Automobilový jezdec v rally Antonín Tlusťák se stal letos absolutním mistrem Evropy ve dvoukolkách a má za sebou nejlepší sezonu v kariéře. V příštím roce už ale neusedne do Citroënu C2 S1600, má totiž k dispozici novou Škodu Fabia S2000, kterou představil na čtvrteční tiskové konferenci.
Kromě titulu evropského šampiona vybojoval Tlusťák se spolujezdcem Janem Škaloudem na domácích tratích prvenství v Mezinárodním mistrovství České republiky ve skupině A, ve třídě A6 i kategorie 2WD. "Sezona dopadla nejlépe, jak mohla. Chtěli jsme vyhrát mistrovství Evropy, tomu jsme všechno podřídili a nakonec se to povedlo," shrnul letošní rok sedmadvacetiletý závodník.
Po deseti letech za volantem dvoukolky se rozhodl pro změnu. Díky podpoře partnerů vyjednal s mladoboleslavskou továrnou nákup zcela nové Škody Fabia S2000, kterou mu v říjmu předali tovární jezdci Škody Motorsport Jan Kopecký a Finem Juho Hänninenem. Tlusťák zvažoval, zda si pořídí český vůz, který se v první sezoně po oficiálním představení propracoval mezi elitu vozů kategorie S2000, nebo jestli se rozhodne pro Peugeot 207 stejné specifikace.
"Nakonec jsme vybrali škodovku, která nám poskládala auto na zakázku. Měla výborné výsledky a my teď máme opravdu špičkové auto," pochvaloval si nový vůz jezdec z Rakové u Zlína. "Měli jsme nůž na krku. Chtěli jsme se posunout dál a jedinou možností byl nákup vozu třídy S2000. Sponzoři nám řekli, že jej můžeme mít, ale musíme zajet vynikající výsledky. Naštěstí se to povedlo a auto je tu," dodal.
Posádka Tlusťák - Škaloud už absolvovala testovací jízdy v novém voze a má z něj vynikající pocity. Závodní premiéru se Škodou Fabia S2000 si odbudou v pátek a v sobotu na 15. ročníku Pražského rallysprintu. "Testy dopadly fantasticky, ale stejně si minimálně půl sezony budeme zvykat na novou techniku. Proto v Praze nebudeme riskovat. Půjde hlavně o pobavení fanoušků," mínil Tlusťák.
V nové sezoně 2010 by chtěl absolvovat kompletní seriál Mezinárodního mistrovství České republiky a vybrané podniky evropského šampionátu. "Chceme závodit hlavně na asfaltu. Předběžně máme v plánu asi čtrnáct startů," uzavřel Tlusťák.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.