Letošní ročník Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally se přehoupl do své druhé poloviny a o nadcházejícím víkendu 2. -. 4. července se odehraje jeho již páté dějství, kterým bude XXXVII. Rally Bohemia s centrem v Mladé Boleslavi.
Tradiční soutěž mezinárodního mistrovství očekává velkou účast kvalitních pilotů, kterou letos obohatí mimo stálých účastníků MMČR také jezdecká špička Platinum mistrovství Polska. Řady kandidátů na mistrovské body a stupně vítězů se tím znatelně rozšíří. Zařadit se mezi ně bude chtít se startovním číslem 7 také čtyřnásobný mistr ČR a šestinásobný vítěz Rally Bohemia Roman Kresta. Luhačovického pilota tradičně v MMČR naviguje Petr Gross a společně usednou do kokpitu osvědčeného Peugeotu 207 S2000 v barvách Mogul Racing Teamu.Roman Kresta je nejúspěšnějším jezdcem historie Mladoboleslavské soutěže, kterou vyhrál v letech 2000-2003 a společně s Petrem Grossem pak v letech 2007 a 2008. "Bohemka letos bude velmi dlouhá a náročná," říká Roman několik dní před startem téměř 228 měřených kilometrů dlouhé soutěže. "Konkurence je podle seznamu přihlášených opravdu silná a přispějí k ní také špičkoví jezdci z Polska. Bude záleţet na kaţdém detailu. Bohemka nejen, ţe rozdá karty pro zbytek mistráku, ale protoţe po jejím skončení uţ budou na programu jen dvě soutěţe, tak hodně napoví o tom, kdo bude letošním mistrem. K obtíţnosti přispěje také počasí, které by podle předpovědí mělo být podobné jako v Hustopečích. My tratě Bohemky známe dobře a budeme se snaţit našich zkušeností vyuţít pro co nejlepší výsledek."
Roman Kresta vloni při Rally Bohemia
Na otázku, zda se tým připravoval na náročnou soutěž nějak speciálně, Roman odpovídá: "Ne, ţádná speciální příprava neproběhla, ani ţádný výjimečný test. Auto utrpělo na Hustopečích dost šrámů, udělali jsme tedy velkou revizi, vše pořádně zkontrolovali jako před kaţdou soutěţí, ale nic speciálního jsme neřešili. Vlastně na to nebyl v posledních dnech ani potřebný časový prostor."Petr Gross pamatuje dle svých slov historii Bohemky hluboko do minulosti. Není divu, v Mladé Boleslavi je doma. "Kdy jsem jel Bohemku poprvé? Ani přesně nevím. Asi někdy v roce 1984 jako předjezdec a to snad byla ještě Rallye Škoda. Těším se, samozřejmě, jako ostatně kaţdý rok. Přestoţe v poslední době trávím více času v Otrokovicích, jsem pořád Boleslavák a je to má domácí soutěţ. Jezdím ji od začátku své kariéry. Jak se rally mění, mění se i Bohemka. Skvělé ale je, ţe si i po letech zachovala svůj typický ráz a nádhernou tvář erzet na Ţeleznobrodsku a Jablonecku, které dělají Bohemku Bohemkou," říká před letošním ročníkem své domácí soutěže Petr. "Po letech kdy jsem projel spoustu soutěţí, mohu říct, ţe místní rychlostky jsou nejkrásnější v celém mistráku a myslím, ţe některé úseky můţe Bohemce závidět i Barum rally. Letní počasí a vysoké trávy v krajích budou zvyšovat nároky na kvalitní rozpis. Bude to náročné na orientaci a vzhledem ke skladbě zkoušek se bude na co dívat aţ do neděle, kdy soutěţ vygraduje," dodává.
"Chceme pozvat všechny fanoušky do Mladé Boleslavi a okolí. Letos bude Bohemka obzvláště zajímavá a fandové by si ji neměli nechat ujít," uzavírají Roman s Petrem před soutěží.XXXVII. Rally Bohemia zahájí svůj program v pátek 2. 7. v 17:05 superspeciálkou v Sosnové. Na cílové rampě v Mladé Boleslavi jsou nejúspěšnější posádky očekávány v neděli v 16:50.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?