Zkušený soutěžní jezdec Josef Peták se právě připravuje na další start v Mediasport Mezinárodním mistrovství České republiky v rally na Rallye Šumava. Jeho Peugeotu 207 S2000 od posledního závodění na Valašské rally ještě ani pořádně nevychladl motor, a tak se nejprve vraťme o čtrnáct dní zpět, kdy Josef Peták s Alenou Benešovou závodili po Valašských kotárech.
„S celkovým výsledkem z Valašky jsem spokojený. Tratě byly až na poslední dvě rychlostní zkoušky dost rychlé a jsem rád, že se celá soutěž pro nás odjela za sucha. Měli jsme v pátek trochu problémy se světelnou rampou, která se uvolnila a svítila nám jen kousek před auto a v sobotu ráno jsme na druhé rychlostní zkoušce hned po startu udělali defekt. Jeli jsme s tím celou vložku, což znamenalo velkou ztrátu. Dost pomalu jsem se po dlouhé zimní pauze dostával do tempa, protože jsem v poslední době i díky operaci moc necvičil a kondička není nic moc. Zvládli jsme se ale dostat do cíle a s devátým místem absolutně jsem spokojený“, hodnotí první soutěž sezony 2011 Josef Peták.
Na Šumavu je to pro příbramského Josefa Petáka a jeho Hroch Rally tým coby kamenem dohodil. Tratě Rallye Šumava zejména v páteční etapě ale francouzskému speciálu S2000 příliš nesedí. „Na Šumavě začínáme Činovským okruhem, což považuju za nutné zlo. V okruhové rychlostní zkoušce se dá hodně času ztratit za autem, které jede před vámi, a které vás nevidí nebo nechce pustit. Když se celá rally rozhoduje v desetinkách, jako to bylo například na Valašsce mezi Valdou a Romanem Krestou, tak vteřiny, které člověk ztratí na okruhu už nikde nedožene a ty můžou ovlivnit celý závod. Ty další páteční rychlé úseky jsou o tom, že člověk nesmí udělat sebemenší chybu. Když jede auto dost často v omezovači, tak není kde případnou ztrátu nahnat. Na těchhle rychlých zkouškách ten čas ubývá hrozně rychle a bude to o tom, neudělat v pátek nějakou chybu a vyhnout se technickým problémům. Sobotní rychlostní zkoušky už jsou techničtější, ale předpokládám, že to na nich bude kvůli velkému množství posypu hodně klouzat a velkou roli může na Šumavě sehrát i nestálé počasí. Rallye Šumava bude v tomhle směru hodně těžký závod,“ dodává před startem Rallye Šumava Josef Peták.
Na soutěžní posádky čeká při Rallye Šumava celkem třináct rychlostních zkoušek rozdělených do dvou etap o celkové délce tratě přes 560 kilometrů. Josef Peták a Hroch Rally tým zve fanoušky k návštěvě Rallye Šumava.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.