V roli předjezdce se na XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram představí populární Petr Brynda.
Bratři Bryndové z Hluboše nedaleko Příbrami patří i přes nevysoký věk ke stálicím českého rallysportu. V současné době se sice aktivně za volantem soutěžního vozu ukazuje jen mladší Petr Brynda, ale starší z dvojice Jiří se z rally neztratil a připravuje soutěžní vozy hned pro několik jezdců sprintového i mezinárodního mistrovství. "Příbramská rally je určitě naše nejoblíbenější a vždy se snažíme tady startovat. V posledních letech většinou už v Příbrami bylo o titulech rozhodnuto, a tak jsme alespoň bavili naší jízdou diváky," říká k účasti na poslední Rally Příbram Petr Brynda.
Pořadatelé XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram, která odstartuje už za dva týdny, ale potřebovali pro roli předjezdce zajistit jezdce, který bude mít u fanoušků rally respekt, a který sám dovede posoudit, zda-li se někteří z nich těsně před průjezdem soutěžních vozů nepřesunuli do nebezpečných prostorů. "Po tom, co jsme se na předjezdci nedohodli s Asociací Jezdců Rally jsme museli otázku předjezdce vyřešit sami. Ve spolupráci se zástupcem společnosti Press XTG, jsme oslovili Petra Bryndu, který má letos jako prioritu rallysprintové mistrovství, a který podle našeho názoru roli předjezdce zastane. Společně se spolujezdcem a členem organizačního výboru Zdeňkem Pekárkem bude mít telefonické spojení na vedoucího erzety a na ředitele soutěže, a pokud nebude moci nějaký problém s diváky vyřešit na místě, tak o tom okamžitě budou informovat zodpovědné osoby. V případě problému s diváky, který se nebude dát vyřešit na místě, jsme připraveni rychlostní zkoušku zrušit. Bereme to jako krajní řešení, ale určitě se nebudeme dlouho rozpakovat," doplňuje ředitel soutěže a sám automobilový závodník Tomáš Fiala.
Bezpečnost diváků na XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram budou zajišťovat stovky pořadatelů za přispění místních dobrovolných hasičů a na obzvláště exponovaných místech budou pomáhat příslušníci Policie ČR. Uvážlivý a zodpovědný přístup diváků je ale neocenitelný. Je potěšující, že na posledních soutěžích v České republice již diváci v mnoha případech dokáží korigovat sami sebe a upozornit nepoučené návštěvníky rally na případnou nebezpečnou situaci, do které se můžou dostat při sledování rally ze zakázaného prostoru. "Fanoušci rallysportu patří k těm uvědomělejším a chytřejším, a proto přes všechny bezpečnostní opatření sázíme i na jejich rozum. Trať rally se nedá hermeticky uzavřít, to bychom museli rally přestěhovat na okruhy, a to si nikdo nepřejeme. Žádám tedy všechny diváky, aby sami velmi pečlivě zvážili odkud budou soutěžní vozy při Rally Příbram sledovat, a aby využívali hlavně divácká místa. Pokud by náhodou někde zpozorovali člověka, kterému hrozí nebezpečí, upozorněte ho, případně na jeho chování upozorněte pořadatele. Předjezdecká posádka Petr Brynda se Zdeňkem Pekárkem se bude snažit ještě na poslední chvíli diváky zkontrolovat, a pokud bude vše v pořádku a nebude na diváckém místě problém, tak určitě předvedou i nějaký smyk pro diváky," prozrazuje Tomáš Fiala.
Více informací o XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram naleznete na www.rallypribram.cz
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?