Zatím co v Německu nedaleko českých hranic závodily naše posádky Jan Šlehofer-Zbyněk Soběhart a Jiří Tošovský - Petr Gross, které skončily na krásném třetím a čtvrtém místě na 3-Städte-Rallye 2009, tak na Vsetínských kotárech se odehrával poslední podnik českého mistrovství v rallysprintu Würth Partr Rally Vsetín 2009. Soutěž slibovala velké napětí, protože ještě před ní nebylo jisté, kdo se stane mistrem v rallyspirntu.
Startovní rampou Würth Partr Rally Vsetín 2009 projelo 88 posádek z toho 63 bodujících do MČR, 55 do poháru K4, 2 do poháru mládeže, 3 do historických vozidel a 2 do veteránů. Představil se tu i Václav Pech, který využil možnosti se svést ze Subaru Impreza Sti, které si půjčil od Vojty Štajfa. Z Vaškových průjezdů šlo poznat, že si jízdu užívá a baví diváky. I když počasí nebylo zrovna ideální a Vsetínské vrchy zahalovala místy mlha a diváky občas pokropily i dešťové kapky tak se kolem tratí sešla spousta diváků. Pořadatelům kolem trati se moc soutěž nepovedla a to mělo za následek pozastavení jedné rychlostní zkoušky a nevybíravé chování k fanouškům, kteří stáli v nebezpečných zónách.
První rychlostní zkoušku projel nejrychleji Jaroslav Orsák jedoucí na voze Mitsubishi Lancer EVO IX, za ním ji nejrychleji zvládl Pavel Valoušek, ze ztrátou 3,2 s, který jel na voze Škoda Octavia WRC. Josef Peták, který bojoval o titul, se nevyhnul chybě a udělal ve známém místě „U Stodoly“ hodiny a propadl se na osmé místo ze ztrátou 11,1 s na prvního Jarka Orsáka. Na třetím místě pak vložku dokončil Václav Pech jedoucí na voze Subaru Impreza Sti.
Josef Peták pak na druhé rychlostní zkoušce zatáhl a probojoval se na páté místo. Druhou rychlostní zkoušku vyhrál Pavel Valoušek, který nadělil Jarkovi Orsákovi 3,2 s. Na třetí místo se pak posunul Jaromír Tarabus. Druhá rychlostní zkouška byla poznamenána havárií posádky Tomáš Enge - Ernst Michal jedoucí na Mitsubishi Lancer Evo IX CNG. Nehoda se neobešla bez následků a spolujezdec Michal Ernst musel být hospitalizován.
Josef Peták i nadále bojoval a na třetí rychlostní zkoušce se posunul opět o jedno místo v před. Jeho ztráta na prvního Jaroslava Orsáka činila 19,6 s. Druhé místo si hlídal Pavel Valoušek, který ztrácel na prvního 4,7 s. Ze zdravotních důvodů odstoupila po třetí rychlostní zkoušce z dvacátého sedmého místa posádka Antonín Tlusťák - Jan Škaloud.
Po třech odjetých rychlostních zkouškách se v poháru K4 držel i přes 20 sekundovou penalizaci za předčasný start do RZ3 Kirnig Richard - Hédl Karel jedoucí na voze Mitsubishi Lancer EVO IX. Za nimi pak byla posádka Melša Jan - Hynková Jitka jedoucí na voze Mitsubishi Lancer EVO VIII, které se taktéž nevyhnula penalizaci za předčasné vjetí do časové kontroly č. 2.
Ve čtvrté rychlostní zkoušce se na první místo posunul Pavel Valoušek, který odsunul Jaroslava Orsáka o příčku níž ze ztrátou jedné setiny. Josef Peták nabíral i dál sekundy a po čtvrté rychlostní zkoušce ztrácel 23 sekundu na prvního Valouška a 22,9 na Orsáka. V dalších rychlostních zkouškách si už Pavel Valoušek pohlídal první místo a Jaroslava Orsák své druhé místo držel pevně ve svých rukou. Josef Peták se po šesté rychlostní zkoušce propadl na páté místo a Vsetínskými kopci se začalo nést, že Jarin je mistrem. Do cíle soutěže, ale chyběli ještě dvě vložky a ty mohli klidně celé pořadí proházet a vše mohlo být jinak. Na uklouzaném povrchu stačilo jedno zaváhání a naděje mohly být zmařené. Jenže, nic takového se nedělo a posádka Jaroslav Orasák – Karel Vajík si do jela na celkovém druhém místě, pro titul mistra České republiky v rallysprintech. Na prvním místě uklouzaný Würth Partr Rally Vsetín 2009 dojela posádka Pavel Valoušek – Zdeněk Hrůza. V poháru K4 o svou první příčku přišel v poslední osmé rychlostní zkoušce Kirnig Richard a tak se vítězem Würth Partr Rally Vsetín 2009 stal Melša Jan. Historiky pak ovládla posádka Nedbal Michal - Nedbal Jiří.
Sezóna MMČR v rallysprintu je za námi a mi se můžeme těšit na stejně napínavý průběh sezóny i v příštím roce.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.