Jen málokterá automobilová soutěž se může pochlubit tak věrným generálním partnerem, jako má Rally Bohemia, jejíž XXXVII. ročník se letos v Mladé Boleslavi uskuteční ve dnech 2. až 4. července. Od prvního ročníku v roce 1974 je pořádání soutěže možné, až na malé výjimky, jen díky spojení se značkou Škoda, která je generálním partnerem.
Jde o celkem logické spojení, protože Škoda a automobilový sport patří k sobě od nepaměti. Respektive ještě déle. Už značka Laurin&Klement se na počátku minulého století účastnila motocyklových a automobilových podniků po celé Evropě. Zde stojí za zmínku, že Václav Vondřich se čtyřdobým dvouválcovým motocyklem Laurin&Klement (813 cm?, 3,7 kW) vyhrál v roce 1905 slavný Coupe International na dourdanském okruhu, považovaný ve své době za neoficiální mistrovství světa. V témže roce opustila brány stejného závodu Voituretta, aby o rok později zvítězila v závodu do vrchu na rakouském Semmeringu.Vozy Škoda továrního týmu stály na startu téměř všech ročníků Rally Bohemia, přičemž jezdci Václav Blahna, Jiří Šedivý, Emil Triner, Roman Kresta, John Haugland nebo Juho Hänninen tuto rally celkem desetkrát vyhráli. Takovou tradicí se může pochlubit jen málokterá značka. V současné době je společnost Škoda Auto v podstatě jedinou automobilkou, která tak velkou měrou podporuje automobilovou soutěž, navíc ve městě, kde se automobily vyrábějí déle než sto let.Bez vydatné pomoci společnosti Škoda Auto by nebylo možné v současné době uspořádat tak velký motoristický podnik, jakým Rally Bohemia bezpochyby je. A protože se jedná o cílenou spolupráci i pro další roky, dochází letos také ke změně loga, které bude oficiálně představené v příštích dnech a které má v podstatě zahájit novou cestu vzájemné spolupráce mezi Škoda Auto a Autoklubem Bohemia.A co by to bylo za rally, kdyby na ní chyběly škodovky. Diváci se mohou těšit jak na účast úspěšných továrních automobilů Škoda Fabia S2000, ale v rámci mezinárodní Rally Bohemia Historic Show se představí na rychlostních zkouškách prakticky všechny typy, které se v minulosti této rally zúčastnily od typu 100, 110, 110 RC, 130 RS, 130 LR až po Favorit. Závěrem si připomeňme, že první posádkou, která se v roce 1974 vydala na trať Rallye Škoda, byla kvasinská dvojice František Udlínek a Jiří Pavlovský se Škodou 110 R Coupé. S číslem jedna na kapotě dojeli do cíle na 10. místě.Z jezdců, kteří stáli na startu prvního ročníku a ještě dnes aktivně závodí v nejrůznějších veteránských soutěžích, jmenujme Josefa Srnského, Tomáše Hanka, Zdeňka Ponce, Františka Udlínka nebo Zdeňka Válka.
Když už jsme u vzpomínání, tak bychom neměli zapomenout na pana Jaroslava Mansfelda, stavitele tratí mnoha ročníků, včetně toho úplně prvního. Dlouhá léta patřil neodmyslitelně k mladoboleslavské rally. K němu se v pozdějších letech přidal syn ing. Jaroslav Mansfeld, jenž pak převzal jeho štafetu a dodnes je jedním z členů organizačního výboru Rally Bohemia.Další informace aktuálně na www.rallybohemia.cz
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?