Automobilový jezdec v rally Antonín Tlusťák se stal letos absolutním mistrem Evropy ve dvoukolkách a má za sebou nejlepší sezonu v kariéře. V příštím roce už ale neusedne do Citroënu C2 S1600, má totiž k dispozici novou Škodu Fabia S2000, kterou představil na čtvrteční tiskové konferenci.
Kromě titulu evropského šampiona vybojoval Tlusťák se spolujezdcem Janem Škaloudem na domácích tratích prvenství v Mezinárodním mistrovství České republiky ve skupině A, ve třídě A6 i kategorie 2WD. "Sezona dopadla nejlépe, jak mohla. Chtěli jsme vyhrát mistrovství Evropy, tomu jsme všechno podřídili a nakonec se to povedlo," shrnul letošní rok sedmadvacetiletý závodník.
Po deseti letech za volantem dvoukolky se rozhodl pro změnu. Díky podpoře partnerů vyjednal s mladoboleslavskou továrnou nákup zcela nové Škody Fabia S2000, kterou mu v říjmu předali tovární jezdci Škody Motorsport Jan Kopecký a Finem Juho Hänninenem. Tlusťák zvažoval, zda si pořídí český vůz, který se v první sezoně po oficiálním představení propracoval mezi elitu vozů kategorie S2000, nebo jestli se rozhodne pro Peugeot 207 stejné specifikace.
"Nakonec jsme vybrali škodovku, která nám poskládala auto na zakázku. Měla výborné výsledky a my teď máme opravdu špičkové auto," pochvaloval si nový vůz jezdec z Rakové u Zlína. "Měli jsme nůž na krku. Chtěli jsme se posunout dál a jedinou možností byl nákup vozu třídy S2000. Sponzoři nám řekli, že jej můžeme mít, ale musíme zajet vynikající výsledky. Naštěstí se to povedlo a auto je tu," dodal.
Posádka Tlusťák - Škaloud už absolvovala testovací jízdy v novém voze a má z něj vynikající pocity. Závodní premiéru se Škodou Fabia S2000 si odbudou v pátek a v sobotu na 15. ročníku Pražského rallysprintu. "Testy dopadly fantasticky, ale stejně si minimálně půl sezony budeme zvykat na novou techniku. Proto v Praze nebudeme riskovat. Půjde hlavně o pobavení fanoušků," mínil Tlusťák.
V nové sezoně 2010 by chtěl absolvovat kompletní seriál Mezinárodního mistrovství České republiky a vybrané podniky evropského šampionátu. "Chceme závodit hlavně na asfaltu. Předběžně máme v plánu asi čtrnáct startů," uzavřel Tlusťák.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?