Zbývaly čtyři rychlostní zkoušky do konce soutěže. Stačilo jen udržet uklidňující šestadvacetivteřinový náskok na čele soutěže a tovární jezdec Škody motorsport Jan Kopecký mohl opět po roce zvednout nad hlavu putovní pohár pro vítěze Barum Czech rally Zlín. Vše bylo nakonec jinak. Dvě chyby v poslední sekci znamenaly předčasný konec v soutěži.
Ve čtrnácté rychlostní zkoušce chtěl obhájce prvenství využít toho, že neprší. „Byly nahlášeny prudké lokální lijáky. Proto jsme se báli, že nás nějaký liják chytne stejně jako v sobotu. A tak jsme si řekli, dokud nebude pršet, půjdeme do toho naplno. Náskok pětadvacet vteřin není za těchto podmínek nikterak velký,“ řekl Jan Kopecký.První chyba přišla v druhé polovině čtrnácté rychlostní zkoušky. „Trefili jsme břeh a ztratili přibližně patnáct až dvacet vteřin, ale řekli jsme si OK, jedeme dál. V další pasáži jsem ale šel pozdě na brzdy. Ve smyku jsme „škrtli“ o tyč uvnitř zatáčky a vlítli jsme do trávy, kde jsme se přehoupli přes nějakou kládu a zůstali na ni viset. Bohužel tam nebyli diváci, kteří by nám pomohli. Jsem na sebe hodně naštvaný,“ objasnil konec v soutěži Jan Kopecký.Ale i přesto, že to bylo pro jezdce z Kostelce nad Orlicí již druhé odstoupení z prvního místa v krátké době, (Havárie v poslední RZ na Azorských ostrovech) dají se na výkonu najít i pozitiva, míní samotný jezdec. „Výkon před nehodou byl dobrý. Neflákali jsme se. Museli jsme závodit, poslední sekci nešlo jen projet. V sobotu jsme neměli žádnou krizi, kde bychom potřebovali trochu toho pověstného štěstíčka. Tady se k nám bohužel obrátilo zády. Ale to k rally patří,“.Malou satisfakcí byla pro továrního jezdce cena pro hvězdu rally, kterou obdržel od Nadace Colin McRae Vision. „Toto ocenění nemá význam bodů, ale jsem rád, že si nás pan McRae všiml. Snad to dokazuje, že jedeme vysoké tempo,“ uzavřel Jan Kopecký.
zdroj: ČTK
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.