O uplynulém víkendu se za krásného slunečného počasí odehrál v okolí Němčovic úvodní podnik Rally Cupu MaxSport Pneu Rally Kralovice.
Pěkné počasí přilákalo na start více jak sto posádek, ale také velké množství diváků, kteří určitě odcházeli spokojeni. Startovní pole bylo velmi rozmanité, k vidění byla jak nejmodernější technika v podobě Mitsubishi poslední specifikace, tak některé skvosty nedávné minulosti, jako Škoda Felicia Kit Car, legendární Škoda 130RS, ale i Trabant 601 WRC 16W.
Soutěž, která podle původního plánu měla čítat 12RZ, byla nakonec o dvě vložky zkrácena, přesto se posádky na trati pohybovali od ranních hodin až do pozdního odpoledne. Roli největšího favorita potvrdil Karel Trojan, pilotující osvědčené Mitsubishi Lancer Evo IX, který nakonec zvítězil o necelou minutu před Janem Melšou a třetím Radoslavem Nešporem. Kompletní výsledky jednotlivých tříd si můžete prohlédnout na webu pořadatele.
Vítězná posádka Karel Trojan - Petr Chlup Mitsubishi Lancer Evo IX
Fotogalerie – Martin Trdla
Fotogalerie – Roman Turovský
Výsledky MaxSport Pneu Rally Kralovice
1. Karel Trojan – Petr Chlup Mitsubishi Lancer Evo IX 26:38,832. Jan Melša – Zuzana Palková Mitsubishi Lancer Evo VIII 27:50,63. Radoslav Nešpor – David Nešpor Mitsubishi Lancer Evo IX 27:57,264. Robert Bezouška – Hynek Středa Mitsubishi lancer Evo IX 27:59,405. Pavel Přibyl – Miluše Davidová Citroen C2 R2 28:05,706. Jaroslav Kubata – Vratislav Kudrnáč Mitsubishi Lancer 28:07,407. Ladislav Kopelent – Helena Kopelentová Škoda Felicia Kit Car 28:15,808. Jiří Hladík – Petra Veselá Škoda Felicia Kit Car 28:44,609. Pawel Danys – Jarek Hryniuk Honda Civic 28:46,0010. Josef Dvořák – Jan Slavík Škoda Fabia RS 28:51,40
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?