Počas uplynulej soboty sa v hlavnom meste Českej republiky konalo už tradičné podujatie pod názvom TipCars Pražský Rallysprint. Bronzovú priečku si z tohto podujatia odviezol slovenský RUFA Šport Team, ktorý reprezentovala dvojica Per Gunnar Andersson – Vít Houšť vo vozidle Škoda Fabia S2000.
TipCars Pražský Rallysprint sa aj v tomto roku stal predposledným podujatím rally sezóny u našich západných susedov. Jeho šestnásty ročník bol pre všetkých šesťdesiat zúčastnených posádok poriadne náročný a to nielen kvôli veľkému množstvu snehu nachádzajúcom sa na rýchlostných skúškach, ale aj teplotám, ktoré poriadne klesli pod bod mrazu. Slovenský RUFA Šport Team už od začiatku priťahoval zrak všetkých fanúšikov nielen číslom jeden, ktoré sa skvelo na Škode Fabia S2000, ale aj zložením posádky. V nej hral prím Švéd Per Gunnar Andersson, dvojnásobný majster sveta medzi Juniormi. To, že svoje remeslo ovláda perfektne dokázal už na prvej, divácky príťažlivej rýchlostnej skúške, ktorú s prehľadom vyhral. V ďalších šiestich rýchlostných skúškach sa síce stabilne umiestňoval medzi najrýchlejšími, avšak v cieli sa musel predsa len skloniť pred dvojicou vozidiel Škoda Fabia špecifikácie WRC. RUFA Šport spoločne s Per Gunnarom si tak z Prahy spoločne odviezli pohár za tretie miesto zo súťaže TipCars Pražský Rallysprint.
Spokojnosť s výkonom švédskeho jazdca vyjadril aj manažér tímu Ľubomír Kleman : „Súťaž bola veľmi pekná. Všade kopa snehu a poriadny mráz. Na štarte sa zišla šesťdesiatka posádok, z ktorých bolo osem vozidiel špecifikácie WRC proti ktorým je ťažké s S2000-kou bojovať. Navyše Per Gunnar hneď ráno nie celkom správne zvolil pneumatiky. Neskôr to už bolo dobré a darilo sa mu stratu stiahnuť. Ja osobne som veľmi spokojný s výkonom našej posádky.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.