O uplynulém víkendu se v okolí Příbrami odehrál souboj o body v předposledním závodě Mediasport MMČR v rally - XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram 2009.
První etapa SEVENOAKS Rally Příbram se jela v okolí Příbrami a druhá nás tento rok zavedla do lokalit Sedlčanska. Servis našel své útočiště, jako i v minulých ročnících, na letišti u Dlouhé Lhoty. Úvod soutěže poznamenalo velké odstoupení posádek, RZ 5 Roman Kresta – technická závada motoru, RZ 2 Pavel Valoušek – diferenciál, RZ 3 Trojan Karel – havárie. Celkem kvůli technickým problémům či havárii odstoupilo 22 posádek a jedna byla vyloučena po závěrečné technické přejímce - Jan Šlehofer.
V pátek to vypadalo, že by počasí mohlo posádky potrápit, ale nakonec rally opanovalo slunečno a tak byly posádky ušetřeny o alchymii s pneumatikami. Po páteční etapě předal jako první vůz do ÚP Jaromír Tarabus, jedoucí na voze Fiat Abarth Grande Punto S2000 s náskokem 7,5 sekundy na druhého Václava Pecha jun. Ten startoval tradičně s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX a za sebou držel se ztrátou 27,4 sekundy Josefa Petáka jedoucím na voze Peugeot 207 S2000. Na čtvrtém místě jel Vojta Štajf, pátý byl Daniel Běhálek, za ním pak Jan Jelínek a Václav Arazim.
Soutěžní posádky se v sobotu probudily do mlhou zahaleného dne. Mlhový opar však postupně zmizel a nahradilo jej slunečné počasí. Na posádky čekalo 12 měřených úseků v okolí Sedlčan a po březích přehrady Orlík. Ty byly rozděleny do tří sekcí. Po 10 RZ se do vedení dostal Václav Pech jun. s náskokem 16,8 sekundy na Jaromíra Tarabuse, který dostal desetisekundovou penalizaci za pozdní příjezd do časové kontroly. Dan Trunkát vysvětluje penalizaci slovy: „Podařilo se mi, mimo jiné díky tomu, že jsme jeli poprvé jako první v pořadí, špatně spočítat čas. Dostali jsme tedy 10 sekund penalizace, čímž jsme se propadli z prvního místa na druhé. Ale snažili jsme se stále tlačit.“ Poté začal souboj, ze kterého vyšel vítězně Václav Pech jun.. Jako rozhodující se ukázala RZ16, na které Jaromír Tarabus zajel až 38 čas, kvůli defektu 3 km po startu vložky. V tu chvíli bylo rozhodnuto o prvním a druhém místě.
I přes pěkné počasí se kolem tratě nenacházelo velké množství diváků. Ti co přišli, však respektovali pokyny pořadatelů a na místech, které jsem navštívil nebyl s nimi žádný problém. Pořadatelé měli vše pod kontrolou.
Cílovou rampu posádky přejeli v Příbrami před kulturním domem po osmnácté hodině v pořadí:
Poř.
#
Posádka
Kat.Sk.
Vůz
Čas
Odst.Odst. př.
1.
#2
Pech jun. V. - Uhel P.
N4
Mitsubishi Lancer Evo IX
57:21,5
2.
#4
Tarabus J. - Trunkát D.
N4
Fiat Abarth Grande Punto S2000
58:19,2
+57,7(+57,7)
3.
#11
Peták J. - Benešová A.
N4
Peugeot 207 S2000
58:23,0
+1:01,5(+3,8)
4.
#7
Štajf V. - Dolečková M.
N4
Subaru Impreza Sti N14
58:37,3
+1:15,8(+14,3)
5.
#8
Běhálek D. - Černohorský jun. P.
N4
Subaru Impreza STi
58:42,1
+1:20,6(+4,8)
6.
#5
Arazim V. - Gál J.
N4
Mitsubishi Lancer Evo IX
58:44,5
+1:23,0(+2,4)
7.
#25
Dohnal J. - Latif B.
A6
Renault Clio S1600
1:00:11,6
+2:50,1(+1:27,1)
8.
#9
Jelínek J. - Kotěna M.
N4
Mitsubishi Lancer Evo IX
1:00:13,7
+2:52,2(+2,1)
9.
#23
Mifka R. - Plachý T.
N4
Mitsubishi Lancer Evo IX
1:00:18,0
+2:56,5(+4,3)
10.
#15
Tlusťák A. - Škaloud J.
A6
Citroen C2 S1600
1:00:36,2
+3:14,7(+18,2)
11.
#18
Trněný K. - Pritzl V.
N4
Mitsubishi Lancer Evo IX
1:01:02,5
+3:41,0(+26,3)
12.
#17
Tuček M. - Tesař V.
N4
Mitsubishi Lancer Evo IX
1:01:12,7
+3:51,2(+10,2)
13.
#24
Volf J. - Rajnoha F.
N4
Mitsubishi Lancer Evo IX
1:01:23,8
+4:02,3(+11,1)
14.
#21
Ducháček D. - Dufek P.
N4
Mitsubishi Lancer Evo IX
1:02:07,0
+4:45,5(+43,2)
15.
#36
Šmíd J. - Blahout F.
N4
Mitsubishi Lancer Evo IX
1:03:27,3
+6:05,8(+1:20,3)
16.
#40
Matys A. - Vaněček A.
A6
Citroen C2 R2 Max
1:03:53,6
+6:32,1(+26,3)
17.
#44
Tomek D. - Zeman M.
A7
Renault Clio R3 Max
1:04:42,8
+7:21,3(+49,2)
18.
#60
Dvořák J. - Slavík J.
A7
Škoda Fabia TDi
1:04:49,8
+7:28,3(+7,0)
19.
#39
Pletka T. - Novák P.
A6
Citroen C2 R2 Max
1:04:56,5
+7:35,0(+6,7)
20.
#33
Nešpor R. - Král J.
N4
Mitsubishi Lancer Evo IX
1:05:00,5
+7:39,0(+4,0)
21.
#42
Trojan J. - Trojanová E.
A7
Renault Clio R3 Max
1:05:09,0
+7:47,5(+8,5)
22.
#37
Pondělíček L. - Dresler P.
A6
Citroen C2 R2 Max
1:05:30,7
+8:09,2(+21,7)
23.
#47
Smékal E. - Mastacan J.
N3
Honda Civic Type-R
1:06:06,7
+8:45,2(+36,0)
24.
#26
Vlček J. - Štorková K.
A6
Peugeot 206 S1600
1:06:15,6
+8:54,1(+8,9)
25.
#56
Pelech P. - Zimolka A.
N3
Honda Civic Type-R
1:07:01,0
+9:39,5(+45,4)
26.
#55
Šašek L. - Viktora jun. S.
A5
Škoda Fabia
1:07:08,3
+9:46,8(+7,3)
27.
#64
Bernatík V. - Machaň P.
A5
Škoda Fabia
1:07:18,2
+9:56,7(+9,9)
28.
#52
Jakubec J. - Kacerovský P.
N2
Honda Civic VTi
1:07:22,6
+10:01,1(+4,4)
29.
#53
Sojka J. - Mrlina M.
N2
Suzuki Ignis Sport
1:08:04,6
+10:43,1(+42,0)
30.
#34
Hlach P. - Urbášková M.
N4
Mitsubishi Lancer Evo VI
1:08:20,7
+10:59,2(+16,1)
31.
#54
Hodaň V. - Poláček F.
A5
Škoda Felicia Kit Car
1:08:43,1
+11:21,6(+22,4)
32.
#66
Lošťák M. - Wimmer J.
A5
Škoda Felicia
1:09:32,0
+12:10,5(+48,9)
33.
#57
Šilha J. - Brixí P.
N3
Peugeot 206 RC
1:09:56,9
+12:35,4(+24,9)
34.
#62
Markvart F. - Kilian R.
A5
Škoda Fabia
1:14:22,3
+17:00,8(+4:25,4)
35.
#58
Vykydalová E. - Vyštejnová I.
N4
Renault Clio Sport
1:14:51,6
+17:30,1(+29,3)
36.
#61
Kulhan J. - Nesvadba R.
A7
Škoda Fabia TDi
1:16:22,7
+19:01,2(+1:31,1)
37.
#68
Kravec M. - Kubini P.
N1
Škoda Fabia
1:24:06,3
+26:44,8(+7:43,6)
38.
#65
Zeman M. - Vytasil J.
A5
Škoda Fabia
1:27:34,5
+30:13,0(+3:28,2)
Taková byla letošní XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram 2009, do konce sezóny velkého mistráku zbývá už jen jeden závod a to legendární rally Bohemia, která se jede v termínu 16. – 17. 10. 2009.Fotogalerii ze XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram 2009 najdete zde.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.