Ve své krátké kariéře soutěžního jezdce se Martin Semerád postavil na start Barum Rally teprve podruhé a rozhodně nezklamal.
Posádka Sherlog Racing Teamu s Martinem Semerádem za volantem a s Bohuslavem Ceplechou v roli spolujezdce má za sebou druhou ze tří asfaltových soutěží, které tým vybral jako přípravu před soutěží Mistrovství světa ve Španělsku. Barum Czech Rally Zlín se svým charakterem sice španělským asfaltům moc nepodobá, ale konkurence a nasazení špičky seriálu IRC, či domácích hvězd si se světem příliš nezadalo. Martin s Bohoušem si v loňském roce na Barumce teprve osahávali silné Mitsubishi Lancer EVO IX, a tak si letos chtěli Barum Rally užít trochu víc. "Barumka je v české republice vrchol sezóny a ve Zlíně se ukázalo, že vrchol je to nejen pro jezdce, ale také pro diváky. Takovou atmosféru jsem na rally ještě nezažil. K soutěži jsme přistupovali v klidu, protože na souboje s těmi nejrychlejšími jezdci zatím nemůžeme ani pomýšlet. Chtěli jsme odjet další asfaltový závod a zkoušet si nasazení na dlouhých a náročných rychlostních zkouškách, a hlavně stabilní nasazení ve všech etapách dlouhé rally," říkal Martin Semerád o účelu startu na Barum Rally Zlín.
Početné a hlavně velmi kvalitní pole čítající kompletní českou špičku, doplněné o hvězdy Mistrovství Evropy a seriálu IRC, představovalo jedinečnou konkurenci, se kterou se mohl mladík z Prahy porovnat. Časy na rychlostních zkouškách mezi třiceti nejlepšími byl proto smělý cíl, kterého chtěl Sherlog Racing Team dosáhnout. Kilometry najeté na rychlostních zkouškách v mistrovství světa se projevily ve velmi rychlém tempu v úvodu soutěže, kdy posádka Semerád – Ceplecha dosáhla skvělého 19. času na druhé rychlostní zkoušce Pindula a další časy na čele třetí desítky. "Vůbec jsem nečekal, že se nám povede ze začátku tak dobře. Na první Pindule jsme nasadili rychlé tempo, ale současně jsem jel s dávkou jistoty. Zjištění, že jedeme pět vteřin za Vaškem Pechem bylo příjemné. Vašek letěl celou soutěž neskutečnou střelbu, a co předváděl s produkčním Mitsubishi zaslouží nejhlubší poklonu. Je to opravdu machr," netají se uznáním junior Martin Semerád.
Druhý průjezd rychlostní zkouškou Pindula ale znamenal pro posádku Sherlog Racing Teamu první ztrátu. Co se na slavné rychlostní zkoušce stalo? "Asi dva kilometry po startu jsme na brzdách trefili díru přímo ve stopě a to znamenalo defekt. Z počátku nebylo kde zastavit, a tak jsme nabrali nějakou ztrátu jízdou po prázdném předním kole, ale nakonec jsme s Bohoušem kolo přeci jen měnili. Podle záznamů z onboardové kamery nám to trvalo něco přes dvě minuty, ale další čas jsme ztratili díky zaseklé ruční brzdě." Tři minuty ztráty pro posádku Sherlog Racing Teamu znamenaly sestup ze skvělé 22. pozice.
Po servisu v Otrokovicích se nad poslední sérií rychlostních zkoušek začala stahovat mračna slibující déšť a v servisu začala pneumatiková loterie. Sherlog Racing Team se správně rozhodl dát do rezervy dvě mokré pneumatiky, které by v sílícím dešti pomohly posádce lépe zvládnout trať. Do následující rychlostní zkoušky ale se začínajícím deštěm Martin Semerád odstartoval ještě na kompletně suchých pneumatikách, a zhruba v jedné třetině vložky chyboval. "Přehnal jsem trochu nájezdovou rychlost do jedné levé zatáčky přes horizont a při dopadu jsem se dostal pravými koly mimo silnici, kde jsme trefili nějaký kus betonu. Náraz nevydržely oba ráfky a museli jsme hned na místě nasadit dvě mokré pneumatiky na pravou stranu. Ohnulo se nám rameno na pravém zadním kole, ale s autem se dalo jet, a my jsme dojeli do cíle rychlostní zkoušky se ztrátou." Po poradě s týmem se posádka rozhodla do zbývajících dvou rychlostních zkoušek nenastupovat a předejít tak dalšímu možnému poškození vozu. "Nebylo kam spěchat. Celá soutěž pro nás byla testem, a tak jsem po informacích od kluků rozhodl, že bude lepší dojet zpět do servisu a auto připravit na ráno do Superrally, aby mohli druhý den najíždět další kilometry," říkal šéf Sherlog Racing Teamu Josef Semerád.
Po večerní průtrži mračen se soutěžení posádky před druhou etapou Barum Rally probudily do pěkného rána, ale vidina vlhkých úseků na obávaných rychlostních zkouškách Semetín a Troják nenechávala nikoho v klidu. Hned při prvním průjezdu Semetínem Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou zaznamenali svůj nejlepší výsledek v soutěži, což představoval 15. nejlepší čas. "Ráno to opravdu hodně klouzalo, ale zkoušel jsem jet jak to umím. Auto fungovalo bezvadně a za to patří velký dík mechanikům, kteří do rána dali vše do pořádku. Při druhém průjezdu Trojákem jsme stejně jako mnoho dalších posádek zase dělali defekt a s Bohoušem jsme si tak dokonale nacvičili výměnu kola. Dostali jsme se už pod dvě minuty," směje se Martin Semerád. Dva osmnácté časy na závěrečných rychlostních zkouškách již jen potvrdily nasazení a rychlost posádky Sherlog Racing Teamu.
I přes chybu v první etapě panovala s vystoupením Martina Semeráda a Bohouše Ceplechy v týmu spokojenost. "Mám z výkonu kluků opravdu dobrý pocit a snad nám začíná svítit sluníčko na konci tunelu. Ukázali, že jsou skuteční závodníci, a že kromě rychlých časů dokážou bojovat na trati i s problémy v podobě defektů. Jsem rád, že na tak těžké soutěži, kterou Barum Rally nesporně byla ukázali, že se za ten rok co jezdí s Mitsubishi něco naučili, a že to nebyl ztracený čas a i psychicky hodně vyrostli. Kdo nejede rychle, ten nedělá chyby. S tím se prostě v rally musí počítat a vždy je to trochu i o tom štěstí. S druhou asfaltovou soutěží jsme tedy spokojení, a už se těšíme na Španělsko kde kluci zase pojedou s EVO X Pirelli Star Driver Teamu. Letos je pro nás Mistrovství světa priorita, a já dělám co umím, aby to tak bylo i příští rok a Martin mohl dál závodit ve světě. Momentálně zvažujeme účast na Rally Příbram, protože se ve stejnou dobu jede Pirelli Star Shoot Out v Rakousku a Máca by tam rád podpořil kamaráda Honzu Černého," hodnotí vystoupení Martina s Bohoušem Josef Semerád a prozrazuje i něco o nejbližších plánech týmu.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.