Již jen několik málo hodin dělí české příznivce automobilových soutěží od okamžiku, kdy první soutěžní posádky opustí startovní rampu XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram a vydají se vstříc 18 rychlostním zkouškám, které jednak prověří připravenost techniky i posádek, ale také již hodně napoví, jak dopadne letošní ročník Mediasport Mezinárodního Mistrovství České republiky v rally z pohledu celkových výsledků.
V roli jednoho z hlavních favoritů soutěže i celého seriálu sjede ze startovní rampy s číslem 1 na dveřích Peugeot 207 S2000 Mogul Racing Teamu s posádkou Roman Kresta - Petr Gross. Právě Kresta s Grossem letos obhajují loňský titul Mezinárodních Mistrů ČR a také v letošní sezóně jsou vedoucí posádkou průběžného hodnocení. Již Příbramská soutěž by tak za určitých okolností mohla letošní ročník rozhodnout.
"Nepředbíhejme čas," krotí spekulace Roman Kresta. "Samozřejmě, za určitých okolností může již Příbram rozhodnout, ale to jsou pouhé úvahy v rovině čísel a statistik. My se musíme snažit podat znovu maximální výkon. Barumka mnoho napověděla, ale nic nerozhodla a nás nyní čeká velmi důležitý závod. Na soutěž jsme se samozřejmě připravovali stejně intenzivně, jako na každou jinou. Vzhledem k tomu, že před Barumkou prošlo auto generální repasí a spousta komponentů byla zcela nových, není dle doporučení výrobce nyní nutno převážnou část dílů měnit. Nicméně vůz byl našimi mechaniky velmi pečlivě prověřen, zkontrolován a samozřejmě proběhl i optimalizační test."
Týmový Peugeot také oproti Barum Rally změnil design a oblékl se zpět do barev generálního partnera týmu, společnosti PARAMO a.s., respektive jeho značky MOGUL. Pro některé z příznivců rally bude zajímavá skutečnost, kterou si mnozí možná ani neuvědomují. Příbramská soutěž je jedinou v kalendáři domácího 'velkého' mistrovství, kterou Roman Kresta ještě nikdy nevyhrál.
"Je to tak. Tato soutěž je pro mě v podstatě úplně nová. Startoval jsem zde pouze jednou a to v roce 2000, kdy jsme skončili třetí. Takže to už je pěkná řádka let," vzpomíná Roman Kresta. "Budeme se samozřejmě snažit, abychom si odvezli vítězný pohár letos. Vše je ale otevřené."
Start soutěže se odehraje u Kulturního domu v Příbrami v pátek v 17:00, přivítání nejúspěšnější posádky diváky a pořadateli je plánováno na tomtéž místě po absolvování 18 rychlostních zkoušek o délce 170 kilometrů v sobotu v 18:12 hodin.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?