Kdyby byla Rally Bohemia o jednu rychlostní zkoušku kratší, nebo kdyby se v onom příkopu naproti nešťastným svodidlům neulomilo u jejich auta kolo, slavili by teď Vojtěch Štajf s Marcelou Dolečkovou jeden ze svých nejlepších výsledků a výkonů v kariéře. Je to ale jinak…
Na startu hned čtrnáct speciálů Super 2000 a kromě elity českého národního mistrovství také celá polská špička, dále mistr světa JWRC Prokop, Francouz Bouffier a loňský vítěz Hänninen. Takové bylo startovní pole letošní Rally Bohemia, kterou si samozřejmě nechtěli nechat ujít ani reprezentanti Subaru Czech Rally Teamu Vojtěch Štajf a Marcela Dolečková.
I přes nabitou konkurenci se jim už od úvodu skvěle dařilo. Po sosnovské superspeciálce a úvodním ´klasickém´ testu patřila Vojtovi s Marcelou osmá příčka absolutního pořadí, přičemž s výjimkou šampióna Pecha před nimi byly pouze vozy S2000. V podobném duchu probíhala první etapa až do sedmého testu. Tam Pecha postihl smolný defekt, no a s ním spojená časová ztráta několikanásobného mistra republiky srazila v pořadí až do druhé desítky. Štajf s Dolečkovou se v tu chvíli stali vedoucí posádkou skupiny N, přičemž si stále udržovali mírný náskok před druhým Polákem Kajetanowiczem. U našich sousedů hodně populární ´Kajto´ používá špičkově připravený vůz Subaru Impreza WRX STI a před Bohemií dokonce absolutně vedl polský národní šampionát. I druhý den se na náročných a krásných rychlostních zkouškách oběma vozům s hvězdami ve znaku dařilo. V polovině etapy je oba, podle očekávání, sice překonal smolař Pech, druhý ve skupině N Štajf si ale Kajetanowicze i zbylé soupeře stále hlídal za sebou. Před posledním testem měl na Poláka k dobru třináct sekund a jel si pro skvělé sedmé místo absolutně. Naděje se ale rázem rozplynuly...
"Stačila k tomu jen jedna malá chybička, navíc v pomalém místě. V zatáčce jsem zavadil o svodidlo, to nás odhodilo do protějšího příkopu, z nějž jsme sice vyjeli, ale už s prasklým kolem, které záhy upadlo – což jsme zjistili pozdě a hlavně až poté, kdy do další zatáčky už auto nezahnulo," souká ze sebe druhdy hovorný pilot. "Udělali jsme kotrmelec a bylo po všech nadějích. Měli jsme na dosah výsledek, kterého bychom si opravdu mohli vážit, ale samozřejmě je to celé o tom slovíčku´kdyby´… Nepovedlo se, teď je ale důležité pobrat si ze soutěže to pozitivní. Velkou motivací pro nás je zejména skutečnost, že forma naše i našeho auta vedla i k víc než vyrovnaným soubojům se špičkovými jezdci a jejich vozy kategorie Super2000. Příště se proto ještě víc budeme snažit proměnit tento poznatek i v úspěšný výsledek v cíli. Jako velmi pozitivní se ukázalo kvalitní testování před soutěží, v kondici byly po celou soutěž také naše pneumatiky Pirelli. To všechno je určitě dobré vědět i před náročnou srpnovou Barum rally."
Dobrý výkon posádky i celého týmu v čele se špičkovými mechaniky obdivoval i známý Johny Haugland, jenž má doma v Norsku na starosti pohárové závodění s vozy Subaru, posádka byla příjemně překvapena i množstvím fanoušků, kteří jim v průběhu soutěže vyjadřovali svou podporu a po nešťastné havárii smutnili s celým týmem. "Fanoušci byli naprosto báječní, i kvůli nim mne mrzí, že jsme si nemohli vychutnat radost z dobrého výkonu naplno i na cílové rampě," smutní nad smolným závěrem spolujezdkyně. "Nedá se ale nic dělat, i tohle někdy k soutěžím patří - vždyť i teď dopadli podobně jako my i naši soupeři Běhálek a Valoušek. Já si teď o to víc přeji, abych na první soutěži s novým příjmením dovezla jmenovku na autě až na cílovou rampu."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?