Štajf: Na Kdyby se nehraje...

rally příbram
rally příbram, foto: www.rallyzone.cz | Turovský, Roman
Karel Špaček 6. července 2010 12:59
Sdílej:

Kdyby byla Rally Bohemia o jednu rychlostní zkoušku kratší, nebo kdyby se v onom příkopu naproti nešťastným svodidlům neulomilo u jejich auta kolo, slavili by teď Vojtěch Štajf s Marcelou Dolečkovou jeden ze svých nejlepších výsledků a výkonů v kariéře. Je to ale jinak…

Na startu hned čtrnáct speciálů Super 2000 a kromě elity českého národního mistrovství také celá polská špička, dále mistr světa JWRC Prokop, Francouz Bouffier a loňský vítěz Hänninen. Takové bylo startovní pole letošní Rally Bohemia, kterou si samozřejmě nechtěli nechat ujít ani reprezentanti Subaru Czech Rally Teamu Vojtěch Štajf a Marcela Dolečková.

I přes nabitou konkurenci se jim už od úvodu skvěle dařilo. Po sosnovské superspeciálce a úvodním ´klasickém´ testu patřila Vojtovi s Marcelou osmá příčka absolutního pořadí, přičemž s výjimkou šampióna Pecha před nimi byly pouze vozy S2000. V podobném duchu probíhala první etapa až do sedmého testu. Tam Pecha postihl smolný defekt, no a s ním spojená časová ztráta několikanásobného mistra republiky srazila v pořadí až do druhé desítky. Štajf s Dolečkovou se v tu chvíli stali vedoucí posádkou skupiny N, přičemž si stále udržovali mírný náskok před druhým Polákem Kajetanowiczem. U našich sousedů hodně populární ´Kajto´ používá špičkově připravený vůz Subaru Impreza WRX STI a před Bohemií dokonce absolutně vedl polský národní šampionát. I druhý den se na náročných a krásných rychlostních zkouškách oběma vozům s hvězdami ve znaku dařilo. V polovině etapy je oba, podle očekávání, sice překonal smolař Pech, druhý ve skupině N Štajf si ale Kajetanowicze i zbylé soupeře stále hlídal za sebou. Před posledním testem měl na Poláka k dobru třináct sekund a jel si pro skvělé sedmé místo absolutně. Naděje se ale rázem rozplynuly...

"Stačila k tomu jen jedna malá chybička, navíc v pomalém místě. V zatáčce jsem zavadil o svodidlo, to nás odhodilo do protějšího příkopu, z nějž jsme sice vyjeli, ale už s prasklým kolem, které záhy upadlo – což jsme zjistili pozdě a hlavně až poté, kdy do další zatáčky už auto nezahnulo," souká ze sebe druhdy hovorný pilot. "Udělali jsme kotrmelec a bylo po všech nadějích. Měli jsme na dosah výsledek, kterého bychom si opravdu mohli vážit, ale samozřejmě je to celé o tom slovíčku´kdyby´… Nepovedlo se, teď je ale důležité pobrat si ze soutěže to pozitivní. Velkou motivací pro nás je zejména skutečnost, že forma naše i našeho auta vedla i k víc než vyrovnaným soubojům se špičkovými jezdci a jejich vozy kategorie Super2000. Příště se proto ještě víc budeme snažit proměnit tento poznatek i v úspěšný výsledek v cíli. Jako velmi pozitivní se ukázalo kvalitní testování před soutěží, v kondici byly po celou soutěž také naše pneumatiky Pirelli. To všechno je určitě dobré vědět i před náročnou srpnovou Barum rally."

Dobrý výkon posádky i celého týmu v čele se špičkovými mechaniky obdivoval i známý Johny Haugland, jenž má doma v Norsku na starosti pohárové závodění s vozy Subaru, posádka byla příjemně překvapena i množstvím fanoušků, kteří jim v průběhu soutěže vyjadřovali svou podporu a po nešťastné havárii smutnili s celým týmem. "Fanoušci byli naprosto báječní, i kvůli nim mne mrzí, že jsme si nemohli vychutnat radost z dobrého výkonu naplno i na cílové rampě," smutní nad smolným závěrem spolujezdkyně. "Nedá se ale nic dělat, i tohle někdy k soutěžím patří - vždyť i teď dopadli podobně jako my i naši soupeři Běhálek a Valoušek. Já si teď o to víc přeji, abych na první soutěži s novým příjmením dovezla jmenovku na autě až na cílovou rampu."

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.