O uplynulém víkendu se v okolí Příbrami odehrál souboj o body v předposledním závodě Mediasport MMČR v rally - XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram 2009.
První etapa SEVENOAKS Rally Příbram se jela v okolí Příbrami a druhá nás tento rok zavedla do lokalit Sedlčanska. Servis našel své útočiště, jako i v minulých ročnících, na letišti u Dlouhé Lhoty. Úvod soutěže poznamenalo velké odstoupení posádek, RZ 5 Roman Kresta – technická závada motoru, RZ 2 Pavel Valoušek – diferenciál, RZ 3 Trojan Karel – havárie. Celkem kvůli technickým problémům či havárii odstoupilo 22 posádek a jedna byla vyloučena po závěrečné technické přejímce - Jan Šlehofer.
V pátek to vypadalo, že by počasí mohlo posádky potrápit, ale nakonec rally opanovalo slunečno a tak byly posádky ušetřeny o alchymii s pneumatikami. Po páteční etapě předal jako první vůz do ÚP Jaromír Tarabus, jedoucí na voze Fiat Abarth Grande Punto S2000 s náskokem 7,5 sekundy na druhého Václava Pecha jun. Ten startoval tradičně s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX a za sebou držel se ztrátou 27,4 sekundy Josefa Petáka jedoucím na voze Peugeot 207 S2000. Na čtvrtém místě jel Vojta Štajf, pátý byl Daniel Běhálek, za ním pak Jan Jelínek a Václav Arazim.
Soutěžní posádky se v sobotu probudily do mlhou zahaleného dne. Mlhový opar však postupně zmizel a nahradilo jej slunečné počasí. Na posádky čekalo 12 měřených úseků v okolí Sedlčan a po březích přehrady Orlík. Ty byly rozděleny do tří sekcí. Po 10 RZ se do vedení dostal Václav Pech jun. s náskokem 16,8 sekundy na Jaromíra Tarabuse, který dostal desetisekundovou penalizaci za pozdní příjezd do časové kontroly. Dan Trunkát vysvětluje penalizaci slovy: „Podařilo se mi, mimo jiné díky tomu, že jsme jeli poprvé jako první v pořadí, špatně spočítat čas. Dostali jsme tedy 10 sekund penalizace, čímž jsme se propadli z prvního místa na druhé. Ale snažili jsme se stále tlačit.“ Poté začal souboj, ze kterého vyšel vítězně Václav Pech jun.. Jako rozhodující se ukázala RZ16, na které Jaromír Tarabus zajel až 38 čas, kvůli defektu 3 km po startu vložky. V tu chvíli bylo rozhodnuto o prvním a druhém místě.
I přes pěkné počasí se kolem tratě nenacházelo velké množství diváků. Ti co přišli, však respektovali pokyny pořadatelů a na místech, které jsem navštívil nebyl s nimi žádný problém. Pořadatelé měli vše pod kontrolou.
Cílovou rampu posádky přejeli v Příbrami před kulturním domem po osmnácté hodině v pořadí:
Poř.
#
Posádka
Kat.Sk.
Vůz
Čas
Odst.Odst. př.
1.
#2
Pech jun. V. - Uhel P.
N4
Mitsubishi Lancer Evo IX
57:21,5
2.
#4
Tarabus J. - Trunkát D.
N4
Fiat Abarth Grande Punto S2000
58:19,2
+57,7(+57,7)
3.
#11
Peták J. - Benešová A.
N4
Peugeot 207 S2000
58:23,0
+1:01,5(+3,8)
4.
#7
Štajf V. - Dolečková M.
N4
Subaru Impreza Sti N14
58:37,3
+1:15,8(+14,3)
5.
#8
Běhálek D. - Černohorský jun. P.
N4
Subaru Impreza STi
58:42,1
+1:20,6(+4,8)
6.
#5
Arazim V. - Gál J.
N4
Mitsubishi Lancer Evo IX
58:44,5
+1:23,0(+2,4)
7.
#25
Dohnal J. - Latif B.
A6
Renault Clio S1600
1:00:11,6
+2:50,1(+1:27,1)
8.
#9
Jelínek J. - Kotěna M.
N4
Mitsubishi Lancer Evo IX
1:00:13,7
+2:52,2(+2,1)
9.
#23
Mifka R. - Plachý T.
N4
Mitsubishi Lancer Evo IX
1:00:18,0
+2:56,5(+4,3)
10.
#15
Tlusťák A. - Škaloud J.
A6
Citroen C2 S1600
1:00:36,2
+3:14,7(+18,2)
11.
#18
Trněný K. - Pritzl V.
N4
Mitsubishi Lancer Evo IX
1:01:02,5
+3:41,0(+26,3)
12.
#17
Tuček M. - Tesař V.
N4
Mitsubishi Lancer Evo IX
1:01:12,7
+3:51,2(+10,2)
13.
#24
Volf J. - Rajnoha F.
N4
Mitsubishi Lancer Evo IX
1:01:23,8
+4:02,3(+11,1)
14.
#21
Ducháček D. - Dufek P.
N4
Mitsubishi Lancer Evo IX
1:02:07,0
+4:45,5(+43,2)
15.
#36
Šmíd J. - Blahout F.
N4
Mitsubishi Lancer Evo IX
1:03:27,3
+6:05,8(+1:20,3)
16.
#40
Matys A. - Vaněček A.
A6
Citroen C2 R2 Max
1:03:53,6
+6:32,1(+26,3)
17.
#44
Tomek D. - Zeman M.
A7
Renault Clio R3 Max
1:04:42,8
+7:21,3(+49,2)
18.
#60
Dvořák J. - Slavík J.
A7
Škoda Fabia TDi
1:04:49,8
+7:28,3(+7,0)
19.
#39
Pletka T. - Novák P.
A6
Citroen C2 R2 Max
1:04:56,5
+7:35,0(+6,7)
20.
#33
Nešpor R. - Král J.
N4
Mitsubishi Lancer Evo IX
1:05:00,5
+7:39,0(+4,0)
21.
#42
Trojan J. - Trojanová E.
A7
Renault Clio R3 Max
1:05:09,0
+7:47,5(+8,5)
22.
#37
Pondělíček L. - Dresler P.
A6
Citroen C2 R2 Max
1:05:30,7
+8:09,2(+21,7)
23.
#47
Smékal E. - Mastacan J.
N3
Honda Civic Type-R
1:06:06,7
+8:45,2(+36,0)
24.
#26
Vlček J. - Štorková K.
A6
Peugeot 206 S1600
1:06:15,6
+8:54,1(+8,9)
25.
#56
Pelech P. - Zimolka A.
N3
Honda Civic Type-R
1:07:01,0
+9:39,5(+45,4)
26.
#55
Šašek L. - Viktora jun. S.
A5
Škoda Fabia
1:07:08,3
+9:46,8(+7,3)
27.
#64
Bernatík V. - Machaň P.
A5
Škoda Fabia
1:07:18,2
+9:56,7(+9,9)
28.
#52
Jakubec J. - Kacerovský P.
N2
Honda Civic VTi
1:07:22,6
+10:01,1(+4,4)
29.
#53
Sojka J. - Mrlina M.
N2
Suzuki Ignis Sport
1:08:04,6
+10:43,1(+42,0)
30.
#34
Hlach P. - Urbášková M.
N4
Mitsubishi Lancer Evo VI
1:08:20,7
+10:59,2(+16,1)
31.
#54
Hodaň V. - Poláček F.
A5
Škoda Felicia Kit Car
1:08:43,1
+11:21,6(+22,4)
32.
#66
Lošťák M. - Wimmer J.
A5
Škoda Felicia
1:09:32,0
+12:10,5(+48,9)
33.
#57
Šilha J. - Brixí P.
N3
Peugeot 206 RC
1:09:56,9
+12:35,4(+24,9)
34.
#62
Markvart F. - Kilian R.
A5
Škoda Fabia
1:14:22,3
+17:00,8(+4:25,4)
35.
#58
Vykydalová E. - Vyštejnová I.
N4
Renault Clio Sport
1:14:51,6
+17:30,1(+29,3)
36.
#61
Kulhan J. - Nesvadba R.
A7
Škoda Fabia TDi
1:16:22,7
+19:01,2(+1:31,1)
37.
#68
Kravec M. - Kubini P.
N1
Škoda Fabia
1:24:06,3
+26:44,8(+7:43,6)
38.
#65
Zeman M. - Vytasil J.
A5
Škoda Fabia
1:27:34,5
+30:13,0(+3:28,2)
Taková byla letošní XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram 2009, do konce sezóny velkého mistráku zbývá už jen jeden závod a to legendární rally Bohemia, která se jede v termínu 16. – 17. 10. 2009.Fotogalerii ze XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram 2009 najdete zde.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?