Již jen několik málo hodin dělí české příznivce automobilových soutěží od okamžiku, kdy první soutěžní posádky opustí startovní rampu XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram a vydají se vstříc 18 rychlostním zkouškám, které jednak prověří připravenost techniky i posádek, ale také již hodně napoví, jak dopadne letošní ročník Mediasport Mezinárodního Mistrovství České republiky v rally z pohledu celkových výsledků.
V roli jednoho z hlavních favoritů soutěže i celého seriálu sjede ze startovní rampy s číslem 1 na dveřích Peugeot 207 S2000 Mogul Racing Teamu s posádkou Roman Kresta - Petr Gross. Právě Kresta s Grossem letos obhajují loňský titul Mezinárodních Mistrů ČR a také v letošní sezóně jsou vedoucí posádkou průběžného hodnocení. Již Příbramská soutěž by tak za určitých okolností mohla letošní ročník rozhodnout.
"Nepředbíhejme čas," krotí spekulace Roman Kresta. "Samozřejmě, za určitých okolností může již Příbram rozhodnout, ale to jsou pouhé úvahy v rovině čísel a statistik. My se musíme snažit podat znovu maximální výkon. Barumka mnoho napověděla, ale nic nerozhodla a nás nyní čeká velmi důležitý závod. Na soutěž jsme se samozřejmě připravovali stejně intenzivně, jako na každou jinou. Vzhledem k tomu, že před Barumkou prošlo auto generální repasí a spousta komponentů byla zcela nových, není dle doporučení výrobce nyní nutno převážnou část dílů měnit. Nicméně vůz byl našimi mechaniky velmi pečlivě prověřen, zkontrolován a samozřejmě proběhl i optimalizační test."
Týmový Peugeot také oproti Barum Rally změnil design a oblékl se zpět do barev generálního partnera týmu, společnosti PARAMO a.s., respektive jeho značky MOGUL. Pro některé z příznivců rally bude zajímavá skutečnost, kterou si mnozí možná ani neuvědomují. Příbramská soutěž je jedinou v kalendáři domácího 'velkého' mistrovství, kterou Roman Kresta ještě nikdy nevyhrál.
"Je to tak. Tato soutěž je pro mě v podstatě úplně nová. Startoval jsem zde pouze jednou a to v roce 2000, kdy jsme skončili třetí. Takže to už je pěkná řádka let," vzpomíná Roman Kresta. "Budeme se samozřejmě snažit, abychom si odvezli vítězný pohár letos. Vše je ale otevřené."
Start soutěže se odehraje u Kulturního domu v Příbrami v pátek v 17:00, přivítání nejúspěšnější posádky diváky a pořadateli je plánováno na tomtéž místě po absolvování 18 rychlostních zkoušek o délce 170 kilometrů v sobotu v 18:12 hodin.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.