Průběh závodu, který má svoje tradiční centrum ve Valašském Meziříčí, až překvapivě připomínal loňský ročník. O tři desetiny sekundy blíže zlatu. I tak by mohl vypadat titulek hodnotící vystoupení Filipa Mareše a Radovana Buchy na úvodní soutěži letošního PSG Mistrovství ČR v rally, kterou byla Kowax Valašská rally.
Průběh závodu, který má svoje tradiční centrum ve Valašském Meziříčí, až překvapivě připomínal loňský ročník. Stejné obsazení stupňů vítězů a téměř totožný odstup vítězného Václava Pecha od druhého Filipa Mareše však mylně vytvářejí dojem, že se oproti loňsku nic nezměnilo. Posádka stáje ACCR Entry Engineering tentokrát posbírala za obě etapy maximum bodů do českého seriálu, a jelikož vítězný Václav Pech boduje jen do svojí divize, představuje druhá příčka z Valašky malé vítězství.
Aprílový termín letošní Valašské rally přinesl i aprílové počasí. Zvláště během úvodní sobotní etapy soutěže tedy vstupovala do hry nejen rychlost, ale i schopnost přizpůsobit se momentálnímu stavu tratě a také šťastná ruka při volbě pneumatik. Právě tyto podmínky Filipovi s Radkem, i jejich Škodě Fabii Rally2 Evo, až překvapivě „chutnaly“. „Byla to krásná a těžká Valaška od startu až do cíle! Mám radost, že jsme dokázali odjet celý závod v hodně těžkých podmínkách v takovém tempu a vyvarovali jsme se větším chybám. Tou největší byla určitě volba pneumatik na poslední sobotní sekci. Jet dvakrát za sebou suché Hukvaldy na mokrých pneumatikách, bylo místy docela na hraně. Malé časové ztráty z poslední sobotní RZ si proto cením podobně, jako čtyř vyhraných rychlostek během celého závodu,“ vrátil se k první etapě Filip.
Dvojice týmu ACCR Entry Engineering nastupovala do nedělního dne ze druhé příčky s „hratelným“ odstupem za vedoucím Pechem a s mizivým náskokem na třetího Kopeckého. Zatímco loni žehrali Filip s Radkem na svoje pomalejší ranní „rozpinkávání“, které je leckdy stálo cenné sekundy, na Valašce neponechali nic náhodě a během úvodní části druhé etapy vyhráli dvě ze tří rychlostních zkoušek. Na závěrečný program, zahrnující dva průjezdy diváckou speciálkou v areálu Dolních Vítkovic, tak přijížděli s pojištěnou druhou pozicí a se ztrátou 11,7 sekundy na vedoucího pilota. „Neděle už byla z pohledu volby pneumatik jednoznačnější. Od rána pršelo a výhra na ranní Bystřičce nás dobře rozehřála do zbytku dne. Celý tým, naše auto i pneumatiky Pirelli fungovaly skvěle a jízdu jsme si opravdu užívali,“ liboval si 31letý pilot.
V tu chvíli ještě netušil, jaké drama přinese samotný závěr. Stačila jedna chybička vedoucí posádky a odstup mezi prvními dvěma se před závěrečným úsekem snížil na kontaktních 3,1 sekundy. Rozhodovat tedy měl druhý průjezd „klikaticí“ kolem industriálního komplexu, kde bylo jasné, že se nedá mnoho získat, zato však hodně ztratit. Ke změně pořadí nakonec nedošlo a Filip Mareš s Radovanem Buchou přijeli do cíle jako absolutně druzí, se ztrátou 3,8 sekundy. „Když jsme po chybě Václava Pecha na předposlední RZ zacítili nečekanou příležitost na výhru, řekli jsme si, že na poslední RZ nevypustíme ani metr. Musím ale sportovně uznat, že na výhru by nám to nestačilo, ani kdybychom se na poslední RZ na pár zatáček nezdrželi za pomalejším vozem,“ přiznal Filip, kterého podél tratě hnala kupředu velmi početná sestava jeho příznivců. „Doufám, že naše jízda v chladném počasí bavila i fanoušky u tratí a děkujeme jim za jejich podporu. Naše poděkování za těsné souboje na trati patří i posádkám Václav Pech – Petr Uhel a Jan Kopecký – Jan Hloušek.“
Dodejme, že Filip s Radkem vyhráli i absolutní klasifikaci nedělní etapy a budeme-li brát v potaz pouze vozy patřící do Divize I (mezi kterými se má rozhodnout o absolutním mistrovi republiky), byli nejrychlejší po oba dny. Jednalo by se o ideální vykročení za mistrovským titulem, jenže… „Prioritou pro nás nadále zůstává mistrovství Evropy. Kromě již oznámené Barumky bychom eventuálně mohli přemýšlet ještě nad blížící se Rallye Šumava, ale náš start by museli hodně podpořit sponzoři a také bychom museli spojit síly s jiným týmem, protože jeden náš vůz bude tou dobou na cestě na Kanárské ostrovy a druhý bude již nachystaný na Polsko, které se jede o dva týdny později,“ zakončil naše povídání Filip.
PR, filipmares
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.