Průběh závodu, který má svoje tradiční centrum ve Valašském Meziříčí, až překvapivě připomínal loňský ročník. O tři desetiny sekundy blíže zlatu. I tak by mohl vypadat titulek hodnotící vystoupení Filipa Mareše a Radovana Buchy na úvodní soutěži letošního PSG Mistrovství ČR v rally, kterou byla Kowax Valašská rally.
Průběh závodu, který má svoje tradiční centrum ve Valašském Meziříčí, až překvapivě připomínal loňský ročník. Stejné obsazení stupňů vítězů a téměř totožný odstup vítězného Václava Pecha od druhého Filipa Mareše však mylně vytvářejí dojem, že se oproti loňsku nic nezměnilo. Posádka stáje ACCR Entry Engineering tentokrát posbírala za obě etapy maximum bodů do českého seriálu, a jelikož vítězný Václav Pech boduje jen do svojí divize, představuje druhá příčka z Valašky malé vítězství.
Aprílový termín letošní Valašské rally přinesl i aprílové počasí. Zvláště během úvodní sobotní etapy soutěže tedy vstupovala do hry nejen rychlost, ale i schopnost přizpůsobit se momentálnímu stavu tratě a také šťastná ruka při volbě pneumatik. Právě tyto podmínky Filipovi s Radkem, i jejich Škodě Fabii Rally2 Evo, až překvapivě „chutnaly“. „Byla to krásná a těžká Valaška od startu až do cíle! Mám radost, že jsme dokázali odjet celý závod v hodně těžkých podmínkách v takovém tempu a vyvarovali jsme se větším chybám. Tou největší byla určitě volba pneumatik na poslední sobotní sekci. Jet dvakrát za sebou suché Hukvaldy na mokrých pneumatikách, bylo místy docela na hraně. Malé časové ztráty z poslední sobotní RZ si proto cením podobně, jako čtyř vyhraných rychlostek během celého závodu,“ vrátil se k první etapě Filip.
Dvojice týmu ACCR Entry Engineering nastupovala do nedělního dne ze druhé příčky s „hratelným“ odstupem za vedoucím Pechem a s mizivým náskokem na třetího Kopeckého. Zatímco loni žehrali Filip s Radkem na svoje pomalejší ranní „rozpinkávání“, které je leckdy stálo cenné sekundy, na Valašce neponechali nic náhodě a během úvodní části druhé etapy vyhráli dvě ze tří rychlostních zkoušek. Na závěrečný program, zahrnující dva průjezdy diváckou speciálkou v areálu Dolních Vítkovic, tak přijížděli s pojištěnou druhou pozicí a se ztrátou 11,7 sekundy na vedoucího pilota. „Neděle už byla z pohledu volby pneumatik jednoznačnější. Od rána pršelo a výhra na ranní Bystřičce nás dobře rozehřála do zbytku dne. Celý tým, naše auto i pneumatiky Pirelli fungovaly skvěle a jízdu jsme si opravdu užívali,“ liboval si 31letý pilot.
V tu chvíli ještě netušil, jaké drama přinese samotný závěr. Stačila jedna chybička vedoucí posádky a odstup mezi prvními dvěma se před závěrečným úsekem snížil na kontaktních 3,1 sekundy. Rozhodovat tedy měl druhý průjezd „klikaticí“ kolem industriálního komplexu, kde bylo jasné, že se nedá mnoho získat, zato však hodně ztratit. Ke změně pořadí nakonec nedošlo a Filip Mareš s Radovanem Buchou přijeli do cíle jako absolutně druzí, se ztrátou 3,8 sekundy. „Když jsme po chybě Václava Pecha na předposlední RZ zacítili nečekanou příležitost na výhru, řekli jsme si, že na poslední RZ nevypustíme ani metr. Musím ale sportovně uznat, že na výhru by nám to nestačilo, ani kdybychom se na poslední RZ na pár zatáček nezdrželi za pomalejším vozem,“ přiznal Filip, kterého podél tratě hnala kupředu velmi početná sestava jeho příznivců. „Doufám, že naše jízda v chladném počasí bavila i fanoušky u tratí a děkujeme jim za jejich podporu. Naše poděkování za těsné souboje na trati patří i posádkám Václav Pech – Petr Uhel a Jan Kopecký – Jan Hloušek.“
Dodejme, že Filip s Radkem vyhráli i absolutní klasifikaci nedělní etapy a budeme-li brát v potaz pouze vozy patřící do Divize I (mezi kterými se má rozhodnout o absolutním mistrovi republiky), byli nejrychlejší po oba dny. Jednalo by se o ideální vykročení za mistrovským titulem, jenže… „Prioritou pro nás nadále zůstává mistrovství Evropy. Kromě již oznámené Barumky bychom eventuálně mohli přemýšlet ještě nad blížící se Rallye Šumava, ale náš start by museli hodně podpořit sponzoři a také bychom museli spojit síly s jiným týmem, protože jeden náš vůz bude tou dobou na cestě na Kanárské ostrovy a druhý bude již nachystaný na Polsko, které se jede o dva týdny později,“ zakončil naše povídání Filip.
PR, filipmares
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.