Zkušený soutěžní jezdec Josef Peták se právě připravuje na další start v Mediasport Mezinárodním mistrovství České republiky v rally na Rallye Šumava. Jeho Peugeotu 207 S2000 od posledního závodění na Valašské rally ještě ani pořádně nevychladl motor, a tak se nejprve vraťme o čtrnáct dní zpět, kdy Josef Peták s Alenou Benešovou závodili po Valašských kotárech.
„S celkovým výsledkem z Valašky jsem spokojený. Tratě byly až na poslední dvě rychlostní zkoušky dost rychlé a jsem rád, že se celá soutěž pro nás odjela za sucha. Měli jsme v pátek trochu problémy se světelnou rampou, která se uvolnila a svítila nám jen kousek před auto a v sobotu ráno jsme na druhé rychlostní zkoušce hned po startu udělali defekt. Jeli jsme s tím celou vložku, což znamenalo velkou ztrátu. Dost pomalu jsem se po dlouhé zimní pauze dostával do tempa, protože jsem v poslední době i díky operaci moc necvičil a kondička není nic moc. Zvládli jsme se ale dostat do cíle a s devátým místem absolutně jsem spokojený“, hodnotí první soutěž sezony 2011 Josef Peták.
Na Šumavu je to pro příbramského Josefa Petáka a jeho Hroch Rally tým coby kamenem dohodil. Tratě Rallye Šumava zejména v páteční etapě ale francouzskému speciálu S2000 příliš nesedí. „Na Šumavě začínáme Činovským okruhem, což považuju za nutné zlo. V okruhové rychlostní zkoušce se dá hodně času ztratit za autem, které jede před vámi, a které vás nevidí nebo nechce pustit. Když se celá rally rozhoduje v desetinkách, jako to bylo například na Valašsce mezi Valdou a Romanem Krestou, tak vteřiny, které člověk ztratí na okruhu už nikde nedožene a ty můžou ovlivnit celý závod. Ty další páteční rychlé úseky jsou o tom, že člověk nesmí udělat sebemenší chybu. Když jede auto dost často v omezovači, tak není kde případnou ztrátu nahnat. Na těchhle rychlých zkouškách ten čas ubývá hrozně rychle a bude to o tom, neudělat v pátek nějakou chybu a vyhnout se technickým problémům. Sobotní rychlostní zkoušky už jsou techničtější, ale předpokládám, že to na nich bude kvůli velkému množství posypu hodně klouzat a velkou roli může na Šumavě sehrát i nestálé počasí. Rallye Šumava bude v tomhle směru hodně těžký závod,“ dodává před startem Rallye Šumava Josef Peták.
Na soutěžní posádky čeká při Rallye Šumava celkem třináct rychlostních zkoušek rozdělených do dvou etap o celkové délce tratě přes 560 kilometrů. Josef Peták a Hroch Rally tým zve fanoušky k návštěvě Rallye Šumava.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.