Tohtoročná jubilejná Barum Rally Zlín skončila pre slovenský RUFA Šport Team a jej posádku v zložení Tomáš Kostka – Vít Houšť jazdiacej na vozidle Škoda Fabia S2000 výborným deviatym miestom v absolútnom poradí prestížnej súťaže zaradenej okrem českých a európskych majstrovstiev aj do seriálu Intercontinental Rally Challenge.
Na štart jubilejného, 40. ročníku Barum Rally Zlín sa postavila kompletná špička tohtoročného seriálu Intercontinental Rally Challenge, vrátane najrýchlejších českých jazdcov. Už v úvodnej rýchlostnej skúške, ktorou bola „superšpeciálka“ vedúca širším centrom mesta Zlín zaujala novo vytvorená posádka RUFA Šport Teamu v zložení Tomáš Kostka - Vít Houšť pekným dvanástym miestom v celkovom poradí. V cieli prvého dňa súťaže, po veľmi peknom a vyrovnanom výkone už figurovala posádka slovenského RUFA Šport teamu na jedenástom mieste. Počas druhého, čiže posledného dňa súťaže nastal veľký boj medzi dvojicou posádok jazdiacich na identických vozidlách Škoda Fabia S2000, Tomášom Kostkom a Romanom Odložilíkom. V priebehu ôsmych rýchlostných skúšok druhého dňa súťaže si uvedená dvojica niekoľkokrát vymenila pozície a pohľad na ich spoločný boj v ktorom sa navzájom ťahali doslova o desatinky sekúnd obrazne povedané „zdvíhal divákov zo sedadiel“. V tomto mikrosúboji bola nakoniec úspešnejšia posádka slovenského RUFA Šport Teamu, ktorej sa navyše podarilo v poslednej rýchlostnej skúške poskočiť na deviate miesto v celkovom konečnom poradí tohtoročnej Barum Rally Zlín.
„S výkonom posádky Kostka – Houšť som nadmieru spokojný. Celú súťaž zvládli v podstate bez problémov, navyše ju okorenili krásnym mikrosúbojom s Odložilíkom a dosiahli vo veľmi silnej konkurencii výborné umiestnenie. Rád by som sa im poďakoval za perfektnú reprezentáciu nášho tímu,“ vyjadril spokojnosť s výkonom posádky manažér RUFA Šport Teamu Ľubomír Kleman.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?