Je dobojováno. Mediasport Mezinárodní mistrovství České republiky skončilo poslední soutěží a i když jsou výsledky zatím neoficiální, pojďme si projít celkové pořadí i pořadí v jednotlivých třídách.
Začněme tím nejcennějším, vítězstvím v celkovém pořadí Mediasport MMČR v rally. Vítězství obhájil Roman Kresta, ale jen velmi těsně před Václavem Pechem a třetím Janem Kopeckým, který absolvoval jen tři soutěže.
Celkové pořadí Mediasport MMČR1. Roman Kresta – Petr Gross Peugeot 207 S2000 2. Václav Pech – Petr Uhel Mitsubishi Lancer Evo IX3. Jan Kopecký – Petr Starý Škoda Fabia S20004. Pavel Valoušek – Zdeněk Hrůza Pavel Mitsubishi Lancer Evo IX5. Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát Fiat Grande Punto Abarth S20006. Juho Hänninen – Mikko Markkula Škoda Fabia S20007. Vojtěch Štajf – Michal Ernst Subaru Impreza Sti N148. Ing. Václav Arazim – Julius Gál Mitsubishi Lancer Evo IX9. Josef Peták – Alena Benešová Peugeot 207 S200010. Daniel Běhálek – Petr Černohorský Subaru Impreza Sti N12V celkovém pořadí tahal Václav Pech za kratší konec. Vše si ale vynahradil i díky bonusovým bodům z jednotlivých etap vítězstvím ve skupině N a třídě N4, kdy z prvního místa „sesadil" Romana Krestu. Třetí se opět umístil Jan Kopecký.Skupina N+ třída N41. Václav Pech – Petr Uhel Mitsubishi Lancer Evo IX2. Roman Kresta – Petr Gross Peugeot 207 S20003. Jan Kopecký – Petr Starý Škoda Fabia S20004. Pavel Valoušek – Zdeněk Hrůza Pavel Mitsubishi Lancer Evo IX5. Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát Fiat Grande Punto Abarth S20006. Juho Hänninen – Mikko Markkula Škoda Fabia S20007. Vojtěch Štajf – Michal Ernst Subaru Impreza Sti N148. Ing. Václav Arazim – Julius Gál Mitsubishi Lancer Evo IX9. Josef Peták – Alena Benešová Peugeot 207 S200010. Daniel Běhálek – Petr Černohorský Subaru Impreza Sti N12Třídě N3 kraloval Egon Smékal, který když dojel do cíle, tak pokaždé zvítězil. Druhou příčku opanoval Martin Rada a třetí Josef Čermák.Třída N31. Egon Smékal – Jan Mastacan Honda Civic Type R2. Martin Rada – Roman Petr Alfa Romeo 1473. Josef Čermák – Anna Maťková Renault Clio Sport4. Petr Křížek – Petr Chlup Honda Civic Type R5. Robert Vodička – Karel Hédl Honda Civic Type RVe třídě N2 byly k vidění jen vozy japonské Hondy a s nejvyšším počtem bodů mezi nimi kraloval Jan Jakubec, před Ondřejem Blaťákem a Václavem Dunovským.Třída N21. Jan Jakubec – Pavel Kačerovský Honda Civic 1,6 VTi2. Ondřej Blaťák – Jakub Wagner Honda Civic 1,6 VTi3. Václav Dunovský – David Šmeidler Honda Civic 1,6 VTi4. Daniel Vladyka – Igor Norek Honda Civic 1,6 VTi5. Petr Pelech – Michaela Urbášková Honda Civic 1,6 VTi6. Michael Bartončík – Michal Mrlina Honda Civic 1,6 VTiV nejslabší třídě „sériových vozů“ byla klasifikována jen jediná posádka Michal Kravec – Ivan Krčma, jelikož jeho konkurent a ještě junior Jakub Urban nedokončil ani jedinou soutěž.Třída N11. Michal Kravec – Ivan Krčma Škoda FabiaDvoukolkám kraloval Antonín Tlusťák, který dával přednost startům v Evropě, ale pokud se na startu domácího mistráku objevil, dokázal být nejrychlejší. Druhé místo patří Milanu Kneifelovi a třetí Janu Šlehoferovi.
2WD1. Antonín Tlusťák – Jan Škaloud Citroen C2 S16002. Milan Kneifl – Radim Strnad Suzuki Ignis S16003. Jan Šlehofer – Zbyněk Soběhart Fiat Punto S16004. Lukáš Pondělíček – Pavel Dresler Citroen C2 R2 Max5. Jan Sýkora – Vít Houšť Renault Clio R36. Jiří Skoupil – Tomáš Singer Fiat Punto S160007. Jiří Trojan - Eva Trojanová Renault Clio R38. Jiří Vlček – Martin Vlček Peugeot 206 S16009. Libor Šašek – Stanislav Viktora Škoda Fabia10. Egon Smékal – Jan Mastacan Honda Civic Type RStejné pořadí můžeme vidět i v celkové klasifikaci skupiny A.Skupina A1. Antonín Tlusťák – Jan Škaloud Citroen C2 S16002. Milan Kneifl – Radim Strnad Suzuki Ignis S16003. Jan Šlehofer – Zbyněk Soběhart Fiat Punto S16004. Lukáš Pondělíček – Pavel Dresler Citroen C2 R2 Max5. Jan Sýkora – Vít Houšť Renault Clio R36. Jiří Skoupil – Tomáš Singer Fiat Punto S160007. Jiří Trojan - Eva Trojanová Renault Clio R38. Jiří Vlček – Martin Vlček Peugeot 206 S16009. Egon Smékal – Jan Mastacan Honda Civic Type R10. Judr. Jan Vaňáč – Štěpán Palivec Renault Clio R3V nejsilnější Ačkové třídě se bojovalo až do poslední rychlostní zkoušky. Nakonec se z prvního místa radoval Jiří Trojan před Janem Vaňáčem a Janem Sýkorou na totožných vozech Renault Clio R3. Třída A71. Jiří Trojan – Eva Trojanová Renault Clio R32. Judr. Jan Vaňáč – Štěpán Palivec Renault Clio R33. Jan Sýkora – Vít Houšť Renault Clio R34. David Tomek – Marek Zeman Renault Clio R35. Jiří Kulhan - Richard nesvadba Škoda Fabia RS TDI6. Josef Dvořák – Jan Slavík Škoda Fabia RS TDI7. Pavel Musil – Jiří Skořepa Škoda Fabia TDI8. Miroslav Fišer – Hynek Středa Ford Fiesta RSTřídě A6 opět kraloval Antonín Tlusťák s C2 od Citroenu, před Milanem Kneifelem, který na poslední soutěži vytěžil z výpadku Lukáše Pondělíčka.Třída A61. Antonín Tlusťák – Jan Škaloud Citroen C2 S16002. Milan Kneifl – Radim Strnad Suzuki Ignis S16003. Lukáš Pondělíček – Pavel Dresler Citroen C2 R2 Max4. Jiří Skoupil – Tomáš Singer Fiat Punto S160005. Jiří Vlček – Martin Vlček Peugeot 206 S16006. Jan Šlehofer – Zbyněk Soběhart Fiat Punto S16007. Tomáš Pletka – Petr Novák Citroen C2 R28. Michal Ballay – Tomáš Plachý Citroen C2 R2 Max9. Antonín Matys – Aleš vaněček Citroen C2 R2 Max10. Lukasz Habaj – Jacek Spentany Citroen C2 R2 MaxNejslabší třídu Ačkových soutěžních speciálů opanoval Vlastimil Hodaň s již legendární Škodou Felicia Kit Car. Druhé a třetí místo patřilo Liboru Šaškovi a Vladislavu Bernatíkovi s novějšími, ale ne tak výkonnými Fabiemi.Třída A51. Vlastimil Hodaň – František Poláček Škoda Felicia 1,4 Kit-Car2. Libor Šašek – Stanislav Viktora Škoda Fabia3. Vladislav Bernatík – Petr Machaň Škoda Fabia 16V4. František Markvart – René Kilian Škoda Fabia5. Jiří Janecký – Milan Pokorný Škoda Fabia6. Milan Zeman – Jaroslav Vytasil Škoda Fabia7. Pavel Mika – Karel Žáček Škoda Fabia
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.