Sekretariát jubilejního 30. ročníku BONVER Valašská rally zažil během středečního poledne první zatěžkávací zkoušku. Proběhla prezentace posádek, předání itineráře a zároveň začaly seznamovací jízdy na rychlostních zkouškách úvodní etapy.
Pořadatelům se hlásilo celkem 65 posádek z České republiky a Polska. Z čela startovního pole úvodního podniku sedmidílného seriálu Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally 2011 nechybí ani jedna posádka. Jubilejní valaška se dále započítává do Mistrovství České republiky juniorů, Citroën Racing Trophy CZ a Renault R3 Clio Cup 2011.
K největším favoritům dvoudenní rally v okolí Valašského Meziříčí patří úřadující český šampion a obhájce prvenství Pavel Valoušek jr. (Peugeot 207 S2000), tovární jezdec Škoda Motorsport Jan Kopecký (Škoda Fabia S2000), čtyřnásobný vítěz Valašské rally i český mistr Roman Kresta (Škoda Fabia S2000) a pětinásobný český šampion Václav Pech jr. (Mitsubishi Lancer EVO IX). Kartami na čelních příčkách chtějí zamíchat úřadující vicemistr Evropy Antonín Tlusťák (Škoda Fabia S2000), Michal Solowow z Polska (Ford Fiesta S2000) nebo Josef Peták (Peugoet 207 S2000). „Jako první se objevil kolem jedenácté hodiny zkušený jezdec Václav Arazim, hned po něm přišli v těsném sledu Lubomír Minařík a Jaroslaw Koltun z Polska. Prezentace posádek a následný výdej itinerářů měly hladký průběh. Děvčata zvládla v sekretariátu všechno na výbornou. Soutěžící k nám chodili až do druhé hodiny odpolední průběžně, takže se netvořily žádné řady,“ uvedla Eva Zavadilová, vedoucí sekretariátu BONVER Valašská rally. Z původně přihlášených 70 posádek se omluvily pořadatelům čtyři. Na Valašsku se neobjeví Milan Liška (Mitsubishi Lancer EVO X, startovní číslo 22), Martin Vaško ze Slovenska (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 51), Ondřej Koubek (Škoda Fabia, startovní číslo 67) a David Suchařípa (Škoda Fabia 1,4, startovní číslo 69). Itinerář soutěže si nepřevzal ani Ladislav Belinger (Citroën C2 R2 Max, startovní číslo 70). Novinkou pro pořadatele českého šampionátu je povinné uspořádání testovací rychlostní zkoušky neboli shakedownu pod podmínkou, že se přihlásí alespoň deset posádek. „Poplatek k účasti na shakedownu zaplatilo celkem 35 soutěžících. Z čela startovního pole nepojede na testovací rychlostní zkoušce pouze Václav Arazim. Z dalších jezdců vynechají shakedown Vladimír Barvík, Martin Bujáček, Marcel Tuček nebo Jaromír Tomaštík,“ upřesnila Eva Zavadilová. Testovací rychlostní zkouška proběhne v pátek 25. března v době od 12.30 do 15 hodin na úseku Hrádky – Krhová v těsné blízkosti města Valašské Meziříčí. Na shakedownu nebude prováděn výběr vstupného. Pořadatelé se dohodli i přes počáteční komplikace s občany bydlícími poblíž komunikace v místní části Krhová, konkrétně v lokalitách Hrádky a Jehličná na podmínkách, za nichž budou moci být provedeny testovací jízdy soutěžních vozidel.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?