Je dobojováno. Mediasport Mezinárodní mistrovství České republiky skončilo poslední soutěží a i když jsou výsledky zatím neoficiální, pojďme si projít celkové pořadí i pořadí v jednotlivých třídách.
Začněme tím nejcennějším, vítězstvím v celkovém pořadí Mediasport MMČR v rally. Vítězství obhájil Roman Kresta, ale jen velmi těsně před Václavem Pechem a třetím Janem Kopeckým, který absolvoval jen tři soutěže.
Celkové pořadí Mediasport MMČR1. Roman Kresta – Petr Gross Peugeot 207 S2000 2. Václav Pech – Petr Uhel Mitsubishi Lancer Evo IX3. Jan Kopecký – Petr Starý Škoda Fabia S20004. Pavel Valoušek – Zdeněk Hrůza Pavel Mitsubishi Lancer Evo IX5. Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát Fiat Grande Punto Abarth S20006. Juho Hänninen – Mikko Markkula Škoda Fabia S20007. Vojtěch Štajf – Michal Ernst Subaru Impreza Sti N148. Ing. Václav Arazim – Julius Gál Mitsubishi Lancer Evo IX9. Josef Peták – Alena Benešová Peugeot 207 S200010. Daniel Běhálek – Petr Černohorský Subaru Impreza Sti N12V celkovém pořadí tahal Václav Pech za kratší konec. Vše si ale vynahradil i díky bonusovým bodům z jednotlivých etap vítězstvím ve skupině N a třídě N4, kdy z prvního místa „sesadil" Romana Krestu. Třetí se opět umístil Jan Kopecký.Skupina N+ třída N41. Václav Pech – Petr Uhel Mitsubishi Lancer Evo IX2. Roman Kresta – Petr Gross Peugeot 207 S20003. Jan Kopecký – Petr Starý Škoda Fabia S20004. Pavel Valoušek – Zdeněk Hrůza Pavel Mitsubishi Lancer Evo IX5. Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát Fiat Grande Punto Abarth S20006. Juho Hänninen – Mikko Markkula Škoda Fabia S20007. Vojtěch Štajf – Michal Ernst Subaru Impreza Sti N148. Ing. Václav Arazim – Julius Gál Mitsubishi Lancer Evo IX9. Josef Peták – Alena Benešová Peugeot 207 S200010. Daniel Běhálek – Petr Černohorský Subaru Impreza Sti N12Třídě N3 kraloval Egon Smékal, který když dojel do cíle, tak pokaždé zvítězil. Druhou příčku opanoval Martin Rada a třetí Josef Čermák.Třída N31. Egon Smékal – Jan Mastacan Honda Civic Type R2. Martin Rada – Roman Petr Alfa Romeo 1473. Josef Čermák – Anna Maťková Renault Clio Sport4. Petr Křížek – Petr Chlup Honda Civic Type R5. Robert Vodička – Karel Hédl Honda Civic Type RVe třídě N2 byly k vidění jen vozy japonské Hondy a s nejvyšším počtem bodů mezi nimi kraloval Jan Jakubec, před Ondřejem Blaťákem a Václavem Dunovským.Třída N21. Jan Jakubec – Pavel Kačerovský Honda Civic 1,6 VTi2. Ondřej Blaťák – Jakub Wagner Honda Civic 1,6 VTi3. Václav Dunovský – David Šmeidler Honda Civic 1,6 VTi4. Daniel Vladyka – Igor Norek Honda Civic 1,6 VTi5. Petr Pelech – Michaela Urbášková Honda Civic 1,6 VTi6. Michael Bartončík – Michal Mrlina Honda Civic 1,6 VTiV nejslabší třídě „sériových vozů“ byla klasifikována jen jediná posádka Michal Kravec – Ivan Krčma, jelikož jeho konkurent a ještě junior Jakub Urban nedokončil ani jedinou soutěž.Třída N11. Michal Kravec – Ivan Krčma Škoda FabiaDvoukolkám kraloval Antonín Tlusťák, který dával přednost startům v Evropě, ale pokud se na startu domácího mistráku objevil, dokázal být nejrychlejší. Druhé místo patří Milanu Kneifelovi a třetí Janu Šlehoferovi.
2WD1. Antonín Tlusťák – Jan Škaloud Citroen C2 S16002. Milan Kneifl – Radim Strnad Suzuki Ignis S16003. Jan Šlehofer – Zbyněk Soběhart Fiat Punto S16004. Lukáš Pondělíček – Pavel Dresler Citroen C2 R2 Max5. Jan Sýkora – Vít Houšť Renault Clio R36. Jiří Skoupil – Tomáš Singer Fiat Punto S160007. Jiří Trojan - Eva Trojanová Renault Clio R38. Jiří Vlček – Martin Vlček Peugeot 206 S16009. Libor Šašek – Stanislav Viktora Škoda Fabia10. Egon Smékal – Jan Mastacan Honda Civic Type RStejné pořadí můžeme vidět i v celkové klasifikaci skupiny A.Skupina A1. Antonín Tlusťák – Jan Škaloud Citroen C2 S16002. Milan Kneifl – Radim Strnad Suzuki Ignis S16003. Jan Šlehofer – Zbyněk Soběhart Fiat Punto S16004. Lukáš Pondělíček – Pavel Dresler Citroen C2 R2 Max5. Jan Sýkora – Vít Houšť Renault Clio R36. Jiří Skoupil – Tomáš Singer Fiat Punto S160007. Jiří Trojan - Eva Trojanová Renault Clio R38. Jiří Vlček – Martin Vlček Peugeot 206 S16009. Egon Smékal – Jan Mastacan Honda Civic Type R10. Judr. Jan Vaňáč – Štěpán Palivec Renault Clio R3V nejsilnější Ačkové třídě se bojovalo až do poslední rychlostní zkoušky. Nakonec se z prvního místa radoval Jiří Trojan před Janem Vaňáčem a Janem Sýkorou na totožných vozech Renault Clio R3. Třída A71. Jiří Trojan – Eva Trojanová Renault Clio R32. Judr. Jan Vaňáč – Štěpán Palivec Renault Clio R33. Jan Sýkora – Vít Houšť Renault Clio R34. David Tomek – Marek Zeman Renault Clio R35. Jiří Kulhan - Richard nesvadba Škoda Fabia RS TDI6. Josef Dvořák – Jan Slavík Škoda Fabia RS TDI7. Pavel Musil – Jiří Skořepa Škoda Fabia TDI8. Miroslav Fišer – Hynek Středa Ford Fiesta RSTřídě A6 opět kraloval Antonín Tlusťák s C2 od Citroenu, před Milanem Kneifelem, který na poslední soutěži vytěžil z výpadku Lukáše Pondělíčka.Třída A61. Antonín Tlusťák – Jan Škaloud Citroen C2 S16002. Milan Kneifl – Radim Strnad Suzuki Ignis S16003. Lukáš Pondělíček – Pavel Dresler Citroen C2 R2 Max4. Jiří Skoupil – Tomáš Singer Fiat Punto S160005. Jiří Vlček – Martin Vlček Peugeot 206 S16006. Jan Šlehofer – Zbyněk Soběhart Fiat Punto S16007. Tomáš Pletka – Petr Novák Citroen C2 R28. Michal Ballay – Tomáš Plachý Citroen C2 R2 Max9. Antonín Matys – Aleš vaněček Citroen C2 R2 Max10. Lukasz Habaj – Jacek Spentany Citroen C2 R2 MaxNejslabší třídu Ačkových soutěžních speciálů opanoval Vlastimil Hodaň s již legendární Škodou Felicia Kit Car. Druhé a třetí místo patřilo Liboru Šaškovi a Vladislavu Bernatíkovi s novějšími, ale ne tak výkonnými Fabiemi.Třída A51. Vlastimil Hodaň – František Poláček Škoda Felicia 1,4 Kit-Car2. Libor Šašek – Stanislav Viktora Škoda Fabia3. Vladislav Bernatík – Petr Machaň Škoda Fabia 16V4. František Markvart – René Kilian Škoda Fabia5. Jiří Janecký – Milan Pokorný Škoda Fabia6. Milan Zeman – Jaroslav Vytasil Škoda Fabia7. Pavel Mika – Karel Žáček Škoda Fabia
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?