Město Český Krumlov se o uplynulém víkendu odělo do závodního a velké množství turistů mělo možnost tentokrát vidět nejenom krásné památky, ale i spoustu závodních vozů různých kategorií, ale i ročníků. Již 50. Rallye Český Krumlov 2023, která byla třetím podnikem PSG Mistrovství České republiky v rally 2023, měla servisní centrum na výstavišti v Českých Budějovicích, kde se odjel i shakedown a tři rychlostní zkoušky. Samozřejmostí byly i legendy mezi RZ, které jsou divákům a jezdcům velmi známé, jako rychlostní zkoušky Ján, Kohout, Malonty. Jak zachytil atmosféru v okolí rychlostních zkoušek náš redakční fotograf Jakub Daniel Machálek, se můžete podívat v jeho galerii.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.