Mediasport Mistrovství České republiky v rally nejsou jen vozy nejsilnější třídy N4, ale také vozy nižších tříd. Jednou z nich je třída A5, ve které startují vozy s jednou poháněnou nápravou do 1400ccm a právě z této třídy vám přinášíme malé ohlédnutí za dosavadním průběhem letošní sezony.
Na první soutěži Valašské rally se představili jen čtyři posádky této třídy. Největším favoritem byl bezesporu Miroslav Březík s kitovou Felicií, který roli favorita také potvrdil vítězstvím na úvodním měřeném testu soutěže. Bohužel technická závada na voze způsobila jeho časovou ztrátu na druhém testu, po kterém ze soutěže odstoupil. Do čela se tak posunul Libor Šašek s Fabií, který vyhrál zbylé čtyři testy a zaslouženě se stal vítězem úvodní soutěže před Vlastimilem Hodaňem s další kitovou Felicií. Čtvrtý účastník soutěže poznamenané tragickou havárií, byl Pavel Mika, který odstoupil na čtvrtém testu pro poruchu motoru své Fabie.
Miroslav Březík - Martin Běhula Škoda Felicia Kit Car
Počet posádek na druhé soutěži Rally Šumava se rozrostl na šest. Výborně začal vítěz Valašky Libor Šašek. Vyhrál úvodní test, ale hned na dalším svou snahu přehnal a havaroval. Soutěž byla v důsledku havárie přerušena a zbylé posádky dostaly přidělen náhradní čas. Naštěstí se havárie obešla bez vážnějších zranění. Poté se až do cíle první etapy celkem pravidelně ve vítězství jednotlivých testů střídali Vlastimil Hodaň s Felicií Kit Car a Vladislav Bernatík s Fabií. Prvně jmenovaný však s přehledem držel vedení v soutěži, pro druhého bohužel záhy soutěž skončila a to hned na prvním testu druhé etapy, po kterém odstoupil pro technickou závadu. Po odstoupení Bernatíka bylo jasné, že Hodaň si vedení pohlídá a to se také stalo. Zvítězil o více jak pět minut před druhým Antonínem Matysem s Fabií, třetím Martinem Vegrichtem s Felicií a dostal se průběžně do čela třídy A5.
Vlastimil Hodaň - František Poláček Škoda Felicia Kit car
Třetím podnikem byla atraktivní Českokrumlovská soutěž, na které se představilo sedm posádek. Favorité zde byli všichni, Šašek, Hodaň, Bernatík. Mezi těmito třemi se také od začátku rozehrál boj o vteřinky. Jako první z tohoto souboje odpadl Bernatík, který po druhém testu odstoupil pro poruchu motoru. V čele se s přehledem držel výborně jedoucí Libor Šašek před Vlastimilem Hodaňem, třetím Františkem Markvartem a v tomto pořadí také skončila úvodní etapa soutěže. Průběh druhé etapy byl stále stejný, všichni si kontrolovali své pozice, až přišel desátý měřený test, na kterém vypověděl Vlastimilu Hodaňovi službu motor jeho Felicie Kit Car. Po jeho odstoupení se pořadí posunulo a zůstalo nezměněno až na cílovou rampu. Třetí dojel Jiří Janecký, druhý František Markvart a vítězství si již podruhé v letošní sezoně odvezl Libor Šašek, který přeskočil ve vedení třídy A5 Vlastimila Hodaně.
Libor Šašek - Stanislav Viktora Škoda Fabia A5
Průběžné pořadí MMČR - Třída A5
1. ŠAŠEK Libor - VIKTORA Stanislav Škoda Fabia A5 40b. 2. HODAN Vlastimil - POLÁCEK František Škoda Felicia 1,4 Kit car A5 35b.3. MARKVART František - KILIAN René Škoda Fabia A5 15b.4. MATYS Antonín - VANECEK Aleš Škoda Fabia A5 15b.5. VEGRICHT Martin - GEŠVINDER Luboš Škoda Felicia 1,3 A5 15b.6. JANECKÝ Jirí - POKORNÝ Milan Škoda Fabia A5 12b.7. DUKÁT Petr - MATUŠOVÁ Veronika Škoda Fabia A5 10b.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.