Automobilový jezdec v rally Antonín Tlusťák se stal letos absolutním mistrem Evropy ve dvoukolkách a má za sebou nejlepší sezonu v kariéře. V příštím roce už ale neusedne do Citroënu C2 S1600, má totiž k dispozici novou Škodu Fabia S2000, kterou představil na čtvrteční tiskové konferenci.
Kromě titulu evropského šampiona vybojoval Tlusťák se spolujezdcem Janem Škaloudem na domácích tratích prvenství v Mezinárodním mistrovství České republiky ve skupině A, ve třídě A6 i kategorie 2WD. "Sezona dopadla nejlépe, jak mohla. Chtěli jsme vyhrát mistrovství Evropy, tomu jsme všechno podřídili a nakonec se to povedlo," shrnul letošní rok sedmadvacetiletý závodník.
Po deseti letech za volantem dvoukolky se rozhodl pro změnu. Díky podpoře partnerů vyjednal s mladoboleslavskou továrnou nákup zcela nové Škody Fabia S2000, kterou mu v říjmu předali tovární jezdci Škody Motorsport Jan Kopecký a Finem Juho Hänninenem. Tlusťák zvažoval, zda si pořídí český vůz, který se v první sezoně po oficiálním představení propracoval mezi elitu vozů kategorie S2000, nebo jestli se rozhodne pro Peugeot 207 stejné specifikace.
"Nakonec jsme vybrali škodovku, která nám poskládala auto na zakázku. Měla výborné výsledky a my teď máme opravdu špičkové auto," pochvaloval si nový vůz jezdec z Rakové u Zlína. "Měli jsme nůž na krku. Chtěli jsme se posunout dál a jedinou možností byl nákup vozu třídy S2000. Sponzoři nám řekli, že jej můžeme mít, ale musíme zajet vynikající výsledky. Naštěstí se to povedlo a auto je tu," dodal.
Posádka Tlusťák - Škaloud už absolvovala testovací jízdy v novém voze a má z něj vynikající pocity. Závodní premiéru se Škodou Fabia S2000 si odbudou v pátek a v sobotu na 15. ročníku Pražského rallysprintu. "Testy dopadly fantasticky, ale stejně si minimálně půl sezony budeme zvykat na novou techniku. Proto v Praze nebudeme riskovat. Půjde hlavně o pobavení fanoušků," mínil Tlusťák.
V nové sezoně 2010 by chtěl absolvovat kompletní seriál Mezinárodního mistrovství České republiky a vybrané podniky evropského šampionátu. "Chceme závodit hlavně na asfaltu. Předběžně máme v plánu asi čtrnáct startů," uzavřel Tlusťák.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?