Josef Peták z Valašky na Šumavu

rally valašská
rally valašská, foto: www.rallyzone.cz | Vodsloň, Tomáš
Petr Eliáš 6. dubna 2011 14:02
Sdílej:

Zkušený soutěžní jezdec Josef Peták se právě připravuje na další start v Mediasport Mezinárodním mistrovství České republiky v rally na Rallye Šumava. Jeho Peugeotu 207 S2000 od posledního závodění na Valašské rally ještě ani pořádně nevychladl motor, a tak se nejprve vraťme o čtrnáct dní zpět, kdy Josef Peták s Alenou Benešovou závodili po Valašských kotárech.

„S celkovým výsledkem z Valašky jsem spokojený. Tratě byly až na poslední dvě rychlostní zkoušky dost rychlé a jsem rád, že se celá soutěž pro nás odjela za sucha. Měli jsme v pátek trochu problémy se světelnou rampou, která se uvolnila a svítila nám jen kousek před auto a v sobotu ráno jsme na druhé rychlostní zkoušce hned po startu udělali defekt. Jeli jsme s tím celou vložku, což znamenalo velkou ztrátu. Dost pomalu jsem se po dlouhé zimní pauze dostával do tempa, protože jsem v poslední době i díky operaci moc necvičil a kondička není nic moc. Zvládli jsme se ale dostat do cíle a s devátým místem absolutně jsem spokojený“, hodnotí první soutěž sezony 2011 Josef Peták.

Na Šumavu je to pro příbramského Josefa Petáka a jeho Hroch Rally tým coby kamenem dohodil. Tratě Rallye Šumava zejména v páteční etapě ale francouzskému speciálu S2000 příliš nesedí. „Na Šumavě začínáme Činovským okruhem, což považuju za nutné zlo. V okruhové rychlostní zkoušce se dá hodně času ztratit za autem, které jede před vámi, a které vás nevidí nebo nechce pustit. Když se celá rally rozhoduje v desetinkách, jako to bylo například na Valašsce mezi Valdou  a Romanem Krestou, tak vteřiny, které člověk ztratí na okruhu už nikde nedožene a ty můžou ovlivnit celý závod. Ty další páteční rychlé úseky jsou o tom, že člověk nesmí udělat sebemenší chybu. Když jede auto dost často v omezovači, tak není kde případnou ztrátu nahnat. Na těchhle rychlých zkouškách ten čas ubývá hrozně rychle a bude to o tom, neudělat v pátek nějakou chybu a vyhnout se technickým problémům. Sobotní rychlostní zkoušky už jsou techničtější, ale předpokládám, že to na nich bude kvůli velkému množství posypu hodně klouzat a velkou roli může na Šumavě sehrát i nestálé počasí. Rallye Šumava bude v tomhle směru hodně těžký závod,“ dodává před startem Rallye Šumava Josef Peták.

Na soutěžní posádky čeká při Rallye Šumava celkem třináct rychlostních zkoušek rozdělených do dvou etap o celkové délce tratě přes 560 kilometrů. Josef Peták a Hroch Rally tým zve fanoušky k návštěvě Rallye Šumava.   

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.