Automobilový jezdec v rally Antonín Tlusťák se stal letos absolutním mistrem Evropy ve dvoukolkách a má za sebou nejlepší sezonu v kariéře. V příštím roce už ale neusedne do Citroënu C2 S1600, má totiž k dispozici novou Škodu Fabia S2000, kterou představil na čtvrteční tiskové konferenci.
Kromě titulu evropského šampiona vybojoval Tlusťák se spolujezdcem Janem Škaloudem na domácích tratích prvenství v Mezinárodním mistrovství České republiky ve skupině A, ve třídě A6 i kategorie 2WD. "Sezona dopadla nejlépe, jak mohla. Chtěli jsme vyhrát mistrovství Evropy, tomu jsme všechno podřídili a nakonec se to povedlo," shrnul letošní rok sedmadvacetiletý závodník.
Po deseti letech za volantem dvoukolky se rozhodl pro změnu. Díky podpoře partnerů vyjednal s mladoboleslavskou továrnou nákup zcela nové Škody Fabia S2000, kterou mu v říjmu předali tovární jezdci Škody Motorsport Jan Kopecký a Finem Juho Hänninenem. Tlusťák zvažoval, zda si pořídí český vůz, který se v první sezoně po oficiálním představení propracoval mezi elitu vozů kategorie S2000, nebo jestli se rozhodne pro Peugeot 207 stejné specifikace.
"Nakonec jsme vybrali škodovku, která nám poskládala auto na zakázku. Měla výborné výsledky a my teď máme opravdu špičkové auto," pochvaloval si nový vůz jezdec z Rakové u Zlína. "Měli jsme nůž na krku. Chtěli jsme se posunout dál a jedinou možností byl nákup vozu třídy S2000. Sponzoři nám řekli, že jej můžeme mít, ale musíme zajet vynikající výsledky. Naštěstí se to povedlo a auto je tu," dodal.
Posádka Tlusťák - Škaloud už absolvovala testovací jízdy v novém voze a má z něj vynikající pocity. Závodní premiéru se Škodou Fabia S2000 si odbudou v pátek a v sobotu na 15. ročníku Pražského rallysprintu. "Testy dopadly fantasticky, ale stejně si minimálně půl sezony budeme zvykat na novou techniku. Proto v Praze nebudeme riskovat. Půjde hlavně o pobavení fanoušků," mínil Tlusťák.
V nové sezoně 2010 by chtěl absolvovat kompletní seriál Mezinárodního mistrovství České republiky a vybrané podniky evropského šampionátu. "Chceme závodit hlavně na asfaltu. Předběžně máme v plánu asi čtrnáct startů," uzavřel Tlusťák.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?