Kdyby byla Rally Bohemia o jednu rychlostní zkoušku kratší, nebo kdyby se v onom příkopu naproti nešťastným svodidlům neulomilo u jejich auta kolo, slavili by teď Vojtěch Štajf s Marcelou Dolečkovou jeden ze svých nejlepších výsledků a výkonů v kariéře. Je to ale jinak…
Na startu hned čtrnáct speciálů Super 2000 a kromě elity českého národního mistrovství také celá polská špička, dále mistr světa JWRC Prokop, Francouz Bouffier a loňský vítěz Hänninen. Takové bylo startovní pole letošní Rally Bohemia, kterou si samozřejmě nechtěli nechat ujít ani reprezentanti Subaru Czech Rally Teamu Vojtěch Štajf a Marcela Dolečková.
I přes nabitou konkurenci se jim už od úvodu skvěle dařilo. Po sosnovské superspeciálce a úvodním ´klasickém´ testu patřila Vojtovi s Marcelou osmá příčka absolutního pořadí, přičemž s výjimkou šampióna Pecha před nimi byly pouze vozy S2000. V podobném duchu probíhala první etapa až do sedmého testu. Tam Pecha postihl smolný defekt, no a s ním spojená časová ztráta několikanásobného mistra republiky srazila v pořadí až do druhé desítky. Štajf s Dolečkovou se v tu chvíli stali vedoucí posádkou skupiny N, přičemž si stále udržovali mírný náskok před druhým Polákem Kajetanowiczem. U našich sousedů hodně populární ´Kajto´ používá špičkově připravený vůz Subaru Impreza WRX STI a před Bohemií dokonce absolutně vedl polský národní šampionát. I druhý den se na náročných a krásných rychlostních zkouškách oběma vozům s hvězdami ve znaku dařilo. V polovině etapy je oba, podle očekávání, sice překonal smolař Pech, druhý ve skupině N Štajf si ale Kajetanowicze i zbylé soupeře stále hlídal za sebou. Před posledním testem měl na Poláka k dobru třináct sekund a jel si pro skvělé sedmé místo absolutně. Naděje se ale rázem rozplynuly...
"Stačila k tomu jen jedna malá chybička, navíc v pomalém místě. V zatáčce jsem zavadil o svodidlo, to nás odhodilo do protějšího příkopu, z nějž jsme sice vyjeli, ale už s prasklým kolem, které záhy upadlo – což jsme zjistili pozdě a hlavně až poté, kdy do další zatáčky už auto nezahnulo," souká ze sebe druhdy hovorný pilot. "Udělali jsme kotrmelec a bylo po všech nadějích. Měli jsme na dosah výsledek, kterého bychom si opravdu mohli vážit, ale samozřejmě je to celé o tom slovíčku´kdyby´… Nepovedlo se, teď je ale důležité pobrat si ze soutěže to pozitivní. Velkou motivací pro nás je zejména skutečnost, že forma naše i našeho auta vedla i k víc než vyrovnaným soubojům se špičkovými jezdci a jejich vozy kategorie Super2000. Příště se proto ještě víc budeme snažit proměnit tento poznatek i v úspěšný výsledek v cíli. Jako velmi pozitivní se ukázalo kvalitní testování před soutěží, v kondici byly po celou soutěž také naše pneumatiky Pirelli. To všechno je určitě dobré vědět i před náročnou srpnovou Barum rally."
Dobrý výkon posádky i celého týmu v čele se špičkovými mechaniky obdivoval i známý Johny Haugland, jenž má doma v Norsku na starosti pohárové závodění s vozy Subaru, posádka byla příjemně překvapena i množstvím fanoušků, kteří jim v průběhu soutěže vyjadřovali svou podporu a po nešťastné havárii smutnili s celým týmem. "Fanoušci byli naprosto báječní, i kvůli nim mne mrzí, že jsme si nemohli vychutnat radost z dobrého výkonu naplno i na cílové rampě," smutní nad smolným závěrem spolujezdkyně. "Nedá se ale nic dělat, i tohle někdy k soutěžím patří - vždyť i teď dopadli podobně jako my i naši soupeři Běhálek a Valoušek. Já si teď o to víc přeji, abych na první soutěži s novým příjmením dovezla jmenovku na autě až na cílovou rampu."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.