Vážení sportovní přátelé! Dovolte, abych se ještě vrátil k právě odjeté Barum Czech Rally Zlín. Rally je vysoce hodnocena jezdci, činovníky a v neposlední řadě i diváky.
Po prožitých tragických zkušenostech jsme veškeré úsilí věnovali bezpečnosti jezdců a hlavně diváků, řádnému proškolení pořadatelů a v co největší míře informovanosti všech účastníků. Toto úsilí bylo podpořeno předními českými jezdci Janem Kopeckým, Václavem Pechem, Romanem Krestou, Pavlem Valouškem a dalšími, kteří žádali diváky o respektování bezpečnostních opatřeních, výběru bezpečných diváckých míst a především použití vlastního rozumu.Zvlášť chci poděkovat divákům, bez kterých bychom nebyli tak vysoce hodnoceni. Na požádání o respektování bezpečnostních opatření poslechli a přemístili se na bezpečnější místo a pokud se vyskytoval někdo, kdo nechtěl uposlechnout, sami diváci ho usměrnili.
V celém mém dosavadním více než pětatřicetiletém působení v automobilovém sportu jsem se nikdy nesetkal s tím, že mě jezdci a činovníci žádali, abych poděkoval divákům za jejich odborný přístup a příkladné jednání. Ještě jednou díky Vám všem za tuto diváckou kulisu. Přeji všem ředitelům ostatních podniků, aby toto také jednou prožili.Dále jsem byl požádán jezdci a dalšími účastníky, abych vyslovil poděkování ještě jedné skupině, které tak často nefandíme. Jedná se o Policii České republiky, která nám velmi pomáhala s řízením provozu a s pomocí soutěžním posádkám při přejezdech. V duchu svého hesla „Pomáhat a chránit“ pomáhali jezdcům, jak za všechny vyjádřil absolutní vítěz Jan Kopecký ve svém poděkování. Policie v bleskovém řízení během kalamit zachránila Barum Czech Rally Zlín a soutěžící vše stihli přesně dle časového sledu. Heslo „chránit“ splnili také - během samotného průběhu barumky bylo nahlášeno vykradení jen jednoho vozidla. Největší odměnu ale dostali dva policisté na rychlostní zkoušce Troják, kdy po jejich bleskovém zásahu přes dvě stě diváků vstalo a dlouhým potleskem odměnili jejich činnost. Tak často jim netleskáme, ale tentokrát to bylo zasloužené.Ještě jednou díky, zvláště odborné divácké veřejnosti, přece si nenecháme vyhrožovat, že nám tento krásný sport někdo bude chtít zakázat.Myslím, že mé poděkování mohu zakončit slovy klasika „není na světě člověk ten, aby se zavděčil lidem všem“, ne vše bylo ideální. Víme co zlepšovat, ale bez Vaší divácké pomoci bych tento „sen“ nemohl prožít s Vámi.
Miloslav REGNER
ředitel Barum Czech Rally Zlín
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?