Květnové výsledky Samohýl ŠKODA Teamu bohužel připomínají nevyzpytatelné jarní počasí. Na deštivém Rallysprintu Kopná dokázali Adam Březík s Ondřejem Krajčou absolutně zvítězit, na polojasné Rallye Český Krumlov cíl nespatřili. Smutnit mohli hlavně z faktu, že odstupovali z druhého místa absolutní klasifikace…
28. ročník Rallysprintu Kopná zahajoval seriál Rallysprint Série, ve kterém posádka Samohýl ŠKODA Teamu Adam Březík - Ondřej Krajča loni získala titul v hodnocení Poháru 2+. Lukovský jezdec na voze Škoda Fabia R5 neponechal od úvodních kilometrů nic náhodě a na domácích tratích (jedna startovala v jeho rodišti) potvrdil roli favorita. S Ondřejem Krajčou zvítězili stylem start-cíl, v cíli disponovali pohodlným náskokem 43,7 vteřiny. Během slušovického sprintu vyhráli šest z osmi zkoušek, dvakrát se museli sklonit jen před Fiestou RS WRC v cíli druhého Slováka Melichárka.
„Kopná je hezká soutěž, jejíž tratě vychází z Barumky. Bohužel počasí si s námi letos docela pohrálo, což ještě ztížilo tradiční náročnost závodu, ale celkově jsme si to užili. Řekl bych, že každý ročník Kopné je těžký a je potřeba zachovat chladnou hlavu a vyvarovat se možných chyb. Slyšel jsem, že jsem sedmnáctý vítěz Kopné. Nejde však srovnávat jednotlivé ročníky a vítěze, vždy záleží na konkurenci. Ale samozřejmě vždy to bylo něco, co jsem chtěl dosáhnout, přece jen je to domácí závod a na něm vždy chcete být co nejvýše. Hlavně to však byl skvělý test na Krumlov, vyzkoušeli jsme nějaké změny v nastavení, což se povedlo,“ okomentoval absolutní vavřín Adam Březík.
S vítězným duchem zamířila dvojice Samohýl ŠKODA Teamu na jih Čech, kde se odehrávala jubilejní 50. Rallye Český Krumlov. Adam s Ondřejem startovali se startovním číslem 3, ale toho „nasazení“ nedokázali v první etapě naplnit. Na vině byla jezdecká chyba v retardéru hned v úvodním rožmitálském testu, rázem měli od vedoucí trojice citelný odstup. V dalším průběhu stabilně zajížděli čtvrté časy a stejné umístění jim patřilo i absolutně. Na podium ztráceli necelých čtyřicet vteřin, na pátého Cvrčka měli k dobru 1,5 minuty.
Dopolední sekce druhé etapy pak skončila pořádným Waterloo na stupních vítězů. Nejprve na Malontech skončil lídr Pech, na Kohoutu havaroval Stříteský. V tom momentu byli Adam s Ondřejem rázem druzí. Zdálo se to téměř neuvěřitelné, ale na start českobudějovické superspeciálky už jejich Škoda Fabia R5 nedorazila. Na vině byl problém s alternátorem a průběžně stříbrná posádka Samohýl ŠKODA Teamu musela odstoupit.
„Hned na úvodním testu, asi 2-3 kilometru po startu jsem po velkém náletu netrefil optimálně brzdný bod do retardéru. Musel jsem couvat, abychom nedostali žádnou penalizaci. Byla z toho velká ztráta, což nás určitě srazilo. Naštěstí noc mám v oblibě a zase po nějaké době to bylo příjemné zpestření.
V sobotu nás čekaly Malonty, o kterých jsme vlastně nic moc nevěděli. Skoro všichni tam jeli v tomto směru poprvé, což trochu srovnalo šance. Bohužel v půlce Malont přestal fungovat alternátor. Pouze na baterii jsme ještě odjeli následný test Kohout a dorazili až před start superspeciálky v Budějovicích. Projeli jsme časovkou, ale těsně před startem motor definitivně zhasl. To byl konec nadějí na podium, pro všechny v týmu obrovské zklamání. Bereme to však pozitivně, auto je celé a můžeme se v klidu připravit na Hustopeče,“ přiznal jezdec Samohýl ŠKODA Teamu.
Právě Agrotec Petronas rally v Hustopečích 16. – 17. června 2023 bude dalším plánovaným startem Samohýl ŠKODA Teamu.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?