Štajf: Na Kdyby se nehraje...

rally příbram
rally příbram, foto: www.rallyzone.cz | Turovský, Roman
Karel Špaček 6. července 2010 12:59
Sdílej:

Kdyby byla Rally Bohemia o jednu rychlostní zkoušku kratší, nebo kdyby se v onom příkopu naproti nešťastným svodidlům neulomilo u jejich auta kolo, slavili by teď Vojtěch Štajf s Marcelou Dolečkovou jeden ze svých nejlepších výsledků a výkonů v kariéře. Je to ale jinak…

Na startu hned čtrnáct speciálů Super 2000 a kromě elity českého národního mistrovství také celá polská špička, dále mistr světa JWRC Prokop, Francouz Bouffier a loňský vítěz Hänninen. Takové bylo startovní pole letošní Rally Bohemia, kterou si samozřejmě nechtěli nechat ujít ani reprezentanti Subaru Czech Rally Teamu Vojtěch Štajf a Marcela Dolečková.

I přes nabitou konkurenci se jim už od úvodu skvěle dařilo. Po sosnovské superspeciálce a úvodním ´klasickém´ testu patřila Vojtovi s Marcelou osmá příčka absolutního pořadí, přičemž s výjimkou šampióna Pecha před nimi byly pouze vozy S2000. V podobném duchu probíhala první etapa až do sedmého testu. Tam Pecha postihl smolný defekt, no a s ním spojená časová ztráta několikanásobného mistra republiky srazila v pořadí až do druhé desítky. Štajf s Dolečkovou se v tu chvíli stali vedoucí posádkou skupiny N, přičemž si stále udržovali mírný náskok před druhým Polákem Kajetanowiczem. U našich sousedů hodně populární ´Kajto´ používá špičkově připravený vůz Subaru Impreza WRX STI a před Bohemií dokonce absolutně vedl polský národní šampionát. I druhý den se na náročných a krásných rychlostních zkouškách oběma vozům s hvězdami ve znaku dařilo. V polovině etapy je oba, podle očekávání, sice překonal smolař Pech, druhý ve skupině N Štajf si ale Kajetanowicze i zbylé soupeře stále hlídal za sebou. Před posledním testem měl na Poláka k dobru třináct sekund a jel si pro skvělé sedmé místo absolutně. Naděje se ale rázem rozplynuly...

"Stačila k tomu jen jedna malá chybička, navíc v pomalém místě. V zatáčce jsem zavadil o svodidlo, to nás odhodilo do protějšího příkopu, z nějž jsme sice vyjeli, ale už s prasklým kolem, které záhy upadlo – což jsme zjistili pozdě a hlavně až poté, kdy do další zatáčky už auto nezahnulo," souká ze sebe druhdy hovorný pilot. "Udělali jsme kotrmelec a bylo po všech nadějích. Měli jsme na dosah výsledek, kterého bychom si opravdu mohli vážit, ale samozřejmě je to celé o tom slovíčku´kdyby´… Nepovedlo se, teď je ale důležité pobrat si ze soutěže to pozitivní. Velkou motivací pro nás je zejména skutečnost, že forma naše i našeho auta vedla i k víc než vyrovnaným soubojům se špičkovými jezdci a jejich vozy kategorie Super2000. Příště se proto ještě víc budeme snažit proměnit tento poznatek i v úspěšný výsledek v cíli. Jako velmi pozitivní se ukázalo kvalitní testování před soutěží, v kondici byly po celou soutěž také naše pneumatiky Pirelli. To všechno je určitě dobré vědět i před náročnou srpnovou Barum rally."

Dobrý výkon posádky i celého týmu v čele se špičkovými mechaniky obdivoval i známý Johny Haugland, jenž má doma v Norsku na starosti pohárové závodění s vozy Subaru, posádka byla příjemně překvapena i množstvím fanoušků, kteří jim v průběhu soutěže vyjadřovali svou podporu a po nešťastné havárii smutnili s celým týmem. "Fanoušci byli naprosto báječní, i kvůli nim mne mrzí, že jsme si nemohli vychutnat radost z dobrého výkonu naplno i na cílové rampě," smutní nad smolným závěrem spolujezdkyně. "Nedá se ale nic dělat, i tohle někdy k soutěžím patří - vždyť i teď dopadli podobně jako my i naši soupeři Běhálek a Valoušek. Já si teď o to víc přeji, abych na první soutěži s novým příjmením dovezla jmenovku na autě až na cílovou rampu."

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.