Jaromír Tarabus, pátý muž letošního ročníku Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally, nemá stále jasno, s jakým speciálem se představí v nadcházející sezoně.
Kompletní letošní sezonu absolvoval Tarabus společně se spolujezdcem Danielem Trunkátem s Fiatem Grande Punto Abarth S2000. S tímto italským speciálem nakoukl i do kolotoče mistrovství světa, kde se mu podařilo bodovat v kategorii produkčních vozů při rally Norway. Naopak v Portugalsku si vyzkoušel pevnost a bezpečnost Fiatu, protože na shakedownu tamní soutěže předvedl „kolostřešní etidu“ a do soutěže nakonec ani neodstartoval.Po zjištění pevnosti italského speciálu si v závěru sezony vyzkoušel další a v mnoha ohledech lepší speciál domácí značky Škoda Fabia S2000, což 32 letý soutěžák po svém vsetínském startu s mladoboleslavským speciálem potvrdil. "Všechny S2000 jsou si velmi podobné, ale fabia má rozhodně lepší podvozek," řekl Tarabus.
I když start s fabií nedopadl na vsetínské soutěži dobře. Posádka musela pro technickou závadu odstoupit již po třetí rychlostní zkoušce, mělo seznámení s novým speciálem z dílen italského týmu DP Autosport pokračovat o minulém víkendu v Itálii. Ze startu na soutěži italského sprinterského šampionátu nakonec sešlo a proto je pro zlínského jezdce těžší rozhodnout o soutěžním náčiní na příští sezonu. Zda tedy zůstane Jaromír Tarabus v příští sezoně věrný značce Fiat či přesedne do Škody je závislé na mnoha aspektech, z nichž hlavní roli hrají finance. Jedno je ale jisté, společně s Danielem Trunkátem by měli startovat v kompletním domácím mistráku, vybraných sprintech a rádi by se opět ukázali na některé soutěži v zahraničí.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?