Počas uplynulej soboty sa v hlavnom meste Českej republiky konalo už tradičné podujatie pod názvom TipCars Pražský Rallysprint. Bronzovú priečku si z tohto podujatia odviezol slovenský RUFA Šport Team, ktorý reprezentovala dvojica Per Gunnar Andersson – Vít Houšť vo vozidle Škoda Fabia S2000.
TipCars Pražský Rallysprint sa aj v tomto roku stal predposledným podujatím rally sezóny u našich západných susedov. Jeho šestnásty ročník bol pre všetkých šesťdesiat zúčastnených posádok poriadne náročný a to nielen kvôli veľkému množstvu snehu nachádzajúcom sa na rýchlostných skúškach, ale aj teplotám, ktoré poriadne klesli pod bod mrazu. Slovenský RUFA Šport Team už od začiatku priťahoval zrak všetkých fanúšikov nielen číslom jeden, ktoré sa skvelo na Škode Fabia S2000, ale aj zložením posádky. V nej hral prím Švéd Per Gunnar Andersson, dvojnásobný majster sveta medzi Juniormi. To, že svoje remeslo ovláda perfektne dokázal už na prvej, divácky príťažlivej rýchlostnej skúške, ktorú s prehľadom vyhral. V ďalších šiestich rýchlostných skúškach sa síce stabilne umiestňoval medzi najrýchlejšími, avšak v cieli sa musel predsa len skloniť pred dvojicou vozidiel Škoda Fabia špecifikácie WRC. RUFA Šport spoločne s Per Gunnarom si tak z Prahy spoločne odviezli pohár za tretie miesto zo súťaže TipCars Pražský Rallysprint.
Spokojnosť s výkonom švédskeho jazdca vyjadril aj manažér tímu Ľubomír Kleman : „Súťaž bola veľmi pekná. Všade kopa snehu a poriadny mráz. Na štarte sa zišla šesťdesiatka posádok, z ktorých bolo osem vozidiel špecifikácie WRC proti ktorým je ťažké s S2000-kou bojovať. Navyše Per Gunnar hneď ráno nie celkom správne zvolil pneumatiky. Neskôr to už bolo dobré a darilo sa mu stratu stiahnuť. Ja osobne som veľmi spokojný s výkonom našej posádky.“
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?