Valoušek poprvé letos triumfoval mezi „sprinterama“ a stal se vítězem pátého podniku AutoCont MČR ve sprintrally. Druhý byl Odložilík, těsně před dvěma WRC, Štěpánka a Trněného.
Druhá sekce rychlostních zkoušek se obešla bez další havárie, jen šestá RZ byla zrušena kvůli vyšetřování nehody z prvního průjezdu. Po první sekci byl v čele Pavel Valoušek, který aniž by v druhé sekci zvítězil v RZ, udržel vedení a v soutěži zvítězil. Druhý dojel Roman Odložilík, tentokrát startující s Abarthem S2000, který odolal tlaku Štěpánka a Trněného s vozy WRC. Pěkným pátým místem se opět blýskl „okruhář“ Tomáš Enge, startující s mitsubishi na plynový pohon. Vícemistr v dvoudenních soutěžích Václav Pech, poprvé startující v barvách Seznam.cz rally teamu obsadil až místo osmé za Martinem Semerádem a před jeho velmi atraktivním způsobem jedoucím otcem.
Po RZ8 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Mitsubishi Lancer EVO IX 28:49.3 - - - 2. Odložilík Roman / Odložilík Pavel Fiat Grande Punto S2000 29:02.1 +12,8 3. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC 29:02.5 +13,2 4. Trněný Karel / Pritzl Václav Škoda Fabia WRC 29:03.9 +14,6 5. Enge Tomáš / Ernst Michal Mitsubishi Lancer EVO IX CNG 29:21.8 +32,5 6. Semerád Martin / Ceplecha Bohuslav Mitsuubishi Lancer EVO IX 29:25.8 +36,5 7. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX 29:50.7 +1:01,4 8. Semeraád Josef / Niemetz Roman Mitsubishi Lancer EVO IX 29:54.8 +1:05,5 9. Sýkora Jan / Škardová Martina Mitsubishi Lancer EVO IX 29:56.3 +1:07,0 10. Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer EVO IX 29:59.0 +1:09,7
Dnes ráno se v okolí Trutnova rozjel další podnik sprintrallyového mistrovství. Na první vložce těžce havaroval Josef Peták. Soutěž pokračuje dál.
Josef Peták havaroval na první rychlostní zkoušce. Ta byla následně zrušena. Podle informací přímo z místa nehody byl jezdec na místě stabilizován a vrtulníkem převezen do nemocnice. Soutěž následně pokračovala testem číslo dvě. Na dvojce šel mimo trať další z favoritů - Jarek Orsák. Posádka je po nehodě v pořádku, ale v soutěži nepokračuje. Tento test vyhrál Valoušek, před odložilíkem a Štěpánkem. Skvělé čtvrté místo získal Enge s "plynovým" Lancerem EVO IX.Pořadí první trojky se na RZ3 opakovalo, jen Štěpánek si prohodil místo s Odložilíkem. Skvělý pátý čas zajel Martin Semerád. Zatím poslední odjetou zkouškou je ta s pořadovým číslem čtyři. V té si triumf připsal Roman Odložilík, následován Valouškem a Trněným. Čtvrté místo opět získal Enge. Celkově vypadá pořadí po RZ4 takto: Po RZ4 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Mitsubishi Lancer EVO IX 15:30.7 - - - 2. Odložilík Roman / Odložilík Pavel Fiat Grande Punto S2000 15:34.5 +3,8 3. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC 15:43.8 +13,1 4. Trněný Karel / Pritzl Václav Škoda Fabia WRC 15:46.8 +16,1 5. Enge Tomáš / Ernst Michal Mitsubishi Lancer EVO IX CNG 15:50.2 +19,5 6. Semerád Martin / Ceplecha Bohuslav Mitsuubishi Lancer EVO IX 15:53.5 +22,8 7. Semerád Josef / Niemetz Roman Mitsubishi Lancer EVO IX 15:56.1 +25,4 8. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX 15:59.9 +29,2 9. Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer EVO IX 16:04.1 +33,4 10. Sýkora Jan / Škardová Martina Mitsubishi Lancer EVO IX 16:14.9 +44,2
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?