Průběh závodu, který má svoje tradiční centrum ve Valašském Meziříčí, až překvapivě připomínal loňský ročník. O tři desetiny sekundy blíže zlatu. I tak by mohl vypadat titulek hodnotící vystoupení Filipa Mareše a Radovana Buchy na úvodní soutěži letošního PSG Mistrovství ČR v rally, kterou byla Kowax Valašská rally.
Průběh závodu, který má svoje tradiční centrum ve Valašském Meziříčí, až překvapivě připomínal loňský ročník. Stejné obsazení stupňů vítězů a téměř totožný odstup vítězného Václava Pecha od druhého Filipa Mareše však mylně vytvářejí dojem, že se oproti loňsku nic nezměnilo. Posádka stáje ACCR Entry Engineering tentokrát posbírala za obě etapy maximum bodů do českého seriálu, a jelikož vítězný Václav Pech boduje jen do svojí divize, představuje druhá příčka z Valašky malé vítězství.
Aprílový termín letošní Valašské rally přinesl i aprílové počasí. Zvláště během úvodní sobotní etapy soutěže tedy vstupovala do hry nejen rychlost, ale i schopnost přizpůsobit se momentálnímu stavu tratě a také šťastná ruka při volbě pneumatik. Právě tyto podmínky Filipovi s Radkem, i jejich Škodě Fabii Rally2 Evo, až překvapivě „chutnaly“. „Byla to krásná a těžká Valaška od startu až do cíle! Mám radost, že jsme dokázali odjet celý závod v hodně těžkých podmínkách v takovém tempu a vyvarovali jsme se větším chybám. Tou největší byla určitě volba pneumatik na poslední sobotní sekci. Jet dvakrát za sebou suché Hukvaldy na mokrých pneumatikách, bylo místy docela na hraně. Malé časové ztráty z poslední sobotní RZ si proto cením podobně, jako čtyř vyhraných rychlostek během celého závodu,“ vrátil se k první etapě Filip.
Dvojice týmu ACCR Entry Engineering nastupovala do nedělního dne ze druhé příčky s „hratelným“ odstupem za vedoucím Pechem a s mizivým náskokem na třetího Kopeckého. Zatímco loni žehrali Filip s Radkem na svoje pomalejší ranní „rozpinkávání“, které je leckdy stálo cenné sekundy, na Valašce neponechali nic náhodě a během úvodní části druhé etapy vyhráli dvě ze tří rychlostních zkoušek. Na závěrečný program, zahrnující dva průjezdy diváckou speciálkou v areálu Dolních Vítkovic, tak přijížděli s pojištěnou druhou pozicí a se ztrátou 11,7 sekundy na vedoucího pilota. „Neděle už byla z pohledu volby pneumatik jednoznačnější. Od rána pršelo a výhra na ranní Bystřičce nás dobře rozehřála do zbytku dne. Celý tým, naše auto i pneumatiky Pirelli fungovaly skvěle a jízdu jsme si opravdu užívali,“ liboval si 31letý pilot.
V tu chvíli ještě netušil, jaké drama přinese samotný závěr. Stačila jedna chybička vedoucí posádky a odstup mezi prvními dvěma se před závěrečným úsekem snížil na kontaktních 3,1 sekundy. Rozhodovat tedy měl druhý průjezd „klikaticí“ kolem industriálního komplexu, kde bylo jasné, že se nedá mnoho získat, zato však hodně ztratit. Ke změně pořadí nakonec nedošlo a Filip Mareš s Radovanem Buchou přijeli do cíle jako absolutně druzí, se ztrátou 3,8 sekundy. „Když jsme po chybě Václava Pecha na předposlední RZ zacítili nečekanou příležitost na výhru, řekli jsme si, že na poslední RZ nevypustíme ani metr. Musím ale sportovně uznat, že na výhru by nám to nestačilo, ani kdybychom se na poslední RZ na pár zatáček nezdrželi za pomalejším vozem,“ přiznal Filip, kterého podél tratě hnala kupředu velmi početná sestava jeho příznivců. „Doufám, že naše jízda v chladném počasí bavila i fanoušky u tratí a děkujeme jim za jejich podporu. Naše poděkování za těsné souboje na trati patří i posádkám Václav Pech – Petr Uhel a Jan Kopecký – Jan Hloušek.“
Dodejme, že Filip s Radkem vyhráli i absolutní klasifikaci nedělní etapy a budeme-li brát v potaz pouze vozy patřící do Divize I (mezi kterými se má rozhodnout o absolutním mistrovi republiky), byli nejrychlejší po oba dny. Jednalo by se o ideální vykročení za mistrovským titulem, jenže… „Prioritou pro nás nadále zůstává mistrovství Evropy. Kromě již oznámené Barumky bychom eventuálně mohli přemýšlet ještě nad blížící se Rallye Šumava, ale náš start by museli hodně podpořit sponzoři a také bychom museli spojit síly s jiným týmem, protože jeden náš vůz bude tou dobou na cestě na Kanárské ostrovy a druhý bude již nachystaný na Polsko, které se jede o dva týdny později,“ zakončil naše povídání Filip.
PR, filipmares
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.