Mediasport Mistrovství České republiky v rally nejsou jen vozy nejsilnější třídy N4, ale také vozy nižších tříd. Jednou z nich je třída A5, ve které startují vozy s jednou poháněnou nápravou do 1400ccm a právě z této třídy vám přinášíme malé ohlédnutí za dosavadním průběhem letošní sezony.
Na první soutěži Valašské rally se představili jen čtyři posádky této třídy. Největším favoritem byl bezesporu Miroslav Březík s kitovou Felicií, který roli favorita také potvrdil vítězstvím na úvodním měřeném testu soutěže. Bohužel technická závada na voze způsobila jeho časovou ztrátu na druhém testu, po kterém ze soutěže odstoupil. Do čela se tak posunul Libor Šašek s Fabií, který vyhrál zbylé čtyři testy a zaslouženě se stal vítězem úvodní soutěže před Vlastimilem Hodaňem s další kitovou Felicií. Čtvrtý účastník soutěže poznamenané tragickou havárií, byl Pavel Mika, který odstoupil na čtvrtém testu pro poruchu motoru své Fabie.
Miroslav Březík - Martin Běhula Škoda Felicia Kit Car
Počet posádek na druhé soutěži Rally Šumava se rozrostl na šest. Výborně začal vítěz Valašky Libor Šašek. Vyhrál úvodní test, ale hned na dalším svou snahu přehnal a havaroval. Soutěž byla v důsledku havárie přerušena a zbylé posádky dostaly přidělen náhradní čas. Naštěstí se havárie obešla bez vážnějších zranění. Poté se až do cíle první etapy celkem pravidelně ve vítězství jednotlivých testů střídali Vlastimil Hodaň s Felicií Kit Car a Vladislav Bernatík s Fabií. Prvně jmenovaný však s přehledem držel vedení v soutěži, pro druhého bohužel záhy soutěž skončila a to hned na prvním testu druhé etapy, po kterém odstoupil pro technickou závadu. Po odstoupení Bernatíka bylo jasné, že Hodaň si vedení pohlídá a to se také stalo. Zvítězil o více jak pět minut před druhým Antonínem Matysem s Fabií, třetím Martinem Vegrichtem s Felicií a dostal se průběžně do čela třídy A5.
Vlastimil Hodaň - František Poláček Škoda Felicia Kit car
Třetím podnikem byla atraktivní Českokrumlovská soutěž, na které se představilo sedm posádek. Favorité zde byli všichni, Šašek, Hodaň, Bernatík. Mezi těmito třemi se také od začátku rozehrál boj o vteřinky. Jako první z tohoto souboje odpadl Bernatík, který po druhém testu odstoupil pro poruchu motoru. V čele se s přehledem držel výborně jedoucí Libor Šašek před Vlastimilem Hodaňem, třetím Františkem Markvartem a v tomto pořadí také skončila úvodní etapa soutěže. Průběh druhé etapy byl stále stejný, všichni si kontrolovali své pozice, až přišel desátý měřený test, na kterém vypověděl Vlastimilu Hodaňovi službu motor jeho Felicie Kit Car. Po jeho odstoupení se pořadí posunulo a zůstalo nezměněno až na cílovou rampu. Třetí dojel Jiří Janecký, druhý František Markvart a vítězství si již podruhé v letošní sezoně odvezl Libor Šašek, který přeskočil ve vedení třídy A5 Vlastimila Hodaně.
Libor Šašek - Stanislav Viktora Škoda Fabia A5
Průběžné pořadí MMČR - Třída A5
1. ŠAŠEK Libor - VIKTORA Stanislav Škoda Fabia A5 40b. 2. HODAN Vlastimil - POLÁCEK František Škoda Felicia 1,4 Kit car A5 35b.3. MARKVART František - KILIAN René Škoda Fabia A5 15b.4. MATYS Antonín - VANECEK Aleš Škoda Fabia A5 15b.5. VEGRICHT Martin - GEŠVINDER Luboš Škoda Felicia 1,3 A5 15b.6. JANECKÝ Jirí - POKORNÝ Milan Škoda Fabia A5 12b.7. DUKÁT Petr - MATUŠOVÁ Veronika Škoda Fabia A5 10b.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.