí, Jakeš, Dohnal, Sýkora Kahle, Tomaštík Bujáček. Odstupuje Trněný pro poruchu spojky Fabie WRC po RZ 1.
Druhou RZ naopak vyhrává Odložilík, který strávil výletem mimo trať na první Rz téměř minutu. Druhý čas na této Rz přidává Tomaštík, Valoušek je třetí, čtvrtý Kahle. Skěvlý pátý čas Věroš Cvrček s Octavií WRC. Po dvou Rz je Jan Černýs DS3 dvanáctý absolutně. Odstupuje Semerád s poruchou motoru.
Ve třetí rychlostní zkoušce přestává fungovat Valouškovi Fabia WRC a odstupuje. Havaruje Pavel Urban s Fabií TDI, po zkoušce odevzdává výkaz Tamrazov s Fiestou S2000. Ve vedení tak je zatím Tomaštík následovaný Jakešem a Kahlem.
Čtvrtou rychlostní zkoušku vyhrává Sýkora před Kahlem. Odstupuje Odložilík s poruchou kola. 27vteřin ztrácí Tomaštík a propadá se až na místo šesté. Moc se nedaří ani Jakešovi, který klesl na místo čtvrté, Tomaštíka předjíždí i Dohnal s Peugeotem 207 S2000. Navrátilec na tratě Rz Trojan je desátý absolutně. Jelínkovi odešla převodovka.
Výsledky po RZ4:
1. Sýkora Jan / Škardová M. Mitsubishi Lancer Evo IX 00:20:46.62. Kahle Matthias / Doerr Christian Škoda Octavia WRC +0.53. Jakeš Miroslav / Gross Petr Mitsubishi Lancer Evo IX +2.54. Tarabus J. / Norek Igor Ford Fiesta S2000 +2.85. Dohnal Jan / Grega Tomáš Peugeot 207 S2000 +7.16. Tomaštík J. / Vrečka J. Subaru Impreza WRC +9.47. Cvrček V. / Šálek Ondřej Škoda Octavia WRC +14.88. Odložilík R. / Odložilík P. Citroën Xsara WRC +42.99. Bujáček M. / Omelka Marek Mitsubishi Lancer Evo IX +43.110.Trojan Karel / Jůrka Zdeněk Mitsubishi Lancer Evo IX +49.1
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.