Zkušený soutěžní jezdec Josef Peták se právě připravuje na další start v Mediasport Mezinárodním mistrovství České republiky v rally na Rallye Šumava. Jeho Peugeotu 207 S2000 od posledního závodění na Valašské rally ještě ani pořádně nevychladl motor, a tak se nejprve vraťme o čtrnáct dní zpět, kdy Josef Peták s Alenou Benešovou závodili po Valašských kotárech.
„S celkovým výsledkem z Valašky jsem spokojený. Tratě byly až na poslední dvě rychlostní zkoušky dost rychlé a jsem rád, že se celá soutěž pro nás odjela za sucha. Měli jsme v pátek trochu problémy se světelnou rampou, která se uvolnila a svítila nám jen kousek před auto a v sobotu ráno jsme na druhé rychlostní zkoušce hned po startu udělali defekt. Jeli jsme s tím celou vložku, což znamenalo velkou ztrátu. Dost pomalu jsem se po dlouhé zimní pauze dostával do tempa, protože jsem v poslední době i díky operaci moc necvičil a kondička není nic moc. Zvládli jsme se ale dostat do cíle a s devátým místem absolutně jsem spokojený“, hodnotí první soutěž sezony 2011 Josef Peták.
Na Šumavu je to pro příbramského Josefa Petáka a jeho Hroch Rally tým coby kamenem dohodil. Tratě Rallye Šumava zejména v páteční etapě ale francouzskému speciálu S2000 příliš nesedí. „Na Šumavě začínáme Činovským okruhem, což považuju za nutné zlo. V okruhové rychlostní zkoušce se dá hodně času ztratit za autem, které jede před vámi, a které vás nevidí nebo nechce pustit. Když se celá rally rozhoduje v desetinkách, jako to bylo například na Valašsce mezi Valdou a Romanem Krestou, tak vteřiny, které člověk ztratí na okruhu už nikde nedožene a ty můžou ovlivnit celý závod. Ty další páteční rychlé úseky jsou o tom, že člověk nesmí udělat sebemenší chybu. Když jede auto dost často v omezovači, tak není kde případnou ztrátu nahnat. Na těchhle rychlých zkouškách ten čas ubývá hrozně rychle a bude to o tom, neudělat v pátek nějakou chybu a vyhnout se technickým problémům. Sobotní rychlostní zkoušky už jsou techničtější, ale předpokládám, že to na nich bude kvůli velkému množství posypu hodně klouzat a velkou roli může na Šumavě sehrát i nestálé počasí. Rallye Šumava bude v tomhle směru hodně těžký závod,“ dodává před startem Rallye Šumava Josef Peták.
Na soutěžní posádky čeká při Rallye Šumava celkem třináct rychlostních zkoušek rozdělených do dvou etap o celkové délce tratě přes 560 kilometrů. Josef Peták a Hroch Rally tým zve fanoušky k návštěvě Rallye Šumava.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?