ON LINE cíl : Mathias Kahle s Kristianem Doerrem a Octavií WRC vítězí v prvním závodě Ecosun MČR ve sprintrally.
Pátá rychlostní zkouška se stala kořistí Miroslava Jakeše, což znamenalo posun na druhé místo.
V šesté rychlostní zkoušce se zadařilo Tomaštíkovi, zkoušku vyhrál. Druhý čas zajíždí Kahle a dostává se do vedení. Sýkora zajel až šestý čas. Havaroval Dawson.
Sedmá zkouška opět kořistí Tomaštíka. Druhý čas zajel Jakeš třetí Kahle a upevnil tak vedení právě před Jakešem ale jen o 2,5 vteřiny. Nedařilo se Dohnalovi s Peugeotem a v absolutním pořadí se před něj dostal Cvrček.
Poslední rychlostní zkoušku Kahle zatáhl a vyhrál ji a tím vyhrál i celou soutěž. Sýkora zajel druhý čas a Jakeš třetí. Pořadí absolutní je opačné, 0,7 vteřiny je lepší Jakeš.
Celkově tedy vítězí Kahle, druhý se ztrátou 5,5 vteřiny je Jakeš, třetí sýkora a čtvrtý Tomaštík. Páté místo vybojoval Tarabus, velmi pěkné šesté místo zaujímá Cvrček. Sedmý je Dohnal, osmý Bujáček. V poslední Rz se na deváté místo dostává Firla a desátý je Trojan.
Do cíle soutěže dorazilo 90 posádek.
Další soutěží je Impromat Rallysprint Kopná 13.-14. května ve Slušovicích
Výsledky v cíli
1. Kahle Matthias / Doerr Christian Škoda Octavia WRC 39:44.92. Jakeš Miroslav / Gross Petr Mitsubishi Lancer Evo IX +5.53. Sýkora Jan / Škardová M. Mitsubishi Lancer Evo IX +6.34. Tomaštík J. / Vrečka J. Subaru Impreza WRC +14.95. Tarabus J. / Norek Igor Ford Fiesta S2000 +22.06. Cvrček V. / Šálek Ondřej Škoda Octavia WRC +31.67. Dohnal Jan / Grega Tomáš Peugeot 207 S2000 +51.38. Bujáček M. / Omelka Marek Mitsubishi Lancer Evo IX +1:23.49. Firla Lumír / Dresler Pavel Mitsubishi Lancer Evo VII +1:39.510.Trojan Karel / Jůrka Zdeněk Mitsubishi Lancer Evo IX +1:47.7
137 posádek se postavilo na start první soutěže kalendáře Ecosun MČr ve sprintrally v Hrádku nad Nisou.
V první rychlostní zkoušce byl mimo trať Odložilík s Xsarou WRC. První zkoušku vyhrává Valoušek s Fabií WRC následovaný Tarabusem s Fiestou, který dostal na sedmi kilometrech téměř šest vteřin. Dále následuje pořadí, Jakeš, Dohnal, Sýkora Kahle, Tomaštík Bujáček. Odstupuje Trněný pro poruchu spojky Fabie WRC po RZ 1.
Druhou RZ naopak vyhrává Odložilík, který strávil výletem mimo trať na první Rz téměř minutu. Druhý čas na této Rz přidává Tomaštík, Valoušek je třetí, čtvrtý Kahle. Skěvlý pátý čas Věroš Cvrček s Octavií WRC. Po dvou Rz je Jan Černýs DS3 dvanáctý absolutně. Odstupuje Semerád s poruchou motoru.
Ve třetí rychlostní zkoušce přestává fungovat Valouškovi Fabia WRC a odstupuje. Havaruje Pavel Urban s Fabií TDI, po zkoušce odevzdává výkaz Tamrazov s Fiestou S2000. Ve vedení tak je zatím Tomaštík následovaný Jakešem a Kahlem.
Čtvrtou rychlostní zkoušku vyhrává Sýkora před Kahlem. Odstupuje Odložilík s poruchou kola. 27vteřin ztrácí Tomaštík a propadá se až na místo šesté. Moc se nedaří ani Jakešovi, který klesl na místo čtvrté, Tomaštíka předjíždí i Dohnal s Peugeotem 207 S2000. Navrátilec na tratě Rz Trojan je desátý absolutně. Jelínkovi odešla převodovka.
Výsledky po RZ4:
1. Sýkora Jan / Škardová M. Mitsubishi Lancer Evo IX 00:20:46.62. Kahle Matthias / Doerr Christian Škoda Octavia WRC +0.53. Jakeš Miroslav / Gross Petr Mitsubishi Lancer Evo IX +2.54. Tarabus J. / Norek Igor Ford Fiesta S2000 +2.85. Dohnal Jan / Grega Tomáš Peugeot 207 S2000 +7.16. Tomaštík J. / Vrečka J. Subaru Impreza WRC +9.47. Cvrček V. / Šálek Ondřej Škoda Octavia WRC +14.88. Odložilík R. / Odložilík P. Citroën Xsara WRC +42.99. Bujáček M. / Omelka Marek Mitsubishi Lancer Evo IX +43.110.Trojan Karel / Jůrka Zdeněk Mitsubishi Lancer Evo IX +49.1
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?