Necelý měsíc zbývá do premiérového ročníku Expo Czech Rally, který se uskuteční ve dnech 13. – 14. března 2010 v Otrokovicích. Pořadatelství se ujal organizační štáb Barum Czech Rally Zlín a poprvé se uskuteční na území České republiky specializovaný veletrh a výstava spojená s přehlídkou soutěžní techniky, týmového zázemí jednotlivých stájí i prezentací firem a jejich produktů spojených s rallysportem.
Zlínští pořadatelé připravili pro soutěžní týmy a fanoušky dvoudenní program, jehož centrem bude rozlehlý areál zkušební dráhy firmy Barum Continental v Otrokovicích. Připravena bude rovněž testovací rychlostní zkouška, kde fanoušci soutěžního sportu uvidí na tříkilometrové asfaltové trati soutěžní vozy přímo v akci. Shakedown proběhne v sobotu 13. března v blízkosti servisní zóny na atraktivním místě, které je známo z dávno minulých ročníků populární barumky. "Naší hlavní snahou je přilákat co nejvíce jezdců a týmů do Otrokovic. Připravujeme pro ně zajímavý program, který určitě osloví sponzory a partnery jednotlivých týmů. Ti se během samotné rally většinou pasivně dívají na soutěž. My jim nabízíme možnost efektivní prezentace v servisní zóně a také před lidmi a médii na rychlostní zkoušce, kde rovněž mohou na vlastní kůži vyzkoušet pocity spolujezdce v závodním speciálu. Jsme přesvědčeni, že to osloví řadu partnerů jednotlivých týmů," uvedl Ing. Jan Regner, organizátor Expo Czech Rally.
Ve stejném termínu proběhne povinné testování soutěžních vozidel v nedalekém STK ve Zlíně – Malenovicích, což přiláká na Zlínsko další soutěžní týmy. Centrum akce bude umístěno do osvědčených prostor zkušební dráhy Barum Continental v Otrokovicích. Tyto prostory se osvědčily již při loňské barumce, neboť zde byla poprvé umístěna servisní zóna. "Uvažovali jsme i nad Zlínem, ale nenašli jsme zde vhodné prostory. Rozlehlý výstavní areál v krajském městě chybí, sportovní hala není nafukovací a zimní stadion není v tuto dobu volný. Rozhodli jsme se tedy pro Otrokovice, neboť toto místo máme prověřené ze srpnové barumky. Určitě je to správná volba, snadno se odsud dostanete na shakedown do Napajedel nebo na testování soutěžních vozidel v Malenovicích. V Otrokovicích máme od loňského léta rozvod elektřiny, což bylo rovněž plusem při rozhodování o dějišti akce," doplnil člen organizačního týmu Jakub Hofbauer.Akce podobného formátu se uskuteční v našich hájích a luzích poprvé, nicméně podobné podniky v Evropě najdeme. Myšlenka uspořádat Expo Rally v Česku vznikla na stejném podniku v Itálii. "Před rokem jsem byl pozván na Expo Rally v Brescii, kde proběhla prezentace na téma bezpečnost diváků při automobilových soutěžích. Během dvou dnů si našlo cestu do výstavního areálu na deset tisíc návštěvníků. Samozřejmě takové číslo návštěvnosti v Otrokovících zřejmě nedosáhneme, ale chceme vytvořit novou tradici. Každopádně se jedná o akci, která u nás chyběla. Uvidíme, jaký bude ohlas na její konání jak mezi diváky, tak mezi jezdci a týmy, pro které je tahle akce zejména určena," uzavřel Jan Regner. Zlínští pořadatelé počítají na veletrhu s účastí kolem padesáti soutěžních týmů. Účast přislíbily nejen domácí posádky a stáje, ale i soutěžní jezdci ze Slovenska, Rakouska a Itálie. Zejména v případě jednoho z reprezentantů z Apeninského poloostrova se bude jednat o velké divácké překvapení. Představí se na legendárním voze italské značky, která vládla světovým rally na konci osmdesátých a začátku devadesátých let. Bližší podrobnosti přineseme v nejbližší době.Další informace k Expo Czech Rally v českém a anglickém jazyce naleznete na oficiální internetové adrese www.expoczechrally.cz a v příštích tiskových informacích. Začátkem března se chystá pro zástupce sdělovacích prostředků tisková konference v sídle Zlínského kraje.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.