Do startu letošního ročníku Agrotec Mogul Rally Hustopeče zbývá již jen pár hodin. Abychom vás těsně před startem dostali do té správné „závodní teploty“, přinášíme vám malé ohlédnutí za loňským ročníkem.
V roce 2008 se na startu sešla velmi kvalitní konkurence, nikdo z širšího spektra favoritů nechyběl a to ještě v rámci testu se na startu objevil Jan Kopecký s Peugeotem 207 S2000, který se tím pádem stal hlavním kandidátem na vítězství. Největšími konkurenty mu byli Václav Pech, Roman Kresta, Pavel Valoušek, Roman Odložilík i Jožka Béreš s dalším Peugeotem 207 S2000. Ale pojďme od začátku.
Hned první diváckou zkoušku vyhrál Václav Pech o 0,6s před Honzou Kopeckým a jakoby tím naznačil kdo, že tady bude letos kralovat. Hned za Kopeckým se srovnali Béreš (Fiat Punto Abarth S2000), Odložilík (Peugeot 207 S2000) a až jako pátý Roman Kresta, který byl chvíli mimo trať a ztratil přibližně 15s. Poněkud překvapivě více ztrácel Pavel Valoušek. Dlouho v soutěži nevydržel jeden s favoritů třídy A6 Antonín Tluťák, který odstoupil pro poruchu řídící jednotky motoru jeho Citroenu C2 S1600. V druhé zkoušce kraloval Jan Kopecký, který až do konce první etapy na nejvyšší stupeň nikoho jiného nepustil. Druhý dojel Roman Kresta a Václav Pech, kteří zajeli naprosto shodný čas. Za touto trojicí se vytvořila silná čtyřka, Béreš, Odložilík, Jelínek a Orsák. Se soutěží se na této RZ rozloučil slovenský jezdec Peter Gavlák kvůli prasklému kardanu. Třetí test nepřinesl výrazné změny, Kopecký ujížděl a za ním se začali vytvářet skupinky pronásledovatelů, nejprve Kresta s Pechem a pak čtveřice Béreš, Jelínek, Orsák a Odložilík, který dělal v této RZ hodiny.
Po servisní přestávce se posádky vydali na druhou rundu prvních tří RZ. Jan Kopecký si jel svůj vlastní závod a závodilo se především za jeho zády. Václavu Pechovi se trochu podařilo odskočit Romanu Krestovi a ani souboj zmiňované čtveřice za nimi nebyl nezajímavý. Tentokrát se z této čtveřice zkouška nepovedla Jarku Orsákovi, který byl mimo trať, klesl na osmé místo a ztratil dokonce světelnou rampu, což byl docela zásadní problém při jízdě za tmy. Na předposlední zkoušce první etapy se na pořadí nic nezměnilo a posádky se vydali k poslední RZ, která stanovila pořadí v první etapě, Jan Kopecký, Václav Pech, Roman Kresta, Josef Béreš, Roman Odložilík a Jarek Orsák, který zvládl bravurně jízdu bez světelné rampy.
Že úvodní zkoušku druhé etapy vyhrál Jan Kopecký, nebylo nic divného. Velký souboj se ale začal odehrávat za ním. Roman Kresta stáhl náskok Václava Pecha na druhém místě a dopředu se začal tlačit také Pavel Valoušek, který čtvrtým časem v této RZ poskočil již na osmé místo. Poskočil i Jarek Orsák na páté místo, jemuž k tomu napomohlo odstoupení Romana Odložilíka, který měl problémy s motorem jeho Peugeotu 207 S2000. Na Hustopečské zkoušce stáhl Roman Kresta na Pecha další vteřinky a rozdíl mezi nimi činil už jen 0,5s. Pavel Valoušek se výbornou jízdou opět posunul o místo vpřed a na jezdce čekala před servisem nejdelší zkouška soutěže, která se právě Valouškovi stala osudnou. Musel odstoupit pro poruchu diferenciálu. Vítěz RZ byl stále stejný, jen boj o druhé místo neustával, Pechovi se podařilo odrazit útok Kresty a Orsák poskočil již na čtvrté místo před Béreše a nenápadně, ale rychle jedoucího Jelínka.
Druhé průjezdy začaly víceméně v poklidu, na celkovém pořadí se nic nezměnilo, jen dosavadní lídr třídy A6 Jan Šlehofer musel odstoupit kvůli vyteklému oleji z motoru. To další RZ zamíchala pořadím na čele více. Jarek Orsák přehnal svoji snahu, měl defekt, po kterém následně poškodil zavěšení levého předního kola a byl nucen odstoupit. Ještě větší překvapení se odehrálo před startem druhého průjezdu nejdelší zkoušky, kdy pro únik oleje z motoru odstoupil dosavadní suverén soutěže Jan Kopecký a přenechal vedení Václavu Pechovi. Šanci vycítil Roman Kresta, který nejdelší zkoušku sice vyhrál, ale jen o 0,3s před Pechem. Motorová „epidemie“ neskončila ani na této zkoušce a zapříčinila odstoupení Jožky Béreše, z čehož vytěžil Jan Jelínek, který se posunul na třetí místo.
V posledních dvou RZ si jezdci své postavení především hlídali, jen Roman Kresta se pokoušel smazat náskok Václava Pecha, což se mu nakonec nepodařilo a „prohrál“ s minimálním rozdílem 3,2s. Třetí místo obsadil výborně jedoucí Jan Jelínek, čtvrtý byl Václav Arazim, pátý Karel Trojan a šestý Emil Triner.
Podaří se Václavu Pechovi obhájit loňské prvenství? Pokud vás to zajímá stejně jako nás, můžete průběh soutěže sledovat s námi v našem online zpravodajství již od startu divácké speciálky na brněnském výstavišti, která startuje v pátek ve dvacet hodin.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.