Automobilový jezdec Vojtěch Štajf zažil během víkendu hned dvě druhá místa, přestože destinace soutěží dělilo jeden a půl tisíce kilometrů. S Vladimírem Zelinkou výrazně přispěli druhým místem k úspěchu české reprezentace na FIA Motorsport Games 2022, ale ve Vsetíně rozhodli soupeři o celkovém druhém místě Vojtěcha Štajfa v letošním Poháru 2+, ve kterém pražský jezdec startoval s Františkem Rajnohou.
Druhý ročník souboje národů v různých disciplínách automobilového sportu FIA Motorsport Games 2022 skončil velkým úspěchem českého reprezentačního týmu, který zde startoval pod záštitou Autoklubu ČR. Po velmi vyrovnaném výkonu získala posádka Vojtěch Štajf – Vladimír Zelinka startující s vozem Opel Kadett C GT/E v cíli celkově druhé místo v kategorii Historic Rally Cup.
„Jsem moc rád, že jsme byli s Vláďou součástí letošních FIA Motorsport Games. Velmi se mi líbí celkový koncept této akce, ve kterém je snaha propojit během jednoho víkendu na nezávislé soutěžní platformě motorsportu desítky národů světa při stále přibývajícím počtu soutěžních disciplín. Příkladem byly letos v premiéře i souboje právě v rally. Je tu také příležitost poznat významné osobnosti motorsportu. O tom, že se světová automobilová federace, coby organizátor klání, vydala správným směrem, hovoří skutečně obrovský počet fanoušků jak na okruhu Paul Ricard, tak i na tratích erzet. Budoucí cesta k vysoce prestižní akci se světovou jezdeckou špičkou, pokud možno v každé disciplíně, však bude rozhodně vyžadovat další nezměrné úsilí nejen pořadatelů samotných, ale třeba i masmédií ke zvýšení povědomí a publicity. Naše gratulace směřuje také českému týmu v motokárách k zisku bronzu ve vytrvalostním závodě,“ zhodnotil FIA Motorsport Games Vojtěch Štajf.
Soutěž se jela na technicky velmi náročné trati v okolí francouzských měst Marseille a Toulon. Ve dvou dnech absolvovaly soutěžní posádky celkem 13 rychlostních zkoušek, které doplnila závěrečná Medal Stage určená už jen pro tři nejúspěšnější posádky v každé rally kategorii. I v té nakonec, stejně jako v celém průběhu klání národů, potvrdila posádka Štajf – Zelinka své stříbrné ambice a dojela celkově druhá. Tento výsledek výrazně pomohl ke konečné osmé příčce reprezentace České republiky z pohledu zisku medailí. „Soutěž na jihu Francie byla poměrně časově náročná už při seznamovacích jízdách, i díky delším přejezdům. Věděli jsme, kdo bude naším soupeřem a střízlivé ambice nás směřovaly k boji o stříbrnou pozici. Tomu bylo podřízeno úplně všechno i za situace, kdy jsme nezvolili úplně dobrý mix směsi pneumatik z jejich celkově povoleného počtu. Doslova horkou chvílí byl rozpadlý samosvor v diferenciálu po deváté zkoušce. Klukům se ale časově podařilo vyměnit v servisu celou zadní nápravu bez penalizace. Poslední zajímavostí byla Medal Stage, kde jsme se také poprvé ve své závodní kariéře utkali s našimi dvěma soupeři v přímém souboji na okruhu Paul Ricard. I zde jsme ale potvrdili, že nám stříbro patří právem,“ uvedl pražský jezdec k průběhu soutěže.
Ve stejnou dobu se však rozhodovalo také o celkovém pořadí letošního Poháru 2+ při seriálu PIRELLI Rallysrint série, ve kterém v soudobém vozu tvořili posádku týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf s Františkem Rajnohou. I přes poměrně dlouhé držení průběžného prvenství v tomto seriálu se nakonec Štajf s Rajnohou přesouvají po finálové soutěži ve Vsetíně na druhé místo v konečné klasifikaci. „Adamovi Březíkovi a Ondřeji Krajčovi samozřejmě k vítězství ve Vsetíně i v Poháru 2+ gratulujeme! S úsměvnou nadsázkou musím říci, že nás mrzí fakt, kdy pohár nezůstal v rukou starších a zkušenějších. Ale seriózně musíme uznat, že po tom obrovském vypětí s opravou jejich auta a odhodlanosti všech lidí okolo nich si mladé pušky tenhle úspěch rozhodně zaslouží,“ komentoval průběh a závěr letošního poháru 2+ Vojtěch Štajf, který se ve dnech 4. - 5. listopadu objeví s vozem Toyota Celica GT-Four ST165 na tradičním Setkání mistrů 2022 v Sosnové u České lípy.
PR, Racing21
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.