Necelý měsíc zbývá do premiérového ročníku Expo Czech Rally, který se uskuteční ve dnech 13. – 14. března 2010 v Otrokovicích. Pořadatelství se ujal organizační štáb Barum Czech Rally Zlín a poprvé se uskuteční na území České republiky specializovaný veletrh a výstava spojená s přehlídkou soutěžní techniky, týmového zázemí jednotlivých stájí i prezentací firem a jejich produktů spojených s rallysportem.
Zlínští pořadatelé připravili pro soutěžní týmy a fanoušky dvoudenní program, jehož centrem bude rozlehlý areál zkušební dráhy firmy Barum Continental v Otrokovicích. Připravena bude rovněž testovací rychlostní zkouška, kde fanoušci soutěžního sportu uvidí na tříkilometrové asfaltové trati soutěžní vozy přímo v akci. Shakedown proběhne v sobotu 13. března v blízkosti servisní zóny na atraktivním místě, které je známo z dávno minulých ročníků populární barumky. "Naší hlavní snahou je přilákat co nejvíce jezdců a týmů do Otrokovic. Připravujeme pro ně zajímavý program, který určitě osloví sponzory a partnery jednotlivých týmů. Ti se během samotné rally většinou pasivně dívají na soutěž. My jim nabízíme možnost efektivní prezentace v servisní zóně a také před lidmi a médii na rychlostní zkoušce, kde rovněž mohou na vlastní kůži vyzkoušet pocity spolujezdce v závodním speciálu. Jsme přesvědčeni, že to osloví řadu partnerů jednotlivých týmů," uvedl Ing. Jan Regner, organizátor Expo Czech Rally.
Ve stejném termínu proběhne povinné testování soutěžních vozidel v nedalekém STK ve Zlíně – Malenovicích, což přiláká na Zlínsko další soutěžní týmy. Centrum akce bude umístěno do osvědčených prostor zkušební dráhy Barum Continental v Otrokovicích. Tyto prostory se osvědčily již při loňské barumce, neboť zde byla poprvé umístěna servisní zóna. "Uvažovali jsme i nad Zlínem, ale nenašli jsme zde vhodné prostory. Rozlehlý výstavní areál v krajském městě chybí, sportovní hala není nafukovací a zimní stadion není v tuto dobu volný. Rozhodli jsme se tedy pro Otrokovice, neboť toto místo máme prověřené ze srpnové barumky. Určitě je to správná volba, snadno se odsud dostanete na shakedown do Napajedel nebo na testování soutěžních vozidel v Malenovicích. V Otrokovicích máme od loňského léta rozvod elektřiny, což bylo rovněž plusem při rozhodování o dějišti akce," doplnil člen organizačního týmu Jakub Hofbauer.Akce podobného formátu se uskuteční v našich hájích a luzích poprvé, nicméně podobné podniky v Evropě najdeme. Myšlenka uspořádat Expo Rally v Česku vznikla na stejném podniku v Itálii. "Před rokem jsem byl pozván na Expo Rally v Brescii, kde proběhla prezentace na téma bezpečnost diváků při automobilových soutěžích. Během dvou dnů si našlo cestu do výstavního areálu na deset tisíc návštěvníků. Samozřejmě takové číslo návštěvnosti v Otrokovících zřejmě nedosáhneme, ale chceme vytvořit novou tradici. Každopádně se jedná o akci, která u nás chyběla. Uvidíme, jaký bude ohlas na její konání jak mezi diváky, tak mezi jezdci a týmy, pro které je tahle akce zejména určena," uzavřel Jan Regner. Zlínští pořadatelé počítají na veletrhu s účastí kolem padesáti soutěžních týmů. Účast přislíbily nejen domácí posádky a stáje, ale i soutěžní jezdci ze Slovenska, Rakouska a Itálie. Zejména v případě jednoho z reprezentantů z Apeninského poloostrova se bude jednat o velké divácké překvapení. Představí se na legendárním voze italské značky, která vládla světovým rally na konci osmdesátých a začátku devadesátých let. Bližší podrobnosti přineseme v nejbližší době.Další informace k Expo Czech Rally v českém a anglickém jazyce naleznete na oficiální internetové adrese www.expoczechrally.cz a v příštích tiskových informacích. Začátkem března se chystá pro zástupce sdělovacích prostředků tisková konference v sídle Zlínského kraje.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?