Od úterý 11. srpna 2009 je k dostání na vybraných místech a čerpacích stanicích ve Zlínském kraji oficiální program Barum Czech Rally Zlín. Svým rozsahem a obsahem se jedná o ojedinělou publikaci čítající celkem 164 stran! Zájemci v něm naleznou česky i anglicky psané informace o letošním ročníku, který je opětovně zařazen do prestižního seriálu Intercontinental Rally Challenge (IRC) pod mediálními křídly satelitní stanice Eurosport.
Přečíst si v něm můžete například profily předních jezdců jako jsou Kris Meeke – Irská hvězda roku, Giandomenico Basso – Ve službách Fiatu nebo Roman Kresta – Ve Zlíně se pojede malé mistrovství světa. Loňský vítěz Freddy Loix z Belgie v rozhovoru prozradí, jak se mu líbí barumka a který povrch má při rally nejraději. Pozornosti čtenářů by určitě neměla ujít ani důkladná analýza letošního ročníku seriálu FIA Mistrovství Evropy jezdců v rally (ERC), dále rozsáhlý článek věnující se Intercontinental Rally Challenge (IRC), detailní představení vozů všech registrovaných značek kategorie Super 2000 v IRC a článek k Mediasport Mezinárodnímu mistrovství České republiky v rally 2009 (MMCR) s názvem Šampionátu dominuje Roman Kresta. Obsáhlý prostor v programu je věnován úspěšnému působení českého továrního týmu Škoda Motorsport v letošním seriálu IRC a čtenáři si přečtou dále obsáhlý materiál o jezdci Janu Kopeckém. Nechybí ani ohlédnutí za loňským ročníkem Barum rally Zlín pod názvem Značka Peugeot ve Zlíně kralovala, stáj Kronos posbírala vavříny nebo informace o Star rally, hvězdné exhibiční rally historiků. Nechybí ani materiál věnující se rodinnému klanu Valoušků, který se sejde na barumce nebo úsilí zádveřického jezdce Antonína Tlusťáka získat evropský titul dvoukolek. V obsáhlém materiálu je čtenářům představena osmatřicetiletá historie zlínské rally. V dosavadní historii pouze čtyři jezdci vyhráli ve Zlíně třikrát, a to Vladimír Hubáček, John Hauglang z Norska, Enrico Bertone z Itálie a Roman Kresta. Historii barumky si fandové přečtou v článku Osmatřicetiletá historie barumky od Halmazni k Loixovi.
Důležitou součástí programu jsou informace pro fanoušky. Týkají se především bezpečnostních zón pro diváky a pravidel bezpečnosti při sledování rally. Uvnitř programu mohou čtenáři nalézt kompletní mapy tratě Barum Czech Rally Zlín, mapy jednotlivých rychlostních zkoušek s podrobným popisem a s upozorněním na atraktivní divácká místa včetně snímků všech diváckých míst. Samozřejmě nechybí ani podrobný časový harmonogram rally. Obsah programu Barum Czech Rally Zlín zpestří zajímavé snímky závodníků v netradičním prostředí. Například otrokovický jezdec Pavel Valoušek a Bryan Bouffier z Francie se představí na divadelních prknech, co znamenají svět. Fanoušci motoristického sportu se mohou těšit i na velké množství kvalitních snímků z podniků evropského šampionátu nebo seriálu IRC. Pod názvem článku Kouzlo rally ve fotografii zde najdeme rovněž představení předního fotografa Petra Luska. Nechybí ani portréty téměř padesáti jezdců, které mohou příznivci soutěžního sportu využít při autogramiádě. Stejně jako v minulosti, i nyní proběhne během Barum Czech Rally Zlín tradiční divácká fotosoutěž.
Oficiální program Barum Czech Rally Zlín vydává společnost Rallye Zlín s.r.o. ve spolupráci s Agenturou ZLIN PRESS production, prodejní cena je stanovena na 70 Kč. Přesný seznam prodejních míst programu naleznete na internetové stránce www.CzechRally.com. Součástí programu je i seznam přihlášených posádek, kde figuruje celkem 119 soutěžících z 20 států! Do České republiky se sjede nejkvalitnější startovní pole v historii v čele 25 vozů kategorie Super 2000! Program barumky lze zakoupit i v průběhu samotné soutěže například v informačním středisku soutěže, které najdete ve 3. etáži budovy 21, Baťově mrakodrapu nebo na všech prodejních místech.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?