Do startu letošního ročníku Agrotec Mogul Rally Hustopeče zbývá již jen pár hodin. Abychom vás těsně před startem dostali do té správné „závodní teploty“, přinášíme vám malé ohlédnutí za loňským ročníkem.
V roce 2008 se na startu sešla velmi kvalitní konkurence, nikdo z širšího spektra favoritů nechyběl a to ještě v rámci testu se na startu objevil Jan Kopecký s Peugeotem 207 S2000, který se tím pádem stal hlavním kandidátem na vítězství. Největšími konkurenty mu byli Václav Pech, Roman Kresta, Pavel Valoušek, Roman Odložilík i Jožka Béreš s dalším Peugeotem 207 S2000. Ale pojďme od začátku.
Hned první diváckou zkoušku vyhrál Václav Pech o 0,6s před Honzou Kopeckým a jakoby tím naznačil kdo, že tady bude letos kralovat. Hned za Kopeckým se srovnali Béreš (Fiat Punto Abarth S2000), Odložilík (Peugeot 207 S2000) a až jako pátý Roman Kresta, který byl chvíli mimo trať a ztratil přibližně 15s. Poněkud překvapivě více ztrácel Pavel Valoušek. Dlouho v soutěži nevydržel jeden s favoritů třídy A6 Antonín Tluťák, který odstoupil pro poruchu řídící jednotky motoru jeho Citroenu C2 S1600. V druhé zkoušce kraloval Jan Kopecký, který až do konce první etapy na nejvyšší stupeň nikoho jiného nepustil. Druhý dojel Roman Kresta a Václav Pech, kteří zajeli naprosto shodný čas. Za touto trojicí se vytvořila silná čtyřka, Béreš, Odložilík, Jelínek a Orsák. Se soutěží se na této RZ rozloučil slovenský jezdec Peter Gavlák kvůli prasklému kardanu. Třetí test nepřinesl výrazné změny, Kopecký ujížděl a za ním se začali vytvářet skupinky pronásledovatelů, nejprve Kresta s Pechem a pak čtveřice Béreš, Jelínek, Orsák a Odložilík, který dělal v této RZ hodiny.
Po servisní přestávce se posádky vydali na druhou rundu prvních tří RZ. Jan Kopecký si jel svůj vlastní závod a závodilo se především za jeho zády. Václavu Pechovi se trochu podařilo odskočit Romanu Krestovi a ani souboj zmiňované čtveřice za nimi nebyl nezajímavý. Tentokrát se z této čtveřice zkouška nepovedla Jarku Orsákovi, který byl mimo trať, klesl na osmé místo a ztratil dokonce světelnou rampu, což byl docela zásadní problém při jízdě za tmy. Na předposlední zkoušce první etapy se na pořadí nic nezměnilo a posádky se vydali k poslední RZ, která stanovila pořadí v první etapě, Jan Kopecký, Václav Pech, Roman Kresta, Josef Béreš, Roman Odložilík a Jarek Orsák, který zvládl bravurně jízdu bez světelné rampy.
Že úvodní zkoušku druhé etapy vyhrál Jan Kopecký, nebylo nic divného. Velký souboj se ale začal odehrávat za ním. Roman Kresta stáhl náskok Václava Pecha na druhém místě a dopředu se začal tlačit také Pavel Valoušek, který čtvrtým časem v této RZ poskočil již na osmé místo. Poskočil i Jarek Orsák na páté místo, jemuž k tomu napomohlo odstoupení Romana Odložilíka, který měl problémy s motorem jeho Peugeotu 207 S2000. Na Hustopečské zkoušce stáhl Roman Kresta na Pecha další vteřinky a rozdíl mezi nimi činil už jen 0,5s. Pavel Valoušek se výbornou jízdou opět posunul o místo vpřed a na jezdce čekala před servisem nejdelší zkouška soutěže, která se právě Valouškovi stala osudnou. Musel odstoupit pro poruchu diferenciálu. Vítěz RZ byl stále stejný, jen boj o druhé místo neustával, Pechovi se podařilo odrazit útok Kresty a Orsák poskočil již na čtvrté místo před Béreše a nenápadně, ale rychle jedoucího Jelínka.
Druhé průjezdy začaly víceméně v poklidu, na celkovém pořadí se nic nezměnilo, jen dosavadní lídr třídy A6 Jan Šlehofer musel odstoupit kvůli vyteklému oleji z motoru. To další RZ zamíchala pořadím na čele více. Jarek Orsák přehnal svoji snahu, měl defekt, po kterém následně poškodil zavěšení levého předního kola a byl nucen odstoupit. Ještě větší překvapení se odehrálo před startem druhého průjezdu nejdelší zkoušky, kdy pro únik oleje z motoru odstoupil dosavadní suverén soutěže Jan Kopecký a přenechal vedení Václavu Pechovi. Šanci vycítil Roman Kresta, který nejdelší zkoušku sice vyhrál, ale jen o 0,3s před Pechem. Motorová „epidemie“ neskončila ani na této zkoušce a zapříčinila odstoupení Jožky Béreše, z čehož vytěžil Jan Jelínek, který se posunul na třetí místo.
V posledních dvou RZ si jezdci své postavení především hlídali, jen Roman Kresta se pokoušel smazat náskok Václava Pecha, což se mu nakonec nepodařilo a „prohrál“ s minimálním rozdílem 3,2s. Třetí místo obsadil výborně jedoucí Jan Jelínek, čtvrtý byl Václav Arazim, pátý Karel Trojan a šestý Emil Triner.
Podaří se Václavu Pechovi obhájit loňské prvenství? Pokud vás to zajímá stejně jako nás, můžete průběh soutěže sledovat s námi v našem online zpravodajství již od startu divácké speciálky na brněnském výstavišti, která startuje v pátek ve dvacet hodin.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?