Úvodní rychlostní zkouška druhého dne RZ10 Bořetická (16,09 km) se stala osudným průběžně třetí posádce klasifikace Orsák – Vajík (Mitsubishi Lancer Evo IX), která havarovala na čtvrtém kilometru testu.
"Obuli jsme slick, což určitě nebyla špatná volba, ale v inkriminovaném místě mě překvapilo bláto, lancer sklouzl z trati a výsledkem bylo uražené pravé zadní kolo. Stejně jako loni končíme z třetího místa, což je obrovské zklamání," komentoval odstoupení Jaroslav Orsák.
Zajímavé pozadí mělo odstoupení Daniela Běhálka v průběhu RZ3. Pražský jezdec si na zkoušce po brněnském výstavišti přivodil zranění ruky. To se podepsalo na jeho následné havárii. Výsledkem je sádra na ruce.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?