O uplynulém víkendu se za krásného slunečného počasí odehrál v okolí Němčovic úvodní podnik Rally Cupu MaxSport Pneu Rally Kralovice.
Pěkné počasí přilákalo na start více jak sto posádek, ale také velké množství diváků, kteří určitě odcházeli spokojeni. Startovní pole bylo velmi rozmanité, k vidění byla jak nejmodernější technika v podobě Mitsubishi poslední specifikace, tak některé skvosty nedávné minulosti, jako Škoda Felicia Kit Car, legendární Škoda 130RS, ale i Trabant 601 WRC 16W.
Soutěž, která podle původního plánu měla čítat 12RZ, byla nakonec o dvě vložky zkrácena, přesto se posádky na trati pohybovali od ranních hodin až do pozdního odpoledne. Roli největšího favorita potvrdil Karel Trojan, pilotující osvědčené Mitsubishi Lancer Evo IX, který nakonec zvítězil o necelou minutu před Janem Melšou a třetím Radoslavem Nešporem. Kompletní výsledky jednotlivých tříd si můžete prohlédnout na webu pořadatele.
Vítězná posádka Karel Trojan - Petr Chlup Mitsubishi Lancer Evo IX
Fotogalerie – Martin Trdla
Fotogalerie – Roman Turovský
Výsledky MaxSport Pneu Rally Kralovice
1. Karel Trojan – Petr Chlup Mitsubishi Lancer Evo IX 26:38,832. Jan Melša – Zuzana Palková Mitsubishi Lancer Evo VIII 27:50,63. Radoslav Nešpor – David Nešpor Mitsubishi Lancer Evo IX 27:57,264. Robert Bezouška – Hynek Středa Mitsubishi lancer Evo IX 27:59,405. Pavel Přibyl – Miluše Davidová Citroen C2 R2 28:05,706. Jaroslav Kubata – Vratislav Kudrnáč Mitsubishi Lancer 28:07,407. Ladislav Kopelent – Helena Kopelentová Škoda Felicia Kit Car 28:15,808. Jiří Hladík – Petra Veselá Škoda Felicia Kit Car 28:44,609. Pawel Danys – Jarek Hryniuk Honda Civic 28:46,0010. Josef Dvořák – Jan Slavík Škoda Fabia RS 28:51,40
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?