Automobilový jezdec Vojtěch Štajf zažil během víkendu hned dvě druhá místa, přestože destinace soutěží dělilo jeden a půl tisíce kilometrů. S Vladimírem Zelinkou výrazně přispěli druhým místem k úspěchu české reprezentace na FIA Motorsport Games 2022, ale ve Vsetíně rozhodli soupeři o celkovém druhém místě Vojtěcha Štajfa v letošním Poháru 2+, ve kterém pražský jezdec startoval s Františkem Rajnohou.
Druhý ročník souboje národů v různých disciplínách automobilového sportu FIA Motorsport Games 2022 skončil velkým úspěchem českého reprezentačního týmu, který zde startoval pod záštitou Autoklubu ČR. Po velmi vyrovnaném výkonu získala posádka Vojtěch Štajf – Vladimír Zelinka startující s vozem Opel Kadett C GT/E v cíli celkově druhé místo v kategorii Historic Rally Cup.
„Jsem moc rád, že jsme byli s Vláďou součástí letošních FIA Motorsport Games. Velmi se mi líbí celkový koncept této akce, ve kterém je snaha propojit během jednoho víkendu na nezávislé soutěžní platformě motorsportu desítky národů světa při stále přibývajícím počtu soutěžních disciplín. Příkladem byly letos v premiéře i souboje právě v rally. Je tu také příležitost poznat významné osobnosti motorsportu. O tom, že se světová automobilová federace, coby organizátor klání, vydala správným směrem, hovoří skutečně obrovský počet fanoušků jak na okruhu Paul Ricard, tak i na tratích erzet. Budoucí cesta k vysoce prestižní akci se světovou jezdeckou špičkou, pokud možno v každé disciplíně, však bude rozhodně vyžadovat další nezměrné úsilí nejen pořadatelů samotných, ale třeba i masmédií ke zvýšení povědomí a publicity. Naše gratulace směřuje také českému týmu v motokárách k zisku bronzu ve vytrvalostním závodě,“ zhodnotil FIA Motorsport Games Vojtěch Štajf.
Soutěž se jela na technicky velmi náročné trati v okolí francouzských měst Marseille a Toulon. Ve dvou dnech absolvovaly soutěžní posádky celkem 13 rychlostních zkoušek, které doplnila závěrečná Medal Stage určená už jen pro tři nejúspěšnější posádky v každé rally kategorii. I v té nakonec, stejně jako v celém průběhu klání národů, potvrdila posádka Štajf – Zelinka své stříbrné ambice a dojela celkově druhá. Tento výsledek výrazně pomohl ke konečné osmé příčce reprezentace České republiky z pohledu zisku medailí. „Soutěž na jihu Francie byla poměrně časově náročná už při seznamovacích jízdách, i díky delším přejezdům. Věděli jsme, kdo bude naším soupeřem a střízlivé ambice nás směřovaly k boji o stříbrnou pozici. Tomu bylo podřízeno úplně všechno i za situace, kdy jsme nezvolili úplně dobrý mix směsi pneumatik z jejich celkově povoleného počtu. Doslova horkou chvílí byl rozpadlý samosvor v diferenciálu po deváté zkoušce. Klukům se ale časově podařilo vyměnit v servisu celou zadní nápravu bez penalizace. Poslední zajímavostí byla Medal Stage, kde jsme se také poprvé ve své závodní kariéře utkali s našimi dvěma soupeři v přímém souboji na okruhu Paul Ricard. I zde jsme ale potvrdili, že nám stříbro patří právem,“ uvedl pražský jezdec k průběhu soutěže.
Ve stejnou dobu se však rozhodovalo také o celkovém pořadí letošního Poháru 2+ při seriálu PIRELLI Rallysrint série, ve kterém v soudobém vozu tvořili posádku týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf s Františkem Rajnohou. I přes poměrně dlouhé držení průběžného prvenství v tomto seriálu se nakonec Štajf s Rajnohou přesouvají po finálové soutěži ve Vsetíně na druhé místo v konečné klasifikaci. „Adamovi Březíkovi a Ondřeji Krajčovi samozřejmě k vítězství ve Vsetíně i v Poháru 2+ gratulujeme! S úsměvnou nadsázkou musím říci, že nás mrzí fakt, kdy pohár nezůstal v rukou starších a zkušenějších. Ale seriózně musíme uznat, že po tom obrovském vypětí s opravou jejich auta a odhodlanosti všech lidí okolo nich si mladé pušky tenhle úspěch rozhodně zaslouží,“ komentoval průběh a závěr letošního poháru 2+ Vojtěch Štajf, který se ve dnech 4. - 5. listopadu objeví s vozem Toyota Celica GT-Four ST165 na tradičním Setkání mistrů 2022 v Sosnové u České lípy.
PR, Racing21
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?