Tragické vyústění rallye Šumava mne dohnalo k napsání otevřeného dopisu panu Pavlu Babkovi.
Vážený pane Babko!Obracím se na Vás jako na I. Viceprezidenta Autoklubu České Republiky, předsedu Pošumavského auto moto klubu Klatovy v AČR a v neposlední řadě jako na předsedu organizačního výboru 46. Mogul Rallye Šumava Klatovy 2011.Není tajemstvím, že v posledních letech klesá zájem posádek o starty v MMČR v Rally. Zatímco v dřívějších letech nebyl na startu soutěže neobvyklý počet i sto posádek, dnes jsou tyto čísla daleko nižší. Naprosto tristní byl počet přihlášených posádek na 46. ročník MR ŠK. Číslo 49 je přinejmenším smutné, vezmeme-li v úvahu, že Rally Šumava je soutěž s nejdelší tradicí v České Republice a bývalém Československu.Každý pořadatel bojuje se snižující se účastí jinak. Někde snižují startovné, jinde zajišťují atraktivní doprovodný program pro posádky a i diváky, nikoliv však v Klatovech. V Klatovech využíváte maximální výši startovného, stanovenou sportovními řády ASN, rušíte nebo omezujete doprovodný program a zvyšujete vstupné pro diváky. Zjevně nejste dobrým obchodníkem, neb každý správný obchodník ví, že potřebuje-li prodat víc, musí zlevnit nebo nabídnout přidanou hodnotu takovou, kterou jinde nenabízejí.V České Republice se mimo soutěží pořádaných FAS ČR jede několik dalších rally pohárů, na kterých si kupodivu s nízkou účastí posádek nemusejí lámat hlavy. Namísto toho, abyste se z pozice Viceprezidenta AČR snažil o jakousi integraci těchto pohárů do kalendáře MČR, ať už formou vypsání zvláštní třídy pro tyto vozy nebo formou podpory tohoto závodění, děláte vše proto, aby tyto závody byly démonizovány a stavěny do roviny nelegálního zápolení. Nevím, zda jste někdy takovýto závod navštívil, já však ano. Technické, organizační i bezpečností zajištění těchto závodů je na úrovni, jež si v ničem nezadá se závody pořádanými FAS. Rovněž vozidla, která se těchto pohárů účastní, by naprosto bez problémů, minimálně po bezpečnostní stránce, mohla ihned nastoupit do libovolné soutěže pořádané FAS. Je opravdu škoda, že se nezasazujete o splnění jedné ze základních povinností AČR, kterou je rozvoj motoristického sportu.Letošní ročník 46. Mogul Rallye Šumava Klatovy 2011 skončil bohužel tragicky. Rally si vybrala nejvyšší daň na životě jednoho z jezdců. Podle výpovědí jezdců, časoměřičů, pořadatelů a jiných osob přítomných v servisní zóně v Janovicích, bylo Vaše jednání a chování po této tragické události přinejmenším skandální. Tvrdošíjné trvání na odjetí alespoň 20% soutěže či na jejím úplném dojetí, v situaci, kdy zbytek závodního pole ztratí kolegu, soupeře a v neposlední řadě kamaráda, je opravdu smutné.Co mne však šokovalo nejvíce, bylo to, že v nejvypjatější době, kdy se na ředitelství soutěže rozhodovalo o řešení této události, jste se nenacházel na ředitelství soutěže, kde byste jako Předseda organizačního výboru soutěže měl být, ale žoviálně jste rozmlouval v tiskovém středisku s odcházejícími novináři. Mohu Vás ujistit o tom, že jste byl široko daleko jediný, kdo se i v takto vypjaté situaci dokázal usmívat.Nemožnost novinářů a veřejnosti získat v reálném čase informace o stavu soutěže, protože oficiální web soutěže byl nedostupný, kladu, jako Předsedovi organizačního výboru za vinu rovněž Vám.Vážený pane Pavle Babko, s ohledem na výše uvedené skutečnosti Vás vyzývám k okamžité a bezodkladné rezignaci na všechny funkce v Autoklubu České Republiky i Pošumavském auto moto klubu. Vaše přítomnost na výše uvedených postech je českému rallysportu ku škodě.V Klatovech dne 9. 4. 2011,Rostislav Kutěj, nezávislý sportovní fotograf
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.