Vážení sportovní přátelé! Dovolte, abych se ještě vrátil k právě odjeté Barum Czech Rally Zlín. Rally je vysoce hodnocena jezdci, činovníky a v neposlední řadě i diváky.
Po prožitých tragických zkušenostech jsme veškeré úsilí věnovali bezpečnosti jezdců a hlavně diváků, řádnému proškolení pořadatelů a v co největší míře informovanosti všech účastníků. Toto úsilí bylo podpořeno předními českými jezdci Janem Kopeckým, Václavem Pechem, Romanem Krestou, Pavlem Valouškem a dalšími, kteří žádali diváky o respektování bezpečnostních opatřeních, výběru bezpečných diváckých míst a především použití vlastního rozumu.Zvlášť chci poděkovat divákům, bez kterých bychom nebyli tak vysoce hodnoceni. Na požádání o respektování bezpečnostních opatření poslechli a přemístili se na bezpečnější místo a pokud se vyskytoval někdo, kdo nechtěl uposlechnout, sami diváci ho usměrnili.
V celém mém dosavadním více než pětatřicetiletém působení v automobilovém sportu jsem se nikdy nesetkal s tím, že mě jezdci a činovníci žádali, abych poděkoval divákům za jejich odborný přístup a příkladné jednání. Ještě jednou díky Vám všem za tuto diváckou kulisu. Přeji všem ředitelům ostatních podniků, aby toto také jednou prožili.Dále jsem byl požádán jezdci a dalšími účastníky, abych vyslovil poděkování ještě jedné skupině, které tak často nefandíme. Jedná se o Policii České republiky, která nám velmi pomáhala s řízením provozu a s pomocí soutěžním posádkám při přejezdech. V duchu svého hesla „Pomáhat a chránit“ pomáhali jezdcům, jak za všechny vyjádřil absolutní vítěz Jan Kopecký ve svém poděkování. Policie v bleskovém řízení během kalamit zachránila Barum Czech Rally Zlín a soutěžící vše stihli přesně dle časového sledu. Heslo „chránit“ splnili také - během samotného průběhu barumky bylo nahlášeno vykradení jen jednoho vozidla. Největší odměnu ale dostali dva policisté na rychlostní zkoušce Troják, kdy po jejich bleskovém zásahu přes dvě stě diváků vstalo a dlouhým potleskem odměnili jejich činnost. Tak často jim netleskáme, ale tentokrát to bylo zasloužené.Ještě jednou díky, zvláště odborné divácké veřejnosti, přece si nenecháme vyhrožovat, že nám tento krásný sport někdo bude chtít zakázat.Myslím, že mé poděkování mohu zakončit slovy klasika „není na světě člověk ten, aby se zavděčil lidem všem“, ne vše bylo ideální. Víme co zlepšovat, ale bez Vaší divácké pomoci bych tento „sen“ nemohl prožít s Vámi.
Miloslav REGNER
ředitel Barum Czech Rally Zlín
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?