Letošní ročník nejstarší české automobilové soutěže, Mogul Šumava Rallye Klatovy, nese pořadové číslo 44.
Tolika ročníky a takovou tradicí se žádná česká automobilová soutěž nemůže pochlubit. Na trati si to mezi letos sebou rozdají posádky o body do zřejmě velmi vyrovnaného Mezinároního mistrovství ČR a podruhé letos dojde i ke spojení s Historic Vltava Rallye, jejíž posádky absolvují jen o málo kratší trať. Spojení s historiky se letos ukázalo jako více než šťastné, protože posádek v mezinárodním mistrovství bohužel z mnoha důvodů ubylo.
TraťPrvní rychlostní zkouška se odehraje už v pátek a to na klasickém Čínovském okruhu. Posádky absolvují 4 okruhy.
Sobotní etapa začíná v 9:20 na náměstí v Klatovech. První rychlostní zkouškou dne pojedou v 10:59 a to Zálesí – Drážov, která se jede oproti loňsku v opačném směru. Dále posádky pojedou po již tradiční zkoušce Nuzín – Čkyně a po nové RZ Malenice – Boubská. Ve druhé části etapy je opět pojede nová RZ Spůle – Račov. Druhý průjezd Malenice – Boubská a Zálesí Drážov. Toto se pojede ještě jednou, s tím, že místo Spůle – Račov bude Nuzín Čkyně. Etapa má 150 ostrých kilometrů a první posádky budou v cíli etapy 17:37. Servisní areál je ve Vimperku a uzavřené parkoviště bude v Janovicích nad Úhlavou.
Nedělní etapa začíná v Janovicích 8:15. Posádky pojedou dvě nové RZ Kdyně – Zdeslav a Mlýnec – Koryta. Pak bude následovat rychlostní zkouška v Plzni ve Štruncových sadech a pak opět bude servis v Janovicích. Odpolední část absolvují posádky stejnou jako ranní, ale už se nepojede Plzeň. Cíl je na náměstí v Klatovech v 14:04. Etapa má 58 ostrých kilometrů.
Favorité
Už Valašská Rally ukázala, že Roman Kresta bude hlavním favoritem. Bohužel smutné události zabránily bližší konfrontaci s jezdci Škoda Motorsportu, který na Šumavě nejede.
Dále tedy nezbývá než zmínit domácího Václava Pecha, který se bude chtít doma ukázat v dobrém světle. Je pravdou, že loni zde odstoupili na poruchu převodovky.
Rychlý bude Pavel Valoušek, Petr Hozák se spolujezdcem Láďou Hršelem, Vladimír Barvík s od Valašky novým autem, stejně jako všichni jmenovaní s Lancerem deváté evoluce. Bojovat budou se Subaru WRX Vojty Štajfa a Dana Běhálka. Velkým otazníkem bude rychlost Hermanna Gassnera s desátou evolucí Lanceru.
Vozy S2000 budou mít také poměrně početné zastoupení. O Romanu Krestovi už řeč byla, ale nesmíme zapomenout na světem ošlehaného Josefa Petáka. S Peugeotem S2000 se bude učit Jarek Orsák. V pokračování učení bude i Milan Pantálek. Spravit reputaci po havárií na shkaedownu v Portugalsku si bude chtít Míra Tarabus. Oba Fiat Punto S2000.
Velikou neznámou bude, pokud přijede, ukrajinec Tamrazov. V nižších třídách bude chtít zabojovat domácí Jan Šlehofer s Puntem ROTO Plzeň. V konkurenci Peugeotů z Kladna, jmenovitě klan Vlčků. Je zde hodně vozů Citroen C2R2 z nichž nejrychlejší patrně bude Lukáš Pondělíček. Nechybí ani Tomáš Pletka.
Ve třídě A7 je také mnoho Renaultů R3. Třeba nově příchozí do této třídy Krumlovský Jiří Trojan a Viktor Hausknotz, ale i už ostřílení bojovníci Jan Vanáč.
Ve třídě N3 nechybí Egon Smékal s Type R, se stejným vozem jede Robert Vodička. Chybět nebude ani Martin Rada s červenou Alfou.
Ve třídě N2 je obvyklé složení Dunovský, Jakubec, Blaťák, Pelech a Vladyka s hondami Civic. Třída A5 má favority ve složení Matys a Hodáň.
Všechny dokumenty najdete www.mogul-sumava-rallye.cz
Výsledy a dění na rychlostních zkouškách budete moci sledovat s námi v on-line článku.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?