První ročník PdTech Mikuláš Rally Slušovice, volný podnik zapsaný v kalendáři Federace automobilového sportu AČR, bude nadcházející sobotu posledním rozloučením s letošní soutěžáckou sezonou.
Na start necelých čtyřicet kilometrů dlouhé slušovické soutěže se postaví přesně sedmdesát posádek. Ozdobou budou dva speciály Octavia WRC, jež budou pilotovat Lubomír Minařík a Pavel Valoušek. Do cocpitu nástupkyně prvního WRC mladoboleslavské Škody, Fabie WRC, usedne Milan Pantálek a seznam startujících speciálů nejvyšší kategorie završí Jaromír Tomaštík se Subaru Impreza WRC.Diváci se mohou těšit i na pět vozů S2000. Franz Witman jun., Antonín Tlusťák, Roman Odložilík usednou za volant Škody Fabia S2000 a dva slovenští piloti, Jozef Béreš s Lukášem Lapdavským do konkurečního Peugeotu 207 S2000. Výčet výborných pilotů samozřejmě nekončí jen výše zmiňovanými, s osvědčenými Mitsubishi Lancer Evo IX, se představí Jarek Orsák, Jan Jelínek, Vladimír Barvík a další, kteří slibují skvělou podívanou.Seznam přihlášených PdTech Mikuláš Rally Slušovice
1. Lubomír Minařík - Škoda Octavia WRC2. Pantálek Milan - Škoda Fabia WRC3. Valoušek Pavel - Škoda Octavia WRC4. Orsák Jaroslav - Mitsubishi Lancer Evo IX5. Wittmann Franz - Škoda Fabia S20006. Tlusťák Antonín - Škoda Fabia S20007. Odložilík Roman - Škoda Fabia S20008. Béreš Jozef - Peugeot 207 S20009. Jelínek Jan - Mitsubishi Lancer Evo IX10. Barvík Vladimír - Mitsubishi Lancer Evo IX11. Jakeš Miroslav - Mitsubishi Lancer Evo IX12. Tomaštík Jaromír - Subaru Impreza WRC13. Lapdavský Lukáš - Peugeot 207 S200014. Bujáček Martin - Mitsubishi Lancer Evo IX15. Trnovec Petr - Mitsubishi Lancer Evo IX16. Březík Martin - Mitsubishi Lancer Evo IX17. Dohnal Pavel - Mitsubishi Lancer Evo IX18. Hanák Jiří - Mitsubishi Lancer Evo IX19. Hudec Martin - Mitsubishi Lancer Evo VIII20. Březík Miroslav - Subaru Impreza STi21. Novák Antonín - Suzuki Swift S160022. Černý Jan - Renault Clio R323. Dunovský Václav - Suzuki Ignis S160024. Svačina Marcel - Škoda Felicia Kit Car25. Vlček Martin - Mitsubishi Lancer Evo IX26. Greguška Milan - Mitsubishi Lancer Evo VIII27. Křemen Michal - Mitsubishi Lancer Evo IX28. Růžička Tomáš - Subaru Impreza STi29. Melichárek Jaroslav - Mitsubishi Lancer Evo IX30. Adolf Robert - Mitsubishi Lancer Evo IX31. Popilka Milan - Mitsubishi Lancer Evo VI32. Klestil Jakub - Mitsubishi Lancer Evo IX33. Paško Libor - Subaru Impreza STi34. Skoupil Jiří - Citroën C2 S160035. Pospíšil Petr - Honda Civic Type R336. Tomeček Martin - Citroën C2 S160037. Galia Lumír - Škoda Felicia Kit Car38. Sum Michal - Škoda 130 RS39. Vodička Robert - Honda Civic Type R40. Stromšík Roman - Opel Corsa OPC41. Novák Jaroslav - Citroën C2 R2 Max42. Březík Jan - Honda Civic Vti43. Ševeček Jiří - Renault Clio Sport44. Kašík Martin - Renault Clio Sport45. Kadlec Rudolf - Fiat Bravo HGT46. Mader Mojmír - Nissan Almera GTI47. Laurent Dominique - Peugeot 206 RC48. Ušela Radim - Honda Civic Type R49. Řeháček Henrich - Škoda Fabia TDI50. Jakubec Jan - Honda Civic Vti51. Marek Tomáš - Honda Civic Vti52. Kašpárek Tomáš - Honda Civic Vti53. Bisaha Ondřej - Honda Civic Vti54. Lichovník Václav - Honda Civic Vti55. Strnad Radim - Honda Civic Vti56. Lekeš Michal - Suzuki Swift GTI57. Kryštof Radim - Škoda Felicia58. Halfar Martin - Škoda Favorit59. Horák Michal - Škoda Felicia60. Vladyka Daniel - Škoda Felicia61. Hapala Petr - Škoda Fabia62. Žaludek Petr - Renault Clio Maxi63. Zámečník Lukáš - Škoda Fabia64. Karlík Ludvík - Škoda Fabia65. Vaněk Roman - Škoda 130 RS66. Večerka Zdeněk - Škoda 120S67. Mikulík Jan - Škoda 120S68. Vaculík Pavel - Škoda 110L69. Nedbal Michal - Škoda 10070. Palacký Josef - Škoda 120S
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?