AKTUALIZACE PO RZ16 - CÍL: Nakonec trochu nečekaného vítěze měla Herkul Rally Příbram. Titul však bere Valoušek.
Fotogalerie Romana Turovského zde
Fotogalerie Tomáše Vodsloně zde
Fotogalerie Martina Trdly zde
Výsledky po RZ16 - cíl:
Poslední podnik letošního Mediasport Mezinárodního mistrovství ČR - Herkul Rally Příbram skončila. Jejími vítězi se stali trochu překvapivě Jaromír Tarabus s Danem Trunkátem. Pavel Valoušek zvolil před poslední sekcí závěrečné etapy "dojížděcí" taktiku, a i přesto že dojel celkově druhý, tak získal svůj premierový titul mistra ČR.
Václav Pech pak dojel v Příbrami třetí, ale ani jemu už nikdo nevezme titul letošního vicemistra.
Herkul Rally Příbram v cíli
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Tarabus Jaromír - Trunkát Daniel Ford Fiesta S2000 1:36:04.5 --- 2. Valoušek Pavel - Hrůza Zdeněk Škoda Fabia S2000 +0,9 3. Pech Václav - Uhel Petr Mitsubishi Lancer Evo IX +40,2 4. Peták Josef - Benešová Alena Peugeot 207 S2000 +2:56,5 5. Triner Emil - Achsová Kateřina Subaru Impreza STi +3:49,2 6. Arazim Václav - Gál Julius Mitsubishi Lancer Evo IX +4:57,1 7. Sýkora Jan - Hůlka Miloš Mitsubishi Lancer Evo IX +5:19,6 8. Štajf Vojtěch - Dolečková-Ehlová Marcela Subaru Impreza WRX STi +5:52,4 9. Brynda Petr / Palivec Štěpán Renault Clio R3 +7:10,5 10. Landa Daniel - Novák Jaroslav Mitsubishi Lancer Evo IX +7:39,6
Výsledky po RZ11:
Ze souboje na ostří nože, který probíhal mezi Valouškem a Pechem ve včerejší etapě vychází dnes lépe prvně jmenovaný. Valoušek v první sekci dnešní etapy, která čítala pět rychlostních zkoušek odskočil Pechovi o 25,8 vteřiny a pokud se nic zásadního nestane, dojede si pro svůj premierový titul mistra ČR.
Skvěle se dnes rozjela i průběžně třetí posádka Tarabus - Trunkát. Posádka Fordu Fiesta S2000 si dnes připsala tři vítězství v rychlostních zkouškách a stáhla náskok na druhého Pecha na pouhých 2,3 vteřiny. Smůlu měl naopak Honza Dohnal. Ten se skvěle uvedl ve včerejší etapě při své premieře s vozem S2000. Ani dneska nepodával špatné výkony a celkově držel čtvrtou příčku. V RZ10 však své snažení přehnal a havaroval.
Do cíle letošního Mediasport Mezinárodního Mistrovství ČR v rally už jezdcům chybí absolvovat jen pět rychlostních zkoušek. Po nich bude známa nejrychlejší posádka jak v průběžném pořadí, tak ve všech třídách.
Herkul Rally Příbram po RZ11
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Valoušek Pavel - Hrůza Zdeněk Škoda Fabia S2000 1:07:26.4 --- 2. Pech Václav - Uhel Petr Mitsubishi Lancer Evo IX +25,8 3. Tarabus Jaromír - Trunkát Daniel Ford Fiesta S2000 +28,1 4. Štajf Vojtěch - Dolečková-Ehlová Marcela Subaru Impreza WRX STi +2:15,0 5. Peták Josef - Benešová Alena Peugeot 207 S2000 +2:16,6 6. Triner Emil - Achsová Kateřina Subaru Impreza STi +3:07,9 7. Arazim Václav - Gál Julius Mitsubishi Lancer Evo IX +3:13,6 8. Sýkora Jan - Hůlka Miloš Mitsubishi Lancer Evo IX +3:43,4 9. Brynda Petr / Palivec Štěpán Renault Clio R3 +5:00,0 10. Barvík V. / Gabrhelík P. Mitsubishi Lancer Evo IX +5:31,8
Výsledky po RZ6:
Druhá sekce první etapy Herku Rally Příbram se odehrála už bez posádky Roman Kresta - Petr Gross. Letošní jistí druzí vícemistři museli odstoupit před RZ4 pro technickou závadu na diferencialu. Naopak souboj o titul mezi Valouškem a Pechem stále pokračuje. Po první etapě je na tom lépe Valoušek, který má na Pecha náskok 8,6 vteřiny. Navíc získal body za vítězství v etapě.
Třetí příčku drží posádka Tarabu - Trunkát, která si zatím nikým neohrožována jede pro podiové umístění. Naopak velkým a příjemným překvapením soutěže se zdá být posádka Dohnal - Škardová. Dvojice známá z dvoukolek si pro příbramskou soutěž půjčila Krestův Peugeot 207 S2000 a po první etapě ji patří celkové čtvrté místo. Ujíždí tak zatím všem našim enkařům (krom Pecha), ale i Pepíkovi Petákovi, jenž má s technikou S2000 nesrovnatelně více zkušeností.
Herkul Rally Příbram po RZ6
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Valoušek Pavel - Hrůza Zdeněk Škoda Fabia S2000 39:54.7 --- 2. Pech Václav - Uhel Petr Mitsubishi Lancer Evo IX +8,6 3. Tarabus Jaromír - Trunkát Daniel Ford Fiesta S2000 +32,1 4. Dohnal Jan - Škardová Martina Peugeot 207 S2000 +1:16,3 5. Štajf Vojtěch - Dolečková - Ehlová Marcela Subaru Impreza WRX STi +1:18,4 6. Orsák Jaroslav - Černoch Jiří Mitsubishi Lancer Evo IX +1:21,4 7. Peták Josef - Benešová Alena Peugeot 207 S2000 +1:26,1 8. Triner Emil - Achsová Kateřina Subaru Impreza STi +1:30,3 9. Jakeš Miroslav - Jakeš Tomáš Mitsubishi Lancer Evo IX +1:40,7 10. Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer Evo IX +1:51,6Výsledky po RZ3:První sekci dnešní etapy Herkul Rally Příbram, posledního podnimu Mediasport Mezinárodního Mistrovství ČR v rally, začala lépe dvojice Valoušek - Hrůza s tovární Fabií S2000. Druhý kandidát na titul Václav Pech se zatím drží na dostřel první příčky. Souboj bude pokračovat trojicí zkoušek, z nichž se převážná část pojede už za tmy. Třetí muž průběžného pořadí MMČR Roman Kresta už předem ohlásil, že se do Příbrami jede už jen svést. Místo tradičního Peugeota 207 S2000 nasadil Mitsubishi Lancer EVO IX a po třech zkouškách mu patří čtvrté místo. Mezi dvoukolkami je zatím nejrychlejší Brinda s Cliem R3.
Herkul Rally Příbram po RZ3
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Valoušek Pavel - Hrůza Zdeněk Škoda Fabia S2000 19:52,2 --- 2. Pech Václav - Uhel Petr Mitsubishi Lancer Evo IX +5,2 3. Tarabus Jaromír - Trunkát Daniel Ford Fiesta S2000 +17,8 4. Kresta Roman - Gross Petr Mitsubishi Lancer Evo IX +27,9 5. Štajf Vojtěch - Dolečková - Ehlová Marcela Subaru Impreza WRX STi +35,4 6. Peták Josef - Benešová Alena Peugeot 207 S2000 +38,5 7. Orsák Jaroslav - Černoch Jiří Mitsubishi Lancer Evo IX +39,9 8. Dohnal Jan - Škardová Martina Peugeot 207 S2000 +48,8 9. Triner Emil - Achsová Kateřina Subaru Impreza STi +49,3 10. Jakeš Miroslav - Jakeš Tomáš Mitsubishi Lancer Evo IX +49,5Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.