Exkluzivní tečku za letošním šampionátem MMČR udělala posádka Czech Ford Rally Teamu Jaromír Tarabus a Daniel Trunkát. Fantastickým výkonem získala premiérově ve své kariéře absolutní vítězství v šampionátu MMČR, třetí místo v celkovém hodnocení MMČR a zároveň poprvé v této sezoně přivedla na zlatém postu do cíle vůz Ford Fiesta S2000, za což si vysloužila osobní gratulace od šéfa M-Sportu Malcolma Wilsona.
Před startem do posledního podniku MMČR odborná veřejnost sestavovala různé varianty závěrečné podoby šampionátu. Posádce Czech Ford Rally Teamu nedávala bodová matematika mnoho reálných šancí. Možnosti na zásadní zvraty byly podloženy pouze slovem ‚pokud‘. Vstup do rally Tarabusovi s Trunkátem navíc nevyšel podle představ. Díky odstoupení Romana Kresty se sice pevně usídlili na třetím místě průběžného pořadí za Pavlem Valouškem a Václavem Pechem, bojujícími o titul mistra, ale s dosaženými časy nebyla posádka úplně spokojena. V cíli první sekce páteční etapy to vypadalo, že karty konečného pořadí MMČR jsou rozdány.„První rychlostní zkoušky jsme nejeli dobře, netrefovali jsme se do zatáček a s naším výkonem jsme nebyli spokojení, vyrobil jsem několik chyb,“ stěžoval si v úvodu Rally Příbram Jaromír Tarabus. „Naštěstí jsme od soupeřů zas tolik nedostali. Po první sekci jsme ztráceli necelých 18 sekund, to je sice hodně, ale já čekal, že ztratíme ještě víc.“Druhá sekce rychlostních zkoušek, která se jela celá za tmy, už vyšla Jaromíru Tarabusovi a Danielu Trunkátovi lépe. V cíli první etapy příbramské soutěže drželi třetí místo průběžného pořadí a před zbytkem startovního pole si vybudovali náskok tři čtvrtě minuty.„Večer jsem se rozhodl nastavit nějaké tempo a snažili jsme se zajíždět co nejlepší časy v jednotlivých erzetách. Chtěli jsme se pokusit vyhrát i nějakou rychlostní zkoušku, což se nám nepodařilo,“ říká jezdec Fordu Fiesta S2000.Po první etapě Rally Příbram se její účastníci museli rozloučit s pěkným slunečným počasím. V sobotu dopoledne bylo zataženo a po nočním dešti se těžko odhadovalo, jaké podmínky budou panovat na rychlostních zkouškách. Mraky hrozily deštěm, jen nebylo jasné, kdy a kde začne pršet. Volba pneumatik tak nebyla vůbec jednoduchá a během dne se měla dále komplikovat.„Do první sekce sobotní etapy jsme nastupovali na nejměkčí variantě slicku, což se na prvních dvou testech, které byly suché, nezdálo jako nejlepší volba, pneumatiky se začaly přehřívat a hodně to klouzalo. Na dalších erzetách se však podmínky změnily a nakonec naše volba nebyla tak špatná, což bylo vidět i na dosahovaných časech,“ popsal Jaromír Tarabus.Tarabus s Trunkátem vyhráli v sobotu dopoledne tři rychlostní zkoušky z pěti a zejména díky vítězství na téměř sedmnáctikilometrové ‚erzetě‘ Brodce – Milín se dotáhli těsně za druhého Václava Pecha, na kterého před posledními pěti měřenými úseky ztráceli jen 2,3 sekundy. Otevřela se tak před nimi šance zaútočit na druhé místo průběžného pořadí.„Do druhé sekce sobotní etapy jsme se s Danem rozhodli nastoupit v duchu hesla našeho manažera ‚Příležitost klepe a ty jsi vrátný‘. Proměnlivé počasí způsobilo, že ještě pět minut před odjezdem ze servisu jsem neměl představu, co použijeme za pneumatiky. Do poslední části sobotní etapy jsme s cílem odsunout Vencu na třetí místo vyrazili na kombinaci pneu, nad kterou někteří kroutili hlavou. Musím poděkovat Igoru Norkovi a Jardovi Blažkovi, kteří svou radou přispěli ke konečnému výsledku sobotní etapy,“ říká Jaromír Tarabus. Šanci zvrátit stav v absolutním pořadí Jaromír Tarabus a Daniel Trunkát plně využili. Vyhráli všech pět zbývajících vložek a již po první z nich postoupili před Václava Pecha na druhé místo průběžné klasifikace. Díky lepší volbě pneu postupně začali stahovat i náskok vedoucího Pavla Valouška. Napětí stoupalo, případné absolutní vítězství by znamenalo posun na třetí místo v absolutní klasifikaci MMČR.Do poslední rychlostní zkoušky startovali s nevýhodou 14,7 sekundy oproti dosavadnímu leaderovi soutěže, ale i takovou ztrátu se jim na sedmnácti ostrých kilometrech podařilo smazat a o 0,9 sekundy zvítězili v Rally Příbram. Dosáhli tak svého prvního absolutního vítězství v podniku MMČR rally a potvrdili, že se jim v Příbrami daří; vždyť dosud bylo jejich nejlepším výsledkem druhé místo právě z Rally Příbram.„Dnes jsem si jízdu s Jaromírem opravdu užil, na poslední RZ bylo několik pasáží, kde jsem do interkomu očekával od kapitána Fiesty S2000 pokyn k zatažení podvozku,“ žertoval v cílové časovce Daniel Trunkát.
„Jsme šťastní, že se to povedlo, dnes se nám všechno dařilo. Jak gumy, tak jízda, takže jsme strašně rádi! Snažili jsme se toho využít a nakonec to vyšlo, takže jsme spokojení. Děkujeme celému Czech Ford Rally Teamu – Martinu Krčmovi, Jirkovi Kaliňákovi, Jirkovi Šmachenovi, Pepovi Míkovi, Michalu Vrágovi, Radku Ščensnému, Mr.Q, účetnímu Fantozzimu, Janu Tománkovi a Romanu Sobotkovi, a všem, kteří nás podporovali, i fanouškům, kteří nám drželi palce. Osobně chci poděkovat ještě Martinu Prokopovi, který dělal celou sezonu maximum proto, abychom dosáhli co nejlepšího výsledku,“ zdůrazňuje Jaromír Tarabus. „Jsme rádi, že se nám nakonec podařilo splnit jeden z cílů, který jsme si dali před startem sezony 2010. Doufám, že na tento výsledek navážeme v příští sezoně.“
Díky výsledku z Příbrami postoupili Tarabus s Trunkátem na třetí místo v hodnocení Mediasport MMČR rally před Romana Krestu. Vítězem šampionátu se stal Pavel Valoušek, druhé místo obsadil Václav Pech.„Roman Kresta, kterého jsme v hodnocení MMČR přeskočili, měl smůlu. I to je rally. Chtěl bych mu moc poděkovat za spolupráci v průběhu sezony 2010 při nastavování auta, a za rady, které nám spolu s Martinem Prokopem poskytoval v průběhu celé sezony,“ dodává Jaromír Tarabus.Více informací o posádce Tarabus - Trunkát naleznete na jejích webových stránkách www.tarabus.cz.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.