Rastattská automobilka zvyšuje výrobu

Braňo Porubčan, 3. července 2009, 09:34 Google+

Jeden a štvrť milióna prémiových kompaktov už vyrobila automobilka v nemeckom Rastatte, pričom v týchto dňoch dodala 750-tisíci Mercedes-Benz triedy A do Veľkej Británie (vyhotovenie A 180 CDI modrej farby s asistentom parkovania) a pol miliónty B (Béčko) do Nemecka (vyhotovenie B 180 NGT modrej farby s pohonom na zemný plyn).

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
A

A | foto: Mercedes-Benz

Sdílejte článek

Prvá generácia Áčka prišla roku 1997, druhá roku 2004 a Béčko sa vyrába od roku 2005. Doposiaľ sa vo svete vyrobilo cez 2,35 milióna prémiových kompaktov oboch modelových radov s trojlúčovou hviezdou v znaku.

V máji toho roku sa dosiahol iba v Nemecku odbyt 5,3-tisíca Áčiek, čo je oproti vlaňajšiemu máju nárast o 54 percent. Odbyt 3,9-tisíca Béčiek predstvuje v rovnakom porovnaní zvýšenie o 27 percent.

V celosvetovom meradle zaznamenali v máji odbyt 18,9-tisíca mercedesov tried A a B, čo je takmer na úrovni vlaňajška. Medzi ich najväčšie odbytištia po Nemecku patria Taliansko, Francúzsko a Veľká Británia. Z neeurópskych Japonsko. Začiatkom tohto roka sa pritom mercedesy triedy B začali dodávať aj do Číny.

Výroba oboch prémiových kompaktov v Rastatte tak pre priaznivý vývoj odbytu za predchádzajúci mesiac a akceleráciu nových objednávok pokračuje v júli s dodatočnými pracovnými sobotami, pričom v treťom štvrťroku pobeží v dvoj- a trojzmennej prevádzke.

Najobľúbenejšími motorizáciami Áčka sú A 160, A 180 CDI ako aj A 180. U Béčka je to B 180 CDI, B 180 a B 200 CDI. Pre dieselové motory sa rozhodlo 40 percent zákazníkov triedy A a každý druhý majiteľ triedy B. Najobľúbenejšími farbami týchto kompaktov sú metalická čierna a strieborná. Medzi zvláštnymi výbavami je favoritom aktívny asistent parkovania, ktorý dokáže zaparkovať vozidlo úplne samočinne.

Vytisknout

Diskuze: Rastattská automobilka zvyšuje výrobu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

reklama

Doporučujeme

ilustrační foto

Ekologové by mohli pohřbít chybějící úsek dálnice D8

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud