Admiral rally Vyškov 2009 startovala první sobotu v září. Ve stodevítičlenném startovním poli nemohla chybět posádka Orsák rally sport teamu ve složení Jaroslav Orsák – Karel Vajík.
Lídr malého mistráku ovšem nepřivezl do dějiště rally Mitsubishi Lancer EVO IX, nýbrž Škodu Fabia S2000. "Dostali jsme nabídku od italského týmu DP autosport, abychom startovali s jejich vozem ve Vyškově. Před vyškovským závodem jsme měli v Bělé pod Bezdězem seznamovací dvacetikilometrový test. Tady jsem si mohl Fabii prvně vyzkoušet. Testovali jsme ovšem na suchém a čistém asfaltu," prozradil k změně vozu Jaroslav Orsák.
Krátké svezení v novém autě posádce moc nepomohlo, neboť klimatické podmínky na Vyškovsku byly poněkud odlišné než při testu. Páteční deštivé počasí stáhlo z polí hlínu a bahno a posádkám to trať rychlostních zkoušek hodně ztížilo. Hlavně první runda erzet se jela na velmi kluzkém povrchu. "Při testu jsme si auto vyzkoušeli a vše bylo v pořádku. Tratě zkoušek v úvodu sprintu ale byly hodně uklouzané a na tomto povrchu jsme neměli s Fabií žádné zkušenosti. Proto jsme zvolili opatrnější tempo, a to se náležitě projevilo i na časech. V podvědomí jsme měli i skutečnost, že tento vůz bude startovat další víkend na Korsice. Proto jsme jeli tak, abychom autu neublížili," vrátil se k prvnímu kolu rychlostních zkoušek „Jarin“.
Podle Jarka hodně opatrná jízda vynesla posádku po třech odjetých erzetách na 4. místo v absolutním pořadí. S přibývajícími kilometry si Jarek na škodovku rychle zvykal. I když na druhou rundu erzet zvolil špatné pneumatiky. "Při prvním servisu jsme špatně zvolili směs pneumatik. Na škodovku jsme obuli měkké gumy, a ty se na zkouškách přehřívaly. Auto tudíž hodně klouzalo. Díky tomu jsme nedokázali zajíždět vyrovnané časy v jednotlivých zkouškách. Před závěrečnými dvěma rychlostními zkouškami jsme udělali v servisu drobné úpravy v nastavení podvozku. K tomu jsme obuli správné pneumatiky a na zbývajících zkouškách jsme mohli zabrat. Přesto jsme jeli stále opatrně," poodhalil tajemství loterie při volbě pneumatik Orsák. Zbývaly dvě zkoušky do konce soutěže a Orsák s Vajíkem byli na 3. místě se ztrátou 1,3 vteřiny na stříbrného Petáka.
Očekávaný útok přišel záhy. Jarek zajel na Vážanské erzetě nejrychlejší čas a soupeřům nadělil více jak čtyři vteřiny. Tato RZ se jela celkem třikrát a Jarkův čas při posledním průjezdu byl tím nejrychlejším. V absolutním pořadí to znamenalo, že se Orsák s Vajíkem dostali na druhé místo. Peták na třetím místě ztrácel tři vteřiny. Závěrečná zkouška sprintu už na pořadí nic nezměnila. Jarek na ní zajel druhý čas a s přehledem si pohlídal konečné druhé místo. Vedle pohárů a stříbrných věnců si posádka odvezla domů i poháry za 2. místo ve skupině N a stejné umístění patří klukům i ve třídě N4. Svou převahu uplatnil Jarek opět mezi juniory, kde nenašel přemožitele. "Jsme maximálně spokojeni. Před startem jsme chtěli být na bedně, což se nám podařilo. Navíc jsme v soutěži nechali za zády oba hlavní soupeře o mistrovský titul v jednodenních soutěžích - Josefa Petáka i Pavla Valouška. Do našeho rejstříku nám přibyly další cenné zkušenosti s vozem specifikace S2000. Po celý závod jsme jeli rychle, ale hlavně bez rizika a na jistotu. Škodovka má v sobě velký potenciál, ale my jej využili tak na osmdesát procent. Nyní je před námi rally v Příbrami," zakončil ohlédnutí za vyškovským sprintem Jaroslav Orsák.
Pro úplnost jen doplním statistickou poznámku. V průběžném pořadí rallysprintu i nadále vede Jaroslav Orsák se ziskem 129 bodů. Za sebou má tři pronásledovatele, kteří se vměstnali do pětibodového rozdílu. Peták na 2. místě má bodů 97, třetí Valoušek 93 a čtvrtý Odložilík 92 bodů.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?