O uplynulém víkendu se za krásného slunečného počasí odehrál v okolí Němčovic úvodní podnik Rally Cupu MaxSport Pneu Rally Kralovice.
Pěkné počasí přilákalo na start více jak sto posádek, ale také velké množství diváků, kteří určitě odcházeli spokojeni. Startovní pole bylo velmi rozmanité, k vidění byla jak nejmodernější technika v podobě Mitsubishi poslední specifikace, tak některé skvosty nedávné minulosti, jako Škoda Felicia Kit Car, legendární Škoda 130RS, ale i Trabant 601 WRC 16W.
Soutěž, která podle původního plánu měla čítat 12RZ, byla nakonec o dvě vložky zkrácena, přesto se posádky na trati pohybovali od ranních hodin až do pozdního odpoledne. Roli největšího favorita potvrdil Karel Trojan, pilotující osvědčené Mitsubishi Lancer Evo IX, který nakonec zvítězil o necelou minutu před Janem Melšou a třetím Radoslavem Nešporem. Kompletní výsledky jednotlivých tříd si můžete prohlédnout na webu pořadatele.
Vítězná posádka Karel Trojan - Petr Chlup Mitsubishi Lancer Evo IX
Fotogalerie – Martin Trdla
Fotogalerie – Roman Turovský
Výsledky MaxSport Pneu Rally Kralovice
1. Karel Trojan – Petr Chlup Mitsubishi Lancer Evo IX 26:38,832. Jan Melša – Zuzana Palková Mitsubishi Lancer Evo VIII 27:50,63. Radoslav Nešpor – David Nešpor Mitsubishi Lancer Evo IX 27:57,264. Robert Bezouška – Hynek Středa Mitsubishi lancer Evo IX 27:59,405. Pavel Přibyl – Miluše Davidová Citroen C2 R2 28:05,706. Jaroslav Kubata – Vratislav Kudrnáč Mitsubishi Lancer 28:07,407. Ladislav Kopelent – Helena Kopelentová Škoda Felicia Kit Car 28:15,808. Jiří Hladík – Petra Veselá Škoda Felicia Kit Car 28:44,609. Pawel Danys – Jarek Hryniuk Honda Civic 28:46,0010. Josef Dvořák – Jan Slavík Škoda Fabia RS 28:51,40
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?