AKTUALIZOVÁNO: V průběhu sedmé rychlostní zkoušky Cetelem Valašské Rally 2009 došlo k tragické havárii. Závod byl ukončen.
Na rychlostní zkoušce s číslem sedm havarovala slovenská posádka Lukáš Lapdavský - Jůlius Lapdavský. Podle informací přímo z místa, vyletěl vůz z trati po horizontu. Jezdec se snažil vůz dostat pod kontrolu, ale to se mu nepovedlo a auto bylo katapultováno do vzduchu. Po dopadu zasáhlo diváky. Na místě bohužel přišli o život tři diváci. Jedna osoba byla se zraněním převezena do nemocnice.Pořadatelé v reakci na tuto tragédii ukončili soutěž.Redakce RallyZone.cz si dovoluje vyjádřit upřímnou soustrast všem pozůstalým.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.