V pátek a sobotu 19. - 20.10.2007 se uskutečnila poslední soutěž Mistrovství České republiky v rally. Vsetínská rally se stala posledním podnikem v šampionátu po zrušení Labské rally.
Celou soutěž provázelo nevyzpytatelné a chladné počasí. Po loňském ročníku, který silně postihla sněhová nadílka padaly obavy, aby se neopakovalo něco podobného. Páteční etapa proběhla bez problémů i když druhá sekce průjezdů se již jela v chumelenici sněhových vloček.
Na startovní rampě se sešla skvělá konkurence, která slibovala napínavé boje a to hlavně o mistrovský titul. Rovnou ze soutěže mistrovství světa přijel Jan Kopecký, který ve Vsetíně pilotoval vůz Škoda Fabia Kit Car. Mezi hlavní favority se však při pohledu na mokré vozovky řadily jezdci používající vozy s pohonem všech kol. Mezi nimi byly také Leoš Flídr a Karel Trněný, kteří disponují vozy WRC. Vedoucí pilot průběžného pořadí MČR Leoš Flídr přijel s osvědčenou Oktávií WRC. Naopak Trněný podruhé v sezóně vyzkoušel novější Fábii WRC. Na startu byl také Josef Semerád s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX, který měl také ještě reálnou šanci na mistrovský titul. Další ze špičkový posádek na startu byli také Jaroslav Orsák, Jiří Volf, Vladimír Barvík, Zdeněk Vlček, Miroslav Cais, Milan Pantálek, Antonín Tlusťák či polský jezdec Gregorz Grzyb na Suzuki Swift S1600.
Na první rychlostní zkoušce byl nejrychlejší český reprezentant Jan Kopecký před Semerádem a Trněným. Flídr jako vedoucí muž šampionátu začal až třináctým časem. Druhou zkoušku vyhrál Semerád a dostal se tak do čela s náskokem 3,9 s na Kopeckého. Třetí erzetu vyhrál Orsák a poslední test první etapy, tedy čtvrtou RZ pro sebe ukořistil Miroslav Cais. Po prvním dni tedy vypadalo pořadí takto. Vedoucí pozici držel Kopecký před Semerádem a Caisem. Flídr na Oktávii WRC byl až na osmé příčce a Trněný s druhým vozem kategorie WRC dokonce až čtrnáctý.
V sobotu ráno se však naplnily obavy pořadatelů. Kvůli sněhové nadílce se muselo zrušit celé první kolo průjezdů a také druhý průjezd rychlostní zkouškou Kunčice.
Hned od začátku druhé etapy začal ztrácet Kopecký a propadal se výsledkovou listinou. Do čela se tak dostal Cais před druhým Vlčkem a na třetím místě jedoucím Barvíkem. V takovém pořadí a s minimálními rozdíly se vstupovalo do posledních dvou měřených úseků. Už to vypadalo že souboj o vítězství se rozhodne mezi těmito posádkami a v závěsu jedoucím Semerádem. Nakonec bylo ale vše jinak. Zbývající dvě erzety vyhrál Orsák, který byl ještě v posledním servisu až na šestém místě a senzačně vyhrál. V poslední zkoušce zabral také Semerád a dostal se na druhou příčku. Třetí skončil nakonec Vladimír Barvík.
I přes nepřízeň počasí jsme viděli napínavou soutěž plnou krásných průjezdů a silnou konkurencí. Konečné výsledky:
1.
Orsák - Vajík
Mitsubishi Lancer EVO IX
52:15,8
2.
Semerád - Niemetz
Mitsubishi Lancer EVO IX
+1,5
3.
Barvík - Mynářová
Mitsubishi Lancer EVO IX
+2,5
4.
Z. Vlček - Král
Mitsubishi Lancer EVO IX
+7,8
5.
Cais - Ondrejčík
Mitsubishi Lancer EVO IX
+7,9
6.
Kopecký - Schovánek
Škoda Fabia Kit Car
+15,6
7.
Flídr - Ehl
Škoda Octavia WRC
+46,2
8.
Volf – Volf
Mitsubishi Lancer EVO IX
+54,9
9.
Březík - Slezák
Mitsubishi Lancer EVO IX
+1:51,1
10.
Pantálek - Novák
Mitsubishi Lancer EVO VIII
+1:23,8
Celkové pořadí MČR : 1. Flídr 93, 2. Semerád 78, 3. Trněný 74, 4. Kopecký 72, 5. Z. Vlček 53 Foto: Roman Hanák / www.auto-news.cz
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?