Je dobojováno. Mediasport Mezinárodní mistrovství České republiky skončilo poslední soutěží a i když jsou výsledky zatím neoficiální, pojďme si projít celkové pořadí i pořadí v jednotlivých třídách.
Začněme tím nejcennějším, vítězstvím v celkovém pořadí Mediasport MMČR v rally. Vítězství obhájil Roman Kresta, ale jen velmi těsně před Václavem Pechem a třetím Janem Kopeckým, který absolvoval jen tři soutěže.
Celkové pořadí Mediasport MMČR1. Roman Kresta – Petr Gross Peugeot 207 S2000 2. Václav Pech – Petr Uhel Mitsubishi Lancer Evo IX3. Jan Kopecký – Petr Starý Škoda Fabia S20004. Pavel Valoušek – Zdeněk Hrůza Pavel Mitsubishi Lancer Evo IX5. Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát Fiat Grande Punto Abarth S20006. Juho Hänninen – Mikko Markkula Škoda Fabia S20007. Vojtěch Štajf – Michal Ernst Subaru Impreza Sti N148. Ing. Václav Arazim – Julius Gál Mitsubishi Lancer Evo IX9. Josef Peták – Alena Benešová Peugeot 207 S200010. Daniel Běhálek – Petr Černohorský Subaru Impreza Sti N12V celkovém pořadí tahal Václav Pech za kratší konec. Vše si ale vynahradil i díky bonusovým bodům z jednotlivých etap vítězstvím ve skupině N a třídě N4, kdy z prvního místa „sesadil" Romana Krestu. Třetí se opět umístil Jan Kopecký.Skupina N+ třída N41. Václav Pech – Petr Uhel Mitsubishi Lancer Evo IX2. Roman Kresta – Petr Gross Peugeot 207 S20003. Jan Kopecký – Petr Starý Škoda Fabia S20004. Pavel Valoušek – Zdeněk Hrůza Pavel Mitsubishi Lancer Evo IX5. Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát Fiat Grande Punto Abarth S20006. Juho Hänninen – Mikko Markkula Škoda Fabia S20007. Vojtěch Štajf – Michal Ernst Subaru Impreza Sti N148. Ing. Václav Arazim – Julius Gál Mitsubishi Lancer Evo IX9. Josef Peták – Alena Benešová Peugeot 207 S200010. Daniel Běhálek – Petr Černohorský Subaru Impreza Sti N12Třídě N3 kraloval Egon Smékal, který když dojel do cíle, tak pokaždé zvítězil. Druhou příčku opanoval Martin Rada a třetí Josef Čermák.Třída N31. Egon Smékal – Jan Mastacan Honda Civic Type R2. Martin Rada – Roman Petr Alfa Romeo 1473. Josef Čermák – Anna Maťková Renault Clio Sport4. Petr Křížek – Petr Chlup Honda Civic Type R5. Robert Vodička – Karel Hédl Honda Civic Type RVe třídě N2 byly k vidění jen vozy japonské Hondy a s nejvyšším počtem bodů mezi nimi kraloval Jan Jakubec, před Ondřejem Blaťákem a Václavem Dunovským.Třída N21. Jan Jakubec – Pavel Kačerovský Honda Civic 1,6 VTi2. Ondřej Blaťák – Jakub Wagner Honda Civic 1,6 VTi3. Václav Dunovský – David Šmeidler Honda Civic 1,6 VTi4. Daniel Vladyka – Igor Norek Honda Civic 1,6 VTi5. Petr Pelech – Michaela Urbášková Honda Civic 1,6 VTi6. Michael Bartončík – Michal Mrlina Honda Civic 1,6 VTiV nejslabší třídě „sériových vozů“ byla klasifikována jen jediná posádka Michal Kravec – Ivan Krčma, jelikož jeho konkurent a ještě junior Jakub Urban nedokončil ani jedinou soutěž.Třída N11. Michal Kravec – Ivan Krčma Škoda FabiaDvoukolkám kraloval Antonín Tlusťák, který dával přednost startům v Evropě, ale pokud se na startu domácího mistráku objevil, dokázal být nejrychlejší. Druhé místo patří Milanu Kneifelovi a třetí Janu Šlehoferovi.
2WD1. Antonín Tlusťák – Jan Škaloud Citroen C2 S16002. Milan Kneifl – Radim Strnad Suzuki Ignis S16003. Jan Šlehofer – Zbyněk Soběhart Fiat Punto S16004. Lukáš Pondělíček – Pavel Dresler Citroen C2 R2 Max5. Jan Sýkora – Vít Houšť Renault Clio R36. Jiří Skoupil – Tomáš Singer Fiat Punto S160007. Jiří Trojan - Eva Trojanová Renault Clio R38. Jiří Vlček – Martin Vlček Peugeot 206 S16009. Libor Šašek – Stanislav Viktora Škoda Fabia10. Egon Smékal – Jan Mastacan Honda Civic Type RStejné pořadí můžeme vidět i v celkové klasifikaci skupiny A.Skupina A1. Antonín Tlusťák – Jan Škaloud Citroen C2 S16002. Milan Kneifl – Radim Strnad Suzuki Ignis S16003. Jan Šlehofer – Zbyněk Soběhart Fiat Punto S16004. Lukáš Pondělíček – Pavel Dresler Citroen C2 R2 Max5. Jan Sýkora – Vít Houšť Renault Clio R36. Jiří Skoupil – Tomáš Singer Fiat Punto S160007. Jiří Trojan - Eva Trojanová Renault Clio R38. Jiří Vlček – Martin Vlček Peugeot 206 S16009. Egon Smékal – Jan Mastacan Honda Civic Type R10. Judr. Jan Vaňáč – Štěpán Palivec Renault Clio R3V nejsilnější Ačkové třídě se bojovalo až do poslední rychlostní zkoušky. Nakonec se z prvního místa radoval Jiří Trojan před Janem Vaňáčem a Janem Sýkorou na totožných vozech Renault Clio R3. Třída A71. Jiří Trojan – Eva Trojanová Renault Clio R32. Judr. Jan Vaňáč – Štěpán Palivec Renault Clio R33. Jan Sýkora – Vít Houšť Renault Clio R34. David Tomek – Marek Zeman Renault Clio R35. Jiří Kulhan - Richard nesvadba Škoda Fabia RS TDI6. Josef Dvořák – Jan Slavík Škoda Fabia RS TDI7. Pavel Musil – Jiří Skořepa Škoda Fabia TDI8. Miroslav Fišer – Hynek Středa Ford Fiesta RSTřídě A6 opět kraloval Antonín Tlusťák s C2 od Citroenu, před Milanem Kneifelem, který na poslední soutěži vytěžil z výpadku Lukáše Pondělíčka.Třída A61. Antonín Tlusťák – Jan Škaloud Citroen C2 S16002. Milan Kneifl – Radim Strnad Suzuki Ignis S16003. Lukáš Pondělíček – Pavel Dresler Citroen C2 R2 Max4. Jiří Skoupil – Tomáš Singer Fiat Punto S160005. Jiří Vlček – Martin Vlček Peugeot 206 S16006. Jan Šlehofer – Zbyněk Soběhart Fiat Punto S16007. Tomáš Pletka – Petr Novák Citroen C2 R28. Michal Ballay – Tomáš Plachý Citroen C2 R2 Max9. Antonín Matys – Aleš vaněček Citroen C2 R2 Max10. Lukasz Habaj – Jacek Spentany Citroen C2 R2 MaxNejslabší třídu Ačkových soutěžních speciálů opanoval Vlastimil Hodaň s již legendární Škodou Felicia Kit Car. Druhé a třetí místo patřilo Liboru Šaškovi a Vladislavu Bernatíkovi s novějšími, ale ne tak výkonnými Fabiemi.Třída A51. Vlastimil Hodaň – František Poláček Škoda Felicia 1,4 Kit-Car2. Libor Šašek – Stanislav Viktora Škoda Fabia3. Vladislav Bernatík – Petr Machaň Škoda Fabia 16V4. František Markvart – René Kilian Škoda Fabia5. Jiří Janecký – Milan Pokorný Škoda Fabia6. Milan Zeman – Jaroslav Vytasil Škoda Fabia7. Pavel Mika – Karel Žáček Škoda Fabia
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?