Karel Trojan se v závěrečném dílu šampionátu v automobilových soutěžích, kterým byl 29. Ročník Fuchs Oil Rally Příbram, dokázal probít až na konečné druhé místo v celkovém pořadí. Titul mistra ČR měl již před tímto podnikem ve svých rukou domácí suverén Václav Pech.
A svoji roli potvrdil i ve své domácí soutěži, když dovezl Mitsubishi Lancer Evo IX s více než půlminutovým náskokem před druhým v pořadí Václavem Arazimem, který jel se stejným vozem. Pech vyhrál v Příbrami již potřetí za sebou a jen potvrdil dominanci posledních let.
Václav Arazim byl v cíli původně až třetí, když i přes velkou snahu v poslední RZ nestačil na Jana Votavu. Ten byl však po závodě diskvalifikován kvůli neodpovídající homologaci svého vozu a stal se smutným hrdinou soutěže. Druhé místo by mu totiž v konečném pořadí zaručovalo titul 2. vicemistra. Homologací neprošly vzpěry ve dveřích, které Jan Votava použil ze starší evoluce Mitsubishi Evo, konkrétně Evo VIII.
Nakonec tedy rozhodnutím od zeleného stolu slavil stříbro Václav Arazim. Třetí příčka náležela Karlu Trojanovi, a jelikož jak nestartující Roman Kresta, tak i diskvalifikovaný Jan Votava vyšli bodově naprázdno, měl cestu k titulu vicemistra otevřenou.
Ve skupině A triumfoval Josef Peták s Renaultem Clio Super 1600. Peták měl podobně jako Pech jistý titul už před Příbramí. Druhý dojel Josef Sedláček s Nissanem Almera GTi a třetí ve skupině A dokončil Jiří Skoupil.
Výsledky Fuchs Oil Rally Příbram: 1. Pech - Uhel (Mitsubishi Lancer EVO IX) 1:48:38,7 hod 2. Arazim - Gál (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 31,0 s 3. Trojan - Řihák (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 1:24,4 min 4. Peták - Benešová (Renault Clio S1600) + 2:06,9 min 5. Gavlák - Hůlka (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 2:11,7 min 6. Běhálek - Černohorský (Subaru Impreza Sti) + 2:50,0 min 7. Mifka - Plachý (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 3:39,6 min 8. Liška - Jugas (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 3:51,4 min 9. Štěpánek - Omelka (Subaru Impreza Sti) + 3:56,3 min 10. Štajf - Černoch (Subaru Impreza Sti) + 4:34,5 min
Konečné pořadí: 1. Pech 144 bodů, 2. Trojan 86 bodů, 3. Kresta 75 bodů, 4. Arazim 74 bodů, 5. Peták 61 bodů, 6. Votava 55 bodů, 7. Gavlák 53 bodů, 8. Gassner 48 bodů
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?