Průběh závodu, který má svoje tradiční centrum ve Valašském Meziříčí, až překvapivě připomínal loňský ročník. O tři desetiny sekundy blíže zlatu. I tak by mohl vypadat titulek hodnotící vystoupení Filipa Mareše a Radovana Buchy na úvodní soutěži letošního PSG Mistrovství ČR v rally, kterou byla Kowax Valašská rally.
Průběh závodu, který má svoje tradiční centrum ve Valašském Meziříčí, až překvapivě připomínal loňský ročník. Stejné obsazení stupňů vítězů a téměř totožný odstup vítězného Václava Pecha od druhého Filipa Mareše však mylně vytvářejí dojem, že se oproti loňsku nic nezměnilo. Posádka stáje ACCR Entry Engineering tentokrát posbírala za obě etapy maximum bodů do českého seriálu, a jelikož vítězný Václav Pech boduje jen do svojí divize, představuje druhá příčka z Valašky malé vítězství.
Aprílový termín letošní Valašské rally přinesl i aprílové počasí. Zvláště během úvodní sobotní etapy soutěže tedy vstupovala do hry nejen rychlost, ale i schopnost přizpůsobit se momentálnímu stavu tratě a také šťastná ruka při volbě pneumatik. Právě tyto podmínky Filipovi s Radkem, i jejich Škodě Fabii Rally2 Evo, až překvapivě „chutnaly“. „Byla to krásná a těžká Valaška od startu až do cíle! Mám radost, že jsme dokázali odjet celý závod v hodně těžkých podmínkách v takovém tempu a vyvarovali jsme se větším chybám. Tou největší byla určitě volba pneumatik na poslední sobotní sekci. Jet dvakrát za sebou suché Hukvaldy na mokrých pneumatikách, bylo místy docela na hraně. Malé časové ztráty z poslední sobotní RZ si proto cením podobně, jako čtyř vyhraných rychlostek během celého závodu,“ vrátil se k první etapě Filip.
Dvojice týmu ACCR Entry Engineering nastupovala do nedělního dne ze druhé příčky s „hratelným“ odstupem za vedoucím Pechem a s mizivým náskokem na třetího Kopeckého. Zatímco loni žehrali Filip s Radkem na svoje pomalejší ranní „rozpinkávání“, které je leckdy stálo cenné sekundy, na Valašce neponechali nic náhodě a během úvodní části druhé etapy vyhráli dvě ze tří rychlostních zkoušek. Na závěrečný program, zahrnující dva průjezdy diváckou speciálkou v areálu Dolních Vítkovic, tak přijížděli s pojištěnou druhou pozicí a se ztrátou 11,7 sekundy na vedoucího pilota. „Neděle už byla z pohledu volby pneumatik jednoznačnější. Od rána pršelo a výhra na ranní Bystřičce nás dobře rozehřála do zbytku dne. Celý tým, naše auto i pneumatiky Pirelli fungovaly skvěle a jízdu jsme si opravdu užívali,“ liboval si 31letý pilot.
V tu chvíli ještě netušil, jaké drama přinese samotný závěr. Stačila jedna chybička vedoucí posádky a odstup mezi prvními dvěma se před závěrečným úsekem snížil na kontaktních 3,1 sekundy. Rozhodovat tedy měl druhý průjezd „klikaticí“ kolem industriálního komplexu, kde bylo jasné, že se nedá mnoho získat, zato však hodně ztratit. Ke změně pořadí nakonec nedošlo a Filip Mareš s Radovanem Buchou přijeli do cíle jako absolutně druzí, se ztrátou 3,8 sekundy. „Když jsme po chybě Václava Pecha na předposlední RZ zacítili nečekanou příležitost na výhru, řekli jsme si, že na poslední RZ nevypustíme ani metr. Musím ale sportovně uznat, že na výhru by nám to nestačilo, ani kdybychom se na poslední RZ na pár zatáček nezdrželi za pomalejším vozem,“ přiznal Filip, kterého podél tratě hnala kupředu velmi početná sestava jeho příznivců. „Doufám, že naše jízda v chladném počasí bavila i fanoušky u tratí a děkujeme jim za jejich podporu. Naše poděkování za těsné souboje na trati patří i posádkám Václav Pech – Petr Uhel a Jan Kopecký – Jan Hloušek.“
Dodejme, že Filip s Radkem vyhráli i absolutní klasifikaci nedělní etapy a budeme-li brát v potaz pouze vozy patřící do Divize I (mezi kterými se má rozhodnout o absolutním mistrovi republiky), byli nejrychlejší po oba dny. Jednalo by se o ideální vykročení za mistrovským titulem, jenže… „Prioritou pro nás nadále zůstává mistrovství Evropy. Kromě již oznámené Barumky bychom eventuálně mohli přemýšlet ještě nad blížící se Rallye Šumava, ale náš start by museli hodně podpořit sponzoři a také bychom museli spojit síly s jiným týmem, protože jeden náš vůz bude tou dobou na cestě na Kanárské ostrovy a druhý bude již nachystaný na Polsko, které se jede o dva týdny později,“ zakončil naše povídání Filip.
PR, filipmares
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!