Sekretariát jubilejního 30. ročníku BONVER Valašská rally zažil během středečního poledne první zatěžkávací zkoušku. Proběhla prezentace posádek, předání itineráře a zároveň začaly seznamovací jízdy na rychlostních zkouškách úvodní etapy.
Pořadatelům se hlásilo celkem 65 posádek z České republiky a Polska. Z čela startovního pole úvodního podniku sedmidílného seriálu Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally 2011 nechybí ani jedna posádka. Jubilejní valaška se dále započítává do Mistrovství České republiky juniorů, Citroën Racing Trophy CZ a Renault R3 Clio Cup 2011.
K největším favoritům dvoudenní rally v okolí Valašského Meziříčí patří úřadující český šampion a obhájce prvenství Pavel Valoušek jr. (Peugeot 207 S2000), tovární jezdec Škoda Motorsport Jan Kopecký (Škoda Fabia S2000), čtyřnásobný vítěz Valašské rally i český mistr Roman Kresta (Škoda Fabia S2000) a pětinásobný český šampion Václav Pech jr. (Mitsubishi Lancer EVO IX). Kartami na čelních příčkách chtějí zamíchat úřadující vicemistr Evropy Antonín Tlusťák (Škoda Fabia S2000), Michal Solowow z Polska (Ford Fiesta S2000) nebo Josef Peták (Peugoet 207 S2000). „Jako první se objevil kolem jedenácté hodiny zkušený jezdec Václav Arazim, hned po něm přišli v těsném sledu Lubomír Minařík a Jaroslaw Koltun z Polska. Prezentace posádek a následný výdej itinerářů měly hladký průběh. Děvčata zvládla v sekretariátu všechno na výbornou. Soutěžící k nám chodili až do druhé hodiny odpolední průběžně, takže se netvořily žádné řady,“ uvedla Eva Zavadilová, vedoucí sekretariátu BONVER Valašská rally. Z původně přihlášených 70 posádek se omluvily pořadatelům čtyři. Na Valašsku se neobjeví Milan Liška (Mitsubishi Lancer EVO X, startovní číslo 22), Martin Vaško ze Slovenska (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 51), Ondřej Koubek (Škoda Fabia, startovní číslo 67) a David Suchařípa (Škoda Fabia 1,4, startovní číslo 69). Itinerář soutěže si nepřevzal ani Ladislav Belinger (Citroën C2 R2 Max, startovní číslo 70). Novinkou pro pořadatele českého šampionátu je povinné uspořádání testovací rychlostní zkoušky neboli shakedownu pod podmínkou, že se přihlásí alespoň deset posádek. „Poplatek k účasti na shakedownu zaplatilo celkem 35 soutěžících. Z čela startovního pole nepojede na testovací rychlostní zkoušce pouze Václav Arazim. Z dalších jezdců vynechají shakedown Vladimír Barvík, Martin Bujáček, Marcel Tuček nebo Jaromír Tomaštík,“ upřesnila Eva Zavadilová. Testovací rychlostní zkouška proběhne v pátek 25. března v době od 12.30 do 15 hodin na úseku Hrádky – Krhová v těsné blízkosti města Valašské Meziříčí. Na shakedownu nebude prováděn výběr vstupného. Pořadatelé se dohodli i přes počáteční komplikace s občany bydlícími poblíž komunikace v místní části Krhová, konkrétně v lokalitách Hrádky a Jehličná na podmínkách, za nichž budou moci být provedeny testovací jízdy soutěžních vozidel.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.