Automobilový jezdec Vojtěch Štajf zažil během víkendu hned dvě druhá místa, přestože destinace soutěží dělilo jeden a půl tisíce kilometrů. S Vladimírem Zelinkou výrazně přispěli druhým místem k úspěchu české reprezentace na FIA Motorsport Games 2022, ale ve Vsetíně rozhodli soupeři o celkovém druhém místě Vojtěcha Štajfa v letošním Poháru 2+, ve kterém pražský jezdec startoval s Františkem Rajnohou.
Druhý ročník souboje národů v různých disciplínách automobilového sportu FIA Motorsport Games 2022 skončil velkým úspěchem českého reprezentačního týmu, který zde startoval pod záštitou Autoklubu ČR. Po velmi vyrovnaném výkonu získala posádka Vojtěch Štajf – Vladimír Zelinka startující s vozem Opel Kadett C GT/E v cíli celkově druhé místo v kategorii Historic Rally Cup.
„Jsem moc rád, že jsme byli s Vláďou součástí letošních FIA Motorsport Games. Velmi se mi líbí celkový koncept této akce, ve kterém je snaha propojit během jednoho víkendu na nezávislé soutěžní platformě motorsportu desítky národů světa při stále přibývajícím počtu soutěžních disciplín. Příkladem byly letos v premiéře i souboje právě v rally. Je tu také příležitost poznat významné osobnosti motorsportu. O tom, že se světová automobilová federace, coby organizátor klání, vydala správným směrem, hovoří skutečně obrovský počet fanoušků jak na okruhu Paul Ricard, tak i na tratích erzet. Budoucí cesta k vysoce prestižní akci se světovou jezdeckou špičkou, pokud možno v každé disciplíně, však bude rozhodně vyžadovat další nezměrné úsilí nejen pořadatelů samotných, ale třeba i masmédií ke zvýšení povědomí a publicity. Naše gratulace směřuje také českému týmu v motokárách k zisku bronzu ve vytrvalostním závodě,“ zhodnotil FIA Motorsport Games Vojtěch Štajf.
Soutěž se jela na technicky velmi náročné trati v okolí francouzských měst Marseille a Toulon. Ve dvou dnech absolvovaly soutěžní posádky celkem 13 rychlostních zkoušek, které doplnila závěrečná Medal Stage určená už jen pro tři nejúspěšnější posádky v každé rally kategorii. I v té nakonec, stejně jako v celém průběhu klání národů, potvrdila posádka Štajf – Zelinka své stříbrné ambice a dojela celkově druhá. Tento výsledek výrazně pomohl ke konečné osmé příčce reprezentace České republiky z pohledu zisku medailí. „Soutěž na jihu Francie byla poměrně časově náročná už při seznamovacích jízdách, i díky delším přejezdům. Věděli jsme, kdo bude naším soupeřem a střízlivé ambice nás směřovaly k boji o stříbrnou pozici. Tomu bylo podřízeno úplně všechno i za situace, kdy jsme nezvolili úplně dobrý mix směsi pneumatik z jejich celkově povoleného počtu. Doslova horkou chvílí byl rozpadlý samosvor v diferenciálu po deváté zkoušce. Klukům se ale časově podařilo vyměnit v servisu celou zadní nápravu bez penalizace. Poslední zajímavostí byla Medal Stage, kde jsme se také poprvé ve své závodní kariéře utkali s našimi dvěma soupeři v přímém souboji na okruhu Paul Ricard. I zde jsme ale potvrdili, že nám stříbro patří právem,“ uvedl pražský jezdec k průběhu soutěže.
Ve stejnou dobu se však rozhodovalo také o celkovém pořadí letošního Poháru 2+ při seriálu PIRELLI Rallysrint série, ve kterém v soudobém vozu tvořili posádku týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf s Františkem Rajnohou. I přes poměrně dlouhé držení průběžného prvenství v tomto seriálu se nakonec Štajf s Rajnohou přesouvají po finálové soutěži ve Vsetíně na druhé místo v konečné klasifikaci. „Adamovi Březíkovi a Ondřeji Krajčovi samozřejmě k vítězství ve Vsetíně i v Poháru 2+ gratulujeme! S úsměvnou nadsázkou musím říci, že nás mrzí fakt, kdy pohár nezůstal v rukou starších a zkušenějších. Ale seriózně musíme uznat, že po tom obrovském vypětí s opravou jejich auta a odhodlanosti všech lidí okolo nich si mladé pušky tenhle úspěch rozhodně zaslouží,“ komentoval průběh a závěr letošního poháru 2+ Vojtěch Štajf, který se ve dnech 4. - 5. listopadu objeví s vozem Toyota Celica GT-Four ST165 na tradičním Setkání mistrů 2022 v Sosnové u České lípy.
PR, Racing21
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?