Sobotní druhá etapa se už obešla bez větších překvapení. Proti předchozímu dni ovšem zkrápěl trať déšť a učinil podmínky ještě náročnější. Ne snad ve volbě pneumatik – ta byla jednoznačná – ale povrchem trati. Nejvíc se určitě zapíše do vzpomínek posádek Kohout, kde pozůstatky po těžbě dřeva spojené s vodou, připravily doslova jezdecké peklo.
Hned na první ranní zkoušce zastavili Emil Triner s Kateřinou Achsovou. Do řídicí jednotky motoru se dostalo pár kapek vody a vyřadilo ji z činnosti. Na trati se s tím nedalo nic dělat, ale stačilo pak během pár sekund počítač fénem vysušit a motor šel jako hodinky.
Kresta s Grossem vyhrávali opět jednu vložku za druhou, ale stoprocentní úspěšnosti nedosáhli. Prohráli dvakrát – jednou na pětadvacetikilometrové RZ Větrná s Arazimem a Gálem o 4,9 sekundy, podruhé na superspeciální RZ na výstavišti v Českých Budějovicích. Ta je sice jen krátká – 3,08 km – ale přinesla překvapivé pořadí. Startovní pole sem dorazilo rozděleno do dvou částí vlivem průjezdu autobusu na předchozí RZ. První čtyřčlennou skupinu dělilo od zbytku pole 16 minut. Pořadatelé se ve spolupráci s časoměřiči snažili rozdíl co možná při startech do okruhu zmenšit, ale i tak tu jistý rozdíl byl.
Kresta jako vedoucí jezdec vyjel na poměrně mokrou trať, ta ale s přibývajícím časem osychala. Časy se začaly zrychlovat zejména po zmíněné přestávce – a překvapení bylo na světě. Vítězi 12. RZ se stali Jaromír Tarabus a Daniel Trunkát se Suzuki Ignis S1600 před Trojanem, Barvíkem, Štajfem, Votavou a šestým Krestou. Vše s tak minimálními rozdíly, že nemohly na celkovém pořadí nic změnit.
Drama se odvíjela na druhé až čtvrté pozici. Vlivem defektu na Malontech ztratil Arazim přes dvě minuty a tím druhou příčku, na které ho vystřídal Trojan a ještě se dostal na třetí místo Peták. Arazim odpověděl už zmíněným vítězstvím na následující Větrné a také potom s výjimkou Budějovic vždycky Trojana porazil. Drama se udrželo až do úplně posledních okamžiků, Arazim tahal bez přestání do konce a nakonec prohrál třetí místo o 1,8 sekundy. Rozhodla až poslední RZ, na které zajel Arazim druhý vynikající čas, ale pořád to na Petáka nestačilo. Trojan jel už na druhém místě v klidu.
Štajf se necítil ve své kůži, proto přihlížel jejich souboji z pátého místa. Jeho týmový kolega Jiří Vacek se blýskl několika dobrými ranními časy na mokru, ale nevydržel. Nejprve trefil levým blatníkem na Malontech lešení u kostela, poté měl druhou krizovku při Malontech II (na stejném místě, kde skončil v potoce Zedník) a osud zpečetil havárií na předposlední RZ, musel se se čtrnáctým místem rozloučit.
Až do poslední chvíle se Štěstěna stranila Tarabuse. Po včerejším výpadku alternátoru vystoupal ve druhé etapě až k deváté metě, ale defekt na předposlední zkoušce ho srazil zpět na závěr prvního tuctu. I tak dojel ve třídě a skupině druhý, boj o mistra mezi ním a Petákem zůstává otevřený. Třetí místo získal Tlusťák s poškozenou Suzuki Ignis, na poslední RZ přišel o čtvrtou příčku po defektu Minařík. Předstihl ho Estonec Mölder, jinak trochu zklamání, od účastníka mistrovství světa se čekalo víc.
N jedničky dojelo pět posádek s tím, že druzí Stejskal s Králem nestačili v loganu jen na vítěze Přibyla a Šebu. Pro dacii tak první vavříny. O kategorii výš bere vše dvojice manželů Trojanových z domácího ČK motosport, s VW Polo porazili všechny hondy v pořadí rozdílem minimálně jedné třídy. Za nimi zůstali s více než tříapůlminutovou ztrátou Šlehofer a Soběhart, třetí dojeli o dalších téměř pět minut zpět Korčák s Jirkou. Dvoulitrová enka se ještě větším rozdílem stala kořistí Křížka a Chlupa, druzí Vaňáč a Talaváňa dostali děsivých téměř deset minut, třetí Rada a Petr jedenáct.
Nejslabších enek dojelo jedenáct, trojice vedoucích jezdců se jmenuje Dohnal, Kopelent a Mr. Cimbu. Dvoulitry vyhráli s přehledem Kundrát a Váňa s dieselovou octavií, Fišer a Středa dovedli obstarožní VW Golf na druhé místo a Kubata s Marouškovou podobně letitý Ford Escort RS 2000 na třetí.
Sám se sebou ve třídě a technickými potížemi zápolili Brůzl a Němec v kitové fabii, celkově dojeli 38.
Celkem se do cíle dostalo 51 posádek ze 70, vcelku průměrný odpad. Nedošlo k žádné vážnější havárii, nikdo nebyl zraněn, škody vznikly pouze materiální, soutěž odsýpala jak měla. Výrazným zpestřením se stala exhibiční účast dvou vozů Lancia Stratos, dvou Lancií O37 Rally, vozu Audi Quattro A2, dvou stotřicítek RS, jedné 120 S a Toyoty Celica GT-Four. Italové byli z krumlovské atmosféry nadšeni, příští rok prý přijedou s deseti auty. Jedním z pilotů Lancie 037 byl i její majitel dr. Pasquale, generální ředitel Martini, jemuž se rovněž v Krumlově zalíbilo a slíbil na příští rok svou účast a pomoc.
Příjemného sobotního odpoledne se na budějovickém výstavišti před tisíci diváků sešla i parta pamětníků, Stanislav Fošum, Vratislav Kulhánek, Jiří Urban a Ladislav Křeček zavzpomínali na staré časy a své spojení s motoristickým sportem a Rallye Český Krumlov.
Tiskové středisko vydalo celkem 80 novinářských akreditací, převážně pro fotografy, z toho tři zahraniční. Televizní štáby přihlásily dalších 40 lidí.
35. Rallye Český Krumlov skončila v 21 hodin slavnostním vyhlášením výsledků pod zámkem, tradičně za doprovodu hudby, zpěvu ohňostroje a dalších atrakcí. Tradiční píseň We are the Champions zazní tentokrát na počest posádky Roman Kresta – Petr Gross.
Tisková zpráva 35. Rally Český Krumlov
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?