I přestože se další díl šampionátu IRC jede až za dva týdny, oba jezdci továrního týmu Škoda, Jan Kopacký a Juho Hänninen, mají napilno.
Juho Hänninen, momentální lídr tabulky IRC, startuje na domácí Rally Bohemia, zatímco jeho kolega, Jan Kopecký, absolvuje tento víkend čtvrtý díl italského rallyového šampionátu, Rally di San Marino. Při Rally Bohemia čeká na fanoušky premiéra, protože to bude poprvé, co se na domácích tratích představí inovovaná Škoda Fabia S2000. Její veleúspěšná premiéra (double na Rally Ypres) proběhla minulý týden.Na Bohemce pojedou i přes neúčast Kopeckého dvě tovární Fabie S2000, když se do té druhé, jako již letos pravidelně, posadí současný lídr tabulky národního šampionátu, Pavel Valoušek. I on má mít k dispozici novou specifikaci škodováckého modelu.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?