V pátek a sobotu 19. - 20.10.2007 se uskutečnila poslední soutěž Mistrovství České republiky v rally. Vsetínská rally se stala posledním podnikem v šampionátu po zrušení Labské rally.
Celou soutěž provázelo nevyzpytatelné a chladné počasí. Po loňském ročníku, který silně postihla sněhová nadílka padaly obavy, aby se neopakovalo něco podobného. Páteční etapa proběhla bez problémů i když druhá sekce průjezdů se již jela v chumelenici sněhových vloček.
Na startovní rampě se sešla skvělá konkurence, která slibovala napínavé boje a to hlavně o mistrovský titul. Rovnou ze soutěže mistrovství světa přijel Jan Kopecký, který ve Vsetíně pilotoval vůz Škoda Fabia Kit Car. Mezi hlavní favority se však při pohledu na mokré vozovky řadily jezdci používající vozy s pohonem všech kol. Mezi nimi byly také Leoš Flídr a Karel Trněný, kteří disponují vozy WRC. Vedoucí pilot průběžného pořadí MČR Leoš Flídr přijel s osvědčenou Oktávií WRC. Naopak Trněný podruhé v sezóně vyzkoušel novější Fábii WRC. Na startu byl také Josef Semerád s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX, který měl také ještě reálnou šanci na mistrovský titul. Další ze špičkový posádek na startu byli také Jaroslav Orsák, Jiří Volf, Vladimír Barvík, Zdeněk Vlček, Miroslav Cais, Milan Pantálek, Antonín Tlusťák či polský jezdec Gregorz Grzyb na Suzuki Swift S1600.
Na první rychlostní zkoušce byl nejrychlejší český reprezentant Jan Kopecký před Semerádem a Trněným. Flídr jako vedoucí muž šampionátu začal až třináctým časem. Druhou zkoušku vyhrál Semerád a dostal se tak do čela s náskokem 3,9 s na Kopeckého. Třetí erzetu vyhrál Orsák a poslední test první etapy, tedy čtvrtou RZ pro sebe ukořistil Miroslav Cais. Po prvním dni tedy vypadalo pořadí takto. Vedoucí pozici držel Kopecký před Semerádem a Caisem. Flídr na Oktávii WRC byl až na osmé příčce a Trněný s druhým vozem kategorie WRC dokonce až čtrnáctý.
V sobotu ráno se však naplnily obavy pořadatelů. Kvůli sněhové nadílce se muselo zrušit celé první kolo průjezdů a také druhý průjezd rychlostní zkouškou Kunčice.
Hned od začátku druhé etapy začal ztrácet Kopecký a propadal se výsledkovou listinou. Do čela se tak dostal Cais před druhým Vlčkem a na třetím místě jedoucím Barvíkem. V takovém pořadí a s minimálními rozdíly se vstupovalo do posledních dvou měřených úseků. Už to vypadalo že souboj o vítězství se rozhodne mezi těmito posádkami a v závěsu jedoucím Semerádem. Nakonec bylo ale vše jinak. Zbývající dvě erzety vyhrál Orsák, který byl ještě v posledním servisu až na šestém místě a senzačně vyhrál. V poslední zkoušce zabral také Semerád a dostal se na druhou příčku. Třetí skončil nakonec Vladimír Barvík.
I přes nepřízeň počasí jsme viděli napínavou soutěž plnou krásných průjezdů a silnou konkurencí. Konečné výsledky:
1.
Orsák - Vajík
Mitsubishi Lancer EVO IX
52:15,8
2.
Semerád - Niemetz
Mitsubishi Lancer EVO IX
+1,5
3.
Barvík - Mynářová
Mitsubishi Lancer EVO IX
+2,5
4.
Z. Vlček - Král
Mitsubishi Lancer EVO IX
+7,8
5.
Cais - Ondrejčík
Mitsubishi Lancer EVO IX
+7,9
6.
Kopecký - Schovánek
Škoda Fabia Kit Car
+15,6
7.
Flídr - Ehl
Škoda Octavia WRC
+46,2
8.
Volf – Volf
Mitsubishi Lancer EVO IX
+54,9
9.
Březík - Slezák
Mitsubishi Lancer EVO IX
+1:51,1
10.
Pantálek - Novák
Mitsubishi Lancer EVO VIII
+1:23,8
Celkové pořadí MČR : 1. Flídr 93, 2. Semerád 78, 3. Trněný 74, 4. Kopecký 72, 5. Z. Vlček 53 Foto: Roman Hanák / www.auto-news.cz
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?