Pořadatelé 37 ročníku Barum Czech Rally Zlín vydali Rally Guide 1, ve kterém představují soutěž, která se potřetí za sebou pojede jako součást seriálu Intercontinental Rally Challenge, FIA Mistrovství Evropy jezdců a v neposlední řadě Mediasport Mezinárodní mistrovsví České republiky v rally.
V letošním ročníku nastávají výrazné změny. Mění se místo čtvrtečního shakedownu, který se pojede v Oldřichovicích. Technická přejímka se bude odehrávat v servisním areálu ve zkušebně Barum Otrokovice a asi největší změna nastává přímo na trati, která je oproti minulému ročníku z 70% změněna. Soutěž bude měřit 652,10km z toho 254,96km bude tvořit 15 rychlostních zkoušek, které budou opět roztaženy do tří dnů a začínat se bude v pátek večer tradiční městskou diváckou rychlostní zkouškou v centru Zlína.
BARUM CZECH RALLY ZLÍN – RALLY GUIDE 1
Loňští vítězové F. Loix - R. Buysmans Peugeot 207 S2000
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.