Zbývaly čtyři rychlostní zkoušky do konce soutěže. Stačilo jen udržet uklidňující šestadvacetivteřinový náskok na čele soutěže a tovární jezdec Škody motorsport Jan Kopecký mohl opět po roce zvednout nad hlavu putovní pohár pro vítěze Barum Czech rally Zlín. Vše bylo nakonec jinak. Dvě chyby v poslední sekci znamenaly předčasný konec v soutěži.
Ve čtrnácté rychlostní zkoušce chtěl obhájce prvenství využít toho, že neprší. „Byly nahlášeny prudké lokální lijáky. Proto jsme se báli, že nás nějaký liják chytne stejně jako v sobotu. A tak jsme si řekli, dokud nebude pršet, půjdeme do toho naplno. Náskok pětadvacet vteřin není za těchto podmínek nikterak velký,“ řekl Jan Kopecký.První chyba přišla v druhé polovině čtrnácté rychlostní zkoušky. „Trefili jsme břeh a ztratili přibližně patnáct až dvacet vteřin, ale řekli jsme si OK, jedeme dál. V další pasáži jsem ale šel pozdě na brzdy. Ve smyku jsme „škrtli“ o tyč uvnitř zatáčky a vlítli jsme do trávy, kde jsme se přehoupli přes nějakou kládu a zůstali na ni viset. Bohužel tam nebyli diváci, kteří by nám pomohli. Jsem na sebe hodně naštvaný,“ objasnil konec v soutěži Jan Kopecký.Ale i přesto, že to bylo pro jezdce z Kostelce nad Orlicí již druhé odstoupení z prvního místa v krátké době, (Havárie v poslední RZ na Azorských ostrovech) dají se na výkonu najít i pozitiva, míní samotný jezdec. „Výkon před nehodou byl dobrý. Neflákali jsme se. Museli jsme závodit, poslední sekci nešlo jen projet. V sobotu jsme neměli žádnou krizi, kde bychom potřebovali trochu toho pověstného štěstíčka. Tady se k nám bohužel obrátilo zády. Ale to k rally patří,“.Malou satisfakcí byla pro továrního jezdce cena pro hvězdu rally, kterou obdržel od Nadace Colin McRae Vision. „Toto ocenění nemá význam bodů, ale jsem rád, že si nás pan McRae všiml. Snad to dokazuje, že jedeme vysoké tempo,“ uzavřel Jan Kopecký.
zdroj: ČTK
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?