OHLASY PO RZ13: Peugeot 207 Super 2000 posádky Mogul Racing Teamu Roman Kresta – Petr Gross nadále vévodí průběžné klasifikaci hustopečské soutěže. Za slunečného počasí navýšila svůj náskok před druhou dvojicí Václav Pech – Petr Uhel na půlminutu. Na stupních vítězů je před posledními čtyřmi rychlostními zkouškami doplňují Pavel Valoušek se Zdeňkem Hrůzou.
Vedoucí tandem soutěže Roman Kresta a Václav Pech si mezi sebe rozdělili vítězství ve čtyřech zkouškách úvodní sekce druhého dne. Luhačovický jezdec byl nejrychlejší třikrát, jeho plzeňský rival si připsal triumf v posledním testu (RZ13).
Ohlasy v servisním areálu po RZ13:Roman Kresta:"Nejedeme extra rychle. Je to dané tím, že jsme zvolili mokrý setup a pneumatiky na vlhko, a to nebyla dobrá volba. Nedá se s tím jet zásadně rychleji. Počítal jsem s tím, že bude vlhko, ale až na pár míst je většinou sucho. I tak vedeme, udělali jsme si dobrý náskok. Důležité je, že auto funguje, všechno je v pohodě."
Václav Pech:"Nevím, jestli Roman taktizuje nebo jak jede, ale zajíždíme srovnatelné časy. Jedeme pořád naplno, protože třicet vteřin není takový rozestup, aby se v případě jeho chyby nebo defektu nedal stáhnout. Ale je nám jasné, že bez jeho problémů to nepůjde. Dobré je, že Valdu jsme velkým rozdílem udrželi za sebou. Ráno jsme obuli tvrdé slicky a bylo to dobrá volba. Myslel jsem, že trať po nočních deštích nevyschne, ale vyschla poměrně rychle. Pro sport je to lepší."
Pavel Valoušek:"S umístěním jsme spokojeni. Závod je velmi náročný, nepřehledný, těžký a tomu podřizujeme tempo, Ráno jsme chtěli stáhnout Jarka Orsáka. Věděl to, jel rychle a odstoupil. Teď jedeme pro mě nezvyklé udržovací tempo, protože mám před repasí turba a motoru, a tak šetřím auto, aby se něco nestalo. Ale není ideální. Na udržovací taktiku nejsem zvyklý, takže jsme jednou byli ve škarpě a jednou jsme udělali hodiny."
Vojtěch Štajf:"Asi 3 km před cílem RZ 13 jsem brzdil, řadil ze čtyřky na trojku a ulomil přitom řadící páku. Zůstala mi v ruce. Se zaseknutou trojkou jsme šli trošku do trávy. Auto chcíplo, vyjel jsem ven přes spojku, až do cíle jsme jeli na trojku. Později jsem zjistil, že pod ulomením se dá řadit. Ale bál jsem se vyřadit. Myslel jsem si, že už nedám zpátky kvalt. Ale věděl jsem, že následuje servis a dá se to opravit, tak jsme jeli do servisu na trojku. Trošku mě zaskočili pořadatelé, kteří dva kilometry před cílem mávali žlutými vlajkami, přitom Hozák havaroval až za letmým cílem."
Karel Trojan:"Na rozdíl od včerejška jsem docela spokojený. Od rána jsem se hodně snažil, mám z toho lepší pocit. Auto funguje perfektně. Obul jsem tvrdé slicky, ale jsou hodně rozřezané, protože jsem se bál, že bláta bude moc. Ale nějaká drážka navíc pro mě není handicap."
Václav Arazim:"Bylo to lepší než včera, kdy jsem na první sekci zvolil špatné gumy. Na mokru jsme jeli na slickách. Všichni kolem nás jedou rychle. Proto kdyby to takhle dopadlo, budu spokojený. Dvakrát jsme dneska udělali defekt, vždycky jsme na to přišli až v cíli."
Vladimír Barvík:"Je to stejné jako včera, bojuju s tím. Máme nějaké technické problémy s autem, ale na to se nevymlouvám. Nemůžou za to, že jedu špatně."
Jan Jelínek:"Jedeme si svoje, časy jsou celkem dobré. Doufám, že všechnu smůlu jsme si vybrali včera, kdy jsem nedobrzdil do levé zatáčky, proletěl na pole a trvalo snad půl minuty, než jsem se dostal zpátky."
Jan Šlehofer:"Je to hodně zrádné. Nevěděli jsme, jestli v lesích bude mokro nebo sucho. Mám trošku problém s předními brzdami. Když se ohřejí, musím brzdit víc, tím pádem se zablokují zadní kola. Ale kluci si s tím ví rady, v servisu to spraví."
Emil Triner:„Máme nějaký problém s motorem. Musím ho šetřit a navíc stále doléváme olej.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.