Tragické vyústění rallye Šumava mne dohnalo k napsání otevřeného dopisu panu Pavlu Babkovi.
Vážený pane Babko!Obracím se na Vás jako na I. Viceprezidenta Autoklubu České Republiky, předsedu Pošumavského auto moto klubu Klatovy v AČR a v neposlední řadě jako na předsedu organizačního výboru 46. Mogul Rallye Šumava Klatovy 2011.Není tajemstvím, že v posledních letech klesá zájem posádek o starty v MMČR v Rally. Zatímco v dřívějších letech nebyl na startu soutěže neobvyklý počet i sto posádek, dnes jsou tyto čísla daleko nižší. Naprosto tristní byl počet přihlášených posádek na 46. ročník MR ŠK. Číslo 49 je přinejmenším smutné, vezmeme-li v úvahu, že Rally Šumava je soutěž s nejdelší tradicí v České Republice a bývalém Československu.Každý pořadatel bojuje se snižující se účastí jinak. Někde snižují startovné, jinde zajišťují atraktivní doprovodný program pro posádky a i diváky, nikoliv však v Klatovech. V Klatovech využíváte maximální výši startovného, stanovenou sportovními řády ASN, rušíte nebo omezujete doprovodný program a zvyšujete vstupné pro diváky. Zjevně nejste dobrým obchodníkem, neb každý správný obchodník ví, že potřebuje-li prodat víc, musí zlevnit nebo nabídnout přidanou hodnotu takovou, kterou jinde nenabízejí.V České Republice se mimo soutěží pořádaných FAS ČR jede několik dalších rally pohárů, na kterých si kupodivu s nízkou účastí posádek nemusejí lámat hlavy. Namísto toho, abyste se z pozice Viceprezidenta AČR snažil o jakousi integraci těchto pohárů do kalendáře MČR, ať už formou vypsání zvláštní třídy pro tyto vozy nebo formou podpory tohoto závodění, děláte vše proto, aby tyto závody byly démonizovány a stavěny do roviny nelegálního zápolení. Nevím, zda jste někdy takovýto závod navštívil, já však ano. Technické, organizační i bezpečností zajištění těchto závodů je na úrovni, jež si v ničem nezadá se závody pořádanými FAS. Rovněž vozidla, která se těchto pohárů účastní, by naprosto bez problémů, minimálně po bezpečnostní stránce, mohla ihned nastoupit do libovolné soutěže pořádané FAS. Je opravdu škoda, že se nezasazujete o splnění jedné ze základních povinností AČR, kterou je rozvoj motoristického sportu.Letošní ročník 46. Mogul Rallye Šumava Klatovy 2011 skončil bohužel tragicky. Rally si vybrala nejvyšší daň na životě jednoho z jezdců. Podle výpovědí jezdců, časoměřičů, pořadatelů a jiných osob přítomných v servisní zóně v Janovicích, bylo Vaše jednání a chování po této tragické události přinejmenším skandální. Tvrdošíjné trvání na odjetí alespoň 20% soutěže či na jejím úplném dojetí, v situaci, kdy zbytek závodního pole ztratí kolegu, soupeře a v neposlední řadě kamaráda, je opravdu smutné.Co mne však šokovalo nejvíce, bylo to, že v nejvypjatější době, kdy se na ředitelství soutěže rozhodovalo o řešení této události, jste se nenacházel na ředitelství soutěže, kde byste jako Předseda organizačního výboru soutěže měl být, ale žoviálně jste rozmlouval v tiskovém středisku s odcházejícími novináři. Mohu Vás ujistit o tom, že jste byl široko daleko jediný, kdo se i v takto vypjaté situaci dokázal usmívat.Nemožnost novinářů a veřejnosti získat v reálném čase informace o stavu soutěže, protože oficiální web soutěže byl nedostupný, kladu, jako Předsedovi organizačního výboru za vinu rovněž Vám.Vážený pane Pavle Babko, s ohledem na výše uvedené skutečnosti Vás vyzývám k okamžité a bezodkladné rezignaci na všechny funkce v Autoklubu České Republiky i Pošumavském auto moto klubu. Vaše přítomnost na výše uvedených postech je českému rallysportu ku škodě.V Klatovech dne 9. 4. 2011,Rostislav Kutěj, nezávislý sportovní fotograf
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?