Letošní ročník nejstarší české automobilové soutěže, Mogul Šumava Rallye Klatovy, nese pořadové číslo 44.
Tolika ročníky a takovou tradicí se žádná česká automobilová soutěž nemůže pochlubit. Na trati si to mezi letos sebou rozdají posádky o body do zřejmě velmi vyrovnaného Mezinároního mistrovství ČR a podruhé letos dojde i ke spojení s Historic Vltava Rallye, jejíž posádky absolvují jen o málo kratší trať. Spojení s historiky se letos ukázalo jako více než šťastné, protože posádek v mezinárodním mistrovství bohužel z mnoha důvodů ubylo.
TraťPrvní rychlostní zkouška se odehraje už v pátek a to na klasickém Čínovském okruhu. Posádky absolvují 4 okruhy.
Sobotní etapa začíná v 9:20 na náměstí v Klatovech. První rychlostní zkouškou dne pojedou v 10:59 a to Zálesí – Drážov, která se jede oproti loňsku v opačném směru. Dále posádky pojedou po již tradiční zkoušce Nuzín – Čkyně a po nové RZ Malenice – Boubská. Ve druhé části etapy je opět pojede nová RZ Spůle – Račov. Druhý průjezd Malenice – Boubská a Zálesí Drážov. Toto se pojede ještě jednou, s tím, že místo Spůle – Račov bude Nuzín Čkyně. Etapa má 150 ostrých kilometrů a první posádky budou v cíli etapy 17:37. Servisní areál je ve Vimperku a uzavřené parkoviště bude v Janovicích nad Úhlavou.
Nedělní etapa začíná v Janovicích 8:15. Posádky pojedou dvě nové RZ Kdyně – Zdeslav a Mlýnec – Koryta. Pak bude následovat rychlostní zkouška v Plzni ve Štruncových sadech a pak opět bude servis v Janovicích. Odpolední část absolvují posádky stejnou jako ranní, ale už se nepojede Plzeň. Cíl je na náměstí v Klatovech v 14:04. Etapa má 58 ostrých kilometrů.
Favorité
Už Valašská Rally ukázala, že Roman Kresta bude hlavním favoritem. Bohužel smutné události zabránily bližší konfrontaci s jezdci Škoda Motorsportu, který na Šumavě nejede.
Dále tedy nezbývá než zmínit domácího Václava Pecha, který se bude chtít doma ukázat v dobrém světle. Je pravdou, že loni zde odstoupili na poruchu převodovky.
Rychlý bude Pavel Valoušek, Petr Hozák se spolujezdcem Láďou Hršelem, Vladimír Barvík s od Valašky novým autem, stejně jako všichni jmenovaní s Lancerem deváté evoluce. Bojovat budou se Subaru WRX Vojty Štajfa a Dana Běhálka. Velkým otazníkem bude rychlost Hermanna Gassnera s desátou evolucí Lanceru.
Vozy S2000 budou mít také poměrně početné zastoupení. O Romanu Krestovi už řeč byla, ale nesmíme zapomenout na světem ošlehaného Josefa Petáka. S Peugeotem S2000 se bude učit Jarek Orsák. V pokračování učení bude i Milan Pantálek. Spravit reputaci po havárií na shkaedownu v Portugalsku si bude chtít Míra Tarabus. Oba Fiat Punto S2000.
Velikou neznámou bude, pokud přijede, ukrajinec Tamrazov. V nižších třídách bude chtít zabojovat domácí Jan Šlehofer s Puntem ROTO Plzeň. V konkurenci Peugeotů z Kladna, jmenovitě klan Vlčků. Je zde hodně vozů Citroen C2R2 z nichž nejrychlejší patrně bude Lukáš Pondělíček. Nechybí ani Tomáš Pletka.
Ve třídě A7 je také mnoho Renaultů R3. Třeba nově příchozí do této třídy Krumlovský Jiří Trojan a Viktor Hausknotz, ale i už ostřílení bojovníci Jan Vanáč.
Ve třídě N3 nechybí Egon Smékal s Type R, se stejným vozem jede Robert Vodička. Chybět nebude ani Martin Rada s červenou Alfou.
Ve třídě N2 je obvyklé složení Dunovský, Jakubec, Blaťák, Pelech a Vladyka s hondami Civic. Třída A5 má favority ve složení Matys a Hodáň.
Všechny dokumenty najdete www.mogul-sumava-rallye.cz
Výsledy a dění na rychlostních zkouškách budete moci sledovat s námi v on-line článku.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?