CEBIA RALLYE PELHŘIMOV, KONEČNÉ VÝSLEDKY: Memoriál Tomáše Vojtěcha. Tak zněl oficiální název letošního ročníku pelhřimovské rallye, která příznivcům rallysportu nabídla podívanou na řadu špičkových jezdců a vozů na tratích v okolí Pelhřimova.
Soutěž se jela jako součást seriálu mediasport.cz Mistrovství České republiky v rally 2007, Mistrovství České republiky v rally historických automobilů 2007, Trofej Zóny střední Evropy v rally historických automobilů 2007 a volný zónový podnik.
Absolutním vítězem se stala posádka Karel Trojan, Dan Vodička na voze Mitsubishi Lancer EVO IX z týmu Rallye Sport Promotion v AČR. Hlavní pozornost na sebe poutal souboj dvojice jezdců na vozech Škoda Octavia WRC, Leoše Flídra a Karla Trněného. Oba favorité závod začali opatrně a do čela se po první etapě dostal Karel Trojan (Mitsubishi Lancer EVO IX), který se ve vedení udržel i po dalších třech pátečních rychlostních zkouškách. Před třetí rychlostní zkouškou přišla nemilá chvíle pro Trněného, který pozdě vyjel ze servisu a obdržel osmdesátisekundovou penalizaci.
Sobotní program odstartoval razantním útokem Flídra a po šesté erzetě odsunul náchodský jezdec Trojana na druhé místo. O třetí příčku sváděli tuhý boj Zdeněk Vlček a Josef Semerád, oba Mitsubishi Lancer EVO IX. Klíčová pro výsledek celé rallye se ukázala být devátá rychlostní zkouška. Během ní postihly o 22 sekund vedoucího Flídra potíže se spojkou a do čela průběžného pořadí se dostal opět Trojan. O etapu později měl čelo závodu dotahující Trněný defekt levého předního kola a ztratil tak naději na výraznější posun v pořadí nahoru.
Závěrečný souboj o vítěze letošní CEBIA Rallye Pelhřimov se odehrál mezi triem Trojan, Semerád a Flídr. Naděje obhájce loňského triumfu však opět zmařily technické problémy.
Trojan si před Semerádem během posledních čtyř erzet udržel desetisekundový náskok. Vítězem IV. ročníku CEBIA Rallye Pelhřimov 2007 se stala posádka Karel Trojan – Daniel Vodička ve voze Mitsubishi Lancer EVO IX, druhý skončil Josef Semerád a třetí Zdeněk Vlček. Po dojetí do cíle pelhřimovské rally byl diskvalifikován Leoš Flídr ze třetího místa pro nedodržení startovní procedury – viz zmíněné potíže se spojkou.
Konečné pořadí IV. CEBIA Rallye Pelhřimov 2007 – Memoriál Tomáše Vojtěcha: 1.Trojan – Vodička (Mitsubishi Lancer EVO IX) 1:06:00,6 hod. 2.Semerád – Ceplecha (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 11,7 s 3. Z. Vlček – Král (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 53,4 s 4. Trněný – Pritzl (Škoda Octavia WRC) + 1:13,7 min 5. Arazim – Olšaník (Mitsubishi Lancer EVO VII) + 1:19,5 min 6. Orsák – Vajík (Mitsubishi Lancer EVO VII) + 1:42,1 min 7. Peták – Joska (Renault Clio S1600) + 2:22,9 min 8. Liška – Jugas (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 2:48,5 min 9. Červenka – Rajnoha (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 3:08,2 min 10.Poulík – Z. Chvojková (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 3:19,8 min
Historické automobily: 1. Hrubý – Štancl (BMW 2002 TI) 1:13:37,4 hod 2. Triner – Pícha (Škoda 130 RS) + 52,5 s 3. A.Jirátko – Opletal (BMW 2002 Ti) + 2:11,2 min
Vítězové rychlostních zkoušek: 7 – Flídr, 3 – Trněný, 2- Trojan, 1 – Z. Vlček TZ CEBIA Rallye Pelhřimov
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?