CÍl: Václav Pech s Petrem Uhlem vyhráli zaslouženě soutěž v Příbrami. Dvoukolky vyhrál Tlusťák.
Aktuality:
12:58: Dopředu se dostal Arazim, naopak klesl Běhálek, ale rozdíly jsou minimální. V poháru Citroen měl Pondělíček defekt a proto mu Antotnín Matys ujel a zaslouženě vede.
23: 03 Krestovi na pátém testu odešel motor. Pavel Valoušek se Zdeňkem Hrůzou skončili už ve druhé rz, když se jim rozpadl diferenciál. Robert Achs urazil na čtvrté rychlostní zkoušce kolo. Ze stejného důvodu odstoupil i Trojan, ale o rz dříve.
V soutěži pokračuje 47 posádek.
Třídu A5 vede Libor Šašek. V poháru Citroen prozatím vede Antonín Matys, o téměř třináct vteřin před Lukášem Pondělíčkem.
Nejslabší en jedničky vede jediný zástupce - Michal Kravec, enkové šestnáctistovky Jakubec.
Do boje o body do Mediasport MMČR se zapojí celkem 61 posádek, na které čeká osmnáct rychlostních zkoušek o celkové délce 170,01 km. Z favoritů, kteří mohou nějakým způsobem zasáhnout do bojů o nejvyšší příčky, chybí jen Roman Odložílík s Peugeotem 207 S2000. Dalších 19 posádek se na start postaví, aby bojovali o body do MČR historiků.
Jak budou boje v obou šampionátech probíhat, můžete opět sledovat s námi v online zpravodajství.
Výsledky po RZ 18 Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího) 1. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 1:31:22,8 - - - 2. Tarabus Jaromír / Trunkát Daniel Fiat Grande Punto S2000 +50,2 3. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 +1:21,4 4. Běhálek Daniel / Černohorský Petr Subaru Impreza Sti / N4 +2:00,0 5. Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +2:14,6 6. Jelínek Jan / Kotěna Miroslav Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +3:38,4 7. Štajf Vojtěch / Dolečková Marcela Subaru Impreza Sti / N4 +3:40,7 8. Mifka Radek / Plachý Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +4:21,8 9. Tlusťák Antonín / Škaloud Jan Citroen C2 S1600 / A6 +4:37,0 10. Dohnal Jan / Latif Billy Renault Clio S1600 / A6 +4:46,9
Výsledky po RZ 14 Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího) 1. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 1:12:12,5 - - - 2. Tarabus Jaromír / Trunkát Daniel Fiat Grande Punto S2000 +17,5 3. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 +1:07,1 4. Štajf Vojtěch / Dolečková Marcela Subaru Impreza Sti / N4 +1:34,5 5. Běhálek Daniel / Černohorský Petr Subaru Impreza Sti / N4 +1:59,5 6. Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +2:00,3 7. Jelínek Jan / Kotěna Miroslav Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +3:16,1 8. Mifka Radek / Plachý Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +3:34,7 9. Tlusťák Antonín / Škaloud Jan Citroen C2 S1600 / A6 +3:51,7 10. Dohnal Jan / Latif Billy Renault Clio S1600 / A6 +4:04,9
Výsledky po RZ 10 Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího) 1. Tarabus Jaromír / Trunkát Daniel Fiat Grande Punto S2000 53:14,6 - - - 2. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +3,2 3. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 +36,2 4. Štajf Vojtěch / Dolečková Marcela Subaru Impreza Sti / N4 +1:04,9 5. Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +1:31,4 6. Jelínek Jan / Kotěna Miroslav Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +1:33,8 7. Běhálek Daniel / Černohorský Petr Subaru Impreza Sti / N4 +1:40,2 8. Mifka Radek / Plachý Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +2:39,8 9. Tlusťák Antonín / Škaloud Jan Citroen C2 S1600 / A6 +2:43,1 10. Dohnal Jan / Latif Billy Renault Clio S1600 / A6 +3:02,7
Výsledky po RZ6 Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího) 1. Tarabus Jaromír / Trunkát Daniel Fiat Grande Punto S2000 33:53,8 - - - 2. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +7,5 3. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 +27,5 4. Štajf Vojtěch / Dolečková Marcela Subaru Impreza Sti / N4 +32,3 5. Běhálek Daniel / Černohorský Petr Subaru Impreza Sti / N4 +46,9 6. Jelínek Jan / Kotěna Miroslav Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +53,7 7. Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +59,1 8. Tlusťák Antonín / Škaloud Jan Citroen C2 S1600 / A6 +1:29,8 9. Mifka Radek / Plachý Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +1:32,8 10. Šlehofer Jan / Soběhart Zbyněk Fiat Punto S 1600 / A6 +1:55,4
Výsledky po RZ3 Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího) 1. Kresta Roman / Gross Petr Peugeot 207 S2000 / N4 16:42.2 - - - 2. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +10.7 3. Tarabus Jaromír / Trunkát Daniel Fiat Grande Punto S2000 +13,6 4. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 +15,8 5. Štajf Vojtěch / Dolečková Marcela Subaru Impreza Sti / N4 +20,2 6. Jelínek Jan / Kotěna Miroslav Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +31,0 7. Běhálek Daniel / Černohorský Petr Subaru Impreza Sti / N4 +31,9 8. Mifka Radek / Plachý Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +35,0 9. Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +35,3 10. Triner Emil / Achsová Kateřina Subaru Impreza Sti / N4 +41,6
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.