OHLASY PO RZ13: Peugeot 207 Super 2000 posádky Mogul Racing Teamu Roman Kresta – Petr Gross nadále vévodí průběžné klasifikaci hustopečské soutěže. Za slunečného počasí navýšila svůj náskok před druhou dvojicí Václav Pech – Petr Uhel na půlminutu. Na stupních vítězů je před posledními čtyřmi rychlostními zkouškami doplňují Pavel Valoušek se Zdeňkem Hrůzou.
Vedoucí tandem soutěže Roman Kresta a Václav Pech si mezi sebe rozdělili vítězství ve čtyřech zkouškách úvodní sekce druhého dne. Luhačovický jezdec byl nejrychlejší třikrát, jeho plzeňský rival si připsal triumf v posledním testu (RZ13).
Ohlasy v servisním areálu po RZ13:Roman Kresta:"Nejedeme extra rychle. Je to dané tím, že jsme zvolili mokrý setup a pneumatiky na vlhko, a to nebyla dobrá volba. Nedá se s tím jet zásadně rychleji. Počítal jsem s tím, že bude vlhko, ale až na pár míst je většinou sucho. I tak vedeme, udělali jsme si dobrý náskok. Důležité je, že auto funguje, všechno je v pohodě."
Václav Pech:"Nevím, jestli Roman taktizuje nebo jak jede, ale zajíždíme srovnatelné časy. Jedeme pořád naplno, protože třicet vteřin není takový rozestup, aby se v případě jeho chyby nebo defektu nedal stáhnout. Ale je nám jasné, že bez jeho problémů to nepůjde. Dobré je, že Valdu jsme velkým rozdílem udrželi za sebou. Ráno jsme obuli tvrdé slicky a bylo to dobrá volba. Myslel jsem, že trať po nočních deštích nevyschne, ale vyschla poměrně rychle. Pro sport je to lepší."
Pavel Valoušek:"S umístěním jsme spokojeni. Závod je velmi náročný, nepřehledný, těžký a tomu podřizujeme tempo, Ráno jsme chtěli stáhnout Jarka Orsáka. Věděl to, jel rychle a odstoupil. Teď jedeme pro mě nezvyklé udržovací tempo, protože mám před repasí turba a motoru, a tak šetřím auto, aby se něco nestalo. Ale není ideální. Na udržovací taktiku nejsem zvyklý, takže jsme jednou byli ve škarpě a jednou jsme udělali hodiny."
Vojtěch Štajf:"Asi 3 km před cílem RZ 13 jsem brzdil, řadil ze čtyřky na trojku a ulomil přitom řadící páku. Zůstala mi v ruce. Se zaseknutou trojkou jsme šli trošku do trávy. Auto chcíplo, vyjel jsem ven přes spojku, až do cíle jsme jeli na trojku. Později jsem zjistil, že pod ulomením se dá řadit. Ale bál jsem se vyřadit. Myslel jsem si, že už nedám zpátky kvalt. Ale věděl jsem, že následuje servis a dá se to opravit, tak jsme jeli do servisu na trojku. Trošku mě zaskočili pořadatelé, kteří dva kilometry před cílem mávali žlutými vlajkami, přitom Hozák havaroval až za letmým cílem."
Karel Trojan:"Na rozdíl od včerejška jsem docela spokojený. Od rána jsem se hodně snažil, mám z toho lepší pocit. Auto funguje perfektně. Obul jsem tvrdé slicky, ale jsou hodně rozřezané, protože jsem se bál, že bláta bude moc. Ale nějaká drážka navíc pro mě není handicap."
Václav Arazim:"Bylo to lepší než včera, kdy jsem na první sekci zvolil špatné gumy. Na mokru jsme jeli na slickách. Všichni kolem nás jedou rychle. Proto kdyby to takhle dopadlo, budu spokojený. Dvakrát jsme dneska udělali defekt, vždycky jsme na to přišli až v cíli."
Vladimír Barvík:"Je to stejné jako včera, bojuju s tím. Máme nějaké technické problémy s autem, ale na to se nevymlouvám. Nemůžou za to, že jedu špatně."
Jan Jelínek:"Jedeme si svoje, časy jsou celkem dobré. Doufám, že všechnu smůlu jsme si vybrali včera, kdy jsem nedobrzdil do levé zatáčky, proletěl na pole a trvalo snad půl minuty, než jsem se dostal zpátky."
Jan Šlehofer:"Je to hodně zrádné. Nevěděli jsme, jestli v lesích bude mokro nebo sucho. Mám trošku problém s předními brzdami. Když se ohřejí, musím brzdit víc, tím pádem se zablokují zadní kola. Ale kluci si s tím ví rady, v servisu to spraví."
Emil Triner:„Máme nějaký problém s motorem. Musím ho šetřit a navíc stále doléváme olej.“
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?