Asi nikdy neměli pořadatelé vyškovské rally tolik problémů s přípravami jako v roce letošním. Záhadné machinace s termínem soutěže nejdříve hanácký závod z kalendáře mistrovství ČR odstavily úplně, aby v polovině července, po nenadálém zrušení rally Prachatice, přinesla iniciativa organizátorů šanci zaplnit narychlo vzniklou díru v národním šampionátu. Každý, kdo se kdy přípravou automobilové soutěže zabýval, ví, že je mnohdy problém rally nachystat i za půl roku, natož za měsíc a půl. Nicméně, členové Hanáckého rally klubu byli rozhodnuti motoristické veřejnosti ukázat, že si místo v kalendáři zaslouží, a svůj mimořádně nelehký úkol nakonec i splnili.
Hlavní novinkou letošní vyškovské rally byl nový hlavní partner a s tím spojený nový název závodu. "Nejde o žádnou předem plánovanou novinku. Přesně naopak. Když vyškovská soutěž vypadla z letošního kalendáře, museli jsme to oznámit partnerům, vyškovské radnici, obcím... No a v době, kdy už nikdo nepočítal, že by se situace mohla jakkoli změnit, přišla tato šance. Znamenalo to doslova ze dne na den najít někoho, kdo dorovná schodek v rozpočtu. To se nám naštěstí podařilo," vysvětluje Jan Olejníček, zástupce ředitele Admiral rally. Spolupráce se společnostmi European Data Project, Paradise Casino Admiral, American game a ADMIRAL GLOBAL BETTING se jednoznačně osvědčila a otevřela pořadatelům nové možnosti v Komořanech. Areál E.D.P. je dostatečně prostorný, aby pojal kompletní zázemí rally, a to i přesto, že při vyškovské rally ještě nebyl zcela dobudovaný. Ředitelství, přeskupení i servis byly doslova na pětníku, což mělo pro průběh soutěže jednoznačně pozitivní přínos. Nakonec se nenaplnily ani obavy pořadatelů, že ke startovní a cílové rampě si zdaleka nenajde cestu tolik diváků, jako ve Vyškově. Páteční představení posádek, ač zahaleno dešťovými mraky, přivítalo stovky fanoušků, jež měli možnost na vlastní oči vidět většinu favoritů soutěže a jejich vozy. K dobré náladě všech přispěl i závěrečný ohňostroj, který se stal stylovou tečkou za pátečním programem.V sobotu čekaly na soutěžící již známé a osvědčené rychlostní zkoušky v okolí Vyškova. Není pochyb o tom, že by se na Vyškovsku daly najít i o poznání zajímavější úseky, vzhledem ke krátkému času na přípravu však pořadatelé neměli prostor pro složitá vyjednávání. O výrazné ztížení jinak vcelku rychlých „erzet“ se postaral déšť před startem a s tím spojené všudypřítomné bláto. V tomto ohledu byla mimořádně náročná především úvodní Vážanská RZ, která si ve startovním poli vyžádala několik pomyslných obětí. Zrádné pasáže nepostrádaly ani zbylé dva úseky v okolí Chvalkovic a Podivic, na nich si ale soutěžní peloton s náročnými partiemi povětšinou poradil. "Pouze u pěti posádek figuruje jako důvod odstoupení havárie, což je až nečekaně malé, ale o to příjemnější číslo. Co je ale ze všeho nejdůležitější, všechny posádky z karambolů vyšly bez zranění a jediné šrámy si z těchto incidentů odnesla soutěžní technika," oddychl si Jan Olejníček.Soutěž byla dobře hodnocena soutěžními posádkami i sborem sportovních komisařů, jehož členům patří zasloužené uznání za profesionálně odvedenou práci a korektní přístup k organizátorům. Z hodnocení bezpečnostního delegáta už mají pořadatelé menší radost, ale jak sami říkají, nijak je nepřekvapuje. "Za zamyšlení určitě stojí, jestli si pořadatelé jakékoliv soutěže zaslouží snížení známky v hodnocení za to, že se snaží vycházet vstříc občanům dotčených dědin. Umožnění průjezdu dvou svateb přes trať rychlostních zkoušek bylo jednak podmínkou obecních úřadů, na straně druhé bylo samozřejmě plně pod kontrolou bezpečnostního dispečinku rally a pořadatelů. Musíme mít pořád na paměti, že zdaleka ne každý občan či obecní úřad na trati je rally nakloněn natolik, že s pochopením snese celodenní odříznutí od okolního světa. Pokud pořadatelé chtějí nadále v organizaci rally pokračovat a zachovat si při tom svoji tvář, musejí umět takovým požadavkům vyhovět," dodává Jan Olejníček. Mínus si od bezpečnostního delegáta vysloužila rovněž sportovní hodnota rychlostních zkoušek a na rozdíl od většiny soutěžních posádek projevil nespokojenost i se zařazováním šotolinových úseků. "My soutěž pořádáme především pro soutěžní posádky a pro diváky, od nichž tak radikální kritika tratí nezazněla, takže jsme v podstatě spokojeni," usmívá se Jan Olejníček.Admiral rally 2009 je tedy minulostí a organizátoři se připravují na závěrečné bilancování s hlavními partnery. Jaký bude jeho výsledek, jestli z něj vzejde perspektiva trvalejší spolupráce, na to si budeme muset počkat. "Nejprve je potřeba uzavřít ročník letošní a teprve potom přemýšlet, co bude dál. O hlavních sponzorech už řeč byla, zbývá tedy upřímně poděkovat všem ostatním – od vlastníků komunikací, obcí, úřadů, hasičů, záchranářů, až po všechny naše členy, kteří se na uspořádání rally podíleli. Moc si vážíme tolerance občanů, dopravců a firmy Kordis a věříme, že tomu tak bude i nadále, pokud dostaneme šanci další ročník rally zorganizovat. Při závěrečném bilancování si ale nemohu odpustit pár kritických slov na téma úřady. Ačkoli pracují všechny podle stejných zákonů, v jejich přístupu jsou obrovské rozdíly. Zatímco pro jedny nepředstavuje podaná žádost nic jiného, než počátek standardního řízení, jehož cílem je vydání povolení, pro jiné je zúřadování žádosti v zákonem daném termínu neřešitelným problémem, nad rámec zákona vyžadují dodání nejrůznějších podkladů a místo běžného doručování písemností dokonce zneužívají žadatele a nutí jej písemnosti rozvážet," zakončuje kriticky svoje díky Jan Olejníček.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.