Tohtoročná jubilejná Barum Rally Zlín skončila pre slovenský RUFA Šport Team a jej posádku v zložení Tomáš Kostka – Vít Houšť jazdiacej na vozidle Škoda Fabia S2000 výborným deviatym miestom v absolútnom poradí prestížnej súťaže zaradenej okrem českých a európskych majstrovstiev aj do seriálu Intercontinental Rally Challenge.
Na štart jubilejného, 40. ročníku Barum Rally Zlín sa postavila kompletná špička tohtoročného seriálu Intercontinental Rally Challenge, vrátane najrýchlejších českých jazdcov. Už v úvodnej rýchlostnej skúške, ktorou bola „superšpeciálka“ vedúca širším centrom mesta Zlín zaujala novo vytvorená posádka RUFA Šport Teamu v zložení Tomáš Kostka - Vít Houšť pekným dvanástym miestom v celkovom poradí. V cieli prvého dňa súťaže, po veľmi peknom a vyrovnanom výkone už figurovala posádka slovenského RUFA Šport teamu na jedenástom mieste. Počas druhého, čiže posledného dňa súťaže nastal veľký boj medzi dvojicou posádok jazdiacich na identických vozidlách Škoda Fabia S2000, Tomášom Kostkom a Romanom Odložilíkom. V priebehu ôsmych rýchlostných skúšok druhého dňa súťaže si uvedená dvojica niekoľkokrát vymenila pozície a pohľad na ich spoločný boj v ktorom sa navzájom ťahali doslova o desatinky sekúnd obrazne povedané „zdvíhal divákov zo sedadiel“. V tomto mikrosúboji bola nakoniec úspešnejšia posádka slovenského RUFA Šport Teamu, ktorej sa navyše podarilo v poslednej rýchlostnej skúške poskočiť na deviate miesto v celkovom konečnom poradí tohtoročnej Barum Rally Zlín.
„S výkonom posádky Kostka – Houšť som nadmieru spokojný. Celú súťaž zvládli v podstate bez problémov, navyše ju okorenili krásnym mikrosúbojom s Odložilíkom a dosiahli vo veľmi silnej konkurencii výborné umiestnenie. Rád by som sa im poďakoval za perfektnú reprezentáciu nášho tímu,“ vyjadril spokojnosť s výkonom posádky manažér RUFA Šport Teamu Ľubomír Kleman.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?