Bezpochyby nejkvalitnější Setkání mistrů uvidí diváci, kteří v sobotu 7. listopadu zavítají na autodrom do Sosnové u České Lípy. Kromě šestinásobného světového šampiona Sébastiena Loeba se představí ještě juniorský mistr světa a vicemistr světa PCWR Martin Prokop.
Zatímco Francouz pojede se svým Citroënem C4 WRC v kategorii WRC, tak český jezdec usedne do Mitsubishi Lancer Evo IX v kategorii Rally N4. S druhým vozem kategorie WRC – Škodou Fabia WRC bude startovat Václav Pech, vicemistr ČR. Jeho souboj s Loebem by měl být určitým vyvrcholením Setkání mistrů, do kterého je přihlášeno čtyřicet jezdců z rallye, rallycrossu a autokrosu.Soupeři Martina Prokopa budou například otec a syn Semerádovi, Pavel Valoušek, Karel Trojan (všichni Mitsubishi Lancer Evo IX) nebo Daniel Běhálek, který jako jediný startuje se Subaru Impreza.V kategorii A6 se představí další domácí šampion Antonín Tlusťák, který s Citroënem C2 1600 získal hned dva tituly mistra ČR ve skupině 2WD a A. Navíc startoval v Mistrovství Evropy.Chybět nebudou ani historické automobily včele s úřadujícím mistrem republiky (Opel Kadet) Coupe), kterého doplní Lubomír Tenkl (BMW M3) a ex-tovární jezdec Emil Triner Škoda 130 RS).V kategorii Rallycross D1 nastoupí Pavel Koutný se svým extremně rychlým Fordem Fiesta T16 4x4 proti René Münnichovi se Škodou Fabia, mistru Německa, a kvartetu pohárových vozů Škoda Fabia včele s Markem Zemanem, třetím mužem Mezinárodního mistrovství ČR v D1.Divácky velice vděčné jsou tradičně buginy, které se představí rovněž ve třech kategoriích (D3, D3A, D3JB). Zvláště nejsilnější čtyřlitrová třída je skvěle obsazená. Tady si to rozdají bronzový z ME a mistr republiky Petr Bartoš s nestorem českého autokrosu (v M ČR třetí) Jaroslavem Hoškem. Doplní je ještě Jan Smrž a Martin Švábenský.Setkání mistrů se uskuteční na paralelně rozdělené trati, kde se proti sobě utkají vždy dva jezdci, kteří si tratě v půlce vymění díky přemostění. Do finále se vyřazovacím způsobem probojují dva nejlepší v každé kategorii. Ti se pak utkají o celkové vítězství.Závod začíná v 8 hodin zahřívacím tréninkem, po němž následují rozjížďky jednotlivých kategorií. Po polední pause vyplněné autogramiádou Sebastiena Loeba, případně dalších jezdců, jsou na programu semifinálové a finálové jízdy.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?