CEBIA RALLYE PELHŘIMOV, KONEČNÉ VÝSLEDKY: Memoriál Tomáše Vojtěcha. Tak zněl oficiální název letošního ročníku pelhřimovské rallye, která příznivcům rallysportu nabídla podívanou na řadu špičkových jezdců a vozů na tratích v okolí Pelhřimova.
Soutěž se jela jako součást seriálu mediasport.cz Mistrovství České republiky v rally 2007, Mistrovství České republiky v rally historických automobilů 2007, Trofej Zóny střední Evropy v rally historických automobilů 2007 a volný zónový podnik.
Absolutním vítězem se stala posádka Karel Trojan, Dan Vodička na voze Mitsubishi Lancer EVO IX z týmu Rallye Sport Promotion v AČR. Hlavní pozornost na sebe poutal souboj dvojice jezdců na vozech Škoda Octavia WRC, Leoše Flídra a Karla Trněného. Oba favorité závod začali opatrně a do čela se po první etapě dostal Karel Trojan (Mitsubishi Lancer EVO IX), který se ve vedení udržel i po dalších třech pátečních rychlostních zkouškách. Před třetí rychlostní zkouškou přišla nemilá chvíle pro Trněného, který pozdě vyjel ze servisu a obdržel osmdesátisekundovou penalizaci.
Sobotní program odstartoval razantním útokem Flídra a po šesté erzetě odsunul náchodský jezdec Trojana na druhé místo. O třetí příčku sváděli tuhý boj Zdeněk Vlček a Josef Semerád, oba Mitsubishi Lancer EVO IX. Klíčová pro výsledek celé rallye se ukázala být devátá rychlostní zkouška. Během ní postihly o 22 sekund vedoucího Flídra potíže se spojkou a do čela průběžného pořadí se dostal opět Trojan. O etapu později měl čelo závodu dotahující Trněný defekt levého předního kola a ztratil tak naději na výraznější posun v pořadí nahoru.
Závěrečný souboj o vítěze letošní CEBIA Rallye Pelhřimov se odehrál mezi triem Trojan, Semerád a Flídr. Naděje obhájce loňského triumfu však opět zmařily technické problémy.
Trojan si před Semerádem během posledních čtyř erzet udržel desetisekundový náskok. Vítězem IV. ročníku CEBIA Rallye Pelhřimov 2007 se stala posádka Karel Trojan – Daniel Vodička ve voze Mitsubishi Lancer EVO IX, druhý skončil Josef Semerád a třetí Zdeněk Vlček. Po dojetí do cíle pelhřimovské rally byl diskvalifikován Leoš Flídr ze třetího místa pro nedodržení startovní procedury – viz zmíněné potíže se spojkou.
Konečné pořadí IV. CEBIA Rallye Pelhřimov 2007 – Memoriál Tomáše Vojtěcha: 1.Trojan – Vodička (Mitsubishi Lancer EVO IX) 1:06:00,6 hod. 2.Semerád – Ceplecha (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 11,7 s 3. Z. Vlček – Král (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 53,4 s 4. Trněný – Pritzl (Škoda Octavia WRC) + 1:13,7 min 5. Arazim – Olšaník (Mitsubishi Lancer EVO VII) + 1:19,5 min 6. Orsák – Vajík (Mitsubishi Lancer EVO VII) + 1:42,1 min 7. Peták – Joska (Renault Clio S1600) + 2:22,9 min 8. Liška – Jugas (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 2:48,5 min 9. Červenka – Rajnoha (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 3:08,2 min 10.Poulík – Z. Chvojková (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 3:19,8 min
Historické automobily: 1. Hrubý – Štancl (BMW 2002 TI) 1:13:37,4 hod 2. Triner – Pícha (Škoda 130 RS) + 52,5 s 3. A.Jirátko – Opletal (BMW 2002 Ti) + 2:11,2 min
Vítězové rychlostních zkoušek: 7 – Flídr, 3 – Trněný, 2- Trojan, 1 – Z. Vlček TZ CEBIA Rallye Pelhřimov
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?