Tohtoročná jubilejná Barum Rally Zlín skončila pre slovenský RUFA Šport Team a jej posádku v zložení Tomáš Kostka – Vít Houšť jazdiacej na vozidle Škoda Fabia S2000 výborným deviatym miestom v absolútnom poradí prestížnej súťaže zaradenej okrem českých a európskych majstrovstiev aj do seriálu Intercontinental Rally Challenge.
Na štart jubilejného, 40. ročníku Barum Rally Zlín sa postavila kompletná špička tohtoročného seriálu Intercontinental Rally Challenge, vrátane najrýchlejších českých jazdcov. Už v úvodnej rýchlostnej skúške, ktorou bola „superšpeciálka“ vedúca širším centrom mesta Zlín zaujala novo vytvorená posádka RUFA Šport Teamu v zložení Tomáš Kostka - Vít Houšť pekným dvanástym miestom v celkovom poradí. V cieli prvého dňa súťaže, po veľmi peknom a vyrovnanom výkone už figurovala posádka slovenského RUFA Šport teamu na jedenástom mieste. Počas druhého, čiže posledného dňa súťaže nastal veľký boj medzi dvojicou posádok jazdiacich na identických vozidlách Škoda Fabia S2000, Tomášom Kostkom a Romanom Odložilíkom. V priebehu ôsmych rýchlostných skúšok druhého dňa súťaže si uvedená dvojica niekoľkokrát vymenila pozície a pohľad na ich spoločný boj v ktorom sa navzájom ťahali doslova o desatinky sekúnd obrazne povedané „zdvíhal divákov zo sedadiel“. V tomto mikrosúboji bola nakoniec úspešnejšia posádka slovenského RUFA Šport Teamu, ktorej sa navyše podarilo v poslednej rýchlostnej skúške poskočiť na deviate miesto v celkovom konečnom poradí tohtoročnej Barum Rally Zlín.
„S výkonom posádky Kostka – Houšť som nadmieru spokojný. Celú súťaž zvládli v podstate bez problémov, navyše ju okorenili krásnym mikrosúbojom s Odložilíkom a dosiahli vo veľmi silnej konkurencii výborné umiestnenie. Rád by som sa im poďakoval za perfektnú reprezentáciu nášho tímu,“ vyjadril spokojnosť s výkonom posádky manažér RUFA Šport Teamu Ľubomír Kleman.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?