Sekretariát jubilejního 30. ročníku BONVER Valašská rally zažil během středečního poledne první zatěžkávací zkoušku. Proběhla prezentace posádek, předání itineráře a zároveň začaly seznamovací jízdy na rychlostních zkouškách úvodní etapy.
Pořadatelům se hlásilo celkem 65 posádek z České republiky a Polska. Z čela startovního pole úvodního podniku sedmidílného seriálu Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally 2011 nechybí ani jedna posádka. Jubilejní valaška se dále započítává do Mistrovství České republiky juniorů, Citroën Racing Trophy CZ a Renault R3 Clio Cup 2011.
K největším favoritům dvoudenní rally v okolí Valašského Meziříčí patří úřadující český šampion a obhájce prvenství Pavel Valoušek jr. (Peugeot 207 S2000), tovární jezdec Škoda Motorsport Jan Kopecký (Škoda Fabia S2000), čtyřnásobný vítěz Valašské rally i český mistr Roman Kresta (Škoda Fabia S2000) a pětinásobný český šampion Václav Pech jr. (Mitsubishi Lancer EVO IX). Kartami na čelních příčkách chtějí zamíchat úřadující vicemistr Evropy Antonín Tlusťák (Škoda Fabia S2000), Michal Solowow z Polska (Ford Fiesta S2000) nebo Josef Peták (Peugoet 207 S2000). „Jako první se objevil kolem jedenácté hodiny zkušený jezdec Václav Arazim, hned po něm přišli v těsném sledu Lubomír Minařík a Jaroslaw Koltun z Polska. Prezentace posádek a následný výdej itinerářů měly hladký průběh. Děvčata zvládla v sekretariátu všechno na výbornou. Soutěžící k nám chodili až do druhé hodiny odpolední průběžně, takže se netvořily žádné řady,“ uvedla Eva Zavadilová, vedoucí sekretariátu BONVER Valašská rally. Z původně přihlášených 70 posádek se omluvily pořadatelům čtyři. Na Valašsku se neobjeví Milan Liška (Mitsubishi Lancer EVO X, startovní číslo 22), Martin Vaško ze Slovenska (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 51), Ondřej Koubek (Škoda Fabia, startovní číslo 67) a David Suchařípa (Škoda Fabia 1,4, startovní číslo 69). Itinerář soutěže si nepřevzal ani Ladislav Belinger (Citroën C2 R2 Max, startovní číslo 70). Novinkou pro pořadatele českého šampionátu je povinné uspořádání testovací rychlostní zkoušky neboli shakedownu pod podmínkou, že se přihlásí alespoň deset posádek. „Poplatek k účasti na shakedownu zaplatilo celkem 35 soutěžících. Z čela startovního pole nepojede na testovací rychlostní zkoušce pouze Václav Arazim. Z dalších jezdců vynechají shakedown Vladimír Barvík, Martin Bujáček, Marcel Tuček nebo Jaromír Tomaštík,“ upřesnila Eva Zavadilová. Testovací rychlostní zkouška proběhne v pátek 25. března v době od 12.30 do 15 hodin na úseku Hrádky – Krhová v těsné blízkosti města Valašské Meziříčí. Na shakedownu nebude prováděn výběr vstupného. Pořadatelé se dohodli i přes počáteční komplikace s občany bydlícími poblíž komunikace v místní části Krhová, konkrétně v lokalitách Hrádky a Jehličná na podmínkách, za nichž budou moci být provedeny testovací jízdy soutěžních vozidel.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?