O uplynulém víkendu se v okolí Příbrami odehrál souboj o body v předposledním závodě Mediasport MMČR v rally - XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram 2009.
První etapa SEVENOAKS Rally Příbram se jela v okolí Příbrami a druhá nás tento rok zavedla do lokalit Sedlčanska. Servis našel své útočiště, jako i v minulých ročnících, na letišti u Dlouhé Lhoty. Úvod soutěže poznamenalo velké odstoupení posádek, RZ 5 Roman Kresta – technická závada motoru, RZ 2 Pavel Valoušek – diferenciál, RZ 3 Trojan Karel – havárie. Celkem kvůli technickým problémům či havárii odstoupilo 22 posádek a jedna byla vyloučena po závěrečné technické přejímce - Jan Šlehofer.
V pátek to vypadalo, že by počasí mohlo posádky potrápit, ale nakonec rally opanovalo slunečno a tak byly posádky ušetřeny o alchymii s pneumatikami. Po páteční etapě předal jako první vůz do ÚP Jaromír Tarabus, jedoucí na voze Fiat Abarth Grande Punto S2000 s náskokem 7,5 sekundy na druhého Václava Pecha jun. Ten startoval tradičně s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX a za sebou držel se ztrátou 27,4 sekundy Josefa Petáka jedoucím na voze Peugeot 207 S2000. Na čtvrtém místě jel Vojta Štajf, pátý byl Daniel Běhálek, za ním pak Jan Jelínek a Václav Arazim.
Soutěžní posádky se v sobotu probudily do mlhou zahaleného dne. Mlhový opar však postupně zmizel a nahradilo jej slunečné počasí. Na posádky čekalo 12 měřených úseků v okolí Sedlčan a po březích přehrady Orlík. Ty byly rozděleny do tří sekcí. Po 10 RZ se do vedení dostal Václav Pech jun. s náskokem 16,8 sekundy na Jaromíra Tarabuse, který dostal desetisekundovou penalizaci za pozdní příjezd do časové kontroly. Dan Trunkát vysvětluje penalizaci slovy: „Podařilo se mi, mimo jiné díky tomu, že jsme jeli poprvé jako první v pořadí, špatně spočítat čas. Dostali jsme tedy 10 sekund penalizace, čímž jsme se propadli z prvního místa na druhé. Ale snažili jsme se stále tlačit.“ Poté začal souboj, ze kterého vyšel vítězně Václav Pech jun.. Jako rozhodující se ukázala RZ16, na které Jaromír Tarabus zajel až 38 čas, kvůli defektu 3 km po startu vložky. V tu chvíli bylo rozhodnuto o prvním a druhém místě.
I přes pěkné počasí se kolem tratě nenacházelo velké množství diváků. Ti co přišli, však respektovali pokyny pořadatelů a na místech, které jsem navštívil nebyl s nimi žádný problém. Pořadatelé měli vše pod kontrolou.
Cílovou rampu posádky přejeli v Příbrami před kulturním domem po osmnácté hodině v pořadí:
Poř.
#
Posádka
Kat.Sk.
Vůz
Čas
Odst.Odst. př.
1.
#2
Pech jun. V. - Uhel P.
N4
Mitsubishi Lancer Evo IX
57:21,5
2.
#4
Tarabus J. - Trunkát D.
N4
Fiat Abarth Grande Punto S2000
58:19,2
+57,7(+57,7)
3.
#11
Peták J. - Benešová A.
N4
Peugeot 207 S2000
58:23,0
+1:01,5(+3,8)
4.
#7
Štajf V. - Dolečková M.
N4
Subaru Impreza Sti N14
58:37,3
+1:15,8(+14,3)
5.
#8
Běhálek D. - Černohorský jun. P.
N4
Subaru Impreza STi
58:42,1
+1:20,6(+4,8)
6.
#5
Arazim V. - Gál J.
N4
Mitsubishi Lancer Evo IX
58:44,5
+1:23,0(+2,4)
7.
#25
Dohnal J. - Latif B.
A6
Renault Clio S1600
1:00:11,6
+2:50,1(+1:27,1)
8.
#9
Jelínek J. - Kotěna M.
N4
Mitsubishi Lancer Evo IX
1:00:13,7
+2:52,2(+2,1)
9.
#23
Mifka R. - Plachý T.
N4
Mitsubishi Lancer Evo IX
1:00:18,0
+2:56,5(+4,3)
10.
#15
Tlusťák A. - Škaloud J.
A6
Citroen C2 S1600
1:00:36,2
+3:14,7(+18,2)
11.
#18
Trněný K. - Pritzl V.
N4
Mitsubishi Lancer Evo IX
1:01:02,5
+3:41,0(+26,3)
12.
#17
Tuček M. - Tesař V.
N4
Mitsubishi Lancer Evo IX
1:01:12,7
+3:51,2(+10,2)
13.
#24
Volf J. - Rajnoha F.
N4
Mitsubishi Lancer Evo IX
1:01:23,8
+4:02,3(+11,1)
14.
#21
Ducháček D. - Dufek P.
N4
Mitsubishi Lancer Evo IX
1:02:07,0
+4:45,5(+43,2)
15.
#36
Šmíd J. - Blahout F.
N4
Mitsubishi Lancer Evo IX
1:03:27,3
+6:05,8(+1:20,3)
16.
#40
Matys A. - Vaněček A.
A6
Citroen C2 R2 Max
1:03:53,6
+6:32,1(+26,3)
17.
#44
Tomek D. - Zeman M.
A7
Renault Clio R3 Max
1:04:42,8
+7:21,3(+49,2)
18.
#60
Dvořák J. - Slavík J.
A7
Škoda Fabia TDi
1:04:49,8
+7:28,3(+7,0)
19.
#39
Pletka T. - Novák P.
A6
Citroen C2 R2 Max
1:04:56,5
+7:35,0(+6,7)
20.
#33
Nešpor R. - Král J.
N4
Mitsubishi Lancer Evo IX
1:05:00,5
+7:39,0(+4,0)
21.
#42
Trojan J. - Trojanová E.
A7
Renault Clio R3 Max
1:05:09,0
+7:47,5(+8,5)
22.
#37
Pondělíček L. - Dresler P.
A6
Citroen C2 R2 Max
1:05:30,7
+8:09,2(+21,7)
23.
#47
Smékal E. - Mastacan J.
N3
Honda Civic Type-R
1:06:06,7
+8:45,2(+36,0)
24.
#26
Vlček J. - Štorková K.
A6
Peugeot 206 S1600
1:06:15,6
+8:54,1(+8,9)
25.
#56
Pelech P. - Zimolka A.
N3
Honda Civic Type-R
1:07:01,0
+9:39,5(+45,4)
26.
#55
Šašek L. - Viktora jun. S.
A5
Škoda Fabia
1:07:08,3
+9:46,8(+7,3)
27.
#64
Bernatík V. - Machaň P.
A5
Škoda Fabia
1:07:18,2
+9:56,7(+9,9)
28.
#52
Jakubec J. - Kacerovský P.
N2
Honda Civic VTi
1:07:22,6
+10:01,1(+4,4)
29.
#53
Sojka J. - Mrlina M.
N2
Suzuki Ignis Sport
1:08:04,6
+10:43,1(+42,0)
30.
#34
Hlach P. - Urbášková M.
N4
Mitsubishi Lancer Evo VI
1:08:20,7
+10:59,2(+16,1)
31.
#54
Hodaň V. - Poláček F.
A5
Škoda Felicia Kit Car
1:08:43,1
+11:21,6(+22,4)
32.
#66
Lošťák M. - Wimmer J.
A5
Škoda Felicia
1:09:32,0
+12:10,5(+48,9)
33.
#57
Šilha J. - Brixí P.
N3
Peugeot 206 RC
1:09:56,9
+12:35,4(+24,9)
34.
#62
Markvart F. - Kilian R.
A5
Škoda Fabia
1:14:22,3
+17:00,8(+4:25,4)
35.
#58
Vykydalová E. - Vyštejnová I.
N4
Renault Clio Sport
1:14:51,6
+17:30,1(+29,3)
36.
#61
Kulhan J. - Nesvadba R.
A7
Škoda Fabia TDi
1:16:22,7
+19:01,2(+1:31,1)
37.
#68
Kravec M. - Kubini P.
N1
Škoda Fabia
1:24:06,3
+26:44,8(+7:43,6)
38.
#65
Zeman M. - Vytasil J.
A5
Škoda Fabia
1:27:34,5
+30:13,0(+3:28,2)
Taková byla letošní XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram 2009, do konce sezóny velkého mistráku zbývá už jen jeden závod a to legendární rally Bohemia, která se jede v termínu 16. – 17. 10. 2009.Fotogalerii ze XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram 2009 najdete zde.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.