OHLASY PO RZ13: Peugeot 207 Super 2000 posádky Mogul Racing Teamu Roman Kresta – Petr Gross nadále vévodí průběžné klasifikaci hustopečské soutěže. Za slunečného počasí navýšila svůj náskok před druhou dvojicí Václav Pech – Petr Uhel na půlminutu. Na stupních vítězů je před posledními čtyřmi rychlostními zkouškami doplňují Pavel Valoušek se Zdeňkem Hrůzou.
Vedoucí tandem soutěže Roman Kresta a Václav Pech si mezi sebe rozdělili vítězství ve čtyřech zkouškách úvodní sekce druhého dne. Luhačovický jezdec byl nejrychlejší třikrát, jeho plzeňský rival si připsal triumf v posledním testu (RZ13).
Ohlasy v servisním areálu po RZ13:Roman Kresta:"Nejedeme extra rychle. Je to dané tím, že jsme zvolili mokrý setup a pneumatiky na vlhko, a to nebyla dobrá volba. Nedá se s tím jet zásadně rychleji. Počítal jsem s tím, že bude vlhko, ale až na pár míst je většinou sucho. I tak vedeme, udělali jsme si dobrý náskok. Důležité je, že auto funguje, všechno je v pohodě."
Václav Pech:"Nevím, jestli Roman taktizuje nebo jak jede, ale zajíždíme srovnatelné časy. Jedeme pořád naplno, protože třicet vteřin není takový rozestup, aby se v případě jeho chyby nebo defektu nedal stáhnout. Ale je nám jasné, že bez jeho problémů to nepůjde. Dobré je, že Valdu jsme velkým rozdílem udrželi za sebou. Ráno jsme obuli tvrdé slicky a bylo to dobrá volba. Myslel jsem, že trať po nočních deštích nevyschne, ale vyschla poměrně rychle. Pro sport je to lepší."
Pavel Valoušek:"S umístěním jsme spokojeni. Závod je velmi náročný, nepřehledný, těžký a tomu podřizujeme tempo, Ráno jsme chtěli stáhnout Jarka Orsáka. Věděl to, jel rychle a odstoupil. Teď jedeme pro mě nezvyklé udržovací tempo, protože mám před repasí turba a motoru, a tak šetřím auto, aby se něco nestalo. Ale není ideální. Na udržovací taktiku nejsem zvyklý, takže jsme jednou byli ve škarpě a jednou jsme udělali hodiny."
Vojtěch Štajf:"Asi 3 km před cílem RZ 13 jsem brzdil, řadil ze čtyřky na trojku a ulomil přitom řadící páku. Zůstala mi v ruce. Se zaseknutou trojkou jsme šli trošku do trávy. Auto chcíplo, vyjel jsem ven přes spojku, až do cíle jsme jeli na trojku. Později jsem zjistil, že pod ulomením se dá řadit. Ale bál jsem se vyřadit. Myslel jsem si, že už nedám zpátky kvalt. Ale věděl jsem, že následuje servis a dá se to opravit, tak jsme jeli do servisu na trojku. Trošku mě zaskočili pořadatelé, kteří dva kilometry před cílem mávali žlutými vlajkami, přitom Hozák havaroval až za letmým cílem."
Karel Trojan:"Na rozdíl od včerejška jsem docela spokojený. Od rána jsem se hodně snažil, mám z toho lepší pocit. Auto funguje perfektně. Obul jsem tvrdé slicky, ale jsou hodně rozřezané, protože jsem se bál, že bláta bude moc. Ale nějaká drážka navíc pro mě není handicap."
Václav Arazim:"Bylo to lepší než včera, kdy jsem na první sekci zvolil špatné gumy. Na mokru jsme jeli na slickách. Všichni kolem nás jedou rychle. Proto kdyby to takhle dopadlo, budu spokojený. Dvakrát jsme dneska udělali defekt, vždycky jsme na to přišli až v cíli."
Vladimír Barvík:"Je to stejné jako včera, bojuju s tím. Máme nějaké technické problémy s autem, ale na to se nevymlouvám. Nemůžou za to, že jedu špatně."
Jan Jelínek:"Jedeme si svoje, časy jsou celkem dobré. Doufám, že všechnu smůlu jsme si vybrali včera, kdy jsem nedobrzdil do levé zatáčky, proletěl na pole a trvalo snad půl minuty, než jsem se dostal zpátky."
Jan Šlehofer:"Je to hodně zrádné. Nevěděli jsme, jestli v lesích bude mokro nebo sucho. Mám trošku problém s předními brzdami. Když se ohřejí, musím brzdit víc, tím pádem se zablokují zadní kola. Ale kluci si s tím ví rady, v servisu to spraví."
Emil Triner:„Máme nějaký problém s motorem. Musím ho šetřit a navíc stále doléváme olej.“
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.