O uplynulém víkendu se za krásného slunečného počasí odehrál v okolí Němčovic úvodní podnik Rally Cupu MaxSport Pneu Rally Kralovice.
Pěkné počasí přilákalo na start více jak sto posádek, ale také velké množství diváků, kteří určitě odcházeli spokojeni. Startovní pole bylo velmi rozmanité, k vidění byla jak nejmodernější technika v podobě Mitsubishi poslední specifikace, tak některé skvosty nedávné minulosti, jako Škoda Felicia Kit Car, legendární Škoda 130RS, ale i Trabant 601 WRC 16W.
Soutěž, která podle původního plánu měla čítat 12RZ, byla nakonec o dvě vložky zkrácena, přesto se posádky na trati pohybovali od ranních hodin až do pozdního odpoledne. Roli největšího favorita potvrdil Karel Trojan, pilotující osvědčené Mitsubishi Lancer Evo IX, který nakonec zvítězil o necelou minutu před Janem Melšou a třetím Radoslavem Nešporem. Kompletní výsledky jednotlivých tříd si můžete prohlédnout na webu pořadatele.
Vítězná posádka Karel Trojan - Petr Chlup Mitsubishi Lancer Evo IX
Fotogalerie – Martin Trdla
Fotogalerie – Roman Turovský
Výsledky MaxSport Pneu Rally Kralovice
1. Karel Trojan – Petr Chlup Mitsubishi Lancer Evo IX 26:38,832. Jan Melša – Zuzana Palková Mitsubishi Lancer Evo VIII 27:50,63. Radoslav Nešpor – David Nešpor Mitsubishi Lancer Evo IX 27:57,264. Robert Bezouška – Hynek Středa Mitsubishi lancer Evo IX 27:59,405. Pavel Přibyl – Miluše Davidová Citroen C2 R2 28:05,706. Jaroslav Kubata – Vratislav Kudrnáč Mitsubishi Lancer 28:07,407. Ladislav Kopelent – Helena Kopelentová Škoda Felicia Kit Car 28:15,808. Jiří Hladík – Petra Veselá Škoda Felicia Kit Car 28:44,609. Pawel Danys – Jarek Hryniuk Honda Civic 28:46,0010. Josef Dvořák – Jan Slavík Škoda Fabia RS 28:51,40
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?