Květnové výsledky Samohýl ŠKODA Teamu bohužel připomínají nevyzpytatelné jarní počasí. Na deštivém Rallysprintu Kopná dokázali Adam Březík s Ondřejem Krajčou absolutně zvítězit, na polojasné Rallye Český Krumlov cíl nespatřili. Smutnit mohli hlavně z faktu, že odstupovali z druhého místa absolutní klasifikace…
28. ročník Rallysprintu Kopná zahajoval seriál Rallysprint Série, ve kterém posádka Samohýl ŠKODA Teamu Adam Březík - Ondřej Krajča loni získala titul v hodnocení Poháru 2+. Lukovský jezdec na voze Škoda Fabia R5 neponechal od úvodních kilometrů nic náhodě a na domácích tratích (jedna startovala v jeho rodišti) potvrdil roli favorita. S Ondřejem Krajčou zvítězili stylem start-cíl, v cíli disponovali pohodlným náskokem 43,7 vteřiny. Během slušovického sprintu vyhráli šest z osmi zkoušek, dvakrát se museli sklonit jen před Fiestou RS WRC v cíli druhého Slováka Melichárka.
„Kopná je hezká soutěž, jejíž tratě vychází z Barumky. Bohužel počasí si s námi letos docela pohrálo, což ještě ztížilo tradiční náročnost závodu, ale celkově jsme si to užili. Řekl bych, že každý ročník Kopné je těžký a je potřeba zachovat chladnou hlavu a vyvarovat se možných chyb. Slyšel jsem, že jsem sedmnáctý vítěz Kopné. Nejde však srovnávat jednotlivé ročníky a vítěze, vždy záleží na konkurenci. Ale samozřejmě vždy to bylo něco, co jsem chtěl dosáhnout, přece jen je to domácí závod a na něm vždy chcete být co nejvýše. Hlavně to však byl skvělý test na Krumlov, vyzkoušeli jsme nějaké změny v nastavení, což se povedlo,“ okomentoval absolutní vavřín Adam Březík.
S vítězným duchem zamířila dvojice Samohýl ŠKODA Teamu na jih Čech, kde se odehrávala jubilejní 50. Rallye Český Krumlov. Adam s Ondřejem startovali se startovním číslem 3, ale toho „nasazení“ nedokázali v první etapě naplnit. Na vině byla jezdecká chyba v retardéru hned v úvodním rožmitálském testu, rázem měli od vedoucí trojice citelný odstup. V dalším průběhu stabilně zajížděli čtvrté časy a stejné umístění jim patřilo i absolutně. Na podium ztráceli necelých čtyřicet vteřin, na pátého Cvrčka měli k dobru 1,5 minuty.
Dopolední sekce druhé etapy pak skončila pořádným Waterloo na stupních vítězů. Nejprve na Malontech skončil lídr Pech, na Kohoutu havaroval Stříteský. V tom momentu byli Adam s Ondřejem rázem druzí. Zdálo se to téměř neuvěřitelné, ale na start českobudějovické superspeciálky už jejich Škoda Fabia R5 nedorazila. Na vině byl problém s alternátorem a průběžně stříbrná posádka Samohýl ŠKODA Teamu musela odstoupit.
„Hned na úvodním testu, asi 2-3 kilometru po startu jsem po velkém náletu netrefil optimálně brzdný bod do retardéru. Musel jsem couvat, abychom nedostali žádnou penalizaci. Byla z toho velká ztráta, což nás určitě srazilo. Naštěstí noc mám v oblibě a zase po nějaké době to bylo příjemné zpestření.
V sobotu nás čekaly Malonty, o kterých jsme vlastně nic moc nevěděli. Skoro všichni tam jeli v tomto směru poprvé, což trochu srovnalo šance. Bohužel v půlce Malont přestal fungovat alternátor. Pouze na baterii jsme ještě odjeli následný test Kohout a dorazili až před start superspeciálky v Budějovicích. Projeli jsme časovkou, ale těsně před startem motor definitivně zhasl. To byl konec nadějí na podium, pro všechny v týmu obrovské zklamání. Bereme to však pozitivně, auto je celé a můžeme se v klidu připravit na Hustopeče,“ přiznal jezdec Samohýl ŠKODA Teamu.
Právě Agrotec Petronas rally v Hustopečích 16. – 17. června 2023 bude dalším plánovaným startem Samohýl ŠKODA Teamu.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.