Je dobojováno. Mediasport Mezinárodní mistrovství České republiky skončilo poslední soutěží a i když jsou výsledky zatím neoficiální, pojďme si projít celkové pořadí i pořadí v jednotlivých třídách.
Začněme tím nejcennějším, vítězstvím v celkovém pořadí Mediasport MMČR v rally. Vítězství obhájil Roman Kresta, ale jen velmi těsně před Václavem Pechem a třetím Janem Kopeckým, který absolvoval jen tři soutěže.
Celkové pořadí Mediasport MMČR1. Roman Kresta – Petr Gross Peugeot 207 S2000 2. Václav Pech – Petr Uhel Mitsubishi Lancer Evo IX3. Jan Kopecký – Petr Starý Škoda Fabia S20004. Pavel Valoušek – Zdeněk Hrůza Pavel Mitsubishi Lancer Evo IX5. Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát Fiat Grande Punto Abarth S20006. Juho Hänninen – Mikko Markkula Škoda Fabia S20007. Vojtěch Štajf – Michal Ernst Subaru Impreza Sti N148. Ing. Václav Arazim – Julius Gál Mitsubishi Lancer Evo IX9. Josef Peták – Alena Benešová Peugeot 207 S200010. Daniel Běhálek – Petr Černohorský Subaru Impreza Sti N12V celkovém pořadí tahal Václav Pech za kratší konec. Vše si ale vynahradil i díky bonusovým bodům z jednotlivých etap vítězstvím ve skupině N a třídě N4, kdy z prvního místa „sesadil" Romana Krestu. Třetí se opět umístil Jan Kopecký.Skupina N+ třída N41. Václav Pech – Petr Uhel Mitsubishi Lancer Evo IX2. Roman Kresta – Petr Gross Peugeot 207 S20003. Jan Kopecký – Petr Starý Škoda Fabia S20004. Pavel Valoušek – Zdeněk Hrůza Pavel Mitsubishi Lancer Evo IX5. Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát Fiat Grande Punto Abarth S20006. Juho Hänninen – Mikko Markkula Škoda Fabia S20007. Vojtěch Štajf – Michal Ernst Subaru Impreza Sti N148. Ing. Václav Arazim – Julius Gál Mitsubishi Lancer Evo IX9. Josef Peták – Alena Benešová Peugeot 207 S200010. Daniel Běhálek – Petr Černohorský Subaru Impreza Sti N12Třídě N3 kraloval Egon Smékal, který když dojel do cíle, tak pokaždé zvítězil. Druhou příčku opanoval Martin Rada a třetí Josef Čermák.Třída N31. Egon Smékal – Jan Mastacan Honda Civic Type R2. Martin Rada – Roman Petr Alfa Romeo 1473. Josef Čermák – Anna Maťková Renault Clio Sport4. Petr Křížek – Petr Chlup Honda Civic Type R5. Robert Vodička – Karel Hédl Honda Civic Type RVe třídě N2 byly k vidění jen vozy japonské Hondy a s nejvyšším počtem bodů mezi nimi kraloval Jan Jakubec, před Ondřejem Blaťákem a Václavem Dunovským.Třída N21. Jan Jakubec – Pavel Kačerovský Honda Civic 1,6 VTi2. Ondřej Blaťák – Jakub Wagner Honda Civic 1,6 VTi3. Václav Dunovský – David Šmeidler Honda Civic 1,6 VTi4. Daniel Vladyka – Igor Norek Honda Civic 1,6 VTi5. Petr Pelech – Michaela Urbášková Honda Civic 1,6 VTi6. Michael Bartončík – Michal Mrlina Honda Civic 1,6 VTiV nejslabší třídě „sériových vozů“ byla klasifikována jen jediná posádka Michal Kravec – Ivan Krčma, jelikož jeho konkurent a ještě junior Jakub Urban nedokončil ani jedinou soutěž.Třída N11. Michal Kravec – Ivan Krčma Škoda FabiaDvoukolkám kraloval Antonín Tlusťák, který dával přednost startům v Evropě, ale pokud se na startu domácího mistráku objevil, dokázal být nejrychlejší. Druhé místo patří Milanu Kneifelovi a třetí Janu Šlehoferovi.
2WD1. Antonín Tlusťák – Jan Škaloud Citroen C2 S16002. Milan Kneifl – Radim Strnad Suzuki Ignis S16003. Jan Šlehofer – Zbyněk Soběhart Fiat Punto S16004. Lukáš Pondělíček – Pavel Dresler Citroen C2 R2 Max5. Jan Sýkora – Vít Houšť Renault Clio R36. Jiří Skoupil – Tomáš Singer Fiat Punto S160007. Jiří Trojan - Eva Trojanová Renault Clio R38. Jiří Vlček – Martin Vlček Peugeot 206 S16009. Libor Šašek – Stanislav Viktora Škoda Fabia10. Egon Smékal – Jan Mastacan Honda Civic Type RStejné pořadí můžeme vidět i v celkové klasifikaci skupiny A.Skupina A1. Antonín Tlusťák – Jan Škaloud Citroen C2 S16002. Milan Kneifl – Radim Strnad Suzuki Ignis S16003. Jan Šlehofer – Zbyněk Soběhart Fiat Punto S16004. Lukáš Pondělíček – Pavel Dresler Citroen C2 R2 Max5. Jan Sýkora – Vít Houšť Renault Clio R36. Jiří Skoupil – Tomáš Singer Fiat Punto S160007. Jiří Trojan - Eva Trojanová Renault Clio R38. Jiří Vlček – Martin Vlček Peugeot 206 S16009. Egon Smékal – Jan Mastacan Honda Civic Type R10. Judr. Jan Vaňáč – Štěpán Palivec Renault Clio R3V nejsilnější Ačkové třídě se bojovalo až do poslední rychlostní zkoušky. Nakonec se z prvního místa radoval Jiří Trojan před Janem Vaňáčem a Janem Sýkorou na totožných vozech Renault Clio R3. Třída A71. Jiří Trojan – Eva Trojanová Renault Clio R32. Judr. Jan Vaňáč – Štěpán Palivec Renault Clio R33. Jan Sýkora – Vít Houšť Renault Clio R34. David Tomek – Marek Zeman Renault Clio R35. Jiří Kulhan - Richard nesvadba Škoda Fabia RS TDI6. Josef Dvořák – Jan Slavík Škoda Fabia RS TDI7. Pavel Musil – Jiří Skořepa Škoda Fabia TDI8. Miroslav Fišer – Hynek Středa Ford Fiesta RSTřídě A6 opět kraloval Antonín Tlusťák s C2 od Citroenu, před Milanem Kneifelem, který na poslední soutěži vytěžil z výpadku Lukáše Pondělíčka.Třída A61. Antonín Tlusťák – Jan Škaloud Citroen C2 S16002. Milan Kneifl – Radim Strnad Suzuki Ignis S16003. Lukáš Pondělíček – Pavel Dresler Citroen C2 R2 Max4. Jiří Skoupil – Tomáš Singer Fiat Punto S160005. Jiří Vlček – Martin Vlček Peugeot 206 S16006. Jan Šlehofer – Zbyněk Soběhart Fiat Punto S16007. Tomáš Pletka – Petr Novák Citroen C2 R28. Michal Ballay – Tomáš Plachý Citroen C2 R2 Max9. Antonín Matys – Aleš vaněček Citroen C2 R2 Max10. Lukasz Habaj – Jacek Spentany Citroen C2 R2 MaxNejslabší třídu Ačkových soutěžních speciálů opanoval Vlastimil Hodaň s již legendární Škodou Felicia Kit Car. Druhé a třetí místo patřilo Liboru Šaškovi a Vladislavu Bernatíkovi s novějšími, ale ne tak výkonnými Fabiemi.Třída A51. Vlastimil Hodaň – František Poláček Škoda Felicia 1,4 Kit-Car2. Libor Šašek – Stanislav Viktora Škoda Fabia3. Vladislav Bernatík – Petr Machaň Škoda Fabia 16V4. František Markvart – René Kilian Škoda Fabia5. Jiří Janecký – Milan Pokorný Škoda Fabia6. Milan Zeman – Jaroslav Vytasil Škoda Fabia7. Pavel Mika – Karel Žáček Škoda Fabia
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.