První ročník PdTech Mikuláš Rally Slušovice, volný podnik zapsaný v kalendáři Federace automobilového sportu AČR, bude nadcházející sobotu posledním rozloučením s letošní soutěžáckou sezonou.
Na start necelých čtyřicet kilometrů dlouhé slušovické soutěže se postaví přesně sedmdesát posádek. Ozdobou budou dva speciály Octavia WRC, jež budou pilotovat Lubomír Minařík a Pavel Valoušek. Do cocpitu nástupkyně prvního WRC mladoboleslavské Škody, Fabie WRC, usedne Milan Pantálek a seznam startujících speciálů nejvyšší kategorie završí Jaromír Tomaštík se Subaru Impreza WRC.Diváci se mohou těšit i na pět vozů S2000. Franz Witman jun., Antonín Tlusťák, Roman Odložilík usednou za volant Škody Fabia S2000 a dva slovenští piloti, Jozef Béreš s Lukášem Lapdavským do konkurečního Peugeotu 207 S2000. Výčet výborných pilotů samozřejmě nekončí jen výše zmiňovanými, s osvědčenými Mitsubishi Lancer Evo IX, se představí Jarek Orsák, Jan Jelínek, Vladimír Barvík a další, kteří slibují skvělou podívanou.Seznam přihlášených PdTech Mikuláš Rally Slušovice
1. Lubomír Minařík - Škoda Octavia WRC2. Pantálek Milan - Škoda Fabia WRC3. Valoušek Pavel - Škoda Octavia WRC4. Orsák Jaroslav - Mitsubishi Lancer Evo IX5. Wittmann Franz - Škoda Fabia S20006. Tlusťák Antonín - Škoda Fabia S20007. Odložilík Roman - Škoda Fabia S20008. Béreš Jozef - Peugeot 207 S20009. Jelínek Jan - Mitsubishi Lancer Evo IX10. Barvík Vladimír - Mitsubishi Lancer Evo IX11. Jakeš Miroslav - Mitsubishi Lancer Evo IX12. Tomaštík Jaromír - Subaru Impreza WRC13. Lapdavský Lukáš - Peugeot 207 S200014. Bujáček Martin - Mitsubishi Lancer Evo IX15. Trnovec Petr - Mitsubishi Lancer Evo IX16. Březík Martin - Mitsubishi Lancer Evo IX17. Dohnal Pavel - Mitsubishi Lancer Evo IX18. Hanák Jiří - Mitsubishi Lancer Evo IX19. Hudec Martin - Mitsubishi Lancer Evo VIII20. Březík Miroslav - Subaru Impreza STi21. Novák Antonín - Suzuki Swift S160022. Černý Jan - Renault Clio R323. Dunovský Václav - Suzuki Ignis S160024. Svačina Marcel - Škoda Felicia Kit Car25. Vlček Martin - Mitsubishi Lancer Evo IX26. Greguška Milan - Mitsubishi Lancer Evo VIII27. Křemen Michal - Mitsubishi Lancer Evo IX28. Růžička Tomáš - Subaru Impreza STi29. Melichárek Jaroslav - Mitsubishi Lancer Evo IX30. Adolf Robert - Mitsubishi Lancer Evo IX31. Popilka Milan - Mitsubishi Lancer Evo VI32. Klestil Jakub - Mitsubishi Lancer Evo IX33. Paško Libor - Subaru Impreza STi34. Skoupil Jiří - Citroën C2 S160035. Pospíšil Petr - Honda Civic Type R336. Tomeček Martin - Citroën C2 S160037. Galia Lumír - Škoda Felicia Kit Car38. Sum Michal - Škoda 130 RS39. Vodička Robert - Honda Civic Type R40. Stromšík Roman - Opel Corsa OPC41. Novák Jaroslav - Citroën C2 R2 Max42. Březík Jan - Honda Civic Vti43. Ševeček Jiří - Renault Clio Sport44. Kašík Martin - Renault Clio Sport45. Kadlec Rudolf - Fiat Bravo HGT46. Mader Mojmír - Nissan Almera GTI47. Laurent Dominique - Peugeot 206 RC48. Ušela Radim - Honda Civic Type R49. Řeháček Henrich - Škoda Fabia TDI50. Jakubec Jan - Honda Civic Vti51. Marek Tomáš - Honda Civic Vti52. Kašpárek Tomáš - Honda Civic Vti53. Bisaha Ondřej - Honda Civic Vti54. Lichovník Václav - Honda Civic Vti55. Strnad Radim - Honda Civic Vti56. Lekeš Michal - Suzuki Swift GTI57. Kryštof Radim - Škoda Felicia58. Halfar Martin - Škoda Favorit59. Horák Michal - Škoda Felicia60. Vladyka Daniel - Škoda Felicia61. Hapala Petr - Škoda Fabia62. Žaludek Petr - Renault Clio Maxi63. Zámečník Lukáš - Škoda Fabia64. Karlík Ludvík - Škoda Fabia65. Vaněk Roman - Škoda 130 RS66. Večerka Zdeněk - Škoda 120S67. Mikulík Jan - Škoda 120S68. Vaculík Pavel - Škoda 110L69. Nedbal Michal - Škoda 10070. Palacký Josef - Škoda 120S
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.