Mediasport Mistrovství České republiky v rally nejsou jen vozy nejsilnější třídy N4, ale také vozy nižších tříd. Jednou z nich je třída A5, ve které startují vozy s jednou poháněnou nápravou do 1400ccm a právě z této třídy vám přinášíme malé ohlédnutí za dosavadním průběhem letošní sezony.
Na první soutěži Valašské rally se představili jen čtyři posádky této třídy. Největším favoritem byl bezesporu Miroslav Březík s kitovou Felicií, který roli favorita také potvrdil vítězstvím na úvodním měřeném testu soutěže. Bohužel technická závada na voze způsobila jeho časovou ztrátu na druhém testu, po kterém ze soutěže odstoupil. Do čela se tak posunul Libor Šašek s Fabií, který vyhrál zbylé čtyři testy a zaslouženě se stal vítězem úvodní soutěže před Vlastimilem Hodaňem s další kitovou Felicií. Čtvrtý účastník soutěže poznamenané tragickou havárií, byl Pavel Mika, který odstoupil na čtvrtém testu pro poruchu motoru své Fabie.
Miroslav Březík - Martin Běhula Škoda Felicia Kit Car
Počet posádek na druhé soutěži Rally Šumava se rozrostl na šest. Výborně začal vítěz Valašky Libor Šašek. Vyhrál úvodní test, ale hned na dalším svou snahu přehnal a havaroval. Soutěž byla v důsledku havárie přerušena a zbylé posádky dostaly přidělen náhradní čas. Naštěstí se havárie obešla bez vážnějších zranění. Poté se až do cíle první etapy celkem pravidelně ve vítězství jednotlivých testů střídali Vlastimil Hodaň s Felicií Kit Car a Vladislav Bernatík s Fabií. Prvně jmenovaný však s přehledem držel vedení v soutěži, pro druhého bohužel záhy soutěž skončila a to hned na prvním testu druhé etapy, po kterém odstoupil pro technickou závadu. Po odstoupení Bernatíka bylo jasné, že Hodaň si vedení pohlídá a to se také stalo. Zvítězil o více jak pět minut před druhým Antonínem Matysem s Fabií, třetím Martinem Vegrichtem s Felicií a dostal se průběžně do čela třídy A5.
Vlastimil Hodaň - František Poláček Škoda Felicia Kit car
Třetím podnikem byla atraktivní Českokrumlovská soutěž, na které se představilo sedm posádek. Favorité zde byli všichni, Šašek, Hodaň, Bernatík. Mezi těmito třemi se také od začátku rozehrál boj o vteřinky. Jako první z tohoto souboje odpadl Bernatík, který po druhém testu odstoupil pro poruchu motoru. V čele se s přehledem držel výborně jedoucí Libor Šašek před Vlastimilem Hodaňem, třetím Františkem Markvartem a v tomto pořadí také skončila úvodní etapa soutěže. Průběh druhé etapy byl stále stejný, všichni si kontrolovali své pozice, až přišel desátý měřený test, na kterém vypověděl Vlastimilu Hodaňovi službu motor jeho Felicie Kit Car. Po jeho odstoupení se pořadí posunulo a zůstalo nezměněno až na cílovou rampu. Třetí dojel Jiří Janecký, druhý František Markvart a vítězství si již podruhé v letošní sezoně odvezl Libor Šašek, který přeskočil ve vedení třídy A5 Vlastimila Hodaně.
Libor Šašek - Stanislav Viktora Škoda Fabia A5
Průběžné pořadí MMČR - Třída A5
1. ŠAŠEK Libor - VIKTORA Stanislav Škoda Fabia A5 40b. 2. HODAN Vlastimil - POLÁCEK František Škoda Felicia 1,4 Kit car A5 35b.3. MARKVART František - KILIAN René Škoda Fabia A5 15b.4. MATYS Antonín - VANECEK Aleš Škoda Fabia A5 15b.5. VEGRICHT Martin - GEŠVINDER Luboš Škoda Felicia 1,3 A5 15b.6. JANECKÝ Jirí - POKORNÝ Milan Škoda Fabia A5 12b.7. DUKÁT Petr - MATUŠOVÁ Veronika Škoda Fabia A5 10b.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?