Kresta s Grossem si upevnili vedení

rally šumava
rally šumava, foto: www.rallyzone.cz | Turovský, Roman
ar1 13. června 2009 14:13
Sdílej:

OHLASY PO RZ13: Peugeot 207 Super 2000 posádky Mogul Racing Teamu Roman Kresta – Petr Gross nadále vévodí průběžné klasifikaci hustopečské soutěže. Za slunečného počasí navýšila svůj náskok před druhou dvojicí Václav Pech – Petr Uhel na půlminutu. Na stupních vítězů je před posledními čtyřmi rychlostními zkouškami doplňují Pavel Valoušek se Zdeňkem Hrůzou.

Vedoucí tandem soutěže Roman Kresta a Václav Pech si mezi sebe rozdělili vítězství ve čtyřech zkouškách úvodní sekce druhého dne. Luhačovický jezdec byl nejrychlejší třikrát, jeho plzeňský rival si připsal triumf v posledním testu (RZ13).

Ohlasy v servisním areálu po RZ13:Roman Kresta:"Nejedeme extra rychle. Je to dané tím, že jsme zvolili mokrý setup a pneumatiky na vlhko, a to nebyla dobrá volba. Nedá se s tím jet zásadně rychleji. Počítal jsem s tím, že bude vlhko, ale až na pár míst je většinou sucho. I tak vedeme, udělali jsme si dobrý náskok. Důležité je, že auto funguje, všechno je v pohodě."

Václav Pech:"Nevím, jestli Roman taktizuje nebo jak jede, ale zajíždíme srovnatelné časy. Jedeme pořád naplno, protože třicet vteřin není takový rozestup, aby se v případě jeho chyby nebo defektu nedal stáhnout. Ale je nám jasné, že bez jeho problémů to nepůjde. Dobré je, že Valdu jsme velkým rozdílem udrželi za sebou. Ráno jsme obuli tvrdé slicky a bylo to dobrá volba. Myslel jsem, že trať po nočních deštích nevyschne, ale vyschla poměrně rychle. Pro sport je to lepší."

Pavel Valoušek:"S umístěním jsme spokojeni. Závod je velmi náročný, nepřehledný, těžký a tomu podřizujeme tempo, Ráno jsme chtěli stáhnout Jarka Orsáka. Věděl to, jel rychle a odstoupil. Teď jedeme pro mě nezvyklé udržovací tempo, protože mám před repasí turba a motoru, a tak šetřím auto, aby se něco nestalo. Ale není ideální. Na udržovací taktiku nejsem zvyklý, takže jsme jednou byli ve škarpě a jednou jsme udělali hodiny."

Vojtěch Štajf:"Asi 3 km před cílem RZ 13 jsem brzdil, řadil ze čtyřky na trojku a ulomil přitom řadící páku. Zůstala mi v ruce. Se zaseknutou trojkou jsme šli trošku do trávy. Auto chcíplo, vyjel jsem ven přes spojku, až do cíle jsme jeli na trojku. Později jsem zjistil, že pod ulomením se dá řadit. Ale bál jsem se vyřadit. Myslel jsem si, že už nedám zpátky kvalt. Ale věděl jsem, že následuje servis a dá se to opravit, tak jsme jeli do servisu na trojku. Trošku mě zaskočili pořadatelé, kteří dva kilometry před cílem mávali žlutými vlajkami, přitom Hozák havaroval až za letmým cílem."

Karel Trojan:"Na rozdíl od včerejška jsem docela spokojený. Od rána jsem se hodně snažil, mám z toho lepší pocit. Auto funguje perfektně. Obul jsem tvrdé slicky, ale jsou hodně rozřezané, protože jsem se bál, že bláta bude moc. Ale nějaká drážka navíc pro mě není handicap."

Václav Arazim:"Bylo to lepší než včera, kdy jsem na první sekci zvolil špatné gumy. Na mokru jsme jeli na slickách. Všichni kolem nás jedou rychle. Proto kdyby to takhle dopadlo, budu spokojený. Dvakrát jsme dneska udělali defekt, vždycky jsme na to přišli až v cíli."

Vladimír Barvík:"Je to stejné jako včera, bojuju s tím. Máme nějaké technické problémy s autem, ale na to se nevymlouvám. Nemůžou za to, že jedu špatně."

Jan Jelínek:"Jedeme si svoje, časy jsou celkem dobré. Doufám, že všechnu smůlu jsme si vybrali včera, kdy jsem nedobrzdil do levé zatáčky, proletěl na pole a trvalo snad půl minuty, než jsem se dostal zpátky."

Jan Šlehofer:"Je to hodně zrádné. Nevěděli jsme, jestli v lesích bude mokro nebo sucho. Mám trošku problém s předními brzdami. Když se ohřejí, musím brzdit víc, tím pádem se zablokují zadní kola. Ale kluci si s tím ví rady, v servisu to spraví."

Emil Triner:„Máme nějaký problém s motorem. Musím ho šetřit a navíc stále doléváme olej.“

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.