Exkluzivní tečku za letošním šampionátem MMČR udělala posádka Czech Ford Rally Teamu Jaromír Tarabus a Daniel Trunkát. Fantastickým výkonem získala premiérově ve své kariéře absolutní vítězství v šampionátu MMČR, třetí místo v celkovém hodnocení MMČR a zároveň poprvé v této sezoně přivedla na zlatém postu do cíle vůz Ford Fiesta S2000, za což si vysloužila osobní gratulace od šéfa M-Sportu Malcolma Wilsona.
Před startem do posledního podniku MMČR odborná veřejnost sestavovala různé varianty závěrečné podoby šampionátu. Posádce Czech Ford Rally Teamu nedávala bodová matematika mnoho reálných šancí. Možnosti na zásadní zvraty byly podloženy pouze slovem ‚pokud‘. Vstup do rally Tarabusovi s Trunkátem navíc nevyšel podle představ. Díky odstoupení Romana Kresty se sice pevně usídlili na třetím místě průběžného pořadí za Pavlem Valouškem a Václavem Pechem, bojujícími o titul mistra, ale s dosaženými časy nebyla posádka úplně spokojena. V cíli první sekce páteční etapy to vypadalo, že karty konečného pořadí MMČR jsou rozdány.„První rychlostní zkoušky jsme nejeli dobře, netrefovali jsme se do zatáček a s naším výkonem jsme nebyli spokojení, vyrobil jsem několik chyb,“ stěžoval si v úvodu Rally Příbram Jaromír Tarabus. „Naštěstí jsme od soupeřů zas tolik nedostali. Po první sekci jsme ztráceli necelých 18 sekund, to je sice hodně, ale já čekal, že ztratíme ještě víc.“Druhá sekce rychlostních zkoušek, která se jela celá za tmy, už vyšla Jaromíru Tarabusovi a Danielu Trunkátovi lépe. V cíli první etapy příbramské soutěže drželi třetí místo průběžného pořadí a před zbytkem startovního pole si vybudovali náskok tři čtvrtě minuty.„Večer jsem se rozhodl nastavit nějaké tempo a snažili jsme se zajíždět co nejlepší časy v jednotlivých erzetách. Chtěli jsme se pokusit vyhrát i nějakou rychlostní zkoušku, což se nám nepodařilo,“ říká jezdec Fordu Fiesta S2000.Po první etapě Rally Příbram se její účastníci museli rozloučit s pěkným slunečným počasím. V sobotu dopoledne bylo zataženo a po nočním dešti se těžko odhadovalo, jaké podmínky budou panovat na rychlostních zkouškách. Mraky hrozily deštěm, jen nebylo jasné, kdy a kde začne pršet. Volba pneumatik tak nebyla vůbec jednoduchá a během dne se měla dále komplikovat.„Do první sekce sobotní etapy jsme nastupovali na nejměkčí variantě slicku, což se na prvních dvou testech, které byly suché, nezdálo jako nejlepší volba, pneumatiky se začaly přehřívat a hodně to klouzalo. Na dalších erzetách se však podmínky změnily a nakonec naše volba nebyla tak špatná, což bylo vidět i na dosahovaných časech,“ popsal Jaromír Tarabus.Tarabus s Trunkátem vyhráli v sobotu dopoledne tři rychlostní zkoušky z pěti a zejména díky vítězství na téměř sedmnáctikilometrové ‚erzetě‘ Brodce – Milín se dotáhli těsně za druhého Václava Pecha, na kterého před posledními pěti měřenými úseky ztráceli jen 2,3 sekundy. Otevřela se tak před nimi šance zaútočit na druhé místo průběžného pořadí.„Do druhé sekce sobotní etapy jsme se s Danem rozhodli nastoupit v duchu hesla našeho manažera ‚Příležitost klepe a ty jsi vrátný‘. Proměnlivé počasí způsobilo, že ještě pět minut před odjezdem ze servisu jsem neměl představu, co použijeme za pneumatiky. Do poslední části sobotní etapy jsme s cílem odsunout Vencu na třetí místo vyrazili na kombinaci pneu, nad kterou někteří kroutili hlavou. Musím poděkovat Igoru Norkovi a Jardovi Blažkovi, kteří svou radou přispěli ke konečnému výsledku sobotní etapy,“ říká Jaromír Tarabus. Šanci zvrátit stav v absolutním pořadí Jaromír Tarabus a Daniel Trunkát plně využili. Vyhráli všech pět zbývajících vložek a již po první z nich postoupili před Václava Pecha na druhé místo průběžné klasifikace. Díky lepší volbě pneu postupně začali stahovat i náskok vedoucího Pavla Valouška. Napětí stoupalo, případné absolutní vítězství by znamenalo posun na třetí místo v absolutní klasifikaci MMČR.Do poslední rychlostní zkoušky startovali s nevýhodou 14,7 sekundy oproti dosavadnímu leaderovi soutěže, ale i takovou ztrátu se jim na sedmnácti ostrých kilometrech podařilo smazat a o 0,9 sekundy zvítězili v Rally Příbram. Dosáhli tak svého prvního absolutního vítězství v podniku MMČR rally a potvrdili, že se jim v Příbrami daří; vždyť dosud bylo jejich nejlepším výsledkem druhé místo právě z Rally Příbram.„Dnes jsem si jízdu s Jaromírem opravdu užil, na poslední RZ bylo několik pasáží, kde jsem do interkomu očekával od kapitána Fiesty S2000 pokyn k zatažení podvozku,“ žertoval v cílové časovce Daniel Trunkát.
„Jsme šťastní, že se to povedlo, dnes se nám všechno dařilo. Jak gumy, tak jízda, takže jsme strašně rádi! Snažili jsme se toho využít a nakonec to vyšlo, takže jsme spokojení. Děkujeme celému Czech Ford Rally Teamu – Martinu Krčmovi, Jirkovi Kaliňákovi, Jirkovi Šmachenovi, Pepovi Míkovi, Michalu Vrágovi, Radku Ščensnému, Mr.Q, účetnímu Fantozzimu, Janu Tománkovi a Romanu Sobotkovi, a všem, kteří nás podporovali, i fanouškům, kteří nám drželi palce. Osobně chci poděkovat ještě Martinu Prokopovi, který dělal celou sezonu maximum proto, abychom dosáhli co nejlepšího výsledku,“ zdůrazňuje Jaromír Tarabus. „Jsme rádi, že se nám nakonec podařilo splnit jeden z cílů, který jsme si dali před startem sezony 2010. Doufám, že na tento výsledek navážeme v příští sezoně.“
Díky výsledku z Příbrami postoupili Tarabus s Trunkátem na třetí místo v hodnocení Mediasport MMČR rally před Romana Krestu. Vítězem šampionátu se stal Pavel Valoušek, druhé místo obsadil Václav Pech.„Roman Kresta, kterého jsme v hodnocení MMČR přeskočili, měl smůlu. I to je rally. Chtěl bych mu moc poděkovat za spolupráci v průběhu sezony 2010 při nastavování auta, a za rady, které nám spolu s Martinem Prokopem poskytoval v průběhu celé sezony,“ dodává Jaromír Tarabus.Více informací o posádce Tarabus - Trunkát naleznete na jejích webových stránkách www.tarabus.cz.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?