Exkluzivní tečku za letošním šampionátem MMČR udělala posádka Czech Ford Rally Teamu Jaromír Tarabus a Daniel Trunkát. Fantastickým výkonem získala premiérově ve své kariéře absolutní vítězství v šampionátu MMČR, třetí místo v celkovém hodnocení MMČR a zároveň poprvé v této sezoně přivedla na zlatém postu do cíle vůz Ford Fiesta S2000, za což si vysloužila osobní gratulace od šéfa M-Sportu Malcolma Wilsona.
Před startem do posledního podniku MMČR odborná veřejnost sestavovala různé varianty závěrečné podoby šampionátu. Posádce Czech Ford Rally Teamu nedávala bodová matematika mnoho reálných šancí. Možnosti na zásadní zvraty byly podloženy pouze slovem ‚pokud‘. Vstup do rally Tarabusovi s Trunkátem navíc nevyšel podle představ. Díky odstoupení Romana Kresty se sice pevně usídlili na třetím místě průběžného pořadí za Pavlem Valouškem a Václavem Pechem, bojujícími o titul mistra, ale s dosaženými časy nebyla posádka úplně spokojena. V cíli první sekce páteční etapy to vypadalo, že karty konečného pořadí MMČR jsou rozdány.„První rychlostní zkoušky jsme nejeli dobře, netrefovali jsme se do zatáček a s naším výkonem jsme nebyli spokojení, vyrobil jsem několik chyb,“ stěžoval si v úvodu Rally Příbram Jaromír Tarabus. „Naštěstí jsme od soupeřů zas tolik nedostali. Po první sekci jsme ztráceli necelých 18 sekund, to je sice hodně, ale já čekal, že ztratíme ještě víc.“Druhá sekce rychlostních zkoušek, která se jela celá za tmy, už vyšla Jaromíru Tarabusovi a Danielu Trunkátovi lépe. V cíli první etapy příbramské soutěže drželi třetí místo průběžného pořadí a před zbytkem startovního pole si vybudovali náskok tři čtvrtě minuty.„Večer jsem se rozhodl nastavit nějaké tempo a snažili jsme se zajíždět co nejlepší časy v jednotlivých erzetách. Chtěli jsme se pokusit vyhrát i nějakou rychlostní zkoušku, což se nám nepodařilo,“ říká jezdec Fordu Fiesta S2000.Po první etapě Rally Příbram se její účastníci museli rozloučit s pěkným slunečným počasím. V sobotu dopoledne bylo zataženo a po nočním dešti se těžko odhadovalo, jaké podmínky budou panovat na rychlostních zkouškách. Mraky hrozily deštěm, jen nebylo jasné, kdy a kde začne pršet. Volba pneumatik tak nebyla vůbec jednoduchá a během dne se měla dále komplikovat.„Do první sekce sobotní etapy jsme nastupovali na nejměkčí variantě slicku, což se na prvních dvou testech, které byly suché, nezdálo jako nejlepší volba, pneumatiky se začaly přehřívat a hodně to klouzalo. Na dalších erzetách se však podmínky změnily a nakonec naše volba nebyla tak špatná, což bylo vidět i na dosahovaných časech,“ popsal Jaromír Tarabus.Tarabus s Trunkátem vyhráli v sobotu dopoledne tři rychlostní zkoušky z pěti a zejména díky vítězství na téměř sedmnáctikilometrové ‚erzetě‘ Brodce – Milín se dotáhli těsně za druhého Václava Pecha, na kterého před posledními pěti měřenými úseky ztráceli jen 2,3 sekundy. Otevřela se tak před nimi šance zaútočit na druhé místo průběžného pořadí.„Do druhé sekce sobotní etapy jsme se s Danem rozhodli nastoupit v duchu hesla našeho manažera ‚Příležitost klepe a ty jsi vrátný‘. Proměnlivé počasí způsobilo, že ještě pět minut před odjezdem ze servisu jsem neměl představu, co použijeme za pneumatiky. Do poslední části sobotní etapy jsme s cílem odsunout Vencu na třetí místo vyrazili na kombinaci pneu, nad kterou někteří kroutili hlavou. Musím poděkovat Igoru Norkovi a Jardovi Blažkovi, kteří svou radou přispěli ke konečnému výsledku sobotní etapy,“ říká Jaromír Tarabus. Šanci zvrátit stav v absolutním pořadí Jaromír Tarabus a Daniel Trunkát plně využili. Vyhráli všech pět zbývajících vložek a již po první z nich postoupili před Václava Pecha na druhé místo průběžné klasifikace. Díky lepší volbě pneu postupně začali stahovat i náskok vedoucího Pavla Valouška. Napětí stoupalo, případné absolutní vítězství by znamenalo posun na třetí místo v absolutní klasifikaci MMČR.Do poslední rychlostní zkoušky startovali s nevýhodou 14,7 sekundy oproti dosavadnímu leaderovi soutěže, ale i takovou ztrátu se jim na sedmnácti ostrých kilometrech podařilo smazat a o 0,9 sekundy zvítězili v Rally Příbram. Dosáhli tak svého prvního absolutního vítězství v podniku MMČR rally a potvrdili, že se jim v Příbrami daří; vždyť dosud bylo jejich nejlepším výsledkem druhé místo právě z Rally Příbram.„Dnes jsem si jízdu s Jaromírem opravdu užil, na poslední RZ bylo několik pasáží, kde jsem do interkomu očekával od kapitána Fiesty S2000 pokyn k zatažení podvozku,“ žertoval v cílové časovce Daniel Trunkát.
„Jsme šťastní, že se to povedlo, dnes se nám všechno dařilo. Jak gumy, tak jízda, takže jsme strašně rádi! Snažili jsme se toho využít a nakonec to vyšlo, takže jsme spokojení. Děkujeme celému Czech Ford Rally Teamu – Martinu Krčmovi, Jirkovi Kaliňákovi, Jirkovi Šmachenovi, Pepovi Míkovi, Michalu Vrágovi, Radku Ščensnému, Mr.Q, účetnímu Fantozzimu, Janu Tománkovi a Romanu Sobotkovi, a všem, kteří nás podporovali, i fanouškům, kteří nám drželi palce. Osobně chci poděkovat ještě Martinu Prokopovi, který dělal celou sezonu maximum proto, abychom dosáhli co nejlepšího výsledku,“ zdůrazňuje Jaromír Tarabus. „Jsme rádi, že se nám nakonec podařilo splnit jeden z cílů, který jsme si dali před startem sezony 2010. Doufám, že na tento výsledek navážeme v příští sezoně.“
Díky výsledku z Příbrami postoupili Tarabus s Trunkátem na třetí místo v hodnocení Mediasport MMČR rally před Romana Krestu. Vítězem šampionátu se stal Pavel Valoušek, druhé místo obsadil Václav Pech.„Roman Kresta, kterého jsme v hodnocení MMČR přeskočili, měl smůlu. I to je rally. Chtěl bych mu moc poděkovat za spolupráci v průběhu sezony 2010 při nastavování auta, a za rady, které nám spolu s Martinem Prokopem poskytoval v průběhu celé sezony,“ dodává Jaromír Tarabus.Více informací o posádce Tarabus - Trunkát naleznete na jejích webových stránkách www.tarabus.cz.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.