O uplynulém víkendu se v okolí Příbrami odehrál souboj o body v předposledním závodě Mediasport MMČR v rally - XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram 2009.
První etapa SEVENOAKS Rally Příbram se jela v okolí Příbrami a druhá nás tento rok zavedla do lokalit Sedlčanska. Servis našel své útočiště, jako i v minulých ročnících, na letišti u Dlouhé Lhoty. Úvod soutěže poznamenalo velké odstoupení posádek, RZ 5 Roman Kresta – technická závada motoru, RZ 2 Pavel Valoušek – diferenciál, RZ 3 Trojan Karel – havárie. Celkem kvůli technickým problémům či havárii odstoupilo 22 posádek a jedna byla vyloučena po závěrečné technické přejímce - Jan Šlehofer.
V pátek to vypadalo, že by počasí mohlo posádky potrápit, ale nakonec rally opanovalo slunečno a tak byly posádky ušetřeny o alchymii s pneumatikami. Po páteční etapě předal jako první vůz do ÚP Jaromír Tarabus, jedoucí na voze Fiat Abarth Grande Punto S2000 s náskokem 7,5 sekundy na druhého Václava Pecha jun. Ten startoval tradičně s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX a za sebou držel se ztrátou 27,4 sekundy Josefa Petáka jedoucím na voze Peugeot 207 S2000. Na čtvrtém místě jel Vojta Štajf, pátý byl Daniel Běhálek, za ním pak Jan Jelínek a Václav Arazim.
Soutěžní posádky se v sobotu probudily do mlhou zahaleného dne. Mlhový opar však postupně zmizel a nahradilo jej slunečné počasí. Na posádky čekalo 12 měřených úseků v okolí Sedlčan a po březích přehrady Orlík. Ty byly rozděleny do tří sekcí. Po 10 RZ se do vedení dostal Václav Pech jun. s náskokem 16,8 sekundy na Jaromíra Tarabuse, který dostal desetisekundovou penalizaci za pozdní příjezd do časové kontroly. Dan Trunkát vysvětluje penalizaci slovy: „Podařilo se mi, mimo jiné díky tomu, že jsme jeli poprvé jako první v pořadí, špatně spočítat čas. Dostali jsme tedy 10 sekund penalizace, čímž jsme se propadli z prvního místa na druhé. Ale snažili jsme se stále tlačit.“ Poté začal souboj, ze kterého vyšel vítězně Václav Pech jun.. Jako rozhodující se ukázala RZ16, na které Jaromír Tarabus zajel až 38 čas, kvůli defektu 3 km po startu vložky. V tu chvíli bylo rozhodnuto o prvním a druhém místě.
I přes pěkné počasí se kolem tratě nenacházelo velké množství diváků. Ti co přišli, však respektovali pokyny pořadatelů a na místech, které jsem navštívil nebyl s nimi žádný problém. Pořadatelé měli vše pod kontrolou.
Cílovou rampu posádky přejeli v Příbrami před kulturním domem po osmnácté hodině v pořadí:
Poř.
#
Posádka
Kat.Sk.
Vůz
Čas
Odst.Odst. př.
1.
#2
Pech jun. V. - Uhel P.
N4
Mitsubishi Lancer Evo IX
57:21,5
2.
#4
Tarabus J. - Trunkát D.
N4
Fiat Abarth Grande Punto S2000
58:19,2
+57,7(+57,7)
3.
#11
Peták J. - Benešová A.
N4
Peugeot 207 S2000
58:23,0
+1:01,5(+3,8)
4.
#7
Štajf V. - Dolečková M.
N4
Subaru Impreza Sti N14
58:37,3
+1:15,8(+14,3)
5.
#8
Běhálek D. - Černohorský jun. P.
N4
Subaru Impreza STi
58:42,1
+1:20,6(+4,8)
6.
#5
Arazim V. - Gál J.
N4
Mitsubishi Lancer Evo IX
58:44,5
+1:23,0(+2,4)
7.
#25
Dohnal J. - Latif B.
A6
Renault Clio S1600
1:00:11,6
+2:50,1(+1:27,1)
8.
#9
Jelínek J. - Kotěna M.
N4
Mitsubishi Lancer Evo IX
1:00:13,7
+2:52,2(+2,1)
9.
#23
Mifka R. - Plachý T.
N4
Mitsubishi Lancer Evo IX
1:00:18,0
+2:56,5(+4,3)
10.
#15
Tlusťák A. - Škaloud J.
A6
Citroen C2 S1600
1:00:36,2
+3:14,7(+18,2)
11.
#18
Trněný K. - Pritzl V.
N4
Mitsubishi Lancer Evo IX
1:01:02,5
+3:41,0(+26,3)
12.
#17
Tuček M. - Tesař V.
N4
Mitsubishi Lancer Evo IX
1:01:12,7
+3:51,2(+10,2)
13.
#24
Volf J. - Rajnoha F.
N4
Mitsubishi Lancer Evo IX
1:01:23,8
+4:02,3(+11,1)
14.
#21
Ducháček D. - Dufek P.
N4
Mitsubishi Lancer Evo IX
1:02:07,0
+4:45,5(+43,2)
15.
#36
Šmíd J. - Blahout F.
N4
Mitsubishi Lancer Evo IX
1:03:27,3
+6:05,8(+1:20,3)
16.
#40
Matys A. - Vaněček A.
A6
Citroen C2 R2 Max
1:03:53,6
+6:32,1(+26,3)
17.
#44
Tomek D. - Zeman M.
A7
Renault Clio R3 Max
1:04:42,8
+7:21,3(+49,2)
18.
#60
Dvořák J. - Slavík J.
A7
Škoda Fabia TDi
1:04:49,8
+7:28,3(+7,0)
19.
#39
Pletka T. - Novák P.
A6
Citroen C2 R2 Max
1:04:56,5
+7:35,0(+6,7)
20.
#33
Nešpor R. - Král J.
N4
Mitsubishi Lancer Evo IX
1:05:00,5
+7:39,0(+4,0)
21.
#42
Trojan J. - Trojanová E.
A7
Renault Clio R3 Max
1:05:09,0
+7:47,5(+8,5)
22.
#37
Pondělíček L. - Dresler P.
A6
Citroen C2 R2 Max
1:05:30,7
+8:09,2(+21,7)
23.
#47
Smékal E. - Mastacan J.
N3
Honda Civic Type-R
1:06:06,7
+8:45,2(+36,0)
24.
#26
Vlček J. - Štorková K.
A6
Peugeot 206 S1600
1:06:15,6
+8:54,1(+8,9)
25.
#56
Pelech P. - Zimolka A.
N3
Honda Civic Type-R
1:07:01,0
+9:39,5(+45,4)
26.
#55
Šašek L. - Viktora jun. S.
A5
Škoda Fabia
1:07:08,3
+9:46,8(+7,3)
27.
#64
Bernatík V. - Machaň P.
A5
Škoda Fabia
1:07:18,2
+9:56,7(+9,9)
28.
#52
Jakubec J. - Kacerovský P.
N2
Honda Civic VTi
1:07:22,6
+10:01,1(+4,4)
29.
#53
Sojka J. - Mrlina M.
N2
Suzuki Ignis Sport
1:08:04,6
+10:43,1(+42,0)
30.
#34
Hlach P. - Urbášková M.
N4
Mitsubishi Lancer Evo VI
1:08:20,7
+10:59,2(+16,1)
31.
#54
Hodaň V. - Poláček F.
A5
Škoda Felicia Kit Car
1:08:43,1
+11:21,6(+22,4)
32.
#66
Lošťák M. - Wimmer J.
A5
Škoda Felicia
1:09:32,0
+12:10,5(+48,9)
33.
#57
Šilha J. - Brixí P.
N3
Peugeot 206 RC
1:09:56,9
+12:35,4(+24,9)
34.
#62
Markvart F. - Kilian R.
A5
Škoda Fabia
1:14:22,3
+17:00,8(+4:25,4)
35.
#58
Vykydalová E. - Vyštejnová I.
N4
Renault Clio Sport
1:14:51,6
+17:30,1(+29,3)
36.
#61
Kulhan J. - Nesvadba R.
A7
Škoda Fabia TDi
1:16:22,7
+19:01,2(+1:31,1)
37.
#68
Kravec M. - Kubini P.
N1
Škoda Fabia
1:24:06,3
+26:44,8(+7:43,6)
38.
#65
Zeman M. - Vytasil J.
A5
Škoda Fabia
1:27:34,5
+30:13,0(+3:28,2)
Taková byla letošní XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram 2009, do konce sezóny velkého mistráku zbývá už jen jeden závod a to legendární rally Bohemia, která se jede v termínu 16. – 17. 10. 2009.Fotogalerii ze XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram 2009 najdete zde.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.