Tarabus nemá stále jasno

rally příbram
rally příbram, foto: www.rallyzone.cz | Trdla, Martin
Josef Janoušek 29. listopadu 2009 16:13
Sdílej:

Jaromír Tarabus, pátý muž letošního ročníku Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally, nemá stále jasno, s jakým speciálem se představí v nadcházející sezoně.

Kompletní letošní sezonu absolvoval Tarabus společně se spolujezdcem Danielem Trunkátem s Fiatem Grande Punto Abarth S2000. S tímto italským speciálem nakoukl i do kolotoče mistrovství světa, kde se mu podařilo bodovat v kategorii produkčních vozů při rally Norway. Naopak v Portugalsku si vyzkoušel pevnost a bezpečnost Fiatu, protože na shakedownu tamní soutěže předvedl „kolostřešní etidu“ a do soutěže nakonec ani neodstartoval.Po zjištění pevnosti italského speciálu si v závěru sezony vyzkoušel další a v mnoha ohledech lepší speciál domácí značky Škoda Fabia S2000, což 32 letý soutěžák po svém vsetínském startu s mladoboleslavským speciálem potvrdil. "Všechny S2000 jsou si velmi podobné, ale fabia má rozhodně lepší podvozek," řekl Tarabus.

I když start s fabií nedopadl na vsetínské soutěži dobře. Posádka musela pro technickou závadu odstoupit již po třetí rychlostní zkoušce, mělo seznámení s novým speciálem z dílen italského týmu DP Autosport pokračovat o minulém víkendu v Itálii. Ze startu na soutěži italského sprinterského šampionátu nakonec sešlo a proto je pro zlínského jezdce těžší rozhodnout o soutěžním náčiní na příští sezonu. Zda tedy zůstane Jaromír Tarabus v příští sezoně věrný značce Fiat či přesedne do Škody je závislé na mnoha aspektech, z nichž hlavní roli hrají finance. Jedno je ale jisté, společně s Danielem Trunkátem by měli startovat v kompletním domácím mistráku, vybraných sprintech a rádi by se opět ukázali na některé soutěži v zahraničí.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.