Automobilový jezdec Vojtěch Štajf zažil během víkendu hned dvě druhá místa, přestože destinace soutěží dělilo jeden a půl tisíce kilometrů. S Vladimírem Zelinkou výrazně přispěli druhým místem k úspěchu české reprezentace na FIA Motorsport Games 2022, ale ve Vsetíně rozhodli soupeři o celkovém druhém místě Vojtěcha Štajfa v letošním Poháru 2+, ve kterém pražský jezdec startoval s Františkem Rajnohou.
Druhý ročník souboje národů v různých disciplínách automobilového sportu FIA Motorsport Games 2022 skončil velkým úspěchem českého reprezentačního týmu, který zde startoval pod záštitou Autoklubu ČR. Po velmi vyrovnaném výkonu získala posádka Vojtěch Štajf – Vladimír Zelinka startující s vozem Opel Kadett C GT/E v cíli celkově druhé místo v kategorii Historic Rally Cup.
„Jsem moc rád, že jsme byli s Vláďou součástí letošních FIA Motorsport Games. Velmi se mi líbí celkový koncept této akce, ve kterém je snaha propojit během jednoho víkendu na nezávislé soutěžní platformě motorsportu desítky národů světa při stále přibývajícím počtu soutěžních disciplín. Příkladem byly letos v premiéře i souboje právě v rally. Je tu také příležitost poznat významné osobnosti motorsportu. O tom, že se světová automobilová federace, coby organizátor klání, vydala správným směrem, hovoří skutečně obrovský počet fanoušků jak na okruhu Paul Ricard, tak i na tratích erzet. Budoucí cesta k vysoce prestižní akci se světovou jezdeckou špičkou, pokud možno v každé disciplíně, však bude rozhodně vyžadovat další nezměrné úsilí nejen pořadatelů samotných, ale třeba i masmédií ke zvýšení povědomí a publicity. Naše gratulace směřuje také českému týmu v motokárách k zisku bronzu ve vytrvalostním závodě,“ zhodnotil FIA Motorsport Games Vojtěch Štajf.
Soutěž se jela na technicky velmi náročné trati v okolí francouzských měst Marseille a Toulon. Ve dvou dnech absolvovaly soutěžní posádky celkem 13 rychlostních zkoušek, které doplnila závěrečná Medal Stage určená už jen pro tři nejúspěšnější posádky v každé rally kategorii. I v té nakonec, stejně jako v celém průběhu klání národů, potvrdila posádka Štajf – Zelinka své stříbrné ambice a dojela celkově druhá. Tento výsledek výrazně pomohl ke konečné osmé příčce reprezentace České republiky z pohledu zisku medailí. „Soutěž na jihu Francie byla poměrně časově náročná už při seznamovacích jízdách, i díky delším přejezdům. Věděli jsme, kdo bude naším soupeřem a střízlivé ambice nás směřovaly k boji o stříbrnou pozici. Tomu bylo podřízeno úplně všechno i za situace, kdy jsme nezvolili úplně dobrý mix směsi pneumatik z jejich celkově povoleného počtu. Doslova horkou chvílí byl rozpadlý samosvor v diferenciálu po deváté zkoušce. Klukům se ale časově podařilo vyměnit v servisu celou zadní nápravu bez penalizace. Poslední zajímavostí byla Medal Stage, kde jsme se také poprvé ve své závodní kariéře utkali s našimi dvěma soupeři v přímém souboji na okruhu Paul Ricard. I zde jsme ale potvrdili, že nám stříbro patří právem,“ uvedl pražský jezdec k průběhu soutěže.
Ve stejnou dobu se však rozhodovalo také o celkovém pořadí letošního Poháru 2+ při seriálu PIRELLI Rallysrint série, ve kterém v soudobém vozu tvořili posádku týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf s Františkem Rajnohou. I přes poměrně dlouhé držení průběžného prvenství v tomto seriálu se nakonec Štajf s Rajnohou přesouvají po finálové soutěži ve Vsetíně na druhé místo v konečné klasifikaci. „Adamovi Březíkovi a Ondřeji Krajčovi samozřejmě k vítězství ve Vsetíně i v Poháru 2+ gratulujeme! S úsměvnou nadsázkou musím říci, že nás mrzí fakt, kdy pohár nezůstal v rukou starších a zkušenějších. Ale seriózně musíme uznat, že po tom obrovském vypětí s opravou jejich auta a odhodlanosti všech lidí okolo nich si mladé pušky tenhle úspěch rozhodně zaslouží,“ komentoval průběh a závěr letošního poháru 2+ Vojtěch Štajf, který se ve dnech 4. - 5. listopadu objeví s vozem Toyota Celica GT-Four ST165 na tradičním Setkání mistrů 2022 v Sosnové u České lípy.
PR, Racing21
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?