XXXVI. Rally Bohemia zná všechny své účastníky. Celkem se na start postaví 49 posádek, plus 23 účastníků Historic Show, které úspěšně absolvovaly jak administrativní, tak technické přejímky.
Kalamitní stav na Liberecku a Jablonecku se podepsal nejen na dramatickém zkrácení tratě, protože musely být vypuštěny rychlostní zkoušky ve sněhem zasypaných oblastech, ale i na úbytku posádek. Padl tak téměř dvacet let starý rekord z roku 1990, kdy se závodilo rovněž podzimním termínu a do soutěže odstartovalo 51 posádek. Důvody tehdejší a letošní nízké účasti jsou ale diametrálně odlišné. Letos zasáhla vyšší moc, proti které jsou lidské síly stále ještě příliš slabé.
Startovní rampa na parkovišti před Muzeem Škoda ožije ve 14:30, kdy přes ni přejede první vůz účastnící se demonstrační jízdy nazvané Historic Show. Legendární soutěžní automobily budou projíždět v obráceném pořadí, to znamená, že ty největší skvosty uvidíme na samý závěr. Ve stejném pořadí pojedou i Staroměstskou rychlostní zkoušku.
XXXVI. Rally Bohemia bude slavnostně zahájena v 15:30. Jako první se vydá na trať tovární posádka týmu Škoda motorsport Juho Hänninen – Mikko Markkula s vozem Škoda Fabia Super 2000 a startovním číslem1.
První rychlostní zkouška (Staroměstská) odstartuje v 19:03. Patnáct minut po posledním soudobém automobilu opanují trať historici, kteří tuto rychlostní zkoušku absolvují hned dvakrát.
Na cíli Staroměstské rychlostní zkoušky bude velkoplošná obrazovka s přímým přenosem z tratě. Připraveny jsou i rozhovory s jezdci okamžitě po průjezdu cílem.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?